Hivatalosan is debütált az új PhysX SDK

Az NVIDIA kihasználta az idei E3 visszhangját, és hivatalosan is bejelentették a PhysX SDK reformját. A közel egy hónapja elérhető, harmadik generációs fejlesztői platform teljesen újraírt kódot tartalmaz, ami a vállalat szerint egyszerűsíti a fejlesztők dolgát, mivel a Windows, a PlayStation 3, az Xbox 360, az OSX, a Linux, az Android és az iOS egyetlen kódbázisból támogatott. Ennek megfelelően az új PhysX 3 platformfüggetlen megoldás lesz.

Az új rendszer teljesen átdolgozott feladatkezelőt kapott, amellyel minden platformon megfelelő lesz a folyamatok többszálú feldolgozása. A PhysX 3 SDK-jára épülő driverek már automatikusan kihasználják a többmagos processzorok képességeit, továbbá megtudtuk, hogy az új felület már SSE2 opcióval lett fordítva, ami ugyan még mindig nagyon régi utasításkészlet, de számottevően jobb eredményeket biztosít a korábban alkalmazott x87-es utasításokhoz és mikrooperációkhoz képest.

Hirdetés

A PhysX 3 más optimalizációkat is kapott, amelyek főleg a rendszer jobb kontrollálhatóságát szolgálják a fejlesztők legnagyobb örömére. Szintén változás érte a PVD-t, azaz a platform profilozóját, amely korábban csak a Windows kiváltsága volt, de az új SDK-ban már platformtól független program kap helyet, reagálva a konzolra fejlesztő stúdiók és a rohamosan fejlődő mobil piac igényeire.

A PhysX SDK 3.0.1-es verziója már letölthető a regisztrált fejlesztőknek az alábbi weboldalról. Ez a környezet csak a PC-vel, a PlayStation 3-mal és Xbox 360-nal kompatibilis, míg a Linux és a Mac OSX rendszerekhez egyelőre a 3.0-s változat érhető el. Az Android és az iOS platformokhoz való SDK megszerzéséhez mindenképpen fel kell venni a kapcsolatot a céggel.

Az E3-on tartott bemutatón egyébként számos, végfelhasználónak értékes információ is kiderült az NVIDIA stratégiájáról. A vállalat elsődleges célja a Tegra márkanév terjesztése lett, és ehhez az Androidon keresztül vezet az út. Ez jelen pillanatban inkább jelenti a hétköznapi játékosok igényeinek kielégítését, de a cég a keménymagot sem felejti el, és azon dolgoznak, hogy számos PC-re, illetve konzolra megjelent játék elérhető legyen a Kal-El kódnevű fejlesztéshez. Erről a Computexen már láthattunk ízelítőt, ahol a Lost Planet 2 Tegra 3-ra készülő portja futott.


[+]

A PhysX szempontjából a Bang Bang Racing került előtérbe, ami az Androidra is megjelenik, és az NVIDIA platformját használja a fizikai számításokra. A vállalat elmondta, hogy messze nem ez lesz az egyetlen ilyen játék, de a többi projektről csak később tudnak információt szolgáltatni.

Bang Bang Racing Bang Bang Racing
Bang Bang Racing [+]

A PhysX kapcsán a PC-ről az utóbbi időben meglehetősen kevés szó esik, így kénytelenek voltunk utánakérdezni, hogy a GeForce-ok esetében milyen játékok várhatók. Az NVIDIA szóvivője elmondta, hogy a VGA-król sem feledkeztek meg, és az egyik, GPU-val gyorsítható PhysX-es húzócím a júniusban megjelenő Alice: Madness Returns lesz, de készülnek még a Deep Black, a Jianxia 3, a Mars, a Metal Knight Zero Online és a Star Tales című alkotások, amelyek remélhetőleg idén meg is jelenhetnek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés