- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ziku
csendes tag
Az akkumulátortechnológia évente 5-10%-ot fejlődik mindenfajta áttörés nélkül. Pár év, és eljön a 600-700 kilóméteres hatótáv, itt egy riport róla Elon Musk-kal, 7:30 körül beszél erről:
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
-
nagyúr
A lobby erejét nem kell bemutatod, tudom mire képes.
De akkor egy másik irányból megpróbálok rámutatni, miért nem összevethető a civil és katonai igénylista.
Az US NAVY a nukleáris meghajtású hadihajók és ezáltal a nukleáris reaktorok kifejlesztésében régóta érdekelt, kb. az 1940-es évek végétől kezdve dolgoznak rajta. Az 1950-es években az első ilyen reaktorokkal szerelt tengeralattjárók és felszíni hadihajók is elkészültek, és jött a nukleáris reaktorokat gyártó lobby is (General konszern és a Westinghouse első sorban). Az 1960-as években gőzerőre kapcsolt a gyártás, és úgy tűnt, hogy a jövőben minden hadihajó reaktorral lesz táplálva, olajfüggetlen lesz. Mikor kitört az olaj-válság, még jobban ráhajtottak erre, úgy tűnt, hogy már nem csak a tengeralattjárók, repülőgép-hordozók és cirkálók, de a rombolók és a fregattok is nukleáris meghajtásúak lesznek.
Csakhogy aztán a költségvetésben mégse sikerült ezeknek elég pénzt kanyarítani, és csak lassacskán, erős kongresszusi nyomásra sikerült egy független elemzést készíteni. Ami azt mondta, hogy egy nukleáris meghajtással rendelkező romboló (~6-7000 tonnás felszíni hadihajó) esetében 100-120$-os (akkori árakon!) olajárakkal számolt hagyományos meghajtású rombolóval azonos költségen épül meg és üzemel 25-30 évig. A tanulmány vége az lett, hogy azóta csak a repülőgép-hordozók és tengeralattjárók épültek nukleáris meghajtással az amerikai haditengerészet számára. A döntést élesen kritizálta a haditengerészet nukleáris-meghajtással foglalkozó tisztjei és a nukleáris erőforrásokat gyártó lobby is.
2005-ben egy tanulmány ugyanerre jutott, közepes méretű hadihajók esetében 178$-os olajárat mondott, akkori áron. Vagyis ha tartósan ennél olcsóbb az olaj, akkor nem éri meg nukleáris meghajtásban gondolkodni egy ilyen méretű hajóegységnél. A CG(X) programnál, amely ~12-15 ezer tonnás légvédelmi cirkáló lett volna (a hagyományos meghajtású Ticonderoga-osztály utódja), megint előkerült a dolog, de a vége az lett, hogy (a tervezőasztalon még) elvetették a tervet, mert gazdaságtalan lett volna.
Akkor győzött az olajlobby? Nos nem igazán. Az US NAVY az emelkedő olajárak láttán nem a nukleáris energiához kezdett el visszafordulni, hanem alternatív üzemanyagokhoz, adott esetben bio-üzemanyagokhoz, illetve a megújuló energiaforrásokhoz. A program neve Great Green Fleet (Nagy Zöld Flotta). Itt tartunk...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Venyera7
senior tag
Jelenleg szerintem egy átlag felhasználónak bőven elég 150-200km, ha a munkahelyemen felmerül a kérdés, akkor mindig vissza kérdezek, hogy egy nap akikor munkába jössz(mész) hány kilométert teszel meg? A válasz pedig 50-100km akkor hova kell a 600-700km hatótáv? Persze áruszállításnál fontosabb kérdés, de ha ott meg is maradna a belső égésű motor, akkor is drasztikusan csökkenne a károsanyag kibocsátás és élhetőbb jövőnek néznénk elébe. Itt a legfontosabb az lenne, hogy olcsó legyen nem 10millió, hanem 5millió.
Főleg ha azt nézem, hogy jelenleg az átlag hőmérséklet 1,5fokkal emelkedett,és a kutatók 2fokra azt állítják, hogy visszafordíthatatlan. Közben az a mocsok Trump ezt megtagadná, mert szerinte a klímaváltozás csak kitaláció.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...