Izmos mobil GPU-t fejlesztett az Imagination Technologies

Hirdetés

A grafikus magok fejlesztésével foglalkozó Imagination Technologies az év elején megrendezett CES alkalmával mutatta be a Series5XT termékcsaládját, és annak első versenyzőjét, PowerVR SGX545 néven. Ez volt a piac első olyan licencelhető IP-je (Intellectual Property), azaz szellemi tulajdona, amely támogatta az OpenCL 1.0-s platformot. A most bejelentett PowerVR SGX544 ezt a vonalat viszi tovább, ám az alacsony fogyasztású rendszer fő előnye, hogy rendkívül jól skálázható, sőt a fejlesztők állítása szerint, egységnyi területen a piac jelenlegi leggyorsabb megoldásának tekinthető.

PowerVR Series5XT
PowerVR Series5XT [+]

A modern SoC-okhoz ajánlott megoldás az USSE2 (Universal Scalable Shader Engine) feldolgozó motort használja, mely 2-16 darab négyutas multiprocesszor beépítését teszi lehetővé. A tile-based deferred rendering elven működő rendszer támogatja a DirectX 9-es API-t a Shader Modell 3.0-s kiterjesztéssel, valamint kezeli az OpenGL ES 2.0-s, az OpenGL 2.1-es, az OpenVG 1.1-es illetve az OpenCL 1.1-es Embedded platformot.

A PowerVR SGX544-et már licencelhetik az érdeklődők. A fejlesztők a rendszert – kiépítéstől függően – az okostelefonokba, a tabletekbe és a netbookokba ajánlják.

Az Imagination Technologies egyébként a 3D-s technológiák után is érdeklődik. A cég bejelentette, hogy elkészültek a megfelelő, licencelhető részegységek, amelyek sztereó 3D-s képességekkel ruházzák fel a PowerVR GPU-kat, így azok képesek lesznek a grafikus programok és a Blu-ray médiák 3D-s megjelenítésére.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés