Aki emlékszik még rá, nem is olyan régen megnéztük, hogy mire képes az AMD Llano processzorral és dupla grafikus kártyával szerelt Aspire 5560G notebook, de akkor csalódtunk. Igaz, a végeredménybe az is beleszólt, hogy egy nem végleges notebookon futtattuk a teszteket, és az akkori driverek sem álltak épp a helyzet magaslatán.
Most újból elővettük ugyanezt a típust, de picit erősebb konfigurációval felszerelve. A központi egység ezennel egy négymagos AMD A6-3400M volt, amihez a Radeon HD 6540G2-es konfiguráció tartozott 1 GB fedélzeti memóriával. A meghajtóprogram is a legfrissebb 11.10 Preview 2 volt. Mondanunk sem kell, hogy számos dolog megváltozott az új meghajtóprogramban. Stabilabban működött, plusz egy sor új funkcióval is kibővült, illetve a Switchable Graphics rész is hajlandó volt elindulni.
Ha visszaemlékszünk előző tesztünkre, akkor ott abban a Radeon HD 6510G2 munkálkodott, ami a HD 6480-as integrált magot jelentette, ami mellé szokatlan módon egy dedikált HD 6470M került. Azért mondjuk, hogy szokatlan, mert általában a HD 6510G2-be HD 6430M vagy HD 6450M Radeonnak kellett volna kerülnie, de sample gépről lévén ez még még megbocsátható. Az A6-os APU-ban viszont 320 shader processzoros Sumo IGP van, és ezt egészíti ki szabványos módon (újfent) a Radeon HD 6470M.
Grafikus alrendszer megnevezése | Integrált (AMD Radeon HD 6520G) | Dual Graphics (HD 6520G + HD 6470M) |
---|---|---|
GPU kódnév | Sumo | Sumo + Seymour |
Shader egységek száma | 320 | 320 + 160 |
DiRT3 - 1366x768, közepes | min. 24 / átlag 30 | min. 30 / átlag 41 |
Far Cry 2 - DX10 - 1366x768, optimal profil | min. 14 / átlag 25 | min. 29 / átlag 44 |
3DMark 11 | 681 pont |
1055 pont |
Az új (béta) driverrel a Metro 2033 nem volt hajlandó elindulni sem DirectX 10, sem pedig DirectX 11 módban, viszont a DiRT3-nál tapasztalható grafikai hibák teljesen eltűntek, ráadásul rettentő sokat gyorsult Dual Graphics módban, akárcsak a Far Cry 2. Egy 3DMark 11-et is lefuttattunk, habár semmit sem mond, de első körben ezzel ellenőriztük, hogy valóban működik-e a Dual Graphics, a meglévő eredményeket tehát megosztottuk.
Ami viszont érdekes, hogy a több shader egység és a több mag ellenére önmagában az A6-os APU nem volt gyorsabb, mint az A4-es. Noha a négymagos processzor órajele alap- és turbo órajele is alacsonyabb picivel, mint a kétmagosé (1,4 GHz vs. 1,9 GHz, illetve ugyanez Turbo módban (2,3 GHz vs. 2,5 GHz), de önmagában ez nem magyarázza a jelenséget.
Ha viszont eltekintünk az imént említett anomáliától, összességében véve azt mondhatjuk, hogy a CrossFire-nek, azaz a Dual Graphicsnak van értelme még úgy is, hogy nem az erősebb Whistler dedikált GPU van mellette. Persze három program alapján nem vonunk le messzemenő következtetéseket a teljesítményre vonatkozóan, de legalább most már láthatjuk, hogy az AMD-nél sem tétlenkednek, ha a driverekről van szó.