Megjelent a magyar fejlesztésű GFXBench 4.0

A magyar Kishonti Informatics bejelentette, hogy elérhetővé vált a GFXBench 4.0-s tesztprogram, amely szokás szerint a legújabb ultramobil eszközök leterhelését célozza meg.


Az új Car Chase nevű teszt

A GFXBench 4.0 az elődnek számító GFXBench 3.1 tesztjeit is tartalmazza, de a fő fejlesztés az új Car Chase nevű teszt. Ennek lényegi újítása, hogy használja a Google OpenGL ES 3.1-s API-hoz tervezett Android Extension Pack csomagját, amelynek hála az erre alkalmas mobil eszközökön elérhető a tesszelláció, a geometry shader, illetve az ASTC textúratömörítés is. Emellett a compute shader is erősebben van használva.

A félszintetikus tesszelláció teszt
A félszintetikus tesszelláció teszt

A speciális tesztek között is lesz újítás, hiszen bemutatkozik egy félszintetikus tesszellációra vonatkozó teszt, illetve megújult az ALU és a Driver Overhead teszt is. Utóbbi két esetében az OpenGL ES 2.0-s alapokat az OpenGL ES 3.0 váltotta fel.

A GFXBench 4.0 az átlagfelhasználóknak ingyenesen használható, és letölthető a Google Play áruházból. Elérhető a program Windows 7, 8 és 10 operációs rendszerekhez készült asztali verziója is, amely a normál OpenGL API-t használja. Ugyanakkor a GFXBench 4.0 fejlődni fog a jövőben, így lesz támogatás az Apple Metal, a Microsoft DirectX 12 és a Khronos Group Vulkan API-ra is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés