Így működik a Valve gamepadje

Szeptember végé írtunk a Valve ígéretesnek tűnő Steam kontrollerjéről, melynek prototípusát a cég most demonstrálja az alábbi videóban. Fontos kiemelni, hogy nem végleges termékről van szó, így a középső érintőkijelző teljesen hiányzik, tehát ez még finomodik, de arra mindenképp választ kapunk, hogy miképp lehet irányítani pár tradicionálisan PC-re szabott játékot.

A Portal 2 esetében túl sok meglepetés nincs. Ez a játék eleve elkészült a konzolokra, és gyakorlatilag egy átlagos játékvezérlővel is kellemes az irányítása, de a Valve gamepadje jobbnak tűnik. A Civilization V viszont már olyan példa, amit nem lehetne elképzelni konzolokon. Ebből a szempontból a Steam kontroller gyakorlatilag érintőpadként funkcionálva helyettesíti az egeret, és nem is teszi olyan kényelmetlenül. A Counter Strike: Global Offensive is előkerült, ami gyors mozdulatokat igényel. Itt már azért érezhető volt, hogy annyira nem ideális az érintőpad az efféle játékokra, noha nem is mondható túlzottan rossznak. Előkerült még a Papers Please, ami jórészt egérre optimalizált program, de lassú játékmenete miatt nem jelenthet problémát még egy mobil gépről sem.

A Valve kitért arra a fontos dologra, hogy a Steam kontroller akkor is üzemképes, ha a játék nem tartalmaz rá direkt támogatást. Ez az úgynevezett legacy mód, és a fentebb bemutatott játékok is így működtek. A gamepad ilyenkor logikai szinten úgy működik, mint egy billentyűzet és egy egér, vagyis az alapvető PC-s irányítást próbálja visszaadni. A kompatibilitás gyakorlatilag így minden játékkal megoldott, hiszen a legtöbb gomb és az egyik érintőpad helyettesíti a billentyűzetet, míg a másik érintőpad és egy-két gomb az egeret. Ennél persze jobb élményre lehet majd szert tenni, ha a fejlesztő direkten támogatja a Steam kontroller funkcióit.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés