Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz adamssss #47 üzenetére

    Nem igazán figyelsz, illetve túl kevés időm / helyem van kifejteni a dolgot:

    -Tengeralattjárók: A Rickover-i generáció óta a nukleáris meghajtás az amerikai tengeralattjárók alfája és omegája. Annyira, hogy az USA évtizedek óta nem gyártott hagyományos tengót, mondván, hogy hát azok elavultak. Nagyon elavulhattak, ha egyszer jobb hijján az US NAVY kibérelte a Svéd Haditengerészet egyik tengeralattjáróját, hogy gyakorolhasson ellenne, és hát közben rájöjjön, hogy mennyire halálosak is a modern hagyományos meghajtású tengók. Az US NAVY továbbra sem tervezi a nukleáris-only meghajtásról való elmozdulást. Ok? Az amerikai politika alapvetően tengeren túli "force-projection"-ra épít. Tehát az amerikai tengóknak a távol-keleten, a közel-keleten, vagy akár az Északi-tengeren kell helyt állniuk. Vagyis hatalmas hatótávolságra van szükségük, amit leginkább nukleáris meghajtással lehet biztosítani...

    -Repülőgép-hordozók: A hatalmas, 100 000 tonnás szörnyek rengeteg üzemanyagot fogyasztanának, mivel a repülőgépek fel- és leszállásánál a széllel szemben kell minél gyorsabban haladniuk, hogy plusz sebességet adjanak a repülőgépek indításánál és visszaérkezésénél. Az 1960-as években mértek szerint egy átlagos bevetés alatt fele annyi olajtankerre van szükség egy nukleáris meghajtású hordozó mellé, mint egy hagyományos meghajtású szuper-hordozó mellé.

    A 2005-ös tanulmány, ami kormányzati megrendelésre készült h a jó istenben számolt 178 dollárt. Valószínűleg azért, hogy biztosan alatta maradjon a piaci értéke az olajnak, és így fel se merülhessen, hogy ne foszilis üzemanyagú hajókat tervezzenek.

    Ettől függetlenül mégis az olajfüggőség csökkentésére költenek nem kevés pénzt...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz adamssss #47 üzenetére

    "A 2005-ös tanulmány, ami kormányzati megrendelésre készült h a jó istenben számolt 178 dollárt."

    Gondolom azon bonyolult képlettel, hogy a bekerülési és üzemeltetési költségeket egy atomenergia meghajtasú hajó esetén azonosra hozták ki, olajjal, s megnézték ehhez milyen olaj ár kell.

Új hozzászólás Aktív témák