- Computex 2024: Szabadon konfigurálható vezérlőpanel a Cooler Mastertől
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Friss játéktrióhoz készült az új GeForce driver
- A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
- Computex 2024: a Noctua elkészült a D15 felfrissített változatával
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Projektor topic
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Gaming notebook topik
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- OLED TV topic
- Androidos tablet topic
- Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
Hirdetés
-
Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
ph A 2 TB memóriát kezelő modell nem csupán a szemnek kellemes, és USB4 Type-C-ből, 10 GbE LAN-ból, illetve hangkodekből egyaránt kettő van rajta.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Redout II
gp Extraként az Idle Champions of the Forgotten Realms is a miénk lehet.
-
Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
it Nem csak a piaci értéke alapján lett újra a világ ura az Apple, márkaértékben is almás vállalat a legjobb.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
emléxem egyetemen anno volt egy fél éves beadandó feladat, ablakkezelőt írni. egyik évfolyamtársam nekiállt assembly-ben. asszem talán félig jutott fél év alatt, pedig nem volt annyira bonyolult a feladat.
oké, valahol nem árt alacsony szinten programozni, de az pont inkább a rutinok esetén lehet bármilyen szinten értelmes, nem pedig ilyen alacsony szinten. a dos-os időkben poén volt hardveres grafikus egérkurzort tolni a szöveges módra, meg az ilyen ökörségek, de manapság már semmi értelme, annyira hihetetlen számításteljesítménye van egy átlag asztali pc-nek.
ettől függetlenül tényleg gáz, hogy az API-k meg framework-ök miatt egyre igénytelenebbek a kódok, "a vm majd úgyis elintéz mindent" alapon, és az android tényleg egy fostalicska a dalvikkal a hátán, így nem csoda, hogy az iphone gyorsabb, dehát ott meg úgy fejlődik a hardver alatta, hogy csak lesek.
egyébként nem értem mi a gond a játékok sebességével (nem vagyok nagy játékos), hacsak nem az, hogy vérpistike gépén nem fut négykában ezerefpéessel a krájziszhárom
@Abu85: igen, mert a programozó lusta. de ha változások esetén ezt a "virtuális" ISA-t kellene hegeszteni, esetleg mindenki másképp értelmezné, vagy bizonyos funkciókat egyes gyártók nem támogatnának, esetleg rossz doksik kerülnének ki, akkor az egész semmivel nem lenne jobb, mint a mostani vagy bármilyen helyzet. lehet hogy gyorsulnának tőle a programok, de egy következő funkciókör bővítése esetén majd menne a csata, hogy kinek az implementációja legyen a szabvány, meg hogyan. ráadásul a gpu-kat is egyre több dologra kezdik használni, szóval simán van ott még kiaknázatlan terület. a DirectX meg legalább megvan, ismerhető és használható.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel nem vitázok, mert tény, de az is tény, hogy eljárt felette az idő. Ki lehet azt a motort is egészíteni extra effektekkel és eljárásokkal, hogy szebb legyen, de ha ma valaki belekezd valamibe, akkor már kizárt, hogy UE3-at vegyen hozzá. Hasonló konstrukció mellett CryEngine 3-at kap, ami egyértelműen jobb. A tehetősebb fejlesztők pedig Frostbite 2-t választanak, ez még a CryEngine 3-nál is jobb. Bár ez valszeg véleményes, de a deferred render rendszernél komoly előnye van a Frostbite 2-nek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Komplikato
veterán
Az UT 2004-ben még volt OpenGL támogatás, utólag adták ki 3Dfx kártyák miatt. Az UE1-ben meg alapból volt.
OFF:
Kérdés, miért keverik egyesek konzekvensen a Direct3D-t a DirectX-el? Mint ha legtöbb OpenGL-es Windows játéknak nem kéne DirectX és nem azt használná beviteli eszközökhöz, hálózathoz, meg ezer dologhoz?"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
-
dezz
nagyúr
Jaj. Azért azt hittem, hogy ennél valami becsesebbet írsz azért... Mint pl. aki megtalálja az arany középutat a teljesítmény és a ráfordított idő és energia között, vagy ilyesmi...
A jelen topik éppen arról szól, hogy csökkenteni kényszerülnek az absztrakciós rétegek számát, mert pazarlás, ami folyik, ami nem engedhető meg az egyre kevesebbet fogyasztó gépeknél, illetve lassan a szilícium lehetőségeinek is elérünk a határára. (Az egyre kisebb tranyók nem fogyasztanak a méretükkel arányosan kevesebbet, stb.)
(Az előzőből inkább kiszedtem az egyesek számára esetleg már bántó passzust az anyagiakkal kapcsolatban. )
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
(#90): Hmm, SFML és az Igazi Programozó... Bocs, távol álljon tőlem, hogy meg akarjalak sérteni, de ugye te is érzed, hogy ez érdekes vegyítés... Mindegy, én ilyen old school vagyok. De az előzőbe utólag beírt középső bekezdés alapján ez újra napirendre fog kerülni...
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Hát pl. a konzolokra nem éppen Javában fejlesztenek. Jó, azt én sem várom, hogy visszafordul az idő kereke a programozástechnikában és az átlag programozó asm-ezni fog, de a teljes eltávolodás szerintem csökkenni fog.
Ennek egy érdekes irányzata a HSA, ahol eleve egységesre és könnyen kezelhetőre alakítják ki a hw-es interfészt/ISA-t.
Egyébként később a Java részévé akarják tenni ennek magasabb szintű szoftver oldali kezelését, a compute típusú feladatok Java alapú leprogramozásának megkönnyítésére, mivel néhány éves távlatban nem várható a CPU-k sebességének jelentős növekedése, úgyhogy egyre inkább igénybe kell venni, ahol lehet, a GPU-kat is, ha többletteljesítményre van szükség. Nem tudom pontosan, hogy fog ez kinézni a kód oldaláról, de azt hiszem, a Java programozóknak is meg kell ismerkedniük majd pl. a vektorokkal. Meg ilyesmi.
Szerk: ja, közben te is beírtál a végére 1-2 dolgot abból, amit én is említettem.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Amúgy itt azt írják: "SFML is a free multimedia C++ API that provides you low and high level access to graphics, input, audio, etc." Bár nem tudom, ez mit takar. Amúgy handy kis cuccnak tűnik. (És látom, a C-t is támogatja. Engem annál fejlebb még nem sodortak az áramlatok. Most is épp asm-ezem, uC-n. Bár itt is van C, de jelen esetben nem érzem szükségét. Csak ha pl. lebegőpontos számokkal kell dolgozni.) Ha majd én távolodok el a hw-ektől, jobban megnézem magamnak.
Hah, látom, kitalálod a gondolataimat. Amúgy a '80-as évek közepe óta, ami az első programsort illeti, még gyerekként. (Nem, nem egészen úgy nézek ki, mint az avatarom, 30-asnak néznek. )
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ejj, ezek a mai fiatalok, csak beleülnek a készbe...
Azért ez sem lehet fenékig tejfel, mert úgy tűnik, a történet kidolgozására és effélékre már valahogy nem nagyon jut energia a mai játékok többségénél... Lehet, a hardcore játékosoknak különbösebben igényük sincs rá, nem tudom. De hát nem csak ők vannak a világon!
Mindegy, amikor ennek a nagy eltávolodásnak az első jelei mutatkoztak, én inkább leléptem a hardverek felé. Megértem persze a szükségességét.
De azt is látom, hogy pl. a Londonba szakadt ismerősöm is C-ben és néha asm-ben nyomja (PS3-on)... (De a másik oldalról is ezt hallom.) De nem is csak a sebesség miatt, hanem tágabb lehetőségek. És a tudat, hogy a szép eredmény érdekében kvázi mident kihoztak a vasból, amit lehet, és ez valahogy jó hatással van a kreativitásra, ami nem szereti a felesleges békjókat, annál inkább a határok feszegetését...
Új hozzászólás Aktív témák
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Politika
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...