Az Oculus is matricázná a virtuális valóságra készült PC-ket

Az Oculus vezére már korábban is kifakadt a virtuális valóság átláthatatlanságára, amelyre eddig a vállalat nem igazán próbált megoldást találni. Egyedül a formálódó VR tanács vizsgálta a matricák bevezetésének kérdését, de egyelőre erre vonatkozóan még nincs döntés.

Mivel az Oculus Rift megjelenése vészesen közeleg, így az Oculus kidolgozta az Oculus Ready hitelesítést. Ez egy nagyon egyszerű matrica lesz, amely jelzi a vásárló felé, hogy az adott, előre összerakott PC megfelel-e az Oculus Rifthez. Természetesen a vállalat csak azokat a gyártókat vizsgálja, akik ehhez hozzájárulnak, így első körben úgy néz ki, hogy csak a Dell, az ASUS és az Alienware kínál majd ilyen PC-ket, de nyilván bárki csatlakozhat a jövőben. A PC-s komponensek szempontjából az AMD, az Intel és az NVIDIA is megengedett, mivel az Oculus Ready hitelesítés mindig a teljes és végső konfigurációt vizsgálja.

Az Oculus Ready követelményeiről annyit sikerült megtudnunk, hogy alapvetően egy komplett tesztcsomag lefuttatására épít, és vizsgált PC-knek el kell érni bizonyos minimum szintet, hogy megkapják a minősítést. Információink szerint egyik legfontosabb követelmény motion-to-photon késleltetés mértéke, amelyről úgy tudjuk, hogy 20 ezredmásodperc alatt kell maradnia. Mint ismeretes ez a paraméter határozza meg, hogy a virtuális valóságban egy felhasználó egy mozdulat eredményét mikor látja meg. Például ha megmozdul a fej, akkor az elmozdulásról keletkezik egy beviteli adat, és az arra épített új, sztereó 3D-s képkockának 20 ezredmásodpercen belül meg kell érkeznie a szem előtti kijelzőre.

Megtudtuk, hogy a kifelé kommunikált egyetértés a gyártók között a háttérben nem volt ilyen látszólagos, mivel az AMD 10 ezredmásodperc alatti követelményt akart, míg a többi cég ragaszkodott a rosszabb 20 ezredmásodperces értékhez. Utóbbi egyébként logikus döntés az Oculus részéről, mivel tényleg ez az a paraméter, amit minimum el kell érni, bár a vállalat korábban sem tagadta, hogy a 10 ezredmásodperc alatti motion-to-photon késleltetés komoly minőségi löketnek fogható fel az élmény szempontjából.

Az Oculustól megtudtuk, hogy a matricájukkal csak a vásárlók dolgát szeretnék megkönnyíteni, és nem céljuk egyes gyártók előnyhöz juttatása, ezért is lazák a követelményeik. A cég szerint a különbségeket a tesztek úgyis megmutatják majd. Mindemellett a Facebook által bekebelezett vállalat nem fogja útját állni az alternatív hitelesítési rendszereknek sem, de felelősséget csak az Oculus Ready matricáért vállalnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés