Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • d900t

    senior tag

    Pontosítanék pár dolgot.

    A Médiánál nincs elvben központi beszerzés. Illetve, gyakorlatban van, de azért az egyszerűség kedvéért tekintsétek úgy, hogy nincs :B

    Nincs olyan, hogy majd a német központi raktárból jön, mert ilyen sincs nagyon, főleg a nagyobb márkáknál.
    pl. az UF7707 egy tipikus kelet európai modell, Németországban UF7709 van helyette. Másmilyen használati utasítást adnak hozzá, meg ugye ott van még az LG Magyarország garjegye, ami egyértelműen itthon kerül a csomagba

    Az igazság az, hogy az esetek döntő többségében a Media úgy szerződik a gyártóval, vagy annak magyar disztributorával, hogy az a cuccot direktben az áruházakba szállítsa be. Az áruházak egyesével rendelnek, mert mindegyik külön kft, melynek többségi tulajdonosa a MM anyacége, de az áruház igazgató (aki egyben ügyvezető) is kap tulajdonrészt. Ez jó, mert ösztönöz, de rossz is, mert a reklamációnál előkerülnek a kis cégeknél tapasztalható befeszülések, a nagyvonalúság totális hiánya, hiszen minden bukta az ő zsebükre is megy.

    Az online felület üzemeltetője egy külön cégnek tűnik, mindkét ügyvezetőjét korábbi előéletemből ismerem. (mondjuk ez most nem viszi előrébb az ügyeket:) )

    A MM cégek (áruházak) egyébként szoktak egymással csencselni. Ha az egyiknek túl sok van valamiből, akkor abba belenyúlhat akár a központ is, de pl. hiányok esetén szoktak tarhálni egymástól. Magyarán: ha akarták volna, megoldhatták volna az ügyet.

    A marketing viszont központi ügy, főképp a tévés, online, különösen az ilyen áfamentes meg 0%.THM. akciók
    Az áfamentességről természetesen azt kell tudni, hogy ez csak a csomagolás, hiszen minden továbbra is áfás, csak az árakat állítják be úgy, hogy az új bruttó egyenlő a korábbi nettóval. Ekkor a MM úgy kb. min. 10%-kal a beszerzési ára alatt dolgozik, vagyis minden egyes eladott terméken vastagon bukik. Ennek ellensúlyozására minden áfamentes és 0% THM-es akció esetén még tervezéskor megpróbálja marketingzsével lerántani a gyártókat, melynek eredményessége változó, de az egyenleg ettől még mindenképpen minuszos marad. Amikor megvan a gyártóktól tarhált összeg, akkor ezt belekalkulálják a büdzsébe. Ja, igen, az még lényeges, hogy minden ilyen akciónak van egy költségvetési kerete. Ennek egyik része az a súlyos összeg, amit a különféle médiumokban (tv, rádió, online, újságok) égetnek el, de ez a keret a fedezete az "áfamentes" értékesítés utáni buktának is.

    Magyarán, megvan hogy mennyi cuccot és milyen értékben adnak el "áfamentesen". Szerintem most annyi történt, hogy valamit elcs.sztek az webshopban és túlárulták magukat, amitól súlyosan meghaladták a marketing keretet. Ennek ellensúlyozása a legkönnyebb ellenállásba próbálnak mozdulni: a vásárlókkal próbálnak kekeckedni.

    Az LG TV topikban vázoltam, hogy mi a tán legcélravezetőbb reakció. Gyűljetek össze "károsultak", majd írjatok egy közös, higgadt stílusú levelet, melynek lényege annyi, hogy nem veszitek be a lepattintó rizsát, kéritek a kifizetett cuccot, különben GVH eljárást kezdeményeztek a MM ellen.

Új hozzászólás Aktív témák