Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • paprobert

    senior tag

    válasz b. #5 üzenetére

    "Amúgy erre az Infinity cahe dologra , a fedélzeti tárból nem lehet elkülöníteni?"
    Attól, hogy logikailag szegmentálod, attól még VRAM marad a VRAM, és a sebessége is ugyanaz marad.

    Egyébként érdekes kérdés, hogy miért hozta ezt most az AMD.
    Szerintem azért, mert az RDNA van annyira helytakarékos hogy kivitelezhetővé vált mérsékelt GPU méret mellett, illetve a GDDR6X ára miatt anyagilag is belefér a brute-force cache.
    Fel lehet ezt úgy is fogni, hogy beköltözött a chip-be a memória-alrendszer egy szelete.

    #4 Abu85
    Ezek az optimalizációk léteznek, a konzolok határáig. Ami kimerül a szokványos pár MB-os gyorsítótárakban, amit még az Nvidia kártyái is fel tudnak mutatni.
    Itt a kérdés az volt, hogy lesz-e általános fejlesztői tendencia a cache-nehéz motorok irányába.
    Mindenen jól kell futnia a játéknak, így ez biztosan nem lesz prioritás.

    [ Szerkesztve ]

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

  • paprobert

    senior tag

    válasz b. #7 üzenetére

    Az XB360 kapott dedikált RAM modult a tokozásba, szerették a fejlesztők, gyorsult tőle a rendszer.

    Az XB1 ezt tovább vitte eggyel, chip-be integrált megoldást hozott a Microsoft. Ennek ellenére hozzá se nyúltak a fejlesztők, pedig előnye lett volna.

    [ Szerkesztve ]

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #5 üzenetére

    Amik vannak címek, például Dirt 5, Star Wars: Squadrons, Assassin's Creed Valhalla, azok igazából mindenen profitálnak a gyorsítótár jó kihasználására fókuszáló leképezőtől. Különböző módon persze, de még egy 2 MB-os L2 gyorsítótárral rendelkező GPU is tud 3-4%-ot gyorsulni egy ilyen optimalizálástól. 128 MB gyorsítótárral nyilván ez sokkal előnyösebb, de maga az optimalizálás minden hardveren sebességnövekedést okoz, csak nem ugyanakkorát. A GA102-re amúgy van adat az AC: Valhallából, 7% pluszt hoz a leképező, annak ellenére, hogy a GA102 nem tartalmaz ám közel sem olyan nagy gyorsítótárat, mint a Navi 21. Ha a Valhalla a régi leképezőt használná, akkor konkrétan 7%-kal lassabb lenne a GA102 GPU-n. Szóval ez a teljes piacon egy hasznos technológia. A probléma az, hogy be kell építeni, aminek van R&D költsége, és időbe is kerül.

    Van az Infinity Cache-re egy szervizkönyvtár, de az AMD nem adta még ki. Talán sose fogják. De meg tudják csinálni azt, hogy a program kontrollálja teljesen, hogy mi kerül bele. A gond ezzel az, hogy az eseten úgy 95%-ában nem gyorsabb, mintha szimplán csak cache-selnek. Pár kiugró eset van, ami nem biztos, hogy megéri egy szoftverkörnyezet publikálását. Ha valamelyik fejlesztő nagyon szeretné, akkor elkérheti szerintem, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy az AMD tömegesen látná azokat a megoldásokat, amelyek direkten kezelik ezt a gyorsítótárat.

    #13 arn : Tudja az optimalizálást minden hardver hasznosítani, csak a cache mérete meghatározza a sebességnövekedést. A gigantikus gyorsítótárral nem rendelkező VGA-k az ilyen leképezőktől olyan 5-7%-ot tudnak gyorsulni nagyobb átlagban. Valamelyik persze lehet, hogy kicsit többet, vagy kicsit kevesebbet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák