- ZIDOO médialejátszók
- Milyen egeret válasszak?
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Hobby elektronika
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi belépő szinten
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sensut
őstag
válasz kekeeci #36631 üzenetére
A fegyverek jól néznek ki, de ezek szerint kihúzhatjuk ezt is a listáról egyelőre. Kösz az infót, ha nem kérne orosz játékot, talán így is kipróbálnám, de nem kutakodom. Amúgy próbáltam a SOC-ban rájönni mi a különbség az orosz és az angol verziók között a nyelv és a karakterkészleten kívül, és hogy miért nem indulnak el egyes modok, de nem jöttem rá. Valami még van, de hogy mi?...
-
Sensut
őstag
válasz shield #36634 üzenetére
Én ezt értem, de akkor miért nem indulnak az orosz modok az angol játékkal - lásd fentebb? Nekem nem a nyelvvel van gond, hanem az alapjáték verziójával vs. mod. Annyi nem elég szerintem, hogy csak nyelvet cserélsz az angol játékban és kész, már indul is az orosz mod rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz SaGa59 #36636 üzenetére
Értem, csak nekem nincs orosz verziójú játékom, csak angol. De utána nézek...
A kérdés itt az volt, hogy mi a különbség a két verzió között, ami miatt egyes orosz modok csak az orosz verziójú játékokon hajlandóak futni? A nyelvi fájlokon kívül van még valami, ami miatt a .dll hibát dobja. Mi lehet az a különbség?[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz grizlisandor #36784 üzenetére
A Metro és a Stalker csak annyiban hasonlít egymásra, hogy mindkettő a túlélésről szól és orosz területeken játszódnak. A Metro egy csőjáték, inkább a Doomra hasonlít a sok szörny miatt, s bár az utolsó Metroba ígértek nyílt világú pályákat is, nem sok valúsult meg belőle. Személy szerint én nem vagyok oda a Metroért, egyszer végigvittem az összeset és nem motivált bennük semmi, hogy még egyszer végigjátszam, ellenben a Stalkerekkel, amiket számtalanszor vittem már végig és még mindig szívesen nekifognék bármelyik résznek. Ha Stalker szintű nyílt világogat szeretnél, akkor ott van a Skyrim és elődei, a Falloutok, a The Withcher III, The Outer Worlds... de gondolom ezeken már mindenki túlesett
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
Megjelent a
S.T.A.L.K.E.R. - ANOMALY 1.5.0 RC 22
ami repackot is kapott (csak telepíted és játszol).torrent: [link]
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #36806 üzenetére
Természetesen benne van a Mocsár is, az összes létező Stalker pályát tartalmazza az Anomaly, mivel az alapja a Call Of Chernobyl. Talán 2 pálya hiányzik a Stalker történelméből: a Barlang (ezért nem is kár), és a Suttogások Völgyéből a pálya. Viszont kimondottan a COC-hoz készítettek egy vadonatúj roncstemetőt is a meglévő mellé, ami lényegében a valós roncstemető a több száz járművel és nem a klasszikus Szeméttdomb. A COC-t nem fejlesztik már tovább egy jó ideje, az Anomaly vette át a helyét és már számottevő a különbség a kettő közt (már csak a 64 bites motortt tekintve is). Egy halvány fő történetet is adtak a játéknak, viszont az igazi ereje az alkalmi küldetésekben van és annál tovább pedig a klánok közti kapcsolatokban rejlik. A játék indításakor szabadon kiválszthatod melyik klán tagja leszel és a szerint viszed a játékot. Minden klánnál mások a kapcsolatok és ezért nagyon okosan kell kijátszanod sokszor a kártyáidat ahhoz, hogy ne te legyél a végén az első számú közellenség. Én a Clear Sky-t preferálom mert mivel ők semlegesek a Zónában, nekik van a legkevesebb ellenségük, szám szerint 2: a banditák és a Monolit. Velük tartva szerintem a legtöbb küldetéshez jutsz a játék során, mert mindegyik szövetséges vagy baráti klán ad megbízásokat amikor felkeresed őket. Viszont ügyeskedned kell, hogy ezzel ne haragíts magadra más szövetségeseket amikor épp egy ellenük szóló feladatot kapsz. Ez olyasmi, mint az alap SOC-ban amikor a Raktáraknál a Kötelességiek a Szabadságosok ellen úszítottak, vagy fordítva. Ott nem volt sok választásod, de szerencsére a Kötelességiek szakadárok voltak és ha Lukash mellett voksoltál, akkor a Bárnál nem orrolt meg rád az egész Kötelességi klán, bár nekem egyszer ez is sikerült valami hiba folytán (a Stalkersoupban viszont ezt a részt szépen korrigálták azzal, hogy ha lopakodva dolgoztál, ki tudtad úgy játszani mindkét felet, hogy azok egymást elintézték és te semleges maradtál a végén) Amikor az Anomalyt indítod és bandát választasz, mindegyik egy más helyszínről startol:
Loner - Cordon falu
Freedom - Raktárak bázis
Duty - Bár
Bandita - Sötét Völgy
Katonaság - Agroprom
Clear Sky - Mocsár bázis
Tudós - Yantar
Monolit - Pripiat kultúrotthon
Zsoldos - Dead City tornateremMég nem tudom mik a változások ebben a verzióban, de állítólag sok van benne és sok a meglepetés is...
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
Fasza játékocska lesz ez: Chernobyl Liquidators Simulator Fel lehet iratkozni béta tesztre a Steamen...
-
Sensut
őstag
Kipróbáltam a Chernobylite legfrissebb early access verzióját és készítettem néhány képet a játékról, amiket felteszek ide csak úgy ízelítőnek. A játék inkább hasonlít egy Crysisra, mint a Stalkerre. A pályák szépek, de szűkek, mivel Unreal motor hajtja, és az sosem volt a nagy területek bajnoka. Valami hasonlóra lehet számítani a Stalker 2 kapcsán is, gondolom. Mindenfelé dzsungel honol és ettől olyan érzésem volt, mintha ez az egész beerdősödés a Stalker megjelenése óta eltelt időt mutatná a pályákon A történetbe nem mentem bele, csak freeplayben barangoltam egy keveset, hogy ne lőjem le a poént a végleges játékról, ami állítólag július tájékán lesz elérhető. És akkor a képek Pripjátyról, Kopacsiról, a Vörös Erdőről, a Dugáról...
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Yutani #36877 üzenetére
Nem Yanov a pályaudvar, hanem a Vörös Erdő széle. A pályák elrendezése nagyjából hasonlít a Stalkeréhez, de pld. Pripjáty több pályából áll és kettőn is láttam távolról az óriáskereket, de egyszer sem jutottam el oda, mert mindenfelé bozót és akadályok vannak, na meg sugárzás, mellesleg a kerék sem ott van a színház közelében, mint a Stalkerben, hanem valahol messzebb a kikötő régiójában. Szerintem itt a valós térkép szerint modellezték le a helységeket ellenben a Stalkerrel, ahol sok objektum össze van tömörítve egy helyre. Pld. van egy olyan pálya hogy Moskow Eye, ami a Duga régiója, de ez az antenna komplexum szinte minden pályáról látszik, akkora. Kíváncsi leszek a teljes játékra, mert a hangulata - már mint a zene és az ambient - nagyon ütős. Szellemeket is láttam, mutánsokat is és anomáliákat is... Egy dolog nem tetszett - ki van véve, illetve nincs benne a célkereszt, hagyományos orosz módra . Remélem a teljes verzióban benne lesz.
-
Sensut
őstag
válasz ' Tzs , #36880 üzenetére
Hát a skill táblázat szerint nem lesz egy rövid játék ez a Chernobylite, de remélem, hogy több pálya is lesz benne, mert itt csak 5 van a freeplayben egyelőre. A sztorival nem foglalkoztam, tartogatom a végleges verzióra.
Még néhány kép befejezésül, megtaláltam az óriáskereket és az első képen a híres markoló a Vörös Erdőben, ami a valóságban is ott van és állítólag még ma is úgy sugároz, mint az istennyila.
-
Sensut
őstag
SPATIAL ANOMALY 4.1 final
A téranomáliában csapdába esett sztalkerek története végre elérte a végső fejlesztési stádiumát és a final verzió elérhető tökéletes angol fordítással. A zsoldos Beast története nem új, már írtam volt róla régebb itt, de akkor még open beta volt a játék besorolása és az angol szövegek is alig voltak érthetőek benne. Mostanra végre megérettt ez a mod is és bátran neki lehet esni, akár a fordításának is, mert megéri. Ez egy profi COP mod: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
Jön a Stalker 2, kell az alapanyag
-
Sensut
őstag
válasz shield #36934 üzenetére
Elindítottam a Chernobylite sztori módját, az előrendeltben már mászkáltam egy csomót a free pályákon. Grafikailag semmit sem változott, szép a játék és ami jó, hogy tartalmazza most már a magyar feliratot is. Simán felismerte az előrendelt verzió mentéseit és beállításait, semmit sem kellett újra kalibrálnom. Kicsit komplexnek tűnik a játékmenet és nem egy egyszerű FPS-ről van szó, annyit már kivettem az elején. A mentési rendszer is kicsit komplikált, nem egy Stalker típusú játék, de attól még lehet jó. Majd később tovább folytatom...
-
Sensut
őstag
-
Sensut
őstag
Itt van egy másik játék, az ATOM, amit már nézegetek egy ideje, csak folyton javították és javították, amíg most kijött belőle egy végleges-szerű verzió. Ez egy felülnézetű túlélő RPG és jónak tűnik, már csak a neve után is. Természetesen az oroszoknál játszódik az egész. Annyira aprólékos, hogy a jelenetek párbeszédei alatt leírja azt is, amit éppen a szereplők éreznek, vagy amit éppen az arcuk kifejez Sajnos ez csak angolul elérhető, de hátha lesz magyarítása is. Csak 14,99 a Steamen.
-
Sensut
őstag
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #36941 üzenetére
Nem kéri a high-end konfigot ugyan, de eléggé leterheli a vasat. Egy FX 8350 4GHz - 12 GB RAM - GF 1050TI 4GB konfigon futtatom jelenleg (még mindig ez a kedvenc játékgépem) és minden ultrán megy, viszont hallom amint keményen pörgeti a műszert. Ezt legegyszerűbben úgy tudom szemléltetni, hogy amíg pld. a Stalker - Anomaly alatt, full beállításokon a videókártya 2 ventilátora alig mozdul meg, a Chernobylitnél fullban pörög mind a kettő és a proci hűtő sem lustálkodik. Méréseket nem végeztem, nem szokásom amíg minden rendben van
És még néhány szó a legfrisseb tapasztalataim alapján a Chernobyliteről. Ez egy bázisépítő, lopakodós szerepjáték, édes testvére a Fallout 4-nek, azon belül pedig a bázisépítős részének. Tehát aki szereti a FO4-et, az simán bevállalhatja ezt is, bár itt a hangulat abszolúte szomorú, amolyan gótikus hangvételű, épp olyan komor, amilyen Csernobilhoz illik. Kezdetben egy bázist kell felfejlesztened a társaid igényeinek a kielégítésére, miközben egy erőmű-rohamra is készülnöd kell. Addig viszont naponta vannak küldetések a Zónában, melyek közül mindig egyet elvállalhatsz te, a többit pedig kioszthatod a társaidnak tetszés szerint. Gondoskodnotok kell élelemről, gyógyszerekről, lőszerről stb. és ezeket a küldetések alatt gyűjthetitek be. Hogy aztán tovább mi lesz, még nem tudom, de idáig a dolog guberálásról szól a leginkább. Vannak kereskedők is szanaszét, meg más NPC-k, akik akár mellékküldetéseket is adhatnak és te döntesz mindig, hogy mit teszel és mit vállalsz be. A combat rész inkább lopakodásban merül ki, mert így észrevétlenül iktathatod ki az ellenfeleket és ez jól is működik. Tűzharc nem igazán szükséges (legalábbis itt az elején), jobb ha okosan dolgozol.[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz shield #36947 üzenetére
Sajnos jelenleg nincs időm nagyon vele játszani, csak két küldetésen vagyok túl az elején, de hamarosan helyére áll az élet és akkor belehúzok.
Más:
Az este megnéztem ezt az új, orosz Chernobyl filmet, amiről folyton azt hajtogatják, hogy az oroszok replikája az HBO-s Chernobyl sorozatra, mert az nekik nem nagyon tetszett. Nos, bizton állíthatom, hogy ez marhaság, és aki látta ezt a filmet, azt már tudja hogy ez így van. Egyáltalán semmi utalás nincs a filmben olyasmire, még csak nem is keresztezik a történetek egymást sehol. Ez egy teljesen más, inkább családi dráma azokról a tűzoltókról, akik azt a bizonyos hőstettet véghez vittek, és ez a sorozatban is pontosan így volt előadva, csak más szemszögből. Míg az HBO a katasztrófa politikai oldalát boncolgatta, ez kimondottan a tűzoltók hőstettére összpontosít, és aki ebben mást lát, az még mindig a hideg háborúban él. Mindenképpen ajánlott a film, mert látványos is és vannak benne fontos részletek is, amit talán csak az oroszok tudtak eddig. Ehhez hasonló, ám sokkal kisebb költségvetésű adaptáció volt az ukrán Motylki. A film a Netflixen érhető el, én eredeti orosz hanggal és magyar felirattal néztem meg - szerintem így az igazi. Ne hagyjátok ki![ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz shield #37002 üzenetére
Ne tegyek fel egyelőre modokat a Skyrim Anniversary Editionre, mert nem kompatibilisek és (állítólag) újra fogják optimizálni őket. Legalábbis ez az elv. A magyarítás csak részben működik, mert az új kiadásba, hivatalosan, bele pakoltak némi extrát (pld. halászat meg hátizsák...) és ezek leírása angol marad. Amúgy nem okoz gondot a magyarítás, ha a játék frissítését is felteszitek. Talán a magyarítást is hozzá fogják igazítani, de hogy mikor...
Én épp a Dying Light Platinum Editiont nyomatom éppen - ilyen fasza játékot már nem nagyon adnak ki manapság. Várom ennek a második részét...[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Antonius1978 #37017 üzenetére
A Chernobylite egyáltalán nem hasonlít a Stalkerre aki arra számít, az csalódni fog. A Falloutból is inkább a 4-esre üt a bázis épités miatt, de mérföld kövekkel marad el a tartalom szempontjából. Nekem kereken 24 valós órába telt befejezni a Chernobyliteot, a Fallout 4-et viszon 2 év után se, mert még mindig fedezek fel benne rejtett újdonságokat, ahányszor csak elindítom. A Metro széria..., nos egyezünk meg, azon kívül hogy orosz, semmiben sem hasonlítható a Stalkerekhez, vagy a Falloutokhoz. Én inkább a Doommal hoznám rokonságba, csak egy halvány történettel megfejelve ami tulajdonképpen a játék erőssége is egyben. Ennyi. Egy egyszer játszandó játék, ami első játszásra kimaxolja magát. Viszont a Chernobylite motorja nagyon közel jár a Stalker 2 motorjához úgyhogy lehet vele tesztelgetni a vasat.
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #37019 üzenetére
Biztos az Atom lehetett, az egy qrvára nehéz felülnézetes szerepjáték. A környezet jó orosz és radioaktív, de baromi nehéz a játék, ezért nem foglalkoztam vele.
A Facebookon valaki feltette egy Stalker csoportba ezt a teljes Stalker 2 cikket beszkennelve a PC Gamer magazinból, de még nem volt időm átböngészni, mert a telefonon túl apró a szöveg és még nem kerültem PC mellé. De átolvasom, hátha kiderül valami újdonság, mert csuda mód, az utolsó 100 méteren motor verziót váltottak U4-ről az új U5-re. Ez lehet jó is nekünk, meg kevésbé jó, mert így elnézve az U5 bemutatóját... hát elég hardverigényesnek tűnik. A kérdés az, hogy miért döntöttek mellette? Azért, mert jobb lesz tőle a játék, vagy azért mert az Epic Games jól lepénzelte a céget hogy promoválják az új csodát, elvégre még egy ekkora kaliberű játék nemigen készül mostanában Unreal motorra és a mai videókártyaválság idején igencsak szükség lehet egy ilyen reklámra. -
Sensut
őstag
válasz SaGa59 #37026 üzenetére
Ez is valószínű, a PC válság miatt nagyon kezdtek nyomulni a konzolok. Hiába annyira népszerű az UE, én személy szerint, amit tőle látok egy ilyen játékban, nem szeretem és az open world játéknak, ami ezt a motort használja, annak startból egy mínusz pont a részemről. Lehet, hogy technikailag jól működik a fejlesztőknek, de nekem, mint felhasználó, nem tetszik. Ott voltam amikor anno megjelent az Unreal és csodálkoztunk a égen repülő madarakon, addig nem volt olyan és akkor nagyot durrant, de ma már ez nem elég. A nyílt területekben főleg nem egy zászlóvivő, általában ezekben a játékokban a pályák jól le vannak korlátozva és tele vannak töltő zónákkal... lusta és gyakran tele van képhibákkal... jobban bejön nekem pld a Crytek vagy a Creation Engine. Persze fejlesztik egyfolytában, csak épp tudjad követni pénztárcával. Ezért félek a Stalker 2-től.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Rony949 #37054 üzenetére
A Discordon beszéltek róla az ukránok, aztán elég sok forrásból igazolták a hírt. Kiszivárgott a stúdióból és több mint biztos, szerintük, csak még nem tették hivatalossá. Mikor jön, akkor jön, csak éppen legyen játszható, mert több szemétért nem szeretnék előre fizetni, hogy aztán pár év múlva legyen valami belőle.
