Újra első a hazai noteszgéppiacon az Acer

A 2006-os esztendőhöz viszonyítva több mint kétszeresére tudta növelni noteszgép-eladásait hazánkban az Acer, ezzel biztos elsőséget kivívva magának a márkák darabszám alapján besorolt hazai rangsorában – jelentette be a vállalat mai sajtótájékoztatóján. A cég leginkább az egyéni felhasználók számára értékesítő nagyáruházakban, áruházláncokban (azaz a retail piacon) tudta erősíteni jelenlétét – a tavaly eladott mintegy 73 000 Acer notebook jelentős része, mondhatni hagyományosan, ezen a csatornán keresztül talált gazdára.

A Gartner elemzőcég friss adatai szerint a vállalat ezzel az eladási volumennel a teljes magyar noteszgéppiac 22 százalékát tudhatta magáénak, megelőzve 2006 favoritját, a Fujitsu Siemens Computerst, illetve a magát a dobogóra első ízben felküzdő Asust. A tavaly bevezetett megszorító intézkedések ellenére a teljes hazai noteszgéppiac 41 százalékkal bővült, az Acer ugyanekkor 103 százalékkal növelte eladásait, miközben a tajvani cég hazai kirendeltségének teljes árbevétele a folyamatosan csökkenő eladási árak mellett nagyjából 27 százalékkal nőtt 2007-ben.

Minőségre hajtanak

Egri Csaba, az Acer Computer Magyarország vezetője szerint az üzleti és a felhasználói szektorban egyaránt széles választékban és versenyképes áron nyújtott technológia, a prémium szolgáltatásként még 2006-ban bevezetett ingyenes háztól házig szervizgarancia és a retail áruházakban növelt jelenlét hozta meg a piacvezető pozíciót a cégnek.


A Ferrarival közös projekt

Egri szerint az Acer elsődleges célcsoportjának számító egyéni felhasználók körében egyre komolyabb igény mutatkozik a minőséget és fejlett technológiát képviselő, középkategóriás hordozható számítógépekre, a fogyasztói ár sokak számára – főleg azoknak, akik nem az első noteszgépüket vásárolják – egyre kevésbé fontos szempont. „2008-ban terveink szerint tovább növeljük piaci részesedésünket, és megőrizzük vezető pozíciónkat a magyar piacon” – mondta el Egri, aki reményét fejezte ki, hogy az Acernek idén, a versenyzők közül elsőként, sikerül átlépnie a százezres eladási határt a noteszgépek hazai piacán.

Fazonírozás és akvizíció

Az Acer történelmében világpiaci szinten is jelentős változásokat és sikereket hozott a 2007-es év. A vállalat a minőségi kínálatot hangsúlyozva tavaly májustól új arculatok szerint alakította át noteszgép-portfólióját: az egymástól immár markánsabban elkülönülő üzleti gépek (TravelMate) és egyéni, otthoni felhasználóknak szánt megoldások (Aspire) határozottabb márkaimázst képviselnek és minőségibb benyomást keltenek.

A cég a dizájnváltást követően tavaly ősszel felvásárolta az amerikai Gatewayt, majd év végén a Packard Bellt, ezzel az Acer a globális PC-piac harmadik legnagyobb gyártójává válhatott. Egri a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a két cég beolvasztásával létrejövő multi brand stratégia számos előnnyel jár vállalata számára, jóllehet a két új Acer-márka nem minden piacon válik automatikusan elérhetővé, így például – mint megtudtuk – a Gateway termékeket a magyarországi Acer-képviselet egyelőre nem tervezi behozni az országba.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Hirdetés