Október végén jelenik meg a GameStick

A GameStick nevű androidos konzolról az év elején írtunk először. A kickstarteres gyűjtés ugyan sikeres volt, de a terméket fejlesztő PlayJam számos csúszást könyvelt el, aminek hála az eredetileg tervezett tavaszi startot nem sikerült tartani. Ma már ősz van, így a legnagyobb kérdés, hogy a végleges termék mégis mikor jelenik meg. A gyártó szerint a fejlesztés az utolsó fázisba ért, így már látszik a fény az alagút végén. Sajnos még az utolsó simítások sem alakultak túl jól, így a véglegesnek szánt GameStick nyomtatott áramköri lapja 12 napot késett, de a lényeg, hogy legyen jól kitesztelt a termék, melynek paramétereiről a fentebb linkelt hírben már beszámoltunk.

A hivatalos start október 29-én lesz. Természetesen az projektet támogató közel 5700 felhasználó még ezelőtt megkapja a terméket, és a PlayJam ezt nagyon komolyan veszi, így a végterméket csak akkor szállítják a boltokba, ha a támogatók megkapták a saját megoldásukat. A vállalat elmondta, hogy még a start előtt biztosítanak pár GameStick konzolt a médiának, hogy a hivatalos debütálás pillanatára a kickstarteres gyűjtést kihagyó, de olcsó konzol után kutató réteget is meggyőzzék.

A GameStick egyébként 79 dollárba kerül majd, és négy színben választható. A termék 20 dollárral olcsóbb a fő konkurensként számon tartott, OUYA nevű androidos konzolnál, viszont már a start pillanatában legalább 200 játék lesz elérhető a PlayJam webáruházán keresztül. Az OUYA-hoz képest lényeges eltérés, hogy a GameStick esetében a fejlesztők a minőséget tartották szem előtt, így több olyan játék lesz, amely nem játszható ingyenesen, de így is bőven megfizethető kategóriába esnek a jellemző 3 dolláros árazással. A PlayJam minőségellenőrzést is biztosít, így a GameStick áruházába nem kerülhet fel olyan játék, amely nem fut jól a konzolon. Ennek alapvető követelménynek kellene lennie, de sajnos pont a fő konkurens szolgáltat rá példát, hogy az elmélettel sokszor nem találkozik a gyakorlat. A GameStickre egyébként elérhető lesz többek között a Shadongun, illetve a szolgáltatások szempontjából a rendszer kap XBMC-t is.

Az alapcsomag mellett a GameStickhez külön vásárolható majd extra gamepad (maximum négy támogatott), illetve igény esetén egy dokkoló is, ami a HDMI-n csatlakoztatott rendszert kiegészítheti egy 64 GB-os adattárolóval, illetve vezeték nélkül is képes tölteni a gamepadeket. A GameStick esetében bizalomra ad okot, hogy maga az ARM is ezt a kézikonzolt reklámozza, ami nyilván nem az OUYA iránti ellenszenv, hanem sokkal inkább a tartalomkínálat minőségkülönbsége miatt alakulhatott így.

Előzmények

Hirdetés