-
Sensut
őstag
A sima SGM 2.2 -höz is volt egy peccs, ami Zatonon kezdődött, kihagyva a mocsári balhét az elején. Benne volt az eredeti csomagban, csak be kellett tenni.
-
Sensut
őstag
Tudtátok, hogy ő Yuri Semetsky, az első sztalker, aki a legenda szerint elérte a Kívánság Teljesítőt az erőműben és azt kívánta, hogy legyen halhatatlan. Utána többször is halálhíre kelt a PDA hálózaton, de senki se tudta mi lett vele. Aztán egyszer csak abba maradtak ezek a hírek és bejelentkezett maga Yuri. Azóta a PDA hálózaton belül kísért, mint félig ember, félig szellem...
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #37075 üzenetére
Érdekes alak. Emlékszem rá a Singularityben is. Itt ugye a Fotograf mod meséli el az ő történetét a Zónában, tulajdonképpen te vagy benne Semetsky, azaz a fényképész, aki például elsőként térképezi fel a Zónát és kategorizálja a mutánsokat, el is jut az erőműbe, majd a végén... Ezek szerint lehetett volna író is, az még jobban illett volna rá
-
Sensut
őstag
válasz kekeeci #37078 üzenetére
Találkoztam én is ilyennel, de nem jöttem rá hogy lehet kijavítani. Az a gond, hogy a cucc bele spawnolodik a textúrába. Ha a cog (center of gravity), ami pld a zsák közepe, bekerül a textúra alá, akkor tulajdonképpen "használhatatlanná" válik az illető tárgy, vagyis nem tudsz semmit vele kezdeni. Ez régebben emlékszem egy téli modnál fordult elő gyakran, egy olyan modnál, amit lehetett változtatni télire vagy nyárira. Amikor a télire váltottál, a vizek fölött jég keletkezett és az ilyenek a part közelében mind bekerültek a jég alá, s használhatatlanná váltak
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Csimba Wamba #37104 üzenetére
Ez feltehetően azért van, mert az orosz kollegák így szeretik összerakni a modokat. Még az is szerencse, ha van minimapod és célkereszted, mert általában azokat is eltüntetik. Persze lehet valami bug is, de nem valószínű. Nem tudom melyik modról van szó, de sokat tudok ami alaposan meg van herélve. Természetesen vissza lehet állítani őket, de az elég pepecs munka fájlokkal meg szkriptekkel.
Azt is tudni kell, hogy az úgynevezett "összetevők" több kárt szoktak okozni, mint amennyi jót hoznak, úgyhogy bármiféle bugra számítani lehet ha nem a tiszta alap játékot vagy modot játszod. Leggyakoribb bug a CTD, de hiányosságok is előfordulnak gyakran, kimaradt feladatok vagy nem teljesülő feladatok, kimaradó spawnok stb.[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Csimba Wamba #37116 üzenetére
Én is így tudtam eddig, csak a CNN-t idéztem a tegnapról.
-
-
Sensut
őstag
válasz Laris2 #37123 üzenetére
Láttam oldalakat ahol megrendelhető Magyarországról a Csernobili Eposz, de azóta meg is feledkeztem róla. Utána fogok nézni alaposabban...
Amúgy ennek a Stalker feliratnak a karakterei is majdnem ugyanazok, mint a játéké például, szerintem a kettő nagyon is összefügg. Egyébként ez valami hotel vagy motel neve lehet a Zóna belépőjénél, ahol megszálltak. A gyerekek pedig iskolabuszra várnakAzt hiszem én értettem félre az angol híradót amikor azt mondta, hogy a létesitmény működik máig is, de nem akkora kapacitással, vagy jelentőséggel(?), fene tudja..., de a lényeg, hogy valójában nem reaktor működik ott, hanem egy villanyhálózat központja. Az viszont már elég gáz ha elfoglalták, bár ezzel kapcsolatosan semmiféle hír nem terjeng azóta se, csak hogy megemelkedett a radioaktivitási szint a környéken, miután a harckocsik és a többi végig vonultak és felverték a port.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
Szerintetek rendben van, hogy a Stalker 2-t nem fogják kiadni Oroszországban, mindazok ellenére, amit az orosz modderek tettek ezekért a játékokért - hogy annyi éven keresztűl életben tartották őket a modjaikal? Szerintem ez felháborító A játékosoknak semmi köze a háborúhoz!
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ZIDOO médialejátszók
- EA Sports WRC '23
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen egeret válasszak?
- Óra topik
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen