Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz Abu85 #23 üzenetére

    magyarul a GPU gyártók definiálják az interfészt, amit mindenki használ. nem pont erre való a DirectX?...

    komolyan ki a pöcsöm akar a 21. század második évtizedében alacsony szinten GPU-t programozni? komolyan gondolja ezt bárki közületek, aki fejlesztő?

    ez olyan, minthogy programozzunk assemblyben. meg csesszük ki a dalvikot az android alól, hátha akkor majd a támogatott készülékek száma lesz 3...

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Bull1 #27 üzenetére

    emléxem egyetemen anno volt egy fél éves beadandó feladat, ablakkezelőt írni. egyik évfolyamtársam nekiállt assembly-ben. asszem talán félig jutott fél év alatt, pedig nem volt annyira bonyolult a feladat.

    oké, valahol nem árt alacsony szinten programozni, de az pont inkább a rutinok esetén lehet bármilyen szinten értelmes, nem pedig ilyen alacsony szinten. a dos-os időkben poén volt hardveres grafikus egérkurzort tolni a szöveges módra, meg az ilyen ökörségek, de manapság már semmi értelme, annyira hihetetlen számításteljesítménye van egy átlag asztali pc-nek.

    ettől függetlenül tényleg gáz, hogy az API-k meg framework-ök miatt egyre igénytelenebbek a kódok, "a vm majd úgyis elintéz mindent" alapon, és az android tényleg egy fostalicska a dalvikkal a hátán, így nem csoda, hogy az iphone gyorsabb, dehát ott meg úgy fejlődik a hardver alatta, hogy csak lesek.

    egyébként nem értem mi a gond a játékok sebességével (nem vagyok nagy játékos), hacsak nem az, hogy vérpistike gépén nem fut négykában ezerefpéessel a krájziszhárom :D

    @Abu85: igen, mert a programozó lusta. de ha változások esetén ezt a "virtuális" ISA-t kellene hegeszteni, esetleg mindenki másképp értelmezné, vagy bizonyos funkciókat egyes gyártók nem támogatnának, esetleg rossz doksik kerülnének ki, akkor az egész semmivel nem lenne jobb, mint a mostani vagy bármilyen helyzet. lehet hogy gyorsulnának tőle a programok, de egy következő funkciókör bővítése esetén majd menne a csata, hogy kinek az implementációja legyen a szabvány, meg hogyan. ráadásul a gpu-kat is egyre több dologra kezdik használni, szóval simán van ott még kiaknázatlan terület. a DirectX meg legalább megvan, ismerhető és használható.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Abu85 #36 üzenetére

    talán félreérthetően fogalmaztam...

    én nem kételkedem benne, hogy az általad leírt megoldás jelenleg nem lenne jobb, mint a DirectX, inkább arra próbálok célozni, hogy az a megoldás is ugyanoda jutna egy idő után, mint a DirectX most. több gyártó sok terméke, mindegyik piaci előnyt akar, ki határozza meg az újabb verziókat, kinek az implementációja legyen a tuti, stb.

    a legjobb megoldás nyilván mindig a natív kód, és emiatt a konzolokra sokkal jobban optimalizált cuccok készülhetnek, de egy új konzolverziónak így hónapok-évek kellenek ahhoz, hogy minden játék optimálisan fusson rajta, mivel egy teljesen új hardver kerül bele. nézd csak meg majd most a sony és az ms konzolgenerációváltásnál...

    @Jakuu: nem tudom. egyetemen, tanulás, zh-k, egyéb beadandók és bulizás mellett azért az a nem egész 3 hónap egy eseményvezérelt grafikus ablakkezelőhöz nem annyira sok.

    [ Szerkesztve ]

  • Tin

    veterán

    válasz Abu85 #43 üzenetére

    nem ellened szól, de ez a független konzorcium ez olyan, mint a hddvd meg a bluray, vagy sorolhatnám. nyilván lenne egy amd és egy nvidia alapú közös konzorcium... ez meg idővel oda vezetne, hogy az egyik kevésbé sikeres, és eltűnik, míg a másik egyeduralkodó lesz, és ez pont nem a felhasználóknak jó.

    a PC lemaradása most megint nagy lesz, ahogy kijönnek az új konzolok, az azokra optimalizált programok még durvábban elhúznak az asztali videokártyák mellett. viszont a PC mint olyan, erősen átalakulóban van, és nem vagyok biztos benne, hogy 5 év múlva ugyanúgy össze tudok majd rakni egy asztali gépet, mint tavaly. inkább attól félek, hogy akkor már lesz gép irodai munkára (asztali pc), lesz mobilozni (tablet?), meg lesz játékra (konzol). egyszerűen az embereknek erre van igénye.

  • Tin

    veterán

    válasz LW #50 üzenetére

    most nem, mivel van 7 év előnye a PC-nek hardverileg. de a konzolokra meg teljesen optimalizált programokat fejlesztenek, hogy ellensúlyozzák a hátrányukat. ha azt mondjuk, hogy a konzoloknak kell 2-3 év ahhoz, hogy megjelenjenek rájuk a tényleg jól optimalizált programok, akkor kb. az életciklusuk felénél vannak előnyben, utána szépen lassan a PC-s videokártyák tovább fejlődnek, és elhúznak _nyers teljesítményben_. a bökkenő akkor van, ha a videokártyák teljesítménynövekedése már nem annyira jelentős évről évre, mint az korábban volt. remélem nem fogalmaztam túl nyakatekerten:)

Új hozzászólás Aktív témák