Multiadapter funkciót bemutató mintaprogramot publikált az Intel

A DirectX 12 kapcsán már az év első felében kiderült, hogy sok lehetőséget kínál a DirectX 12 a több GPU kihasználására. A funkció összefoglalóneve a multiadapter, és lényegében lehetővé teszi, hogy eltérő teljesítményű grafikus vezérlők is összedolgozzanak. Az Intel ennek a szemléltetésére készített egy mintaprogramot, amelynek a forráskódját az alábbi oldalon el lehet érni, és a legújabb Visual Studio segítségével le is fordítható.

A példaprogram sugárkövetés számítását osztja fel maximum két grafikus vezérlő között. Utóbbi kettő lehet dedikált is, de elsődlegesen az Intel az integrált grafikus vezérlők bevonását szeretné elérni, mivel sokkal több olyan PC létezik, amelyben a dedikált GPU mellett egy IGP található. A számítás a két hardver között tetszőlegesen felosztható. Többek között, ha a dedikált GPU jelentősen gyorsabb, akkor érdemes a képkocka számításának felső részét akár 90%-ban rábízni, és a maradék 10%-ot az IGP elintézi. Ez a része még nincs teljesen kidolgozva a rendszernek, így a felosztást mindenképpen manuálisan kell beállítani.

A paraméterezésre talán a legcélszerűbb mód egy olyan mérőprogram építése, amely a játék futtatása előtt a lehetséges beállításokkal lefuttat pár tesztet, majd a legjobb eredményt adó felosztást állítja be. A teszt persze eltarthat pár percig, de garantáltan az adott konfigurációhoz lesz szabva a működés.

A gyorsulás mértéke természetesen nagyban függ a dedikált GPU és az IGP teljesítményétől, így erre vonatkozóan nincs konkrét adat. Annyit megtudtunk, hogy egy Intel HD Graphics 4600 a dedikált GPU tempójától függően 5-35%-os extra tempót képes biztosítani, és ennél vannak jóval erősebb IGP-k is az elérhető processzorokban, amelyeknél az extra teljesítmény még nagyobb lehet.

Az Inteltől úgy tudjuk, hogy a feltöltött példa csak egy lehetőséget mutat be a multiadapter kihasználására és az IGP teljesítményének befogására. Egyes fejlesztők ennél hatékonyabb feladatfelosztást terveznek, aminek természetesen nagyon örül mindenki. A Windows 10-re írt példaprogram egyébként gyártófüggetlen, így bármilyen kevert AMD, Intel és NVIDIA konfigurációval üzemképes, de a legfrissebb meghajtókat azért nem árt telepíteni.

A multiadapter terjedése egyébként alapvetően átrendezheti a játékosok processzorvásárlási szokásait, mert lényeges szemponttá válik az IGP sebessége. Itt a legrosszabbul a hagyományos processzorok járnak, amelyekből ez a részegység hiányzik, és az általa biztosított extra teljesítmény nem áll majd rendelkezésre, persze ettől még a program futtatásával nem feltétlenül lesz gond.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Előzmények

Hirdetés