Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz flashpointer #2 üzenetére

    Maga a szerkezet ilyen kialakítású. Ha a szélén támasztanák meg, akkor se hinném, hogy jobb lenne az eredmény (az üveg rugalmatlan; a tesztben nagyobb felületen van egy rugalmas gumigyűrűre feltámasztva, míg magában a szűrőben egy kisebb felületen van a szűrő rugalmatlanabb fémházára feltámasztva).

    Fizik: Ezek az árak honnan vannak? A hivatalos bejelentésben JPY-re számítanék, de itt dollár van. A B&H-nál ennél sokkal jobb árak vannak: a legkisebb pl. 130 helyett 93 USD.

    T72: "Nem tudom, hány fotós tört már frontlencsét, de váljék egészségükre. Ha vki nagyon védeni akarja pl homokviharban az optikát (pl harctéri fotós irakban), annak elég egy jobbféle skylight-szűrő - azok kb feleennyiből megvannak (ha jól rémlik a 82-es soksokréteges Hoyámat 100EUR környékén vettem) és már bejáratott a minőség."

    Már megint olyanokat írsz, hogy a falat kaparom... mindenhez kommentelned kell valami átgondolatlan butaságot?
    Aki ilyet keres, az nem Skylight-ot keres. Nem kell eltörnie, elég, ha a szűrő betörik és a frontlencse mélyen megkarcolódik, lepattogzódhatnak róla darabok. Frontlencsét cserélni egy elég drága művelet. Nem homokvihar, hanem például rallinál szerte-szét röpködő murva vagy sóder, kavicsok.
    Miből gondolod, hogy a Sigma nem "bejáratott minőséget" gyárt, talán a Sigma 50 f1.4-ben szar üveg van, azért az egyik legélesebb 50-es?
    Nem tudom, pontosan melyik Hoya az, de B&H-nál megnézve ez 82-esben olcsóbb (145 USD) mint a legdrágább Hoyák (HD2 UV és HD3 UV egyaránt 152.90 USD), ellenben ez vízlepergető és valószínűleg jobban is véd.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz dabadab #9 üzenetére

    Mármint a frontlencse sérülése? Miért ne lenne az? Guglizz rá képekre, ha gondolod.

    T72: "Látom megint sikerült kétballábbal felkelni"

    Bal láb? Lehet. Stresszes meló? Lehet. Minden hírnél beírsz (akár többször is), és ezeknek nem kis része téves, irreleváns, félremagyarázó? Leginkább ez utóbbit valószínűsíteném :U

    "Rally, stb: nem kell hozzá magas IQ, hogy vki felfogja: mehet a homokvihar-kategóriába, ott se kizárólag vattapamacsok szaladgálnak."

    Ezzel megint magadat égetted be. ;] Látszik, hogy fogalmad sincs, miről beszélsz; mégis beszélsz tovább. :( Pedig már többen is rád szóltak, hogy floodolsz.
    Homokviharban nem több-tízgrammos éles kő- és murvadarabok repkednek nagy sebességgel. Ott a finom szálló por és homok az ellenség, ami ahova csak tud, beférkőzik, beragasztja vagy karcolja-csiszolja a mozgó alkatrészeket. Ellenben rallin pont a kerekek által a földből kiforgatott és nagy sebességgel kilőtt éles kő- és murva-darabok vannak. Murvás közúton, és terepmotorosokkal terepen is kaptam már ilyen darabokat, saját tapasztalatból tudom mondani, hogy ezeknek ám van ereje. Volt olyan darabka murva, ami a sisakon lepattintotta a vastag lakkrétegeket és festéket egészen az üvegszálig, az ereje a fejemet egy kicsit hátrarántotta. Pedig alig 50-nel mehetett előttem az autó, és annyival mentem én is. Kaptam már olyat szintén nyugis tempónál mellkasra, hogy vastag motoros bőrkabáton és alatta páncélon át is olyan volt, mintha valaki bebokszolt volna.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák