Elérhető a magyar fejlesztésű GFXBench 3.1

A magyar Kishonti Informatics az elmúlt év elején mutatta be a GFXBench 3.0-s tesztprogramot, amelyet idén a GFXBench 3.1-es frissítés vált. Szokás szerint a legújabb ultramobil eszközök leterhelése a cél, de az új szoftver egyelőre csak Android operációs rendszerre érhető el.

A GFXBench 3.1 nagyban épít a GFXBench 3.0-ra. A változások között szerepel, hogy a Manhattan nevű jelenet geometriai részletességét optimalizálták (30%-kal kevesebb háromszög), így hatékonyabban futhat, miközben a minősége látszatra nem romlott. Emellett újításként bekerült az OpenGL ES 3.1-s API támogatása, így a Manhattan jelenet új effektekkel bővült, amelyek compute shaderrel lettek implementálva.

A speciális tesztek is megújultak, így a Fill teszt hatékonyabban méri a hardver texelkitöltési sebességét, míg a Driver Overhead teszt jobb körülményeket teremt a többletterhelés maghatározására, emellett az ALU teszt is javult.
Hatalmas és rendkívül hasznos újítás még a felhasználói felületbe beültetett új funkciók, így a tesztelés közben a GFXBench 3.1 méri a SoC hőmérsékletét, a processzorrész és az integrált grafikus vezérlő órajelét, illetve ehhez egy részletes elemzés is kérhető, hogy az egyes képkockák kiszámolása mennyi ideig tartott. Ez nagyon fontos az ultramobil eszközök piacán, mivel számos gyártó próbál csalni a jobb eredmény érdekében. Ezt a Kishonti Informatics és más sem tudja megakadályozni, de fel lehet kínálni egy olyan részletes felületet a tesztelőknek, amelyek alapján nagyon részletes elemzéseket lehet készíteni az egyes ultramobil eszközökről, ezen belül is azok hosszabb terhelés melletti belassulásukról.

A GFXBench 3.1 az átlagfelhasználóknak ingyenesen használható, és letölthető a Google Play áruházból.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés