Nagyon ütős az új ARM Mali sorozat

Az ARM az idei SIGGRAPH alkalmával hivatalosan is bejelentette, hogy elkészült az új generációs Mali sorozat, mely a Midgard architektúrára épül. Egy-egy IP-t a vállalat már korábban is részletezett, de a teljes kép csak most tisztult ki. A fejlesztések alapvetően két csoportra oszthatók, és összesen hat darab IGP-ből választanak a potenciális licencelők. Ezek a fejlesztések eltérő módon skálázhatók, és a két csoport abban különbözik, hogy az egyiket a grafikára, míg a másikat az általános számítási hatékonyságra gyúrta ki a cég.


[+]

Az új Mali-T600-as sorozat esetében érdemes áttekinteni a jelölési formát, ugyanis az nem éppen egyszerű. Az első számjegy, vagyis a 6-os sosem változik, és a Midgard architektúrára utal. A középső számjegy 0, 2, 5 és 7 lehet. Ezek két információt is hordoznak. A 0 és a 2 azt jelenti, hogy a fejlesztés a grafikára kihegyezett shader processzort kapta meg, míg az 5 és a 7 a magasabb általános számítási hatékonyságot jelzi. Az API-k szempontjából mindegyik termék egységesen támogatja az OpenGL ES 1.1-et, 2.0-t és 3.0-t, az OpenCL 1.1-et, az OpenVG 1.1-et, a DirectX 11-et és a Renderscriptet. Végül az utolsó számjegy a skálázhatóságra utal. Az 1-es lényegében egy shader processzort jelent, és az IP nem skálázható. A 4-es és a 8-as rendre maximum 4 és 8 shader processzor alkalmazását teszi lehetővé, vagyis ezek a skálázható fejlesztések. A jelölési forma ismeretében már leírhatjuk, hogy az ARM a grafikára optimalizált IP-kből Mali-T601, -T604, -T624 és -T628 jelzésű megoldásokat kínál, míg az általános számítási hatékonyságot előtérbe helyező fejlesztések Mali-T658 és -T678 néven érhetők el.

A lényeges kérdések tisztázása után érdemes elemezni, hogy miben is különbözik a grafikára és az általános számítási hatékonyságra kihegyezett sorozat. Alapvetően a shader processzor felépítése eltérő. Az architektúra az úgynevezett Tri-Pipe metodikát használja, vagyis a shader egységeken belül a feldolgozás három különböző futószalagra oszlik. Azon belül a 256 bites vektoros feldolgozók száma kettő vagy négy darab lehet. Az előbbi esetben a grafika, míg az utóbbiban az általános számítási hatékonyság játszik főszerepet. Természetesen több aritmetikai végrehajtó nagyobb teljesítményt, de nagyobb fogyasztást is jelent, de ezért is tervez az ARM ennyi megoldást, hogy minden partner az igényeinek megfelelőt választhassa.


[+]

A Midgard architektúra továbbra is a tile-based rendering technikát használ a leképzésre, ami a memória korlátozott mérete miatt előnyös az alacsony fogyasztású GPU-k esetében, emellett az aritmetikai végrehajtók támogatják az IEEE-754-2008-as lebegőpontos szabványt, továbbá kezelik a dupla pontosságú feldolgozást is. A másodlagos gyorsítótár mérete egyénileg változtatható, de az ARM shader feldolgozónként továbbra is minimum 32 kB-os kapacitást ajánl a megfelelően gyors működés érdekében. Az ajánlott paramétertől valószínűleg nem fognak eltérni a licencelők. Mindegyik IP tartalmaz még legalább egy MMU-t az I/O koherencia biztosítására, emellett a Mali-T600-as sorozat újabb tagjai támogatják az ASTC textúratömörítési formátumot is.

A partnerek már licencelhetik a fentebb részletezett IGP-ket, melyek közül valószínűleg a Mali-T604 és a Mali-T658 jelzésű fejlesztésekre már 2013-ban épülhet termék.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés