Saját konzollal jelentkezik az Amazon?

Kijelenthető, hogy az idei év a konzolokról szól. A nagyok mellett azonban számtalan új induló van, amely cégek az Android segítségével próbálnak sikereket elérni. A legérdekesebb adat, hogy a Google pletykált konzolja után most az Amazon kapcsán is felmerült ugyanez. Ennek igazából még lehet is alapja, hiszen az Android adott, a hardvert nem túl nehéz összerakni, továbbá az Amazon évek óta foglalkozik játékkiadással, amelyre a cég saját áruháza ad alapot és ott számos exkluzív cím érhető el. Ez abból a szempontból lényeges, hogy a konzolokat az exkluzív tartalom adja el, és a Microsoft, a Sony, valamint a Nintendo kihívói között az Amazon az első cég, amely aktívan űzi ezt a költséges ipart.

A hardvert a legfrissebb hírek szerint a Qualcomm fogja szállítani, de a SoC pontos képességei nem ismertek. Az Amazon esetleges konzolja a játék mellett természetesen multimédiás célra is megfelelő lehet, de ez már magától értetődik. Előny lesz, hogy az évek óta fenntartott saját áruház tartalma – az exkluzív címekkel együtt – helyből átmenthető az asztali gépre. Esetlegesen a fejlesztőkkel kell megegyezni, hogy az irányítást szabják át egy gamepadhez, de ez kellő erőforrás befektetése mellett nem lehet probléma.

A konzolpiac alapvetően igen izgalmas éveket hozhat az érdeklődők számára. Látszik, hogy több cégnek leesett, hogy felnőtt egy új generáció, a PC kényelmetlenné vált, így megindult a tömeges átvándorlás a nappalikba. A Microsoft, a Sony és a Nintendo az extrémebb igényeket továbbra is tökéletesen kiszolgálja majd, és kicsi az esély rá, hogy a kihívók közül bárki versenyre kellhet az előbbi cégekkel. Egyszerűen ez a trió annyi értékes címet birtokol, hogy játékokra vonatkozó exkluzív tartalomban senki sem képes versenyezni velük. Nem mellesleg az Xbox One és a PlayStation 4 hardvere a teljesítmény szempontjából is igen erős, és a Wii U sem szégyenkezhet ebből a szempontból. Az androidos réteg számára viszont ott van egy árra érzékeny vásárlóbázis, akik szórakozni szeretnének a nappalikban, és ezt könnyed hétköznapi játékokkal szeretnék megtenni. Az OUYA pont őket célozza meg, de a Google és az Amazon pletykált beszállása mellett a kisebb cégek jó eséllyel kiesnek a harcból. Egyszerűen két ennyire tőkeerős vállalattal nagyon nehéz lenne versenyezni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés