Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Diopapa

    addikt

    válasz Interceptor #14 üzenetére

    Elhiszem hogy kiemelkedő, de nem Fallout. Attól még hogy posztapok., meg van pipboy, nem lesz Fallout. ;)

    Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz Interceptor #17 üzenetére

    Majd én válaszolok. Példul a sötét humorától. Például attól, hogy meghatározott története volt, egészen a hamradik részig, szépen kronlógiailag letisztázva. Például attól, hogy egy egyedi harcrendszert vezetett be, ami csak azokban a játékokban volt meg. Olyan hogy Fallout 3 ,nekünk, akik felnőttünk az első kettő részen, nem létezik. Elfogadhatatlan az új koncepció, ami tulajdonképpen FPS-é változtatta ez a hangulatot! Arról már nem is beszélve, hogy ebben alig tesszük ki a lábunk a bunkerből, már fél világot le tudjuk mészárolni gond nélkül, ami ugye az ősökben azt jelentette, hogy ha két patkány megfog, akár azok is levernek a francba...Azt meg aztán végképp nem értem miért minden küldetést értelmi fogyatékos ad.... No meg hát Fallout patkányok nélkül... bah...
    ************
    Vártam ezt a játékot, de egy dolog kedvem szegi. A csapat. Nem szeretem a csapatorientált szerepjátékokat. Viszont jobbanmegérdemelné a Fallout 3 nevet, mint az a gyalázat...

    [ Szerkesztve ]

  • Diopapa

    addikt

    válasz Interceptor #17 üzenetére

    Az izometrikus nézettől, a normális körökre osztott harctól, bejárható világtérképtől, normális karakterfejlődéstől és a nem hozzád szintező ellenfelektől pl.. :P Szerinted ha pl az ARMA következő nézete Gears Of War szerű lenne, akkor az ARMA lenne attól mert úgy hívják?

    Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

  • Diopapa

    addikt

    válasz Interceptor #22 üzenetére

    Hozzá szabad nyúlni a koncepcióhoz, csak ne nevezzék Falloutnak. Lehet modernizálni de itt nagyon mellélőtt a fejlesztő. Ha játszol pár órát a Wasteland 2-vel, akkor láthatod, hogy kb minek kellett volna lenni a Fallout 3-nak. Hozzáteszem a W2-től sem vagyok hanyattesve, de ez a minimum amit hozni kellett volna az F3-nak. Nem az Obiliviont átskinezve.

    Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

  • Szederp

    csendes tag

    válasz Interceptor #25 üzenetére

    Ne haragudj, Interceptor, de amit Te csinálsz azt úgy hívják, hogy relativizálás. Általában a nyugati liberalizmus használja ezt, amikor a valóság nem felel meg a propagandának. Abból áll az egész, hogy a vita tárgya alapjáig lemenő kérdésekkel szeretnék a vitát konkrét tényektől megfosztani, kvázi elméleti síkra terelni.

    A "honnantól számít Fallout-nak?" kérdésed pont ilyen. Úgy teszel, mintha nehezen körülírható, alig megfogható elméleti téma lenne a Fallout. Hát nem az.

    Vannak kőkemény tények, melyekről nem lehet filozofálni.

    Fallout 1-2:

    - izometrikus nézet
    - körökre osztott harcrendszer
    - jól megírt, sokrétű dialógusok
    - igazi választás lehetősége mind karakter generálásnál, mind későbbi játék során

    Ha ezekből csak egy is hiányzik, akkor már megkérdőjelezhető lenne, hogy mivel is játszunk. Ehhez képest nem egy hiányzik:

    Fallout 3

    - fps nézet, minden előnyével és hátrányával - alapból megszabja a játékélményt
    - VATS "taktikai" baromság harcrendszer
    - EGYMONDATOS dialógusok
    - nincs igazi választás. A No Mutants Allowed Weboldalon volt egy review, mely kifejti, hogy a SPECIAL rendszert úgy alakították át, hogy egy-egy kiosztott pont sokkal kevésbé befolyásolja a másodlagos tulajdonságokat. Ez azt jelenti, hogy szart sem ér a pont, mindenki nagyjából ugyanolyan karakterrel játszik. (Ez nyilván pénzügyi szempont, hiszen a mai konzol-gyerekeket nem érheti bukás élmény...mindenkinek elérhetővé kell tenni a játékot)

    Hogy is állunk? 4-ből semmi? Ezt neveznéd Fallout "3"-nak? Ugyan kérem.

    Pusztán adalékként néhány dolog:

    - zene: Mark Morgan felelős a Fallout hangulatért. Szívesen dolgozott volna a "harmadik" részen...de nem kellett.
    - story: az Interplay mindig felbéreltek egy írót, aki felelős volt a játék ezen részéért. A Bethesdánál mi történt? Todd Howard sétált valami céges haverjával és a gyerekeikről beszéltek. Nosza, legyen a quest az "apa megkeresése". Hát gratulálok! (keresd meg a neten)

    Aztán itt van a tévedésed arról, hogy az eredeti Fallout 3 (Van Buren) okozta a cég bukását, meg game over. Nagy butaság. Az Interplay -t 1998-1999-ben kivásárolta a francia Titus és teljesen átalakították a céget. Ekkor kezdtek ilyen hülyeségeket csinálni, hogy a Fallout 3 helyett konzolos Falloutokat kezdtek fejleszteni, mindez a debil Herve Caen cégvezető agyatlansága miatt. Az igazi Fallout 3-at tehát azért kellett lelőni, mert akkorra már semmi nem maradt a cégből, hála az CEO áldásos tevékenységének.

    Zárszóként annyit, hogy a Bethesda nem "vétkes", egész egyszerűen az eredeti Interplay és a Bethesda mammutcég között olyan értékrendbeli és filozófiai eltérések vannak, hogy az utóbbi akkor sem tud Fallout játékot készíteni, ha megírják nekik előre.

    Hát elnézést a hossz miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • Szederp

    csendes tag

    válasz Interceptor #27 üzenetére

    Ahhoz minden joga megvan mindenkinek, hogy azt mondja "szerintem ez Fallout". Ezzel a logikával csak az a baj, hogy nem érvelésen alapszik, tehát a polémiát abba is hagyhatjuk. Vagy szubjektív megítélés alá esik, hogy mi fallout és mi nem....és akkor bárki mondhat bármit, vagy megpróbáljuk felsorolni a játékelemeket és abból leszűrni, hogy mennyire metszi egymást a két halmaz. Ez utóbbi - remélem egyetértesz - objektívebb. Én ez utóbbit próbáltam meg.

    Ha pusztán a játék történetére és világára korlátozzuk a vizsgálódást, akkor a Brotherhood of Steel is megfelelő Fallout 3-lenne. Egy játéknak csak része a történet. Interaktív alkotásról lévén szó legalább olyan fontosak azok a játékelem és játékmechanikát érintő pontok amiket én felsoroltam és azok alapján bizony ez két különböző játék ugyanabban az univerzumban.

    [ Szerkesztve ]

  • Diopapa

    addikt

    válasz Interceptor #27 üzenetére

    "...egyszerűsítve van ami a mai korigények miatt.." Ezért dobták össze Kickstarteren az árát pillanatok alatt a Wasteland 2-nek vagy a Divinity-nek, vagy nézd meg hol tart a Star Citizen. Ennyit a "korigények"-ről... Chris Roberts szerint egyre bénábbak a játékosok mert a fejlesztők egyre egyszerűbb játékokat írnak, emiatt még bénábbak a játékosok stb.. Nézz be SG-n a Ryse of Rome topikba, alig jobb mint egy interaktív film, még is képesek néhányan elakadni, pedig még több fele sem lehet menni sehol benne.Szóval jó lenne tudni, hogy ez valóban a játékosok igénye-e, hogy minden egyszerű legyen mint a faék, vagy egyszerűen könnyebb beszórni a részletes modelleket / hangokat stb a motorba, mint pl normális AI-t programozni, komplex háttértörténetet kitalálni, stb..

    Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz Interceptor #34 üzenetére

    "a legújabb assassin creedet pl, hogy az egyik gagyit említsem"

    Borzasztóan melléfogott példa. Még az egyik, ha nem a legjobban összeszedett akció TPS. Egyáltalán nem gagyiznám le a helyedben. Arról már nem is beszélve, hogy alatta dübörög egy olyan grafikai motor, amit lehetetlen szinte utolérni jelenleg és bizony komoly fejfájást fog még okozni pár másik cégnek...

    "Normális AI-t vagy játék komplexitást csak akkor fognak csinálni ha azt előre külön megfizetik. Talán a játékos állomány feljavul idővel ha egyre több ilyen játék jelenik meg."

    Nem a játékosokkal van a gond. A játékosok egyöntetűen imádják pl. a Heavy Rain-t, pedig egyáltalán nem casual vacak és van és volt is létjogosultsága a Dark Souls-sznak is, csak éppen még a szemét is fogy, addig a szemetet is árulja a kiadó. Kérdezd meg arról az Acti-t, hogy hány CoD fogyott el és fülig ér a szájuk. Aztán mérjék meg hány játékóra futott a szervereken le és majd mindjárt nem fog... Vannak játékok, amiket több 10 éve sem engedett el a közösségük, még mindig összefogják őket. Na és hol vannak az agyatlan lövöldék? Ott az új autóban a CEO segge alatt a kiadónál. A játékosok már elfelejtették őket, vagy csak rémálmokban jönnek elő... Vannak átlagjátékok, amik hamar eltűnnek és vannak olyan legendák, mint a Fallout, ami alapjaiban változtatott meg egy műfajt... sőt, mondhatni teremtett egy műfajt.

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz Interceptor #36 üzenetére

    "Áruld már el ha nem tolják a Coddal akkor minek veszik meg azt a hulladékot? Valahol mégiscsak a játékosok tehetnek arrol, hogy ilyen szemetek jönnek ki."

    Nyilván tolják, de közel sem érhet fel az az idő a több 10 éves távlatba futtatott játékokkal. Nézzük össze pl. a WoW-al viszonyításképp, amiben van olyan játékos, akinek nem órákban, hanem hónapokban mérendő a játékideje? Ugye... Megveszik a szarokat, mert rengeteg casual gamer van, de ezzel még nem zárod ki azt, hogy lenne, illetve van is igény komoly alkotásokra is!

    A grafika pedig csak annyira másodlagos, hogy alapjaiban határozza meg egy játék megítélését. Ám ez nem azt jelenti, hogy attól jó lesz valami, ha szép, hanem azt, hogy attól borzalmasan rossz lesz, ha rémesen fantáziátlan és kifejezetten csúnya. Ez utóbbi például nem igaz a Fallout első két részére sem. Nagyon hangulatos és igazán szép megvalósítása van. Nem 3d-s, nem agyon effektezett. Pusztán minden beleillik, ami benne van és cseppet sem zavaró egyik momentum sem. Ezzel szemben pl. az Unreal 2 barna-foszöld megvalósítása hazavágta az egész motor jövőjét majdnem... Az Anvile(Next) motor,ami pedig az AC alatt száguld, bámulatos atmoszférát tud teremteni. Láthattuk pl. a Prince of Persia (2008) alatt már mire képes, igaz akkor még Scimitar volt a hivatalos neve. Az már persze más lapra tartozik, hogy ha valaki képtelen játékot is írni hozzá, akkor hiába a jó grafikus motor. Hogy ne mondjak mást: Crysis... :U

  • Keeperv85

    nagyúr

    válasz Interceptor #44 üzenetére

    A régi konzolosok többsége is kedvelné a komplexebb cuccokat, ha lenne olyan oda... Nyilvánvaló a kontrolleres irányítás szabta korlátok között nem lehet igazán pl. ős RPG-t kódolni. Nem volt az a célplatform még jelen sem, mikor a műfaj született. Ezért aztán a hardcore címeket is butítani kell konzolra. Bár nyilván egy konzolon nevelkedett casual gamer soha sem fogja neked beismerni, hogy tulajdonképpen nem a Dark Souls nehéz, hanem ő nem tud játszani. Fogalmuk nincs pl. egy Blade of Darkness mekkora szopás volt a maga idejében. Ám ez még mindig nem jelenti azt, hogy nem volna igény komolyabb dolgokra is, csupán annyit, hogy eladható a szemét is. Akkor miért készítenének verejtékes munkával összetett és szórakoztató produktumokat? Vesznek vagy licencelnek egy modern engine-t, írnak egy 4 soros történetet, innen iparos munka az egész. Még egy jó reklám kell és már jöhet is a CoD 234355. része is. Megveszed ha nincs más. Márpedig miért lenne más, mikor megveszed ezt is?! Ördögi körforgás... Én is játszom vacakokkal is, csakhogy magunkat odamérve: mi tudjuk mennyivel lehetne jobb. Na most aki ebbe most cseppen bele 8-10 évesen, annak fogalma nincsen mit nem kaphat meg az új cukormázas vacakokban. Nem is tudja, hogy vannak igényei, de ha vannak is, majd kimossák az agyát pár év alatt a sok szarral, hogy ne legyenek...

    Egyébként ha csak a hazai Fallout fórumot nézed meg és elkezded kiolvasni, meglátod mennyi igény mutatkozott rá. Ha pl. az NMA-nek esel neki, az egy kicsit húzósabb falat. ...és ez még csak egyetlen játékszéria! Rengeteg legendás RPG van és akkor még ki sem tekintettünk más műfajokra is. Hogy mást ne mondjak két ikonikus cím: Grim Fandango, Neverhood... Bár nem túl jól sikerült, de mondhattam volna Limbo-t is és még sorolhatnánk a nem lévonalbeli mérföldköveket ítélet napig.

Új hozzászólás Aktív témák