AMD Kaveri APU: hozott is, meg nem is

Renderelés, tömörítés (CPU)

Korábbi tesztjeinkben már elmondtuk, hogy a renderelés tipikusan az a nagyon jól párhuzamosított, sok magot/szálat kihasználó folyamat, ami nem profitál igazán sem a méretes L3 cache-ből, sem az esetlegesen nagyobb memória-sávszélességből. Cinebench alatt éppen annyival magasabb IPC-t produkál a Steamroller, ami kompenzálja a 6800K-val szembeni alacsonyabb órajelét, így itt szinte egálban van a két modell. 3ds Max és Indigo alatt már jobb a helyzet, hála a magasabb, egységnyi órajelciklus alatt végrehajtható utasítások számának.

A fájltömörítők a renderelő alkalmazásokkal ellentétben kedvelik a minél nagyobb memória-sávszélességet és az alacsonyabb késleltetést, illetve a minél nagyobb, illetve gyorsabb L2 és L3 cache-t. Ahogy korábban rámutattunk, a memóriakésleltetés nem a Kaveri erőssége, minek okán az alacsonyabb órajelekkel párosulva már hátrányba kerül.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés