Hirdetés
-
Mindjárt megjön a Lemokey (Keychron) első 8000 Hz-es, ultrakönnyű egere
ph A kissé Logitech G PRO Wirelessre emlékeztető újdonságot kétfajta high-end szenzorral lehet bezsákolni, és az árcéduláján sem fogott vastagon a ceruza.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Újabb platformokra is elérhető lett a Monster Hunter Stories széria
gp Az első rész befutott PC-re, Switch-re és PS4-re, a második rész pedig PlayStation 4-re lett beszerezhető.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Nem akartam ennél jobban belemenni, de akkor mutatom konkrétan, hogy mire gondolok.
finom kicsit filmre hajazó egyenletes szemcseszerkezet kontra foltosra szűrt digitális maszat
finom részletek kontra ronda digitális mócsingok
Az első kettő nyilván csak nagyobb nagyításon, de a piros szalvétás maszatolás már monitor méretben is ordító különbséget eredményez. Erre azért én nem mondanám, hogy jelentéktelen különbség.
-
FEDman
addikt
Ettől függetlenül ha most valaki azt mondaná, hogy megdob engem egy FF vázzal és válasszak az A7r - D800E és a Nikon Df közül egyet akkor azt hiszem én gondolkozás nélkül a Sonyt választanám.
Ennek persze legfőbb oka, hogy én már nem akarok nagy felfújt DSLR-t.Szóval sose olyan egyszerű a képlet. És ezt most a Sonysoknak is írtam, hogy vegyék észre én nem a Sony ellenében mondom a kritikáimat, hanem érte.
Van sok bajom az új FF NEX-szel, de tényleg elég lett volna annyi hogy kihoznak hozzá egy nem túlárazott 50/1,8-at és máris minden nyűgje ellenére én is azon agyalnék, hogy belépjek e a rendszerbe.
-
FEDman
addikt
válasz
rumos14 #3077 üzenetére
Stabi ügyben szerintem az első hír volt az igazi, ami ha jól emlékszem még úgy szólt, hogy a Sony-Oly együttműködés keretein belül a Sony A-bajonettes vázaikban a jövőben belekerül majd az Oly 5 tengelyes IBIS-e. Azaz az eredeti hírben szó nem volt az E-bajonettes gépekről, amiknél gondolom továbbra is kitartanak majd az optikai stabi mellett.
Persze aztán később szokás szerint összekeveredtek a pletykák és már a NEX-ekbe is belelátták az IBIS-t, de gyanítom valójában a fentebb vázolt menetrend szerint fognak eljárni.
-
FEDman
addikt
Nagyon találó a színválasztás, 2015 ilyen szempontból maga a szürke zóna.
A roadmap ezen része szerintem csak azért született, hogy a Sony jelezze a vásárlóinak, hogy komolyan veszik a most indult rendszert, de amúgy még fogalmuk sincs 2 év múlva milyen obikon fognak épp dolgozni.Ezzel persze semmi gond, csak erre még nehéz építeni. Lehet 2 év múlva jön pár remek obi, de az is lehet csak pár újabb közép gyenge érdektelen 3,5-5,6-os zoom obi lesz belőle, ezt most még nem tudjuk.
Egy két új obi érkezése nagyon felrázhatja a rendszert, de erről ráérünk szerintem akkor beszélni ha már be is jelentették ezeket.
No meg arról nem is beszélve, hogy 2 év múlva kit tudja hol lesznek épp a többiek?
-
FEDman
addikt
"Az előbb már levezettem hogy ezekből az látszik, hogy kis átalakítással "full-frame-esíthető" az SEL24F18Z szóval valszeg ezt ki fogják hozni, csak épp olcsó nem lesz egyáltalán, mivel azoknak szánják akinek nem elég az f2.8."
??
Hát szinte meg se merem kérdezni, hogy mi alapján jutottál erre a következtetésre.. -
FEDman
addikt
Persze, vannak régi AF-es Minolta fix obik. Ami jó és kedvező árú az szinte kivétel nélkül "csavarhúzós" AF-fel rendelkezik.
Azaz ilyen adapter kell hozzá:
Ez azért ilyen nagy, mert ebben van AF motor is az ilyen csavarhúzós obik meghajtására.
