Apróbb frissítésen esett át az OpenGL

Az OpenGL 4.0 a tavasz kezdetével mutatkozott be, de máris itt a grafikus API 4.1-es verziója. Sok újdonságra nem kell számítani, de felettébb hasznos funkció a teljes kompatibilitás az OpenGL ES 2.0-s API-val. Ennek megfelelően a fejlesztők egyszerűbben portolhatják a mobil és a PC-s platformok között programjaikat, ami hatalmas fegyvertény lehet, pláne annak tudatában, hogy okostelefonok és a tabletek piaca komoly mértékben növekszik.

Az újítások között megtalálható a vertex shader bemenetéhez használható 64 bites lebegőpontos komponens támogatása, ami az eddigieknél magasabb geometriai precizitást tesz lehetővé. Az ARB kiterjesztések sora is bővült, így az új API-ban lehetőség van az OpenGL sync objektumát OpenCL event objektumként linkelni, és ennek hatására a két platform eredményesebben képes együttműködni. Emellett az úgynevezett robosztusság is fejlődött, ami hatékony használatot tesz lehetővé a GLX és a WebGL esetében.

Az új OpenGL 4.1-es API támogatását a gyártók hamarosan beépítik a drivereikbe.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés