NVIDIA GeForce GTX 760: hatvanhétből hetvenhat

Tesztkonfig, fogyasztás, tuning, specifikációk

Tesztkörnyezet
Videokártyák Gigabyte GV-N760OC-2GD 2048 MB (Geforce driver 320.18)
NVIDIA GeForce GTX 760 2048 MB (Geforce driver 320.18)
NVIDIA GeForce GTX 770 2048 MB (Geforce driver 320.18)
NVIDIA GeForce GTX 780 3072 MB (Geforce driver 320.18)
Point of View GeForce GTX 660 2048 MB (Geforce driver 320.14)
MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2048 MB (Geforce driver 320.14)
NVIDIA GeForce GTX 670 2048 MB (Geforce driver 320.14)
NVIDIA GeForce GTX 680 2048 MB (Geforce driver 320.14)
AMD Radeon HD 7970 GHz Edition 3072 MB (Catalyst 13.3 beta3)
AMD Radeon HD 7970 3072 MB (Catalyst 13.3 beta3)
Sapphire Radeon HD 7950 Boost Edition 3072 MB (Catalyst 13.3 beta3)
Sapphire Radeon HD 7870 2048 MB (Catalyst 13.3 beta3)
Processzor Core i7-3770K (3,60 GHz) – túlhajtva 4,3 GHz-en
EIST / C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolva
Alaplap MSI Z77 MPOWER (BIOS: V17.5) – Intel Z77 chipset
AHCI driver: Intel 11.5.0.1207
Memória

G.Skill RipjawsX 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL

Háttértárak Intel SSD 320 160 GB SSDSA2CW160G310 (SATA 3 Gbps)
Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
Tápegység Cooler Master Silent Pro M600 – 600 watt
Monitor Samsung Syncmaster 305T Plus (30")
Operációs rendszer Windows 7 Ultimate 64 bit

Csúcskategóriás kártyákról lévén szó, most is úgy döntöttünk, hogy Intel Core i7-3770K processzorunk órajelét egy egészséges tuning keretein belül 4,3 GHz-re emeljük, ami mellé a 16 GB G.Skill márkájú memóriánk üzemi órajelét 1866 MHz-re srófoltuk fel. Ami a meghajtóprogramokat illeti, a GTX 780 az NVIDIA-tól kapott 320.18-as jelölésű driverrel működött, míg a másik két egy GPU-s GeForce a legújabb 320.14-es beta driverrel zakatolt.

A játékokat a tesztben szereplő kártyákban lapuló számítási teljesítmény miatt 1920x1200-as és 2560x1600-as felbontásban teszteltük. A képminőséget maximálisra vagy ahhoz nagyon közelire állítottuk. Az AMD és az NVIDIA meghajtóprogramjaiban mindent alapértelmezett beállításokon hagytunk, az anizotropikus szűrést, illetve az élsimítást pedig mindig az adott játékban aktiváltuk.

Játékok

  • Anno 2070 (DirectX 11) – motor: InitEngine / műfaj: stratégia
  • Battlefield 3 (DirectX 11) – motor: Frostbite 2.0 / műfaj: FPS
  • BioShock Infinite (DirectX 11) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: FPS
  • Crysis 3 (DirectX 11) – motor: CryEngine 3 / műfaj: FPS
  • DiRT Showdown (DirectX 11) – motor: EGO Engine / műfaj: autóverseny
  • Hitman: Absolution (DirectX 11) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS
  • Metro 2033 (DirectX 11) – motor: 4A Engine / műfaj: FPS
  • Sleeping Dogs (DirectX 11) – motor: United Front Engine / műfaj: TPS/akció
  • Tomb Raider (DirectX 11) – motor: Crytal Engine / műfaj: TPS/kaland

A mérésekhez eddig használt játékok palettáját újfent megváltoztattuk kissé. Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy viszonylag naprakész és/vagy népszerű címeket alkalmazzunk, így a közelmúltban néhány korábbi játékot menesztve újabbak kerültek be a csomagba. A Nexuiz szerepét a Tomb Raider legújabb kiadása tölti be, a Batman: Arkham City helyére a Crysis 3 került, míg a Sniper Elite V2-t a BioShock Infinite váltotta.

A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében a Sleeping Dogsnál a benchmark toolt használtuk, ahogyan a BioShock Infinite, Metro 2033, DiRT Showdown, Hitman: Absolution, valamint Tomb Raider esetében is. A Battlefield 3-nál a Going Hunting című küldetés első perceit mértük le FRAPS-szel, az Anno 2070 esetében az első pálya elején található demót vizsgáltuk hasonló módon, míg a Crysis 3-nál a Canyon nevű pálya elején található demó jellegű részt mértük. Korábban észrevettük, hogy a Metro 2033 rendszerint hibásan méri a minimum fps-t, ezért itt is a FRAPS-et alkalmaztuk a lehető legpontosabb eredmények érdekében.

A fogyasztást egy konnektorba dugható, digitális VOLTCRAFT Energy Check 3000 készülékkel vizsgáltuk. A grafikonon az egyes videokártyákkal kiegészített rendszerek fogyasztása látható alaplappal, processzorral, táppal és a többi alkatrésszel együtt, de természetesen a monitor nélkül. A méréseket a Metro 2033 benchmarkja alatt mértük, mely 1920x1200-as felbontásban került lefuttatásra. Játékkal terhelt mérés közben meglehetősen sűrűn és gyorsan ingadoznak az értékek, ezért ide egy olyan értéket próbáltunk regisztrálni, mely a legtöbbször villant fel az eszköz kijelzőjén, vagyis nem a csúcsértéket jegyeztük fel.

Fogyasztás szempontjából a két GTX 760 kicsivel a GTX 670 előtt jár, de a különbség minimális. Jó hír, hogy a Gigabyte kártyája a tuning ellenére egy kicsit kevesebbet kért magának. Az AMD GCN mikroarchitektúrás kártyák egyik újítása volt a ZeroCore Power nevű szolgáltatás, amely hosszú üresjárat esetén képes az adott kártya fogyasztását minimálisra csökkenteni. Mindez akkor következik be, ha a számítógépen az operációs rendszer készenlétbe (stand-by) helyezi a megjelenítőt, ilyenkor a kártyán található ventilátor(ok) leáll(nak), és a termék fogyasztása 2-3 watt körüli értékre csökken. A fenti grafikonon látható, hogy ennek megfelelően egyelőre az NVIDIA kártyái jóval kisebb arányban korlátozzák fogyasztásukat, ha a megjelenítő készenlétbe kerül.


NVIDIA GTX 760 – Gigabyte GTX 760 [+]

A mérést egy nagyjából 20 °C hőmérsékletű helyiségben végeztük, miközben a konfiguráció egy asztalon volt összeállítva. Tesztünk során azt tapasztaltuk, hogy az NVIDIA referencia GTX 760 hűtése meglehetősen hangos, ami szerintünk a ventilátor csapágyazása miatt lehet, ugyanis meglehetősen morgós hang jött a légkavaró felől, mely a fordulatszám növekedésével csak tovább erősödött. A Gigabyte esetében már nem hallottunk motorzajt, viszont itt szerintünk egy kissé magasra van kalibrálva a fordulatszám, ami ugyan alacsony GPU-hőmérsékletet eredményez, ugyanakkor a zajszintre nincs túl jó hatással. Összességében megállapíthatjuk, hogy a Gigabyte kártyája üresjáratban még relatíve halkan tette a dolgát, de komolyabb terhelésnél már erőteljesebben hallatta a hangját.

Végül természetesen a kártya túlhajtási lehetőségeire is vetettünk egy pillantást. Ahogy korábbi cikkeinkben már említettük, a Keplerrel némiképp változott a tuning, hisz az NVIDIA turbója, a GPU Boost megjelent a színen. Azt már jó ideje tudjuk, hogy a Boostot nem lehet kikapcsolni, így az a túlhajtás során is jelen van.


NVIDIA GTX 760 – Gigabyte GTX 760 [+]

Tuningnál mindkét kártya meglehetősen jól teljesített. A referenciával 1130/1183 MHz-es GPU, illetve 1702 MHz-es memória órajelet sikerült elérnünk. A Gigabyte a komolyabb felépítése okán ennél még tovább ment, ugyanis ennél a GPU órajelét 1185/1250 MHz-re, míg a memóriákét 1752 MHz-re sikerült stabilan belőnünk.

VGA megnevezése GeForce
GTX 760
GeForce
GTX 670
GeForce
GTX 660 Ti
GeForce
GTX 660
Radeon
HD 7870
Radeon
HD 7950 Boost Edition
Kódnév GK104 GK106 Pitcairn XT Tahiti Pro
Gyártástechnológia 28 nm (TSMC)
Mikroarchitektúra Kepler GCN
Tranzisztorok száma 3,54 milliárd 2,54 milliárd 2,8 milliárd 4,31 milliárd
GPU lapka mérete 294 mm2 221 mm2 212 mm2 365 mm2
GPU/Shader v. Turbo órajele 980 MHz
T: 1033 MHz
915 MHz
T: 980 MHz
980 MHz
T: 1033 MHz
1000 MHz 850/925 MHz
GPU/shader órajele üresjáratban 324 MHz 300 MHz
Shader processzorok típusa stream multiprecíziós vektor
Számolóegységek száma 1152 1344 960 1280 1792
Textúrázók száma 96 textúracímző
és -szűrő
112 textúracímző
és -szűrő
80 textúracímző
és -szűrő
80 textúracímző
és -szűrő
112 textúracímző
és -szűrő
ROP egységek száma 8 blokk (32) 6 blokk (24) 8 blokk (32)
Memória mérete 2048 MB 3072 MB
Memóriavezérlő 256 bites crossbar 192 bites crossbar 256 bites hubvezérelt 384 bites hubvezérelt
Memória órajele terhelve 1502 MHz (GDDR5) 1200 MHz (GDDR5) 1250 MHz (GDDR5)
Üresjáratban 162 MHz 150 MHz
Max. memória-sávszélesség 192 260 MB/s 144 200 MB/s 153 600 MB/s 240 000 MB/s
Támogatott DirectX 11 11.1
Dedikált HD transzkódoló NVENC VCE
HD képanyagok lejátszásának hardveres támogatása Purevideo HD (VP4) AVIVO HD (UVD 3)
Hivatalos TDP 170 watt 170 watt 150 watt 140 watt 175 watt ~200 watt

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés