Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz Bull1 #27 üzenetére

    emléxem egyetemen anno volt egy fél éves beadandó feladat, ablakkezelőt írni. egyik évfolyamtársam nekiállt assembly-ben. asszem talán félig jutott fél év alatt, pedig nem volt annyira bonyolult a feladat.

    oké, valahol nem árt alacsony szinten programozni, de az pont inkább a rutinok esetén lehet bármilyen szinten értelmes, nem pedig ilyen alacsony szinten. a dos-os időkben poén volt hardveres grafikus egérkurzort tolni a szöveges módra, meg az ilyen ökörségek, de manapság már semmi értelme, annyira hihetetlen számításteljesítménye van egy átlag asztali pc-nek.

    ettől függetlenül tényleg gáz, hogy az API-k meg framework-ök miatt egyre igénytelenebbek a kódok, "a vm majd úgyis elintéz mindent" alapon, és az android tényleg egy fostalicska a dalvikkal a hátán, így nem csoda, hogy az iphone gyorsabb, dehát ott meg úgy fejlődik a hardver alatta, hogy csak lesek.

    egyébként nem értem mi a gond a játékok sebességével (nem vagyok nagy játékos), hacsak nem az, hogy vérpistike gépén nem fut négykában ezerefpéessel a krájziszhárom :D

    @Abu85: igen, mert a programozó lusta. de ha változások esetén ezt a "virtuális" ISA-t kellene hegeszteni, esetleg mindenki másképp értelmezné, vagy bizonyos funkciókat egyes gyártók nem támogatnának, esetleg rossz doksik kerülnének ki, akkor az egész semmivel nem lenne jobb, mint a mostani vagy bármilyen helyzet. lehet hogy gyorsulnának tőle a programok, de egy következő funkciókör bővítése esetén majd menne a csata, hogy kinek az implementációja legyen a szabvány, meg hogyan. ráadásul a gpu-kat is egyre több dologra kezdik használni, szóval simán van ott még kiaknázatlan terület. a DirectX meg legalább megvan, ismerhető és használható.

    [ Szerkesztve ]

  • Komplikato

    veterán

    válasz Bull1 #27 üzenetére

    Az UT 2004-ben még volt OpenGL támogatás, utólag adták ki 3Dfx kártyák miatt. Az UE1-ben meg alapból volt.

    OFF:
    Kérdés, miért keverik egyesek konzekvensen a Direct3D-t a DirectX-el? Mint ha legtöbb OpenGL-es Windows játéknak nem kéne DirectX és nem azt használná beviteli eszközökhöz, hálózathoz, meg ezer dologhoz?

    "Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

Új hozzászólás Aktív témák