Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz DFB #66 üzenetére

    "Most jöttem a MM-ból, csak akkor cserél ha van Samutól cserepapírja.Samu M.o ezt nem hajlandó kiadni mert szerinte nem tőle van a készülék.Ezt le is írta, meg is mutattam.
    A MM meg azt állítja, hogy onnan van.
    Azt kell várnom mit kegyeskedik írni a Samu talán egy héten belül ( lesz az szerintem kettő is), arra a levélre amiben nem fogadtam el a garancia időn belüli ingyenes javítást, amit nagylelküen felajánlottak.
    Már hónapok óta tart ez a hajcihő a javítással.Szerintük persze jó, illetve volt olyan szerelő aki szerint nem.Szerintem sem, de ha jó lenne is mit várhat az ember ilyen előzmények után."

    Nagyon sajnálom, hogy így jártál! Ez valóban nagyon bosszantó lehet számodra.

    Na de a világ nem látott még olyat, hogy a fogyasztónak (Neked) kellene egyeztetni a forgalmazó és az importőr között! :Y :(

    Erre nem kötelezhetnek. A Media Markt garanciális kötelezettségei között van ez is. (Még akkor is, ha én személy szerint nehezen tudom elképzelni, hogy nem az importőrtől szerezték be a készüléket.)

    Az eltelt idő, a többszöri javítás, és "kálvária" miatt egyébként hivatkozhatsz arra, hogy megrendült a bizalmad a termékben, és emiatt kéred a termék cseréjét, vagy elállnál a fogyasztói szerződéstől (ami a termék vételárának visszafizetésével jár).

    Sajnos az elmúlt évek, fogyasztóvédelmi jogszabályokat érintő módosításai jelentősen megnyirbálták a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörét!

    A fenti esetben például nem rendelkeznek intézkedési jogkörrel:

    "! A szerződéses jogviták kötelező jogi erővel történő eldöntésére kizárólag a bíróság rendelkezik hatáskörrel. A polgári bírósági eljárás alternatívájaként lehetőség van a békéltető testület segítségét igénybe venni a vita eldöntésében. " (Forrás: http://www.nfh.hu/magyar/informaciok/ellenorzes )

    /A panaszbejelentésre vonatkozó tudnivalókat egyébként itt találod. (Forrás: http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/panaszintezes)/

    Amennyiben megelégelted, hogy ide-oda küldözgetnek, a területileg illetékes békéltető testülethez fordulhatsz, és szerencsés esetben az ott megszületett "ajánlás", vagy "kötelező határozat" a számodra kedvező eredménnyel jár. Amennyiben mégsem, úgy az illetékes bíróságon polgári perben élhetsz a kifogásaiddal a forgalmazó ellen. (Mondjuk engem meglepne, ha addig jutna az ügy.)

    Itt találsz egy leírást a békéltető testületi eljárásról. (Forrás: www.magyarefk.hu )

    A te eseteddel kapcsolatban is probléma, hogy megváltozott a javításra kötelezően rendelkezésre álló idő maximumának meghatározása. Már nem kötelező, csak "törekedni" kell arra, hogy a hibát 15 napon belül kijavítsák, és ha ez nem történik meg, akkor sem tudsz mit tenni, mert nehéz bizonyítani, hogy nem volt indokolt a "késés". Szóval ez sajnos egy tipikus "gumiszabály"!

    Én javaslom átolvasásra az OFE honlapján a "Minőségi kifogásokkal, szavatossággal, jótállással" kapcsolatosan elhelyezett FAQ-t!

    Különös tekintettel az alábbi bekezdésekre:
    "Mi a teendő, ha a kereskedő nem ismeri el a reklamáció jogosságát?"
    "Milyen igényeket lehet érvényesíteni hibás teljesítés esetén?"
    "Módosíthatja-e a fogyasztó a választott szavatossági igényt?"
    "Hányszor lehet javítani egy terméket?"
    "Mennyi időn belül kell elvégezni a javítást, illetve a cserét?"
    "Mi van akkor, ha nem javítják meg határidőben a terméket?"
    "Szabályosan jár-e el a kereskedő, ha le akarja vásároltatni a termék vételárát."

    Úgy vélem, leginkább ezek érinthetnek téged jelen esetben.

    Ha bármi kérdésed van a fentiekkel kapcsolatban, keress meg nyugodtan privát üzenetben. Amennyiben tudok, szívesen segítek! ;)

    (Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy egy ilyen értékű termék esetében, a fenti események függvényében véleményem szerint óriási presztizsveszteség mind a Media Markt-nak, mind a Samsung képviseletnek, hogy még mindig nem rendezték számodra kielégítő módon a panaszodat. Ez nagyon nem "európai".
    Egyébként nem jellemző rám az ilyesmi, de a példádat olvasva erősen elgondolkodom, hogy az életben bármikor is vegyek bármilyen terméket is, amin a SAMSUNG logó látható!?)

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák