Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bici

    félisten

    válasz sb #19 üzenetére

    "kitudjahogyjóeígy vram törléssel"

    Ez azért szerintem túlzás.
    Az ilyen dolgokat először rendesen tesztelik és amikor már betonstabil a tesztkörnyezetben, akkor megy ki élesbe. Valószínűnek tartom, hogy már elég jó állapotban van a funkció, hogy élesben is mehessen.
    Talán azért hívja Abu mégis tesztelésnek, mert a belső minőség ellenőrzés nem terjedt ki 500 játékra és 5000 féle hardver-szoftver kombinációra.
    Gondolom, valami egyszerű trükkel kikapcsolható, ha mégis valami komoly gond lenne vele.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz sb #19 üzenetére

    Ja. :D Valószínű egyébként, hogy élesben azért a nagyrészt betesztelt dolgokat engedik rá a kártyára, tehát nem azokat, amik még náluk sem stabilak. De úgy néz ki, hogy ez egy éles teszt. Egyébként biztos, hogy eléggé korlátozott még a rendszer, hogy azért a usernél ne okozzon gondot. Viszont azon el lehetne gondolkodni, hogy a GTA5 emiatt írt-e 285-ön fél gigabájttal kevesebb VRAM használatot ugyanarra a beállításra, mint 280-on.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz sb #63 üzenetére

    "De ami egy ideig működik az nem megy törvényszerűen az idők végezetéig. Most olyan gap lesz a működő és optimalizált játékok között, hogy a lusták hullani fognak előbb utóbb."

    Ezt soha nem vitattam. Azt vitattam, hogy gyakorlatilag minden architektúrára optimalizálni fognak, pláne visszamenőleg, ha az is szóba kerül.

    "Magyarul NEM működik a jelenlegi modell sem. Annyit tud, hogy biztosan és hibamentesen tud k*va lassan DX11 kódot futtatni.
    Stabil, de legalább lassú és nem tudsz már sehova előrelépni."

    A probléma megoldása nem az lenne, hogy mindent rábaszunk a fejlesztőre, hogy csináld, ahogy jól esik.

    "Igennel is válaszolhatsz, de ez azt jelenti, hogy arra bólintasz rá, hogy rendben van, hogy 6-8 mag kell a prociba drivert hajtani és X rajzolási parancs mellett így is mindegy, hogy 2Gflops gpu-t raksz-e mellé vagy 4-5gflops-ot."

    Szerintem jobban, mint fog az alacsony hozzáférésű mondjuk öt év múlva.

    "A másik amit át kéne gondolnod:
    1. Ha lehetne is a fentin javítani akkor sem érdeke a driverirónak, vagyis a hw gyártónak, mert inkább megpróbál eladni neked egy gyorsabb kártyát.
    (Az más kérdés, hogy lassan nem tud, mert attól sem gyorsul semmi… és driverből megoldhatatlan ez a probléma)
    2. Az alacsony szintű programozással pedig a fejlesztő dolga lesz a fragmentáció kezelése… ami szerencsére pont az ő érdeke. Ha 3db vga-n fut a programja, a maradék 50db-on lassú, 40db-on meg el se indul/kifagy akkor vajon miből fog megélni? Mert játékfejlesztésből aligha…"

    Egy, már átgondoltam. Kettő, ha igazad lenne, akkor az első pontra már ma sem jönnének gyorsító, hibajavító driverek egyik oldalon sem, mondván vegyél erősebb kártyát. A második pontra pedig felteszem a kérdést, szerinted egy projektet addig fejlesztenek, amíg mindenen jó nem lesz, a közben megjelenő új hardvereken is, vagy vannak határidők, keretek munkaórában és pénzben? Pár -nem szoftveres-projektet már végigvittem az életben, hogy tudjam ezekre a választ, s okkal legyek pesszimista a nagy csodavárókkal szemben.

    "Persze erre lehet legyinteni, hogy eddig is lusták voltak, most is elkerülik a plussz munkát."
    Mégis miért gondolod, hogy adott bevételért több kiadást vállalnak be? Te megtennéd? A magad ellensége vagy? A főnököd jó szemmel nézné, hogy a semmiért költesz el egy halom plusz pénzt?

    "Nem arról van szó, hogy beletolsz még +30% munkát és kapsz 15% sebességtöbbletet... ami eddig nem érte meg. Most ha beletolod a munkát akkor 1-2 nagyságrenddel több annyi rajzolási parancsod lesz, a vga kihasználtság 2-3x lesz. (Legalábbis az eddigi cikkek, demók szerint)."

    Hogy ezt el lehessen érni, nem biztos, hogy az az egyetlen út, hogy mindent a fejlesztő kell optimalizáljon. Valamint hasonló csodákat olvashattunk, láthattunk anno a DX10, DX11 megjelenésekor is, aztán láttuk mire lett elég.

    "Ezt ha jól használod látszik, hogy nem sz*rral gurigázol hanem jelentős különbség lehet játék és játék között. Olyan amivel már meg lehet nyerni egy piacot vagy el lehet bukni."

    Látjuk AMD példáján, mennyire sikerült neki piacot nyernie. A játékok terén is látjuk, mennyire az optimalizáción múlik, hogy megveszik-e, vagy sem. AC, BF, stb.

  • Jack@l

    veterán

    válasz sb #63 üzenetére

    "Nem arról van szó, hogy beletolsz még +30% munkát és kapsz 15% sebességtöbbletet... "

    Pedig de, beletolsz +50% munkát és jó ha majd kapsz 10% sebességtöbletet ugyanazzal a gpu-val, rendes procival egy húsvér játékban. Fel kéne fogni, draw call az csak egy elkenyésző kis szelete a renderelési folyamatnak, ezen lovagolnak addig amíg rá nem döbben a nép hogy low levellel se jön el a megváltó. (max a gagyi procisok fél évig örömködhetnek)

    [ Szerkesztve ]

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • schawo

    titán

    válasz sb #63 üzenetére

    Nem arról van szó, hogy beletolsz még +30% munkát és kapsz 15% sebességtöbbletet...

    Ha az lesz, hogy ha beletolsz 30% munkát, és akkor kapsz 30% sebességtöbbletet, akkor az már most bukó, mert nem tolnak bele 30% munkát. Eddig se toltak bele, ezután sem fognak. Amikor ki kell adni, akkor ki kell adni, ha tetszik, ha nem. A DX12 kedvéért nem fognak tovább dolgozni a projekten, hiszen attól nem nő az árbevétel, csak elfáradnak. Ha lassú, akkor lassú marad, ha bugos, akkor bugos. Ismerjük, így volt eddig is, ezen nem változat holmi api. Csak legfeljebb ezután nem csak a játék fog összerohadni egy-egy kapkodásból fakadó bug következtében, hanem visz mindent, mint a piros hetes. Én fosok a DX12-től, én még emlékszem arra, amikor a játékfejlesztőknek még teljes kontrollja volt a hardver felett.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • #06658560

    törölt tag

    válasz sb #68 üzenetére

    "Ha így lesz az azért lesz csupán mert büdös a munka."

    Nem feltétlen: egyrészt gondolom te se szeretsz ingyen dolgozni, másrészt amit valamiért mintha rendre ignorálnál: nincs korlátlanul rendelkezésre álló idő. Valamint nem is tudnak minden konfigra tesztelni.

    "Nem létezik optimális megoldás több célra."

    Nem is optimális megoldásról van szó mindenre, hanem arról, hogy nem lesz optimalizálva mindenre. Ami végeredményben akár nagyobb szopás lehet, mert hangosabb lesz a vevő. Pláne, ha egy közepes kártyán jobban fut az adott program, mint az ő csúcskártyáján.

    "Ha viszont pár hónap munkával van egy a mainál 3x jobb grafikájú játékod... mondjuk egy 30k-s 7850-en. Míg sw nélkül nincs meg ugyanez egy Titan X-en se... ? Melyik az olcsóbb össze fejlesztésben?"

    Ha mint szoftverfejlesztő cég gondolkodom, nekem az, ha leszarom a plusz három hónap munkát.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz sb #79 üzenetére

    Szerintem te nem vagy hajlandó felfogni, megérteni. Mindegy.

    "Teljesítményigényes játékból viszont nem tudsz 3x szebbet/jobbat gyártani mert nincs hw ami futtatná. És nem is tudsz hozzá letenni az asztalra... vagy ha egyszer mégis akkor 10x annyiba fog kerülni mint a mondjuk megtriplázott sw fejlesztői költséged."

    Problémára példa: Crysis 1, pl. Le volt szarva milyen hardver kell alá, megcsinálták olyanra amilyenre, megvette a nép. Miért is optimalizálták volna jobban? Most miért optimalizálnák jobban, mikor vakon is megveszik az emberek a játékokat, mert marketing, mert hype, mert hú de jók a renderelt videók? Illetve hol lesz ezek után érdeke a fejlesztőnek egy utolsó szutyok iGPU-s rendszerre optimalizálni? Mennyit fog vele nyerni a cég?

Új hozzászólás Aktív témák