Ezen felül van ebben az adapterben féligáteresztő tükör és a DSLR-ekben használt PD AF szenzor is. Ennek előnye, hogy itt tényleg ugyanolyan AF-ed lesz, mint egy tükrös váz esetében. A hátránya ugyanez, ha ilyen adaptert használsz onnantól kezdve a NEX vázakon is elérhetővé válik az AF finomhangolás lehetősége.
Gondolom nem kell ecsetelni különösebben miért van erre szükség..
Részemről a mirrorless rendszerekben azt szeretem a legjobban, hogy ilyesfajta AF pontatlanság már fel se merül.Szóval van a Sonyra megfelelő adapter erre, meg obi is. És egyébként nem is rossz!
Csak hát ezzel gyakorlatilag tükrös vázat csinálunk egy mirroress-ből gyakorlatilag elveszítve annak minden előnyét és magunkra húzva DSLR-ek hátrányait. Kérdezem én ha meg már ilyen obikban gondolkozik az ember (miért is ne) akkor meg már nem egyszerűbb mindjárt egy FF DSLR vagy SLT vázat venni alájuk? -
FEDman
addikt
Hát én nem vagy abban biztos, hogy egy A7r egy ilyen 350$-os emelvénnyel együtt is érdemben kisebb lesz, mint egy SLT A99.
Térfogatra kb. egy kategória lesz, azaz ugyanolyan dög lesz, csak ránézésre kényelmetlenebb, plusz a nagy méret ellenére marad z SLT-hez képest sokkal kisebb teljesítményű akksi.
Nekem ez így elsőre nem tűnik olyan túl jó üzletnek.És hát rendszer obik közül meg jelenleg csak az FE 35/2,8 az amivel relatíve kicsi tud lenni a cucc, az meg jó-jó, de egy APS-C Fuji X100s is pont ugyanott van látószögben, mélységélességben, jó keresője is van, viszont na az tényleg kicsi.
Azaz ha ilyesmiben gondolkoznék és lenne rá pénzem én előbb vennék egy FF DSLR-t, vagy SLT vázat és mellé egy Fuji X100-ast, hogy legyen valami kicsi is mellé.
Viszont én már el lettem rontva, én már nemigen szeretnék többet nagy tükrös gépet. Alapvetően mirrorless-ekben gondolkozok így a fent vázolt két lehetőség közül egyik se érdekel igazán.
Persze ez csak én vagyok. Ha nekem is lennének még elfekvőben remek Minolta obijaim biztos én is másképp látnám az egészet.
Amúgy a fent említett adapter működés szempontból tényleg egy SLT vázat csinál az A7r-ből. Ha érdekel itt van erről egy videó.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A nagyot elsősorban az adapterre értettem. Zoom obik engem sose izgattak igazán. Meg komolyabb zoom obival szinte minden nagy. Ami az összevetést illeti, az Oly még nincs a listában, de a Pana 12-35/2,8 talán jobb is, hisz ebben az esetben legalább az átfogás stimmel.
De mondom engem leginkább a fix obik érdekelnek és ilyen téren a Fujit érzem a legerősebbnek. Az az obi kínálat amit ott összeraktak számomra sokkal többet ér egy kicsit nagyobb szenzornál.
Persze idővel a Sony FF vonalán is több rendszer obi lesz, de jelenleg még nem ez a helyzet.Ami a diffrakciót illet, az a lehető legrosszabb ellenérv a kisebb szenzorokkal szemben.
Ha kicsit jobban belegondolsz gyakorlati szempontból szenzormérettől függetlenül mindig nagyjából ugyanott lép be a diffrakció.
Mert hát teszem fel a kérdést gyakorlatban az esetek többségében miért rekeszel az ember? Nyilván ha nem a legócskább üvegekkel dolgozunk akkor elsősorban azért rekeszelünk mert nagyobb mélységélességre van szükségünk.
Nem kérdés hogy kisebb szenzoron tágabb rekeszen éred el a diffrakciós limitet. No de emiatt diffrakciós limiten kisebb mélységélességed is lesz, mint egy nagyobb szenzoros gépen? Természetesen nem, a nagy és a kicsi szenzor nagyjából azonos mélységélesség mellett éri el a maga diffrakciós limitét.
Azaz gyakorlatban semmi előnye itt nagyobb szenzornak, mert ugyanakkora mélységélesség mellett éri el a diffrakciós limitet a nagy, mint a kicsi szenzor.Vagy ha mindenképpen nagyon gyakorlati előnyt akarunk itt keresni akkor inkább a kisebb szenzor lesz előnyben. Erre példa, ha vakuk mellett makrózol és a téma miatt szükséges az erős rekeszelés, hogy legyen valami értelmezhető mélységélességed is. Ilyen esetben ahol egy FF szenzoros gépet mondjuk f/11-re kell rekeszelned, ugyanott mondjuk egy FT szenzoros gépet már csak f/5,6-ra kell lerekeszelni, hogy ugyanazt a mélységélességet kapd.
A gyakorlati előny pedig itt abból származik, hogy a vakunak f/5,6 mellett lényegesen kisebbet kell villannia, mint f/11-en. -
FEDman
addikt
Hát nem mondom, szép nagy logikai kanyarokat tudsz leírni ahhoz képest, hogy eredetileg honnan indultunk ki.
A napfényes helyzetekben is fényerős obikkal ND szűrő nélküli nyitott rekeszes fotózással kapcsolatban van igazság, hogy itt adott esetben előnyösebb lehet a nagy szenzor, de ezt az eredetileg kifogásolt diffrakciós limitből levezetni, na az a nem kis teljesítmény!
-
FEDman
addikt
Eredetileg nagyon nem azt írtad amit most itt, de szerintem ezt kár tovább ragozni, szerintem ezt már kellőképpen kitárgyaltuk.
És hogy miért nem lehet elismerni, hogy más rendszereknek is megvannak a maga hátrányai??
Ezt most komolyan tőlem kérdezed? Ha gondolod menj és kérdezd végig a többi rendszer adott fórumait, hogy melyik az amelyikkel én maradéktalanul megvagyok elégedve, melyik az amelyikkel szemben még sose fogalmaztam meg kritikát?
De segítek, nem fogsz olyat találni amivel maradéktalanul elégedett lennék, nincs olyan márka amivel szemben ne fogalmaztam volna meg kritikát.De szerintem nincs is ezzel semmi gond, tökéletes rendszer egész egyszerűen nem létezik. És egész egyszerűen nem értem miért kell ilyen márka fanatikusan szemellenzősnek lenni. Mindig azt sugalljátok itt hogy na jönnek az mFT-sek károgni és mindig csak a Sonyt szidják a sajátjukat soha..
Csak hát az baj, hogy ilyenkor a fától nem látjátok az erdőt!
Ez itt egy Sony fórum, nyilván itt a Sonyval kapcsolatos dolgokat beszéljük ki. No de ha olvasnád az mFT fórumot akkor tudnád, hogy ott meg a saját márkánkat szidjuk ugyanúgy ha épp megérdemli.
Az mFT rendszerben jellemző iso200-as alap érzékenységet és a hozzá társuló 1/4000s a rendszer indulása óta szidjuk. Mondjuk végre nálunk is kezd megjelenni az 1/8000s, sőt a pici GM1-esben már 1/16.000s is van.
De van egy sor más dolog is, amit agyon szidtunk házon belül. Például a szeretett E-M5 vázunk is kapott tőlünk eleget az mFT topikban az értelmetlenül magas púpja és a kicsit fura gombjai miatt.Szóval kicsit lássátok azt is ami a másik oldalon zajlik és ne legyetek ennyire érzékenyek nem kell mindent automatikusan a Sony elleni merényletnek venni.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #3142 üzenetére
Ahogy korábban már írtam, maga az FF mirrorless koncepció nekem is nagyon tetszik és én is sok potenciált látok többek között az új Sonyba is. Egyelőre egyszerűen csak e jelenlegi obi kínálat nem feltétlen találkozik az én igényeimmel, lehetőségeimmel. Ettől még lehet másnak ugyanez akár tökéletes is.
Meg aztán később még új obik érkezésével még kiforrhatja ez magát.
Remélem idővel mirrorless fronton majd az árakat is egy kicsit átrendezi.Ez az A7 -A7r közötti dilemma egy érdekes kérdés. Végigfutva az adatlapokat nekem is elsőre a sima A7 tűnik befutónak. Az viszont fura, hogy többek között a dpreview is azt írja, hogy az A7-ben hiába van hibrid AF, valójában AF teljesítményben elmarad az A7r-től.
Hogy ezt hogy sikerült így összehozni azt én se értem. -
FEDman
addikt
Úgy néz ki ez a hybrid AF se egy olyan dolog hogy csak úgy bele kell rakni a gépbe aztán az törvényszerűen egyből működni is fog. Láttunk már több példát arra, hogy alig lehetett érezni a jelenlétét.
A Fujinál az X-E2-ben úgy néz ki például mostanra kezd működni a dolog, de nekik se ment ám ez elsőre. Sokan már el is felejtették, de a hybrid AF-et nem a Nikon vezette be. Ez is egy Fuji innováció volt, még jóval a Nikon 1 előtt egy Fuji kompaktban debütált ez a technika. És megjegyzem akkor abban se volt egy nagy durranás. Aztán úgy néz ki mostanra ezt kezdik munkára bírni.
Lehet a Sonynak is kell majd pár év mire a hybrid AF az elvárásoknak megfelelően kezd el teljesíteni.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
A Fujinál nem csak erre használják a szenzorba integrált PD AF érzékelőket, hanem többek között a Fuji által kifejlesztett digital split image MF segéd is ezen alapszik. A régi távmérős obik mellett nem lenne egy hátrány ha az A7 is tudna ilyesmit.
És hogy valójában mennyire nem is egyszerű dolgok ezek, most hallgattam egy riportot egy Fuji mérnőkkel. Ezen a pofon egyszerűnek tűnő MF segéden is kemény 2 évet dolgoztak mire használható lett.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Szerintem ez az A7-A7r minden idők legfurább váz párosa. Már a bejelentéskor is vakartuk a fejünket, hogy miért is kellett két váz és milyen elvek mentén szórták szét a kettő között a tulajdonságokat?
Azóta viszont ha lehet csak egyre furcsább a kép. Úgy néz ki a hybrid AF-es A7 a gyengébb AF-ben és az eltolt mikrolencsés A7r meg jobban lilul..
Nem lehet, hogy bejelentés előtt összekavarodtak a speckók, aztán utána már úgy volt vele a Sony, hogy ha már így kiment akkor most már nem variálunk helyreigazításokkal?
-
FEDman
addikt
"Vagy az a7-ben ott volt már a lens correction az agyában."
Ezt nehezen hiszem. Manuális obik esetén nincs kommunikáció a váz és az obi között, így majd ha ez elérhető lesz is, az akkor se lesz automatikus korrekció. A kis videón jó látszott, hogy ha majd lesz is, akkor is neked kell majd a korrekciók mértékét beállítani adott objektívekhez. Aztán ezeket a beállításokat név szerint el lehet menteni, de mivel ettől még a váz továbbra se fogja tudni, hogy mikor épp milyen manuális obit tekertél rá így gondolom ezek után is minden esetben neked kell majd menüből kiválasztani a megfelelő előre beállított korrekciót.
-
FEDman
addikt
válasz
rumos14 #3194 üzenetére
A DSLR obik a nagyobb bázistávolság miatt eleve nem gyötrik úgy meg a szenzorokat. Ha ezeket A7-re csavarod a nagyobb bázistávolság az adapternek köszönhetően ugyanúgy megmarad így nyilván ezekkel az obikkal nem lesz semmi gond, ugyanúgy fognak működni, mint bármelyik DSLR vagy SLT vázon.
Igen, ez a lilulás az RF obikra jellemző, azon belül is leginkább a szenzorra tolt nagylátóknál. És hogy ezek min működnek jól? Hát természetesen azon amire eredetileg ezeket tervezték őket, filmen!
A Fuji a Panával közösen dolgozik egy organikus érzékelőn. Na az például nagyon lapos lesz és ha sikerül nekik megvalósítani akkor az lehet a filmhez hasonlóan kevésbé lesz érzékeny az ehhez hasonló jelenségekre. No de ez még a jövő zenéje, a Fuji bevallása szerint is minimum még 1 év mire lesz valami ebből az új szenzorból.
-
FEDman
addikt
válasz
rumos14 #3207 üzenetére
Hát mintha nem dicsérném mindenütt agyba főbe a Sony szenzorokat..
Ha valami netán nagyon böki a csőröd akkor ne fojtsd vissza magad, ereszd most ki a haragod! Aztán ha ezzel megvagy akkor akár tovább is léphetnénk, mert már lassan kezdem unni az állandó szurkálódó személyeskedésedet.
-
FEDman
addikt
Ehhez slrgear se nagyon kellett, már az első vele készült képeken látszott, hogy egy bitang jól teljesítő alap obiról van szó.
Még amúgy a méretével is megtudnék barátkozni, viszont az ára már finoman szólva túl van az ingerküszöbömön. És hiába az FF vázak között relatíve olcsó az A7, ezzel az obival együtt végeredményben már büntet a végösszeg. És hát az FE 55-ös nélkül meg nem is érdekelne ez a rendszer.
Persze ha valaki tud és áldoz rá ennyit az nem jár rosszul vele. -
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #3218 üzenetére
Azért érdemes lesz megvárni még pár új rendszer obit mielőtt megítélnénk a Sony FF mirrorless rendszerét. Ettől függetlenül az eddigi obik tényleg azt sugallják, hogy egyszerűen még mindig túl érzékenyek a mai szenzorok ahhoz, hogy a rövidebb bázistávolságból adódó méretelőnyt maradéktalanul ki is tudják használni.
A Sony FE 28-70/3,5-5,6 konkrétan egy vicc ilyen szempontból. Nem csak külsőre, de felépítésre is pont olyan, mint bármelyik DSLR obi adapterrel.
Nem lehet rá mondani, hogy nagyon kihasználja a rövidebb bázistávolságot.
Ettől függetlenül nekem szimpatikus maga a koncepció. Hosszú távon még akkor is szimpatikusabb ez, mint a jelenlegi DSLR-ek, ha az obik méretben nem lesznek sokkal kisebbek. És nem az EVF, hanem például az egyre gyorsabb, de a DSLR-eknél sokkal pontosabb kontraszt AF miatt. Plusz maga a váz azért csak kisebb könnyebb lett.
Szóval maga a koncepció nekem szimpatikus, de szerintem kell neki hagyni még 1-2 évet, hogy kiforrja magát, aztán majd meglátjuk hová fejlődik a dolog.
Az is lehet közben valakinek sikerül kifejleszteni egy a jelenleginél sokkal vékonyabb és kevésbé érzékeny szenzort és akkor onnantól az erre tervezett obik is kicsit másképp fognak kinézni.
-
FEDman
addikt
válasz
rumos14 #3221 üzenetére
Hát ha a szintén f/4 fényerejű Canon 24-70-hez hasonlítjuk, akkor igazából az FE 24-70-re se mondanám azt, hogy hű de kisebb lett, mint a DSLR megfelelője.
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #3223 üzenetére
Nagyon hasonló dilemmával küzdök, csak mivel nekem a videó nem olyan fontos így inkább hajlok a másik irányba.
Ami az APS-C NEX-eket illeti, én nem hiszem hogy a Sony feladná ezt a vonalat. Max a NEX elnevezést felejtik el, de szerintem tovább viszik az APS-C formátumot is. Hogy milyen lelkesedéssel az már más kérdés.
Máshonnan nézve meg az FF Sony mirrorlessre kiadott FE obikat lehet használni APS-C NEX vázakon is. Ez részben előny. Például az FE 55/1,8 marha jó portré obi lehet APS-C-n. A hátrány meg nyilván a borsos ára.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #3390 üzenetére
Jaja, a legtöbb mirrorless sokkal hangosabb, mint azt gondolná az ember, viszont az X-E1 zárja egy álom, még mindig elérzékenyülök a diszkrét klattyanásától.
p_adam
Ez az X-Trans szenzor sajátja amire gondolsz. És igen, jelentkezik Jpeg-ben is. Én teljesen megértem ha valakinek ez nem tetszik. Ami engem illet a pixel kukkolásból már rég kigyógyultam és hát ha a kép egészét nézed úgy nagyon egyben vannak ám azok a képek.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #3420 üzenetére
Ez a példád most kicsit sántít. A szoftveres korrekciót sokféleképpen lehet ám alkalmazni. Amiről te célzol, mint igénytelen spórolási eszköz az létezik, de jellemzően ez inkább az olcsó kompaktok sajátja. Komolyabb rendszerekbe a szoftveres korrekció szerintem inkább hozzáad, mint elvesz. Ahogy rumos is írta vannak jól korrigálható és nem korrigálható optikai tulajdonságok. Ennek megfelelően egy igényesen megtervezett obi esetében, ha alkalmaznak is szoftveres korrekciót, az alapnak akkor is nagyon jónak kell lenni, mint pl élesség, kontraszt, színek!
Máskülönben a szoftveres korrekcióval tényleg csak a nem mondom meg mit pofozgatjuk.Szóval részben igazad van, de azt azért nem szabad elfelejteni, hogy ma már nem kevés példa van arra is, hogy szoftveres korrekciókat kifejezetten igényesen megtervezett üvegeknél is bevetik.
Hogy ezen belül a Sony E 35/1,8 hol helyezkedik el az már persze egy másik kérdés. Ha engem kérdezel az egy teljesen korrekt átlagosnál nem jobb, de szerethető üveg. Ehhez képest az ára tényleg lehetne kicsit szerényebb is.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A legjobb példa arra, hogy ideje lenne ehhez egy picit másképp hozzáállni, hogy még egy közel 3000$-os Leica is bizony alkalmazza rendesen a szoftveres korrekciót!
Pedig ez egy 100%-ban Leica fejlesztés.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #3432 üzenetére
Igen, a SEL 35/1,8 teljesítményét illetően teljesen egyetértünk.
Ami meg a Fuji XF 35/1,4-et illeti, én ezért az egy obi miatt váltottam Fujira és nem bántam meg.
-
FEDman
addikt
válasz
rumos14 #3436 üzenetére
Bizony az!
Azzal együtt is, hogy nem tökéletes (vagy pont azért) a világ egyik legjobb alap obijának tartom. Nyitott rekeszen tényleg nem saroktól sarokig éles, de ez nem is nagyon jellemző ebben a kategóriában. Így hirtelen talán csak a Zeiss FE 55/1,8 jut az eszembe ami nyitott rekeszen a sarkokban is penge. Viszont az árban, meg minden másban is már egy másik kategória.
Az én példányom is nagyjából azt hozza f/1,4-en nyitott rekeszen, mint amit itt is látni. A kép nagy részén remek kontraszt színek, szinte 0 CA és pont csak annyira lágy ami direkt jól is esik a szememnek. Az extrém sarkokban nyitott rekeszen már tényleg erősebben lágyul, de még itt se vészes, meg amint írtad is, egy ilyen obinál nyitott rekeszen ritkán kerül bármi is a sarokban a fókusz síkjába.
Picit rekeszelve meg már tényleg szétkarcolja a szenzort, de őszintén szólva ritkán rekeszelek ezen az obin.Amiért én ebbe az obiba beleszerettem az az volt, hogy nem csak külsőre retro, de kicsit a képe is az. Gyönyörű enyhén körkörös bokeh és nyitva egyszerre lágy, mint egy régi manuális üveg, de közben mégis kellően éles.
Tudom ez így elsőre ellentmondásosnak tűnik, de jó példa rá a Canon/Nikon féle 50/1,4-es obik, amik szintén lágyak nyitva, nekem már túlságosan is. Nem úgy a Fuji.
Itt egy gyakorlati példa erre. Itt a Nikon AF 50/1,4D-t hasonlítják össze az XF 35/1,4-gyel. Ráadásul a Nikon obi FullFrame Sony A7-es vázon volt. Az FF lapka meg ilyen szempontból mindig előnyösen hat az obik kontrasztjára, azaz ilyen szempontból a Nikon obi előnyben volt.
Ehhez képest nyitott rekeszen ilyen egymáshoz képest a kettő:
Direkt 2000 pixel szélesen linkeltem be mind a kettőt, így jobban lehet tisztán a két obi karakterére koncentrálni. Jól látszik, hogy a Fuji obi az élességi síkban mennyire egyben van f/1,4-en is, miközben a bokeh karaktere meg finom puha. A Nikon meg a tipikus 50/1,4 lágy rajz és kemény ideges bokeh.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A PZ tesztek nem rosszak, csak érdemes azzal tisztában lenni, hogy alapvetően a műszeres felbontás mérésen alapulnak. Ez is egy érdekes adat, csak önmagában nem sokat mond el egy obi karakteréről. Az előző hozzászólásomban is volt több apró finomság amivel a PZ tesztek nem sokat foglalkoznak. Meg például a szubjektív élességérzet szempontjából a jó kontraszt sokkal többet számít mint a nagy felbontás.
Szóval érdemes végigpörgetni a PZ teszteket, de ha tényleg kíváncsi vagy egy obi igazi karakterére akkor óhatatlanul meg kell nézni pár vele készült képet is. Sőt, pár jó kép néha többet mond mint több oldalnyi PZ grafikon. -
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #3469 üzenetére
XF 18-55-höz volt már szerencséd? Mikor először kézbe vettem dobtam egy hátast az építési minőségétől.
-
FEDman
addikt
Ezt akartam én is írni, egy EVF-nél se úgy van ám, hogy közvetlen a kijelző panelre kell fókuszálni.
Ezen a képen is látszik, hogy kijelző panel után még van egy sor lencse, pont azért hogy az imént vázoltak ne jelentsenek problémát.
Ezen felül azért többnyire dioptriakorrekció is van az EVF-eken.
Én amúgy pont közelre látok jobban, de most kíváncsiságból odaadtam az X-E1-et egy olyan embernek aki nagyon rosszul lát közelre. Miután beállította a szeméhez a dioptria korrekciót szemüveg nélkül is szép éles keresőképről számolt be.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Azért a fix 135-ös obik méretre súlyra még messze nem tartoznak a fogás szempontból kényes kategóriába. Egy 1,5 kilós 70-200/2,8-nál kezdődik egy igazán nagy obi, na egy olyan alá már tényleg nem árt egy DSLR. Vagy pontosabban egy megfelelően kialakított fényképezőgép, mert mondjuk egy GH3-ra is lazán pakolnék nagy dög obikat is.
No de hogy kicsit hozzád is kapcsolódjak én az életem nagy részét tükrösökkel fotóztam végig és ebben volt FF DSLR is és imádtam a velük való fotózást. Nagy kezem nincs nekem se, de imádtam a kezelésüket. Mostanra pár év mirrorlessezés után viszont eljutottam oda, hogy ha véletlen a kezembe kerül akár csak egy Eos30D is, akkor kényelmetlenül érzem magam vele..
Pedig hát korábban, hogy imádtam ezekkel fotózni!
Most meg egyszerűen feleslegesen nagynak és nehéznek érzem őket.
Szóval nagyon úgy néz ki nálam egy korszak tényleg lezárult és ami engem illet tükröst többet nem akarok.Persze mostanában már nem is fotózok 1,5 kilós obikkal..
-
FEDman
addikt
válasz
rumos14 #3530 üzenetére
Szerintem Parci itt az a A7-tel konkrétan az "FF" mirrorlessre gondolt. Olyanja a Sonynak is csak nemrég óta van. Ennek megfelelően ezen a vonalon, se a Sony nincs jelentős előnyben, se a többiek vészes lemaradásban.
Majd ha 2-3 év múlva eljutunk oda, hogy a Sony nagyjából kiépítette az FE obi kínálatát és közben továbbra se téved senki erre az ösvényre (kétlem), akkor elmondhatjuk, hogy a Sony lépéselőnybe került.
Jelenleg viszont erről beszélni inkább csak lelkesedés, nem több.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #3540 üzenetére
Félreértesz, én itt most csak és kizárólag az FF mirrorless koncepcióra gondoltam. Az FF DSLR-ek piaca az már megint egy másik történet, az valószínű mindig is alapvetően a két nagy játszótere marad.
Meg hát én azon kevés mirrorless rajongó közé tartozom aki sose gondoltam, hogy a mirrorless gépek a közeljövőben át fogják venni az uralmat. Mindig is úgy gondoltam ahogy azt te is írtad, hogy csak egy új felépítést jelent meg, ami teljesen jól meglesz a korábbi (DSLR) mellett.
Ez a kettő nem egymás kiváltója és emiatt még jó sokáig fognak egymás mellett futni. A mirrorless gépek max egy kis szeletet vágtak ki a DSLR-ek piacából és mostanra kezdenek beállni az arányok.Mondjuk szerintem ez a szelet lehetne a jelenleginél akár lényegesen nagyobb is, mert szerintem igenis sokan értékelnék a kisebb felszerelést, de egyelőre a többség még csak a hátrányokat látja. Például egy FF DSLR tulaj mit lát az A7-ben? Gyengébb AF-et, meg ugyanolyan nagy obikat, ez így még nem olyan csábító azért.
Ilyen téren még lesz fejlődés nem kevés. Meg hát van ahol már most se állnak ilyen téren olyan rosszul.A másik jelenlegi visszatartó erő az árazás. Márkától függetlenül úgy általában jellemző az igen erős árazás a mirrorless-ek között. Mikor nyavalyognak a gyártók, hogy nem fogynak úgy a mirrorless cuccok, akkor talán azon is elmerenghetnének néha, hogy talán ebben az árazásuk is szerepet játszhat némiképp..
-
FEDman
addikt
válasz
PRO-peller #3543 üzenetére
-
FEDman
addikt
De jó, vettél A7-est?
Szerintem nagyon messze van az a váz a kultúrsznobságtól.
A látszat ellenére nekem is tetszik az új Sony, még akkor is ha a közeljövőben biztos nem is fogok ebbe az irányba mozdulni. De azért persze az "FF" szenzor engem is vonz. Mostanában csak azért volt érdektelen a számomra ez a szenzor méret, mert szinte csak nagy krumpli DSLR-ekben volt elérhető. Egy mirrorless vázban viszont már számomra is sokkal izgalmasabb a történet.
Csak vázat vettél a jelenlegi obijaid alá, vagy jött mellé valamelyik FE üveg is? -
FEDman
addikt
Igen, biztos tetszene a 40mm-es Minoltával.
Viszont ahogy öregszem én úgy vagyok meg egyre nehezebben AF nélkül.
Főleg így normál távon. Ezért is szimpatikusabb jelenleg nekem a Fuji az XF üvegeivel.Ettől függetlenül megértem azt is ha valaki szeret manuálozni, meg van annak is a maga a varázsa. Sőt, élmény szempontból kimerem jelenteni az MF ad többet.
Meg egy apró adalék ehhez az örök érvényű vitához, m43-on manulis 50-essel lényegesen kevesebb picit bemozdult képet készítettem, mint az AF-es Oly 45/1,8-cal. Ez természetesen nem az Oly hibája, az okok inkább abban keresendők, hogy az MF egészen más hozzáállást követel meg a fotóstól.
Mikor én állítom az élességet az mindenképpen odafigyelést igényel így már alapból odakoncentráltan fogok fotózni egy manuális üveggel. AF mellett ehhez képest meg annyival könnyebb az egész művelet, hogy az ember sokkal könnyebben ellazáskodja a fotózást és máris nem lesz annyira koncentrált mint kéne. -
FEDman
addikt
Igen, ezekbe gyakorlatilag gyárilag beleépítették az adaptert.
És bár tényleg nagyon jók és viszonylag jó áruk is van ezeknek a Samyang üvegeknek, de emellett a méretük és súlyuk miatt ritka furák is a pici könnyű mirrorless vázakon. -
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #3588 üzenetére
Hát pedig én eddig abban bíztam, hogy majd terveznek több obit direkt mirrorlessre. És a kezdetekkor pont a Samyang nagyon biztató is volt ilyen téren. Ugyanis hiba volt DSLR-re fejlesztett halszem obija, mégis fejlesztett egy újat külön direkt mFT rendszerre. Aztán nem sokkal később még egyet, azt meg már direkt APS-C mirrorless-re. És ezek kicsi ügyes remek obik, így aztán reménykedtem, hogy ez majd folytatódni fog a többi üvegnél is, de az hogy most ezeket kiadták beépített adapterrel, ez nem igazán ebbe az irányba mutat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Poco M3 - felújított állomás
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Politika
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Kerékpársportok
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- Nagy fordulat jöhet az OpenAI-n belül
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...