Megjött az Ampere-t támogató új GeForce és Studio driver

A WHQL minősítésű, 456.38-as meghajtóval a vállalat kivégezte az SLI-t az új generációra vonatkozóan.

Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 456.38-as meghajtót, amely új, illetve frissített profilokat biztosít a Fortnite, a Halo 3: ODST és a Mafia: The Definitive Edition című játékokhoz. Emellett haladt a FreeSync vagy Adaptive-Sync kijelzők hitelesítése, így a friss meghajtó hivatalosan is támogatja a következő öt kijelzőt: Acer XV253Q GW, ASUS VG27AQ1A, ViewSonic XG270Q, illetve LG 27GN800 és 27GN600.

A legfontosabb újítás az Ampere architektúrára épülő fejlesztések közül a GeForce RTX 3080 és 3090 támogatása, illetve az SLI kivégzése az új generációra vonatkozóan. Bár az eszközillesztő még kapott pár új SLI profilt a Turing architektúrára alapozó GeForce-okhoz (Baldur's Gate 3, Comanche, Crusader Kings III, Disintegration, Population Zero, RIDE 4, Rocket Arena és The Blackout Club) a technológiának igazából vége, és ez már meglátszott rajta az elmúlt egy évben, hiszen alig-alig működött az új játékokban. Fontos azonban, hogy magát a több GPU-t a vállalat nem engedi el, gyakorlatilag ugyanarra a modellre állnak át, amire az AMD, vagyis az explicit API-t használó, DirectX 12 és Vulkan API-n elérhető több GPU-s lehetőségek továbbra is működni fognak. Ezek igazából nem igényelnek meghajtóoldali támogatást, extra híd, valamint speciális alaplap sem kell hozzájuk, elég pusztán az adott API-val az alkalmazásba épített támogatás, illetve az alaplapon két darab teljes szélességű PCI Express csatoló, a kommunikációt majd a DMA motorok biztosítják, ebből jó ideje legalább kettő van a GPU-kban.

Fontos, hogy a fentiektől függetlenül a GeForce RTX 3090-en még lesz NVLink kivezetés, amihez lehet majd külön hidat vásárolni, ez viszont elsődlegesen azt szorgalmazza, hogy két GeForce RTX 3090-et összekötve 48 GB-nyi VRAM-ot is el tudjon érni egy GA102-es GPU. Az explicit API-n keresztül működő játékokba épített több GPU-s módokhoz ugyanakkor elég a két kártyát egymás mellé tenni az alaplapon, a hidat viszont nem kell rájuk kötni, úgy sem használnák ilyenkor.

A CUDA 11.1-et is kezelő friss meghajtó beépítette az NVIDIA Reflexet, ennek eléréséhez viszont szükséges az, hogy az alkalmazás direkten támogassa a rendszert. A vállalat szerint a Fortnite és Valorant legfrissebb verzióival már működik a Reflex Maxwell, Pascal, Turing és Ampere architektúrára épülő GeForce-okon. Frissült a GeForce Experience, többek között új teljesítménymonitorozót kapott, illetve az RTX sorozatú GeForce-okon elérhető a teljesítménytuning. A ShadowPlay mostantól támogatja a HDR-es tartalmak felvételét, illetve végleges a Broadcast applikáció.

Az NVIDIA a fentieken túl számos hibajavítást is eszközölt, ezek egy részét a korábbi gyorsjavítás már biztosította, így az alábbi felsorolás az új korrekciókat részletezi:

  • A Batman Arkham Knight többet nem fut majd alacsony képkockasebességgel a Windows 10 új, hardveresen gyorsított GPU ütemezésének aktiválása után
  • Megszűnnek a Detroit: Become Human alkalmazás-összeomláshoz vezető stabilitási problémái
  • A Forza Horizon 4 nem kezd el akadozni pár versenykör után
  • Horizon Zero Dawn The Complete Edition meghajtóból bekapcsolt anizotropikus szűrés mellett előforduló grafikai hibáit is megszűnnek
  • A World of Warcraftban nem fognak többet villogni az objektumok
  • A madVR alkalmazása az MPC-HC-ben nem vezet mostantól HDR-rel kapcsolatos problémákhoz
  • A másodlagos kijelzőn történő videolejátszás nem akadozik vagy fagy le, ha a felhasználó aktiválja a Windows 10 új, hardveresen gyorsított GPU ütemezését
  • A meghajtó vezérlőpultja a notebookokon nem adja majd be csupán a fejlesztői oldalakat, ha klón módban csatlakoztat menet közben a felhasználó egy Freesync technológiát támogató kijelzőt
  • A notebookok esetében, aktív játék közben akadozhatott egy másodlagos kijelzőn lejátszott YouTube videó, de ezt is korrigálta a cég

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül. Ugyanitt elérhető a friss csomag, tartalomkészítőknek való Studio verziója is.

Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (hardverfüggően a Fall Creators frissítéstől), 8.1 és 7 operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 600, 700, 900, 1000, 1600 (Super), 2000 (Super), 3000 és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.19.0218-es verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés