Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #144 üzenetére

    A GK110-et semmi értelme kihozni GeForce-ként, abban annyi felesleges egység van (dedikált DP feldolgozók például), és óriási a lapka is. Mire ki tudják hozni 2013 tavasz lesz, addigra pedig lehet egy jobb lapkát fejleszteni, ami jobban illik a vásárlók igényeihez.
    Egyébként szerintem a nextgen sorozat egyik fő iránya most az NV-nél, hogy a compute-ot erősítsék. Ennek nagyon egyszerű módja, ha elveszik az SMX-ekből a magok, textúrázók és ütemezők felét, és az új SMX-ek számát megduplázzák. Ezzel az egyszerű lépéssel kétszeresére nő a shared memory teljesítmény és akkor már nem 4,5-szörös a lemaradás a GCN-hez képest itt, hanem "csak" 2,25-szörös.

    A jelenhez hozzátartoznak azok a DX11-es játékok, amelyek nyáron jelentek meg és erősen terhelik a compute-ot. A GCN már nem a jövő ígérete, hanem a jelen. A top játékoknál pedig a jövőben sem lesz kedvezőbb az NV helyzete, hiszen Gaming Evolved cím a Medal of Honor: Warfighter, a Hitman: Absolution, a BioShock Infinite és az új Tomb Raider. Ezek nem jelentenek egyből atomcompute terhelést (annak ellenére, hogy mind DX11-es), de az AMD partnerprogramja jóval több pénzt kap, mint korábban és így több AAA játékot támogatnak.

    De mehetünk a jövőbe is. Az Unreal Engine 4 futószalagjának nagy része compute shader. Az irány nagyon egyértelmű. Persze mire egy olyan játék lesz, ami ezt kihasználja az legalább 2-3 év, szóval annyira nem mérvadó, mint az aktuális motorok.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák