Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz kiskornel #10748 üzenetére

    Adrianne Avenicci pl. nő. :-)

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • Prosector

    addikt

    válasz freelanced #10745 üzenetére

    Ez nagyjabol az alapertek lehet ,gondolom meg nincs rajta ilyen-olyan skill meg egyebek.

    Majd idovel ezek meglesznek es csak no az armor ,csak no ,csak no... :D

  • Prosector

    addikt

    Dawnguardban mindenki megorult!

    Visszamentem Seranaval ,erre mindenki rank tamadt ,pedig voltunk mar ott nem egyszer.

    Ez miert lehet?

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Prosector #10753 üzenetére

    Miattad leginkább. :) Ami okozhatja: Riften-i, vagy más megyéből származó vérdíj, kezdődő Polymorphic Hemophilia, vagy épp egy Nightingale vagy Daedric cucc. Ha ezek közül vmeikben bemasírozol, ugye nem várod, hogy szeressenek?

    Igazából az a baj, hogy ez csak a DLC-ben van így kidolgozva. Mert ugye, ha Markarth-ban felbukkansz vmi Forsworn cuccban, alap lenne, hogy felkoncolnak, aztán felgyújtanak, ehelyett tesznek rá sajnos.

    [ Szerkesztve ]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • Prosector

    addikt

    válasz Jorus #10754 üzenetére

    Daedric cucc miatt biztos nem ,mindig abban mentem(Serana meg Ebony Mail-t visel) ,inkabb vmi verdij lesz(Rift regioban asszem csinaltam csunyasagot).

    De idegesit ,h ilyeneket nem tudok.

    Ez a Markarth-Forsworn ellentet is homalyos elegge.

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Prosector #10755 üzenetére

    Itt találsz rövid történelmi áttekintést, de ha olvasgatod a fellelhető könyveket, azokból is sok mindenre fény derül a történelmi időkre visszanyúló fiaskókról.

    Szerk.: persze a legtöbben nem olvasnak könyveket, és nem is érdeklődnek az események mozgatórugói iránt (például, hogy mi az a Birodalom, mit akar, kik azok a Stormcloak-ok, és mit akarnak, miért, és hogy aze gyes megyékben milyen események zajlottak, milyen frakciók alakultak sok évvel korábban, mik azok a Hagraven-ek, honnan jöttek, miért, hova lettek a Dwemer-ek, és kik ők, honnan van a technológiájuk, mi lett az ősi fajokkal, ésatöbbi, ésatöbbi) mert inkább az a lényeg, hogy hogy pörgessük ki akármivel a fejlődést a perk-ekért, és ha megvan a 100-as skill, akkor hent és gyak. :)

    Ezt nem konkrétan neked, vagy bárkinek, csak általánosságban - mintegy tapasztalatként.

    [ Szerkesztve ]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • Prosector

    addikt

    válasz Jorus #10756 üzenetére

    Koszi!

    Szoktam nezni a wikit ,de itt meg nem voltam.

    Igazabol az sem artana ,ha jobban tudnek valamivel angolul.

    Na igen:a szerkesztesedben is van igazsag...

    [ Szerkesztve ]

  • Törzsúr

    senior tag

    válasz Jorus #10756 üzenetére

    Engem nagyon érdekelne de ködös az angol tudásom. Esetleg a történelmi hűség kedvéért leírhatnád ezeket röviden. :B

    Szerk.: Különösen a törpök érdekelnének. :K

    [ Szerkesztve ]

    Steam: szedibatta | EA, Battlenet: Szedi90

  • freelanced

    addikt

    válasz Jorus #10756 üzenetére

    Amúgy engem mindig meg tud lepni ez a játék. Mindig olyan küldiket találok, hogy csak nézek nagyon hangulatosak. Egyetértek veled sokan csak a fejlődésre mennek de ez a játék akkor a legjobb ha olyan karakterrel mész amivel tudsz azonosulni és tényleg beleéled magad úgy döntesz ahogy az életben is. Én például szeretek mindent áttanulmányozni akár a könyveket is csomó minden érdekességet lehet találni bennük. :K

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • freelanced

    addikt

    Na megvan a Hearthfire hát nem mondom, hogy hú de nagy csomag :D
    Van vagy 70 mega az egész. De sebaj mindjárt kipróbálom. Gondolom azért mivel nem sok új textúra kerül be.

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Törzsúr #10758 üzenetére

    GypsFulvus2 a Lore avatott ismerője, de ha lesz egy kis időm mostanában, készíthetek egy fordítást a linkelt, tömörített Timeline-ról. Egyébként, aki nem tudja/akarja eredetiben, a játék során olvasni a könyveket, az megteheti a Császári Könyvtár oldalain. Skyrim könyveit olvasgatva nagyon kellemes hangulatú RPG környezet alakul ki, amit átvíve a játékba, jó irányba befolyásolja a játékélményt.

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Jorus #10761 üzenetére

    Még annyi, hogy ha olvassátok a CsK könyveit, mindig érdemes a Timeline-on elhelyezni, hogy nagyjából melyik korban íródott, mely korról szól az adott könyv, hogy történelmi keretben tudja értelmezni az ember az olvasottakat.

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Törzsúr #10758 üzenetére

    Annak idején, amikor Varlaisaran az Oblivionhoz készített Ayleid témájú modokat, írtam neki egy lore hátteret, ami főleg az Ayleidekre volt kihegyezve, de azért összefoglalta az idővonal főbb eseményeit is, nagyjából a mertehic érától a 2. Birodalom végnapjaiig (a harmadik era kezdetéig). Azért nem raktam be sem az Oblivion, sem a Skyrim topicjába, mert rendkívül hosszú; "röviden összefoglalni" ezt gyakorlatilag lehetetlen. A TES Lore-ja olyan régóta készül, olyan hatalmas, hogy vele csak a Forgotten Realms vetekedhet. Hetekig lehet olvasgatni ebben a könyvtárban , vagy a Jorus által imént linkelt magyar nyelvű Császári Könyvtárban. Többször gondolkodtam róla, hogy logout-os cikket írok a TES hátteréről, de túl lusta vagyok hozzá + rémisztően nagy a feladat. Lenry kolléga is tervezte, hogy ír egy sorozatot a kitalált világokról, és a TES-sel akarta kezdeni, de úgy látom, sajnos ő is adós marad ezzel... Ha akarjátok, az említett irományomat belinkelhetem ide, vagy az Oblivion topicba, de kb. három db gigahosszú hsz. lenne, szóval jól gondoljátok meg... :)

    Ha a "törpök" érdekelnek (akik mellesleg dwemerek, és nem törpök, hanem nagyjából a Bosmerekhez hasonló termetük volt) akkor ajánlom a TES III. Morrowind játékot. Annak a története a legszorosabban kapcsolódik hozzájuk és eltűnésükhöz. Persze ez egy 2002-es játék, és ha magyarul akarod játszani, akkor a teljes grafikai konverziót adó Morrowind Overhaul-t nem használhatod hozzá.

    Dióhéjban a törpök története annyi, hogy a jelenlegi Morrowind birodalmi tartomány területén éltek, nagyjábból a korai merethic era óta. Benépesítették a jelenlegi Skyrim keleti régióit is és később egy renegát törzsük Hammerfell és High Rock területén telepedett le, az Iliac öböl környékén és szigetein. Kezdetben ellenséges viszonyban voltak a területükre később érkező, Veloth próféta által vezetett Chimerekkel (akik a mai Dunmerek - sötét elfek ősei voltak). Harcban álltak a Skyrim területére Atmora kontinensről az első era elején megérkező nordokkal is. Jellemzőjük volt a tudományok és mérnöki ismeretek, a matematika piedesztálra állítása. Olyannyira hogy vallásos-metafizikai világképük is ezen nyugodott. végül sok ellenségeskedés után szövetségre léptek a dunmerek őseivel, kiszorították a nordokat, megalakították a Great Council-t, és a Resdayn nevű államot. Erről részletesen olvashatsz a Morrowind végigjátszása során, amely ugyan a 3. era idején játszódik, de a Great Council egyik vezetőjének, Lord Nerevar Indorilnak a reinkarnációja áll a történet középpontjában. Ezért itt ezt nem spoilerezem el, hátha te, vagy más előveszi még ezt a hatalmas klasszikust, minden sandbox RPG-k legjobbikát (magánvélemény). A lényeg annyi, hogy a dwemerek metafizikája éles ellentétben volt a Veloth prófétát követő Dunmer elődök vallásosságával. A dolgok akkor fordultak kritikusra, amikor a dwemer mágusok megtalálták Lorkhan szívét, és elhatározták, hogy építenek maguknak egy mechanikus istent, amelynek lelke a szív lett volna. Lorkhanról annyit, hogy ő az emberek által legjobban tisztelt, míg Altmerek által legjobban gyűlölt isten Temriel pantheonjában. Ő volt az, aki csellel rávette Magnust a Mundus megteremtésére (ez az a létsík ahol a Tamriel kontinensét is hordozó bolygó, Nirn elhelyezkedik), ezzel azonban örökre csapdába ejtette a termtő Et'Ada ősszellemeket (az istenek elődei) ezen a síkon, és elzárta őket az Aetherius síktól (amely egyben minden mágia forrása). E miatt Lorkhant megbüntették, testét szétszabdalták és száétszórták. A szíve a Red Mountain alatt nyugodott, amíg a dwemerek meg nem találták. A mechanikus isten felépítése a dwemer Lord Kagrenac vezetésével megkezdődött. Amikor ez a First Council chimer vezetőinek tudomásra jutott, a tanács két vezetője, a dwemer Lord Dumac és a chimer Lord Indoril Nerevar összevesztek, hiszen az új isten létrehozását a chimerek az ellenük irányuló fenyegetésként, és a dwemerek dominanciára való törekvéseként értelmezték (jogosan). Elkezdődött a háború a két mer nép között, amelybe beavatkozott Skyrim is, mindeközben Kagrenac folytatta az isten építését. A végső csata a Red Mountains lejtőin zajlott le, ám a csata folyamán hirtelen minden létező dwemer eltűnt (egyetlen kivétellel, aki épp az Oblivion síkján mászkált, és kissé átalakított porhüvelyével találkozhatsz a Morrowind főküldetésének vége felé). Nemcsak innen, hanem Tamriel teljes területéről is, beleértve az Iliac öböl környékén élőket is. Nyitott kérdés hogy ez Kagrenac eszközeinek (részletesebben lásd a Morrowind játékot) hibás használata miatti tragikus tévedés hiba volt, amely a dwemerek pusztulását okozta, vagy pedig Kagrenac eleve így tervezte, és a dwemerek egy másik létsíkra távoztak el. A történetnek itt még nincs vége, de ha elmondanám, hogy mi történt Lord Nerevarral, illetve hogyan lettek sötételf dunmerek a chimerekből, az már nagyon messziore vezetne, ha ez érdekel, játszd végig a Morrowindet, és olvasd el a főküldetés során kapott irományokat. Egyébként a mechanikus isten elkészült gólemszerű teste (az ún. Numidium) és a lorkhan szívét helyettesítő Mantella körüli események a központi témája a TES II. Daggerfall történetének.
    "Dióhéjban" ennyi :D Ha ezek után kíváncsiak vagytok a timeline irományomra is, ami kb 20x hosszabb, akkor csak szóljatok... ;] :D

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Törzsúr

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10763 üzenetére

    Nekem is jöhet privátban. :K

    Steam: szedibatta | EA, Battlenet: Szedi90

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Törzsúr #10765 üzenetére

    Oks. Kicsit átolvasom, van-e benne valami javítanivaló, aztán elküldöm nektek. Amúgy meg Lenry kollégát kéne csesztetni, hogy írja meg a logout-os cikkét, mert akkor ott lehetne egy topic, ahol a lore-buzik összejöhetnének. Ebben a topicban ez kissé off szagú.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • genndy

    addikt

    válasz szabod #10764 üzenetére

    Jöjjön a topikra is, jöhet privátban is. :K

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10766 üzenetére

    Szerintem annyira nem off ez, me' eleve TES téma. Szerintem elég sok embört érdekelhet (gondolom), és talán jópáran meg is lepődnének milyen komoly történelem van az egész mögött. Néha van is olyan érzésem, hogy mindez nem kitalált, hanem van valahol, pár beteszdást elvittek oda és úgy szedték össze az egész lore-t:D

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #10768 üzenetére

    Hát jó, legyen. Berakom ide. Kérem a moderátorok és a hentelésre gyűró fórumtársak elnézését. :)

    Early Merethic Era:

    Az idő (ellentétben a Dawn Era-val) már lineárisan telik. Ez Akatosh (az idő sárkánya) megjelenésének köszönhető. A még osztatlan mer nép (minden elfek ősei) Aldmeris kontinensen (létsíkon?) él. Tamrielben a beastfolks (proto-Khajit és Argóniai, Imga, Sload) és - egyes források szerint - a Nedic people (Kothringi, Nede) legősibb man fajai élnek primitív körülmények között. Ellentmodás van a források között, hiszen később több írás szerint a Nord volt az első emberi faj Tamrielben, míg a teremtéssel és Dawn Eraval foglalkozó egyes könyvek szerint a "Nedic people" Atmora és Tamriel kontinenseken egyidőben jelent meg.

    Middle Merethic Era:

    Aldmeris, a mer őshaza pusztulása. A „széthasadás” oka ismeretlen. Egyes források szerint Aldmeris nem egy Nirn-en lévő fizikai hely volt, hanem egy másik létsík. Tamriel benépesülése a mer által (a bennszülött beastfolks ekkor már éltek ekkor Tamrielben, illetve egyes források szerint bennszülött man faj is – ez a Nedic people egyik értelmezése) A mer szétválása: Chimer, Altmer, Ayleid (=Heartland Wilde Elf), Falmer, Dwemer, Chimer, Maormer, Bosmer, Orsimer ágakra. A mer fajok szétválása magának Aldmeris „széthasadásának” fizikai kifejeződése. Az eredeti Aldmeris nyelvet és mágiát leginkább az Ayleid és az Altmer (High Elf) őrizte meg. Az Adamantin torony felfedezése a Direnni nevű Altmer klán által. Summerset Isles-on a Crystal Tower építése. A partvidékeken mindenhol, illetve Tamriel középső és dny-i részén szórványos mer letelepedés. Később felépül a White Gold Tower. A Tamriel középső részén élő Ayleidek részleges elszeparálódása és politikai függetlensége a Crystal Tower-től. Az Ayleidek központja a WGT.

    Late Middle Merathic Era:

    A Dwemer beköltözése a későbbi korokban Velothi-hegységnek elnevezett területre, valamint nyugat és közép Resdayn/Morrowind (egyik név sem használatos ekkor még erre a területre) vidékére. Veloth próféta elvezeti a Chimer klánokat Resdayn/Morrowind területére. Trinimac (Egy Aedra, a legerősebb Aldmeris Ancestor Spirit), követőivel, az Orsimerekkel megpróbálja megakadályozni Veloth útját, de a Daedra Beothiah megküzd vele, legyőzi és átalakítja. Az Aedra Trinimac-ból Daedra Malacath válik (Boethiah felfalta Trinmac-ot és a székletéből keletkezett Malacath), követői az Orsimerek pedig Orkokká (megrontott elfek / Pariah Folk) válnak. A Chimerek erősen vallásos, őstiszteleten alapuló, ún. Velothi magaskultúrát alakítanak ki, főleg a mai Resdayn/Morrowind déli-délnyugati részén és Vardenfell szigetén. Velothi tornyok építése. Ellenségeskedés kezdete a világi, tudományt és matematikát preferáló gazdag Dwemer, és az erősen vallásos, szegényebb Chimer között. Eközben Tamriel középső és dny-i részén az Ayleid városállam-királyságok uralkodnak, amelyek rabszolgaságban tartják a Nedic embereket.

    Late Merathic Era:

    A Chimer Velothi magaskultúra válságba kerül. Kialakul a szakadás az ashlanderek és a letelepedettek között. Utóbbiak részben áttérnek a Daedra imádásra („jó” és „rossz” Daedra megkülönböztetése), belőlük alakulnak ki később a Nagy Házak. Az Ashlanderek ragaszkodnak a tradíciókhoz és a tiszta őstisztelethez. Keleten a korábbi szórványos mer betelepülők partmenti erődítményei és tornyai elhagyatottá válnak. A Dwemerek terjeszkednek és kialakul a nagybirtokos-nemesi rétegük.
    A proto-Nordok (a másik – később Tiber Septim propagandája nyomán hivatalos birodalmi állásponttá váló - értelmezés szerint őket nevezik Nedic people-nak) Ysgrammor vezetésével partra szállnak Tamriel legészakibb részén (a fokozatosan eljegesedő Atmora kontinensről érkeztek, egy örökösödési háború menekültjeiként). Felépítik Saarthal városát. Az itt élő Falmerek először barátságosan fogadják őket Ysgrammor az elf ABC-t alkalmazza –átalakítva- a proto-Nord nyelvre, megszületik az első emberi ABC és az emberi történetírás. A nordok gyors szaporodása és terjedésük harchoz vezet. A Falmerek elpusztítják a várost, és kiűzik a proto-Nordokat. Ysgrammor két fiával visszatér Atmorába, ahol közben véget ért az örökösödési háború. Flottát szerel fel, visszatér Tamrielbe (ők Mereth-nek nevezik ekkor a kontinenst) és legyőzi a Falmereket. Utóbbiakat később csaknem teljesen kipusztítják. Ysgrammor nordjai ekkor még nem kerülnek közvetlen kapcsolatba az Ayleidekkel. Atmorából innentől kezdve több hullámban érkeznek proto-Nord betelepülők Tamriel északi részébe.
    A Merethic Era legvégén említik először azt a halhatatlan emberi hőst, akit később Pelinal Whitestrake, Harrald Hairy Breeks, Ysmir, Wulfharth, Hans the Fox néven is ismernek (nem világos, hogy mindezek a személyek ugyanazon halhatatlan inkarnációi lennének, vagy különböző személyek).

    First Era

    1E 1 Eplear király (Altmer, Ayleid vagy Bosmer? -nem találtam forrást) megalapítja a Camoran of Valenwood dinasztiát. Ez Valenwood születése. A Tamriel középső részén uralkodó Ayleidek az új királyságot ütközőállamként használják maguk és a Summerset Isle között. A nagyobb politikai játéktér miatt azonban egyre erősebb a rivalizálás az egyes Ayleid városállam-királyságok között, amely olykor nyílt harccá alakult.

    1E 10 Torug gro-Igron egyesíti az Ork törzseket, és megalapítja Orsinium városállamot a ma High Rock-ként ismert terület délkeletii részén.

    1E 20 Artaeum szigete (a Summerset Isles nyugati részén), a Psijic rend és az általuk követett „Legősibb Út” első említése.

    1E 68 Az utolsó hajó érkezése Atmorából.

    1E 113 (más források szerint 1E 143) Skyrim születése. A Nord Harald felveszi a Skyrim királya címet, és minden elfet kiűz Skyrimból. I. Harald felad minden kapcsolatot Atmorával. Nnem ismeretes, hogy az eljegesedő kontinensen élnek-e azóta még emberek. Egyes expedíciók lakhatatlan eljegesedett földet említenek, míg a Song of the Return sorozatban megemlítenek bizonyos "csillogó zöld partok"-at is. Skyrimot a későbbi korokban „az ősi királyság” néven is emlegetik, mert ez volt az első emberi királyság, megelőzve Alessia birodalmát. Eközben az Ayleid királyságok egymás közötti küzdelmei egyre élesednek, s lassan polgárháborús viszonyok uralkodnak el az Ayleid territóriumon belül. Egyes alárendelt szerepe kényszerített Ayleid városállamok a WGT vezető szerepe ellen szövetkeznek.

    1E 240 Skyrim meghódítja a mai Morrowind (akkoriban a Nordok Dwemereth-nek nevezik) és High Rock területeinek (amelyet akkor az altmer Direnni klán uralt) többségét, valamint Cyrodil kisebb részeit is. Összecsapások a Nordok és az Ayleidek között.

    1E 242 A Nedic emberek felkelése a kegyetlen Ayleid rabszolgatartók ellen Alessia és Pelinal Whitestrake vezetésével, a mai Cyrodil területén. A harchoz csatlakozik Skyrim hadserege, amit Morihaus vezet. Egyes források szerint Alessia hadseregében szerepet kaptak a WGT hegemóniája ellen törő lázadó Ayleid államok csapatai is.

    1E 243 Az Ayleid uralom vége Tamriel középső részén. A White Gold Tower erődvárosát Alessia csapatai Morihaus vezetésével beveszik. A végső csata előtt Pelinal Whitestrake-et párbajra hívta Umaril the Unfeathered. Umaril hovatartozása kérdéses. Egyes források szerint Ayleid király volt, nem pedig Aurorean, bár „fél elf”-nek nevezték. Az Aurorean-ok Meridia birodalmának Deadra népe. Az Ayleidek, látva hogy nem képesek megállítani a felkelést, Meridiától kértek segítséget. Más források szerint Umaril az Aurorean-ok vezére volt. Pelinal elfogadta a kihívást. Umaril csatlósait küldi a magányosan közeledő Pelinal ellen, aki legyőzi őket, de megsebesül. A WGT-ben Pelinal legyőzi Umarilt is, de ezután a jelenlevő Ayleid nemesek és Aurorean-ok lerohanják, megölik, és testét nyolc részre darabolják. Ez után az Ayleidek jelentős részét tömegmészárlások során kiirtják, de sokan a rokon Camoran-dinasztia védelmébe menekülnek, Valenwoodba. Ez volt az első jelentős Ayleid népmozgás.

    1E 243 Az „Első Birdalom” megalapítása. Alessiát császárnővé koronázzák. A mai Cyrodil középső és dk-i területei tartoznak ehhez az „Első Birodalom”-hoz. Coloviában névlegesen független csatlóskirályságok vannak. Nincs adat, hogy ezek Ayleid uralom alatt maradnak-e, vagy emberi királyságok, de több forrás említi, hogy Alessia idejében léteznek még Ayleid vazallus-államok, amelyeket olyan Ayleid hercegek vezettek, akik csapatokkal segítették Alessiát a WGT elleni harcban. Ez az ún. „Késő Ayleid Periódus” 1E 243–tól 1E 498-ig tartott. Ennek során egyes vazallus Ayleid lordok növelték is területeiket a Birodalom seregeinek támogatásáért cserében.
    A „Cyrodil-béli Imperial” nemzettudat kialakulása. Alessia bevezeti az Eight Divines vallást, amely a Nord, a Cyrodil-béli törzsi (a régebbi értelmezés szerinti Nedic) és Altmer panteonokat egyesíti. Lényegében az „Eight Divines” a Nirn megalkotásában és fenntartásában (Oblivion síkjától való védelmezésében) résztvevő Aedra ősszellemeket jelenti. Ez az ún. Alessiai reform. Alessiát az első Elder Council, és az Imperial College of Battlemages segíti az uralkodásban.

    1E 246 Daggerfall városának megalapítása a mai High Rock területén, az Iliac-öböl északi partján. A terület ekkor Nord uralom alatt áll. A Breton faj és identitás kialakulása, akik a Nord, a Nedic és az Altmer Direnni vérkeveredéséből jöttek létre.

    1E 266 Alessia halálos ágyán Szövetséget köt Akatosh-al (ez a zsidó Ószövetséghez hasonló jelentőségű aktus volt). Alessia lelke az Amulet of Kings vörös gyémántjának részévé válik (az ékszer korábban is létezett, Chim-el Adabal néven Ayleid ékszer volt, szerepe és jelentősége az Ayleidek körében nem ismert). Akatosh (az Idő Sárkánya) válik a frissen kialakult Imperial nemzet és a Birodalom főistenévé, aki segít megóvni Nirn-t az Obliviontól. Alessia az emberek első szentjévé lesz. Az Elder Council Belharzát választja Cyrodil új császárává.

    1E 340 Kerskedelmi kapcsolatok kiépülése Valenwood és a Cyrodili Birodalom között.

    1E 355 Az Altmer Direnni klán hatalmának megerősödése High Rockban, az Iliac-öböl környékén.

    1E 358 A Cyrodili birodalom és Skyrim egyesült seregei megtámadják a Direnni Hegemóniát High Rockban. A Direnni klán visszaszorul, de teljesen legyőzni őket nem sikerül.

    1E 361 Marukh próféta figyelmeztető víziókra hivatkozva (vízióiban állítólag megjelent Alessia, aki Ayleid restaurációra figyelmeztette) kidolgozza, és erőszakosan terjeszteni kezdi az „Alessian Doctrines”-t, egy rendkívül szigorú vallási és viselkedési kódexet. Megalapítja az Alessian Order-t, ami egy katonai és papi szárnyból álló szervezet, afféle inkvizíció. Az Alessian Order egyik feladata volt az összes fellelhető Ayleid írás megsemmisítése. E tevékenységük miatt alig maradt értékelhető adat az Ayleidekről. Skyrim ellenségesen reagál a doktrinák terjesztésére Tamriel északi részén. Az Alessian Order erőszakosan lép fel a megmaradt Ayleid vazallusállamok ellen. A rend felemelkedéséhez és hatalmának megalapozásához az emberek ayleidek elleni gyűlöletét használja fel. Cyrodil területén irtani kezdik a még megmaradt ayleid népességet, a vazallus ayleid lordokat pedig törvényen kívül helyezik. A maradék ayleid népesség Valenwoodba, illetve többségük a mai High Rock területére menekül. Ez volt a második komoly Ayleid népmozgás, ami jelentősen megerősítette a High Rock-béli Altmer Direnni klán hatalmát. Az ayleid népcsoportok lassan beolvadnak a befogadó elf kultúrákba. Mindezek ellenére még mindig maradt egy kevés Ayleid népesség Cyrodil területén, sőt bő egy évszázaddal később említés történik az „utolsó Ayleid király”-ról (valószínűleg Nenalata királya volt) is. Nem ismert, ez a király és népe hogyan maradt fenn az „Alessian Doctrines” terrorja alatt. Az Ayleidek utolsó maradékai Cyrodil területén a rejtélyes wild elfek. Róluk I. Reman születésének körülményeiről szóló legendák még emléítést tesznek, tehát a 2. Birodalom születésének idejében (1E legvége) még létezniük kellett.

    1E 369 Borgas királyt, Ysgrammor utolsó leszármazottját, Skyrim uralkodóját meggyilkolják. Ez a 1E 420-ig tartó Örökösödési Háború és Skyrim hanyatlásának kezdete. Súlyos harcok az Iliac-öböl környékén, Daggerfall és környéke elszakad Skyrimtól.

    1E 376 Első említés a Yokudan (későbbi elnevezéssel Redguard) népről. Hazájukban, Yokuda kontinensen (inkább egy nagyobb szigetvilág ez) élnek, ahol a császár hatalma névlegessé válik, és közel 300 éves polgárháború veszi kezdetét.

    1E 401 A Chimerek vezetője, Lord Nerevar Indoril, valamint a Dwemer Dumac szövetséget kötnek a megszálló Nordok ellen.

    1E 416 Nerevar és Dumac vezetésével kiűzik a Nordokat a mai Morrowind területéről. A Chimer és a Dwemer megbékél, közös vezetés alatt egyesül. Megszületik az egységes Resdayn, melynek vezető testülete a First Council. A Tanács vezetőinek Nerevart és Dumacot szavazzák meg. Egy Dwemer klán, a Rourken-ek megtagadják az engedelmességet és a Chimerekkel való békés együttélést. Vezetőjük legendás kalapácsát, Volendrungot a lenyugvó Nap irányába hajítja, megesküdve, hogy ott telepednek le, ahol az földet ér. A kalapács Stros M”kai szigetén ér földet, Hammerfell partjaitól délnyugatra. A Rourkenek elkezdik benépesíteni a szigetet, majd Hammerfell és High Rock partmenti területeit is.

    1E 420 Skyrim hatalmának hanyatlása és a területi veszteségek megegyezésre bírják a Nord törzsfőket. Az örökösödési háború vége Skyrimban.

    1E 477 A Direnni klán kihasználva a Nordok meggyengülését visszaszerzi High Rock teljes területét, továbbá jelentős területeket hajt uralma alá magában Skyrimban és a későbbi Hammerfell területén.

    1E 479 Ryan Direnni törvényen kívül helyezi az Alessiai reformot az uralma alá került területeken, és annak gyakorlóit halállal bünteti. A Direnni csapatok elkezdik a Coloviai határvidék zaklatását Cyrodilban, eközben azonban Breton lázongás és ellenállás szerveződik a Direnni Hegemónia területén, High Rock-ban.

    1E 482 A Direnni sereg Aiden Direnni vezetésével Glenumbria Moors-nál megsemmisítő vereséget mér az Alessian Order és Skyrim („elfölő” Hoag király is elesik) csapataira. A csatában részt vett (Direnni oldalon) az „utolsó Ayleid király” is, aki valószínűleg Nenalata királya lehetett. Az elfek győzelme azonban pyrrusi győzelem volt; csapataik jelentős része elpusztult, ráadásul a győzelem után hatalmi villongások törtek ki a Direnni vezetésben. A csatában mindkét oldalon harcoltak Breton csapatok. A Cyrodili és Skyrimi erők rövidesen ellentámadásba mennek át, miután Wulfharthot választják meg Skyrim királyának.

    1E 498-500 A Direnni Hegemóniát végleg legyőzik a Breton lázadók, Skyrim és Cyrodil csapatainak segítségével Az Altmereket kiszorítják High Rockból, kivéve néhány nehezen elérhető keleti hegyvidéki területet, és Balfiera szigetét. A Bretonok „saját” arisztokráciájának felemelkedése erre az időszakra esik. Ez egyben a „Késői Ayleid Periódus” vége is; az utolsó Ayleid királyságot (Nenalata) is megsemmisítik.
    Skyrimban Wulfharth király visszaállítja az eredeti nord pantheon imádását. Az Alessiai reform templomait Skyrimban lerombolják, az Alessiai papok az üldözés elől Cyrodilba menekülnek. Wulfharth felveszi az Ysmir (Észak Sárkánya) nevet.

    1E 609 High Rockban Tagore király legyőzi Glenpoint hadseregét. Ezzel Daggerfall válik a vezető Breton királysággá a High Rock területén lévő apró Breton királyságok, grófságok és fejedelemségek között.

    1E 668 A First Council háborújának kezdete. A Dwemer Kagrenac felfedezi Lorkhan szívét, és előáll egy a Dwemereket vezető-védelmező mechanikus isten előállítására vonatkozó titkos tervvel, felhasználva a szív mágiáját. Dumac eleinte nem tud a tervről, majd elfogadja azt, de Dagoth Ur értesíti erről Nerevart. Dumac és Nerevar találkozik, összevesznek, majd a Chimerek számára elfogadhatatlan profán mágia alkalmazására hivatkozva kitör a háború. Ezzel egyidőben kitör a Red Mountain, és a hamuja egész Tamrielt beteríti. A „nyár nélküli év”.

    1E 700 Döntő csata a Red Mountain tövében. A Chimer seregek Nerevar vezetésével legyőzik a Nord csapatokkal támogatott Dwemer sereget. Dumac elesik. Az északiak legendája szerint a Shor isten által felélesztett Ysmir ölte meg, más (megbízhatóbb) források szerint Dagoth Ur. Az összes Dwemer (az egyetlenYagrum Bagarn kivételével) egyetlen pillanat alatt eltűnik Tamriel földjéről (a High Rock-ban élő Rourkenek utódai is). Máig kérdéses, hogy az eltűnés Kagrenac eszközei hibás használatának (Lorkhan Szíve erejének megcsapolása céljából) tragikus következménye, vagy pedig Kagrenac terve szerint a Dwemerek egy másik létsíkra távoztak? A győzelem után Nerevart elárulják és Azura manipulált megidézése során meggyilkolják korábbi szövetségesei és barátai, valamint felesége (a későbbi Tribunal). Nerevar azzal a szándékkal akarta megidézni Azurát, hogy tanácsot kérjen tőle Lorkhan szíve, valamint a Numidium (a szívet hordozó gólem) sorsát illetően. Később a Tribunal Templom hivatalos feljegyzései szerint Nerevar a dwenerek elleni csatában szerzett sebeibe halt bele, az ezt tagadókat eretneknek nyilvánítják és kivégzik). A Tribunal létrejötte: Vivec, Almalexia (Nerevar felesége) és Sotha Sil istenekké válnak, felhasználva Lorkhan Szívének erejét, ám Dagoth Ur (őt bízta meg Nerevar a szív őrzésével, míg ő tanácsot kér Azurától) is megteszi ezt, és innentől kezdve a Tribunalnak folyamatosan küzdenie kell ellene). Az árulás következtében Azura megátkozza a Tribunalt és a Chimer népet. Az összes Chimer külseje megváltozik: létrejön a Dunmer (sötételf) nép. Morrowind megszületése.

    1E 800 Az ork törzsfők által alapított Orsinium városállam gyors terjeszkedése High Rock területén. Wayrest breton városállam első említése, amely ellenséges viszonyban van Orsiniummal.

    1E 808 A Yokudan-ok első hulláma (Ra-Gada) partraszáll a ma Hammerfell-nek nevezett területen. Az itt élő állatnépeket, orkokat és embereket legyilkolva/kiszorítva megalapítják Hamerfell-t. A Ra-Gada név Cyrodili torzításával létrejön a Redguard népnév. A területen élő orkok Orsiniumba menekülnek tovább erősítve azt.

    1E 950 Háború Orsinium ellen a breton Daggerfall királyság és Wayrest városa, az Order of Diagna (vezetője Gaiden Shinji – az Arena megalapítója), és Sentinel redguard királyság részvételével.

    1E 979 Orsinium elfoglalása és a város lerombolása. Az orkok szétszórása után a közeli Wayrest város rohamos fejlődésnek indul és Daggerfall fő vetélytársává válik High Rock-ban.

    1E 1029 Hertha császárnő beolvasztja a Cyrodili birodalomba a Coloviai határvidéket, így a birodalom közvetlenül határos lesz High Rock-kal. Cyrodil Skyrimmal való viszonya valamelyest javul.

    1E 1100 Wayrest királysággá válik.

    1E 1200-kb.2200 A Dragon Break. A Marukhati Kiválasztottak (az Alessian Order papi szárnya) megkísérli befolyásolni Akatosh identitását és lényegét, ami az idő kizökkenését okozza Nirn egész területén. Az idő lineáris folyása megszakad, négy párhuzamos ággá bomlik, így különböző földrajzi helyeken teljesen eltérő események megtörténtét jegyzik fel. A Dragon Break alatt történő események alig ismertek, egymáshoz való viszonyuk nehezen – vagy egyáltalán nem – meghatározható. Úgy tekintik, hogy kb. 1000 év történései „estek ki” a történetírásból.

    1E 2200 A Thrassian járvány. A betegség minden valószínűség szerint a Sload-ok által lakott trópusi Thras szigetkirályság (Coral Kingdom) szándékos akciója volt a man és mer megritkítására, vagy kipusztítására. Az emberek okozta Dragon Break miatt szánták el erre magukat, mivel tartottak annak megismétlődésétől. A járvány Tamriel lakosságának több mint felét elpusztítja, a délnyugati partvidékeken még nagyobb az áldozatok aránya. Hamerfell, Cyrodil, High Rock, Skyrim, és a Summerset Isles egyesített flottát (All Flags Navy) küld Thras elpusztítására. A szigetkirályság lakóinak nagy részét elpusztítják, és a szigeteket mágiával elsüllyesztik. A flotta elvonulása után azonban néhány túlélő Sload a szigetek egy kis részét rekonstruálja.

    1E 2321 A Becsület Háborúja Cyrodilban, ami átterjed High Rock és Hammerfell keleti területeire. A háború oka egy belviszály az Alessian Order-ban, amelynek következtében egyes Coloviában hatalmas földbirtokkal rendelkező, világias beállítottságú rendtagok megpróbálkoztak a teokratikus eszméknek erősen ellenálló Nyugat-Cyrodil elszakításával (High Rock és Hammerfell-beli szövetségesek segítségével). Az Iliac-öbölben a népesség közel fele a háború áldozatául esik. Cyrodil évszázadokra zavaros polgárháborúkba merül, az Első Birodalom felbomlik, az Amulet of Kings eltűnik.

    1E 2703 Akaviri invázió Skyrim és Cyrodil ellen. A mitikus születésű (ő is Dragonborn az új források szerint) Reman fellázítja és egyesíti a polgárháborúba süllyedt Cyrodilt a hódítók ellen. A források ellentmondásosak: a Skyrimban megismert könyvek szerint az akiviriak nem is hódítási szándékkal érkeztek, hanem az új Dragonborn-t szerették volna megtalálni. Ezzel szemben a korábbi források határozottan hódítási törekvésről írnak, és arról, hogy Reman harcolt velük majd megverte őket. Mindenesetre a Blade-ek rendje a Reman szolgálatába állt Akaviri katonákból jött létre mind az új, mind a régi források szerint.

    1E 2704 Az egyesített Cyrodili sereg legyőzi az akaviri hódítókat Pale Pass-nál. A hódítók egy része (köztük Tsaescii kígyóemberek) Reman szolgálatába áll. A Blade order megszületése. Az újra egyesített Cyrodili Birodalom császárává I. Reman-t választják, ezzel létrejön a Második Birodalom. I. Reman megerősíti a szövetséget Akatosh-al, és bevezeti a Dragonfire-szertartást. A szertartás során a mindenkori császár lelke a Reman által előkerített Amulet of Kings-be kerül.

    1E 2762 I. Reman meghal. A trónt Brazollus Dor örökli.

    1E 2790 Az utolsó Ayleid származású Wild Elf bölcs, Tyurhane Firre születése. (A „Wild Elves” és a „Nature of Ayleidic Poesy” szerzője)

    1E 2794 Brazollus Dor fiának születése. Az tsaescii (kígyóember) származású tanácsadók címe (Potentate) örökölhetővé válik. Közülük kerülnek ki a császárok főtanácsadói.

    1E 2812 Brazollus Dor fia II. Reman néven elfoglalja a trónt. A stabilizált és megerősödött birodalom erejét agresszív és gyors terjeszkedésre használja.

    1E 2813 A Cyrodili válik a birodalom hivatalos nyelvévé. A hivatalos iratok innentől kezdve ezen a nyelven íródnak, a korábbi High Elf (Altmer) helyett.

    1E 2837 A birodalom meghódítja Argónia nagy részét. Black Marsh Birodalmi Tartomány megalapítása (a cím a Második Birodalom felbomlása után ideiglenesen megvonásra kerül).

    1E 2840 II. Reman háborút indít Morrowind ellen, de a dunmerek a Tribunal vezetésével sikeresen ellenállnak az offenzívának. A háború 80 éven át húzódik.

    1E 2851 II. Reman meghal egy dunmerekkel vívott ütközetben. Utódai folytatják a háborút Morrowind ellen.

    1E 2877 III. Reman elfoglalja a trónt. Első számú tanácsadójává a tsaescii származású Potentate Versidue-Shaie válik.

    1E 2920 A First Era utolsó éve. A tehetséges és jó szándékú trónörökös, Juliek herceg megegyezik a Tribunal vezetőjével, Vivec-kel a háború lezárásáról. Morrowind birodalmi tartománnyá válna, de teljes körű önrendelkezéssel. Juliek száműzött anyja azonban a Morag Tong segítségével összeesküvést szervez a császár ellen, de tévedésből az apja páncélját viselő trónörököst ölik meg. A császárné öngyilkos lesz. Röviddel ezután egy női Morag Tong ügynök Potentate Versidue-Shaie megbízásából meggyilkolja a császárt is. Mehrunes Dagon elpusztítja Morrowind fővárosát, Mournholdot. Almalexia és Sotha Sil későn érkezik, de sikerül visszaűzniük a Daedra herceget az Oblivionba. A várost elkezdik újjáépíteni. Ez az első kor vége.

    2E 1 Potentate Versidue-Shaie kinyilvánítja, hogy egyenes ági örökös hiányában maga áll a birodalom élére. A császári trónt nem foglalja el, a birodalmat Potentate-i minőségben vezeti, „amíg méltó jelölt nem találtatik” a császári trónra. Bejelenti, hogy Reman dinasztiájának kihalása miatt vége a First Era-nak és megkezdődik a Second Era.

    2E 227 Az utolsó bizonyítottan Ayleid (Wild Elf) származású történelmi személyiség, Tyurhane Firre halála. Természetes halállal halt meg, 357 évet élt.

    2E 230 Vanus Galerion megalapítja a Mages Guild-et. Ezzel egyidőben Artaeum szigete eltűnik Nirn síkjáról, hogy csak 500 év múlva jelenjen meg ismét.

    Ayleid társadalom: független, változatos, erősen eltérő szokásrendszerekkel rendelkező különálló klánok. A városállam-királyságok e klánrendszeren alapultak. Idegenekkel (pellani) szembeni viselkedésük komor, elzárkózó, hallgatag.
    Ayleid vallás: őstisztelet, plusz a régi Aldmeris pantheon: Auri-El (aki Anui El lelke, aki Anu lelke), Trinimac, Xarxes, Magnus (Mundus megtervezője, akit Lorkhan becsapott), Jode (Nagy holdisten), Jone (Kis Holdisten), Y’ffre, Mara, Syrabane, Phynaster, Lorkhan (Mundus, kitalálója, ellenség, aki becsapta a többi istent és aki miatt a merek ősei elveszítették az Aetherius síkot). Az Aldmerek vallása szerint ők nem az istenek teremtményei (mint az emberek), hanem a Lorkhan tettei miatt Mundus síkjára kényszerült ősszellemek (Et’Ada) közvetlen leszármazottai. (Az emberi szempontból gőgős viselkedés és rasszizmus eredeti oka ez lehet). Az Ayleidek négy elemet tiszteltek: föld, víz, levegő, és fény. („Flower King Nilichi” szertartásai a föld eleméhez kötődtek?) A tűz csak a fény egyik –tisztátalan- megnyilvánulása. (Haadhul király, a „Fire King” tisztátalan és kegyetlen szertartásai ehhez kötődnek? Azért használtak drogokat és kegyetlen, elevenen elégő rabszolga áldozatokat, mert a fény helyett ott a tisztátalan tüzet imádták?) A legtisztább megnyilvánulás a csillagfény, és a csillagok közvetlen összekötő kapcsok az Aetherius sík felé (amelyet az összes mer faj Lorkhan miatt veszített el). Minden mágia forrása az Aetherius sík. A Nap és a csillagok pedig szakadások Mundus síkján, amelyeken keresztül az Aetherius sík fénye és mágiája Nirn-re vetül. A meteorikus vas (mágikus fegyverek, páncélok, és az Ayleid kutak alkotóeleme), a Velkynd és a Varla kövek (meteorikus üveg) mind az Aetherius síkról Nirn-re hullott darabkák. Ayleid kutak szerepe: gyakorlati hasznukon túl feltételezhetően rituális: mágia felajánlás/áldozat a mennyek (Aetherius sík) felé, hálából a csillagok által Nirn-re sugárzott mágiáért. Az ún. Great Velkynd kövek jelképezték egy-egy ayleid város kapcsolatát az Aetherius síkkal, ezért minden város rituális középpontjában volt egy ilyen kő. Ezzel a kővel kapcsolatban állt a város összes kisebb köve, biztosítva, hogy azok mágikus ereje ne merüljön ki használatuk után. Ezek a nagy Velkynd kövek csaknem teljesen eltűntek az évezredek fosztogatásai során.
    Említés történik azonban Daedra tiszteletről is. Valószínűleg egyes Daedra hercegek szolgálata is elfogadott volt, cserében alsóbbrendű Daedra szolgálókat, csapatokat, és eszközöket (pl. a Nefarivigum Varsa Baalim-ban) kaptak.

    Alessia korában biztosan létező Ayleid királyságok:
    Miscarcand: az egyik legerősebb, még a 1E előtt éli dicsősége csúcsát
    Nenalata: az utolsó királyság
    WGT: A legerősebb Ayleid királyság a 1 E-ban
    Sardavar Leed, Alessia (Al-Esh) ennek fennhatósága alatt született.
    Vindasen
    Sercen
    Ceyatatar (Ceya-tar), királya Hadhuul (Fire King). Ő volt a legkegyetlenebb, Pelinal hívta ki és ölte meg őt is.
    Bravil helyén lévő Ayleid városállam (elpusztítva Alessia tábornoka, Bravillius Tasus által még 1E 243-ban). Nevéről annyit tudni, hogy az Ayleid szó jelentése egyszerűen „otthon”. Ez alapján: Anga?
    „Flower King Nilichi” állama (helye ismeretlen)
    Narlemae
    Sancre Tor, királya: Haromir of Copper and Tea (?), Pelinal ölte meg párbajban.
    Ninendava, királya: Gordhaur the Shaper, Pelinal ölte meg párbajban.
    Celediil
    Vahtacen (Vahtache) Itt raboskodott Alessia (Al-Esh) is, mielőtt Pelinal kiszabadította.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #10768 üzenetére

    Ja. Vagy elvitték oda őket, vagy valami qrvajó anyagot taláhattak... :D És ez még csak kis része az egésznek a 3rd Era eseményei még sokkal szerteágazóbbak és részletesebben le vannak írva. Ha valaki kedvet kap, a Császári könyvtárban (hála a Morrohun csapatnak) már rengeteg anyag le van fordítva magyarra. Pl. a Reman dinasztia kihalása a a 2920 könyvsorozat tálaásában olyan, mintha regényt olvasnál. Vagy a War of the Red Diamond története, Potema vagy Barenziah történetei stb stb.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10770 üzenetére

    Lehet:D Én azért fenntartom némi eshetőségét annak hogy mindennek (ideértve, de kiváltképp a LOTR lore-ját is) megvan a maga misztikus/kreált (mert hát a valós történelem is kreált (egyáltalán mi a valós?)), de akár valódi mitológiai alapja. Fogalmazzunk úgy, hogy egyáltalán nem lennék semmin meglepődve...:D
    De Beth kitett magáért, ameddig elvitték ezt az egészet, már vetekszik magával a lotr-al is, ha nem jobb is annál. Az írásért meg thx, szép munka.

    [ Szerkesztve ]

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Varlaisaran #10772 üzenetére

    Már hogy érted a mitológiai alapot? Úgy , hogy mitológiai elemekből, sablonokból építkezik? Vagy úgy, hogy esetleg valamiféle párhuzamos valóságból táplálkozik? Vagy netán a mi valóságunkat is csak álmodja valaki?... :) Épp most olvasom a Malazai Bukottak regényciklust, és ott mindez a valóság része...
    Azt nem értettem soha, hogy egy-egy gyenge minőségű kezdeménytől eltekintve miért nem használta ki soha senki ezt az univerzumot. Sem írók, sem filmesek. Sőt, mintha a Beth lore írói, és a konkrét játékok történetének megírói között is lenne egy jelentős hézag. Soha senki nem használta ki ezt a hihetelen potenciált.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • freelanced

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #10773 üzenetére

    Elolvastam :D
    Grat :R
    Na mehetek is vissza Skyrimbe :D

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • szabod

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10773 üzenetére

    én a 2 Greg Keyes könyvön kívül nem is nagyon semmit, ami erre az univerzumra épül a játékokon kívül

  • Jorus

    nagyúr

    Lore-hoz mintegy kiegészítésként meg kell említeni, hogy a GypsFulvus2 által megírt összefoglaló a 2. Era 230. évéig terjed, lévén az Ayleid történelem áll a fókuszpontjában.
    A 2. Era 897 éven át tartott, majd következett a 3. Era 433 évvel, mikoris a 427. évben kezdődik a TES III, Morrowind, és 433-ban a TES IV Oblivion. A következő, 4. Era 201. évében pedig az ontopic Skyrim. :)

    Ha lesz időm, és más addig nem csinálja meg, lefordítom a Timeline hátramaradt részeit.

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • freelanced

    addikt

    Egyszerűen nem tudom eldönteni mivel menjek :/ :D
    Mindig ez van. Mind olyan jó :D
    Elkezdem egyikkel akkor a másikra vágyom utána azzal megyek akkor meg az előző kéne. :S
    :D Hihetetlen...

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • Jorus

    nagyúr

    válasz freelanced #10777 üzenetére

    Játssz kettővel párhuzamosan. :)

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #10773 üzenetére

    Mitológiai alapok lehetnek az emberiség történelméből bármelyek, vagy maguké az elfeké is (mert van nekik, és az nem a lotr). Minden létezésének oka és eredete kell hogy legyen, máskülönben nem létezne. Hogy mindez párhuzamos valóságban létezhet-e, fogalmam sincs, sőt arról sincs, hogy mi a valóság. Abban vagyok biztos, hogy vannak dolgok amiket ignorálok, jó példa erre a töménytelen fantasy/mitikus témán alapuló dolog - belenézek, oké, jó, ilyet is láttam/olvastam. Ellenben vannak olyan "élmények" amelyeket képtelen vagyok maradéktalanul feldolgozni és valahová tenni; egyszerűen nincs helye, de "valami" belülről erőlteti bennem hogy márpedig én ezt láttam, én erre emlékszem, én itt voltam, én ezt csináltam, stb, nadepersze nem szó szerint láttam, hanem... hát ezt ezért nehéz megmagyarázni. Kérdésedre: Nem tudom hogy álmodja-e valaki, de azt vallom, hogy mindez amiben élünk, egy feltehetően korai, primitív állapota/szintje egy -valószinüleg- felsőbbrendű létformának.

    Az OFF-ért meg szorrika, továbbiakat, ha lesznek, pmben beszéljük, feltételezem másokat nem érdekel már ez a rész:)

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • freelanced

    addikt

    :D

    Hát elkötelezem magam valamelyik mellett a másik mentést meg eltüntetem valahova mélyre :D
    A varázslóm is élvezetes meg az assassin is. A vége felé mindegyik könnyű lesz mert minden kari erős a végére.

    De valószínűleg az assassin lesz, viszont a mage-nél meg tetszik maga a "lore" amit elképzelek neki :D

    A hibridek nem rosszak de valahogy mindenből egy kicsi de végül egyik sem igazán :D
    Na mindegy csak én vagyok ilyen bonyolult aki mindig ezen szenved ahelyett, hogy játszana bocsánat érte :D

    [ Szerkesztve ]

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Jorus #10776 üzenetére

    Köszönöm a kiegészítést, így pontos! A világ romlása jól követhető nemcsak a mi valóságunkban, hanem a TES világában is, ahogyan egyes korok egyre rövidülnek, a birodalmak egyre rövidebb ideig stabilak...
    Ha nekigyürkőzöl, és elkészítettél egy vázat, szívesen segítek. Csak ahhoz nincs már türelmem, hogy egymagam nekiálljak a folytatásnak.

    szabod: Igen erre a két könyvre gondoltam gyenge kísérlet alatt. Nem igazán nyerték el tettszésem. Többet érdemel annál et a világ, hogy 12 = 1 tucat fantasy-iparosok gyártsák belőle a tucatttörténeteket.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • kiskornel

    addikt

    válasz GypsFulvus2 #10773 üzenetére

    "Azt nem értettem soha, hogy egy-egy gyenge minőségű kezdeménytől eltekintve miért nem használta ki soha senki ezt az univerzumot." - hiányzik hozzá az ADND játék. D20; D30 role play system nincs hozzá.

    Pl.: az egyik legismertebb ilyen világ Krynn; Az is tele van hasonló mítoszokkal. Viszont a regények egy része, pl.: a sárkánydárda krónikák is AD&D játékkal lejátszott történet regénybe írva. Ott a legtöbb jog a TSR-nél van, nem valami programozó cégnél.
    Az hiányzik, hogy egy kiadó megvásárolja, felkarolja a világot. És az ősi mitoszok alkalmazása terén sem jól szerepelnek. Nincs az, hogy valaki elregél egy történetet, te meg később csak úgy a játék során ráeszmélsz, hogy ja tényleg, ez olyan, mint amit regéltek.

    http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

  • eX0r

    csendes tag

    Csináltam egy új karit és az update miatt rohadt lassan megy fel a kovácsolás az "iron dagger-es módszerrel".
    Valamilyem módon ellehet távolítani az update-t?

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz eX0r #10784 üzenetére

    Én pont ma végeztem a Smithinggel. 100 végre. Irdatlan pénzeket vertem el nyersanyagokra, meg kétnaponta jártam vasazni:D A végén már szériában gyártottam a glass meg dwemer armorokat hogy egy-egy nap után majd fél tonna volt belőlük, hatot fordultam Lakeviewtől Whiterun-ig, mertugye skyrimnél nem müködik a tgm ha encumbered vagyok... Nem tudom le lehet e venni az updatet, de amin végigmentem mostanában, hát nemtom'... lehet jobban jársz:D

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

  • genndy

    addikt

    válasz eX0r #10784 üzenetére

    Eredeti játéknál nem lehet. Felesleges tápolni. Így is úgy is félisten leszel, legkésőbb az 50. szintre.
    Ha nagyon akarod: player.AdvSkill Smithing <100-jelenlegiérték>

    Varlaisaran : működik a tgm. Csak kezdj el sprintelni.

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • Zolás

    addikt

    Van itt olyan, aki a Gamersgates olcsóságból vett Skyrimmel játszik? Most írták, hogy refundolnak mindenkit, és visszaveszik-letiltják a kulcsokat-játékokat.
    Nekem is ilyen Skyrimem van, és eddig úgy volt, hogy elfogyott a kulcs, és januárban megkapom. Most meg simán visszaveszi, csak a baj az hogy a csomagot nem én vettem, csak kaptam belőle. Természetesen pénzért.

    Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

  • Zolás

    addikt

    válasz JamesHun #10788 üzenetére

    Pc-ről tudok hogy volt Bethesda csomag az oldalon.

    Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

  • JamesHun

    addikt

    a segítőknél honnan tudni ki mennyire erős? vagy minden segítő ugyan olyan szintű harcos?
    hol érdemes mágikus cuccokat eladni? mert ahol eddig próbáltam ott elég kevés pénze volt a srácnak és 750-1000 aranyért tudott csak venni tőlem tárgyakat, de már felhalmozódott legalább 5000 ért cucc amit nem tudok eladni :S

    SeriesX: JamesSHun

  • kiskornel

    addikt

    válasz JamesHun #10790 üzenetére

    Segítőkről info: google-ba "skyrim wiki " és még a segítő nevét írd be.
    Másik, ha pc-n játszod és szembe állsz vele, 0 gombbal lekéred a konzolt, beírod "getlevel" és ráböksz az egérrel bármely karakterre, kiíródik, hogy hányas szintű.
    Én a cuccokat, amit nem tudok eladni, a város kapujához legközelebbi hordóba szoktam berakni. Nem viszi el senki, meg lesz az, mikor legközelebb arra jársz.
    Persze, egyszerűbb, ha átmész egy másik városba, és ott eladod...

    http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

  • genndy

    addikt

    válasz kiskornel #10791 üzenetére

    Óvatosan azzal a hordóval. A saját háza(i)dban lévőkőn kívül egyik tároló sem biztonságos (respawn).

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • JamesHun

    addikt

    válasz kiskornel #10791 üzenetére

    xboxon játszok, de akkor marad a wikizés
    már 3 városba is jártam, de alig tudtam így is eladni valamit és ha túl hamar megyek vissza akkor volt, hogy csak 200 pénze volt az árusnak, ezért gondoltam, hátha van valahol pénzesebb árus

    SeriesX: JamesSHun

  • viharhozo

    addikt

    válasz Zolás #10787 üzenetére

    Most biztos nagyon meg fogsz lepodni: kerd vissza a penzed attol, akitol vetted!

    Durvasága miatt töröltem - moderátor.

  • genndy

    addikt

    válasz JamesHun #10793 üzenetére

    A riverwoodi árusnak lehet 10.000 pénze is, de ehhez eléggé fel kell tornázni a Speech képességedet. Ha megvan az Investor perk, és befektetsz nála 500-at, akkor egy bug miatt +10000 aranyat kap. Ha jól tudom ezt azóta sem javították (nem is baj).

    Miért is írkáljuk ezeket offtopikba? Abszolút témába vágó... :D

    [ Szerkesztve ]

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • kiskornel

    addikt

    válasz genndy #10792 üzenetére

    Nekem még sose tünt el egyetlen tárgyam se hordóból.
    És a saját házamban levő tárolókra is azt írja ki némely mod: "not owned by player"...

    (#10793) JamesHun: Naponta 1x feltöltődik minden árus készlete, a pénzt is beleértve. Szvsz, ha várakozol 24 órát, akkor...

    [ Szerkesztve ]

    http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/

  • freelanced

    addikt

    Srácok most megosztok veletek egy Exploitot ami nem mindenkinek fog tetszeni de akinek nem tetszik ne használja.

    Miután kifogyott az árus a pénzből ment egyet a legjobb ha gyors mentéssel teszed aztán üsd meg ököllel ne legyen nálad semmilyen fegyver, majd nyomj egy F9-et(visszatöltés) és máris van pénze az árusnak.

    Persze aki nem akarja ne használja de van aki nem olyan kötött és nem bánja majd... :R

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • genndy

    addikt

    válasz kiskornel #10796 üzenetére

    Elhiszem, csak akkor fogsz nagyon sírni, ha mégis, és mondjuk tízezer arany értékben pakoltál már bele. Ezért szólok inkább.
    Ha azt írja, akkor az mod hibája. A moddolatlann játék nekem ilyeneket nem ír.

    (#10797) freelanced : kösz a tippet, nekem ez még belefér.

    [ Szerkesztve ]

    Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.

  • Prosector

    addikt

    válasz genndy #10792 üzenetére

    Nem kotekedeskepp ,csak mondom ,h en Whiterunban egy marha nagy szemetdombot csinaltam de eddig meg soha nem tunt el semmi kb. 2 honapja.

    A fokaputol Olava hazaig tele van loot-tal minden ,csak siman a szabadban ,a foldon vannak a cuccok(+ tele van Breezehome is).

    Belethor elott is hagytam par dolgot ,meg bent a boltban is ,onnet sem tunt el meg semmi.

    Egy ideig tartottam tole,elveszik vmi,de mar tok nyugodt vok.

    Nem akarok senkit rabeszelni ,de meg van a varazsa :DDD

    kiskornel:

    Ha mentesz egyet a boltosnal miutan kifogyott a penzbol ,es utana pofanvagod vmivel ugy ,h ne haljon meg es visszatoltod a mentest ,akkor megint lesz penze.

    Most latom ,mar volt...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák