A Microsoft a minőséggel verné meg az Androidot

Egyre biztosabb, hogy a Microsoft az év második felében forgalomba hozza a Windows 8 operációs rendszert, mely az eddig uralt szegmensek mellett az ultramobil termékek piacán is szerepet vállalna. Éppen ezért a redmondi óriáscég az x86 és az AMD64 mellett az ARM architektúrákra épülő termékeket is támogatja majd, és az érintőképernyőkhöz optimalizált felhasználói felülettel a tabletek piaca is befogható. Ebben a szegmensben az iOS vezet, melyet némileg lemaradva követ az Android. Tulajdonképpen az Apple termékeit érdemes egy külön ligának tekinteni, amivel a Windows 8 sem lesz az első körben versenyképes, így a Microsoft szeme előtt is a Google operációs rendszerének legyőzése lebeg.

A Windows 8-as tabletekkel kapcsolatban a Microsoft semmit sem bíz a véletlenre, és nagyon szigorúak a minimális rendszerkövetelményeket ír elő az érkező termékekhez. A Windows 8 tehát elsősorban a minőséggel próbálna az Android elé kerülni. Egyelőre nehéz megmondani, hogy ez mennyire lesz kifizetődő, de az már biztos, hogy a gyártók elképesztő fejlesztési tempót kell diktálni, hogy az adott platform megfeleljen a Microsoft igényeinek, és a Windows 8 telepíthető legyen rá.

A frissen nyilvánosságra hozott dokumentumok alapján a Microsoft nem szabja meg a gyártóknak, hogy az adott tablet kijelzője mekkora legyen, de a felbontása minimum 1366x768 pixelesnek kell lennie (32 bites színmélység mellett). Ettől persze lehet nagyobb, sőt, ez kezd igény is lenni, de kisebb semmiképp. A terméken kötelező a Wi-Fi és a Bluetooth 4.0 + LE, továbbá követelmény legalább egy USB 2.0-s port, a hangrendszer, valamint a giroszkóp, a minimum háromirányú gyorsulásmérő, és a magnetométer. Az adattároló esetében minimum 10 GB szabad helynek kell lennie, emellett a beépített webkamerának is legalább 720p-s mozgóképet kell rögzítenie.

A központi processzor oldalán nincs különösebb követelmény, de a grafikus vezérlő esetében a drivernek támogatnia kell a Direct3D 10-es felület úgynevezett D3D_FEATURE_LEVEL_9_3 jelzésű módját. Ezt több média rosszul értelmezte, és a DirectX 10-es grafikus magot jelöltek meg minimum igénynek, de ez nem igaz. Elég a shader modell 3.0 támogatása, ami logikus is, hiszen a DirectX 10-es minimum követelménnyel a Microsoft az ARM-os partnerek nagyon nagy részét kizárná a buliból. Természetesen, ha bárki többet támogat az nagyon jó, hiszen a Windows 8 összes szolgáltatása a DirectX 11-es API támogatásával érhető el.

Milyek lesz a nyerő?
Milyek lesz a nyerő?

A fenti bekezdés minimum igényei messze nem teljesíthetetlenek, de a grafikus driver esetében fontos, hogy megfeleljen a WDDM 1.2-es felület igényeinek. A Windowsos driverek területén tapasztalatlan cégeken ez kifoghat, mivel a WDDM alapvetően egy bonyolult felület, és konkrétan aranyat ér rajta a többéves tapasztalt. Az NVIDIA és az AMD itt előnyben lesz szinten mindenkivel szemben, hiszen évek óta fejlesztenek ide, ami alapvetően óriási fegyvertény lehet. Főleg annak tudatában, hogy a Microsoft hitelesítési tesztek esetében nagyon komolyan veszi majd a sebesség vizsgálatát. Ennek alapja, hogy a felhasználó munkafolyamata hibamentes és gyors legyen, amit a vállalat egy belső tesztprogrammal vizsgál. Az alkalmazás futtatása közben a CPU és a GPU nem lehet 2, illetve 5 százaléknál nagyobb terhelésnek kitéve, emellett a tesztelt munkafolyamatot 200 milliszekundum alatt végre kell hajtani, és 200 milliszekundumon belül ki kell rakni az első képkockát a kijelzőre. A megengedett hibák, vagy kisebb problémák száma egészen pontosan nulla lehet. Ez azt jelenti, hogy a rendszernek konkrétan hibátlanul kell üzemelnie, vagy a gyártó nem jogosult a Windows 8 előtelepítésére.

A Microsoft a videolejátszást is komolyan veszi, és a platformoknak különböző videotartalmakat kell hibátlanul lejátszani. Itt nem tűnnek vészesnek a követelmények, így úgy gondoljuk, hogy ha a DXVA-val kompatibilis drivereket jól megoldják a gyártók, akkor ezzel kapcsolatban nem lehet gond. Az Android esetében már láttuk, hogy az újabb platformok többre is képesek, vagyis a hardver adott ehhez.

Látható, hogy a Microsoft most tényleg komolyan veszi a fejlesztéseket. A Windows 8 alapvető előnye tényleg a minőség lehet, ám valószínű, hogy ez majd meglátszik az árazáson is. Úgy gondoljuk, hogy az Android operációs rendszerre olcsóbb gépek építhetők, már csak abból a szempontból is, hogy a Google nem szab meg különösebb követelményeket a partnereknek, vagyis a minőségért az adott végfelhasználói termék gyártója felel. A Microsoftnak tehát az lesz a fő feladata, hogy meggyőzze a gyártókat és a vásárlókat a Windows 8 előnyeiről.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés