- Apple asztali gépek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen monitort vegyek?
- GoPro Topic
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
ma Nem a kormányzati és vállalati felhasználásra szánt Axon 60 Ultra az egyetlen modell a szériában, a ZTE alulról építi a kínálatot.
-
Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
ph A végleges megoldás a Default profil lesz, amit kötelező beépíteni az alaplapgyártóknak.
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkora gond ebből nem lesz, mert a többségnek eleve nincs GLSL kódja. Leginkább az Aspyr érintett, mert ők azok, akik natívan dolgoznak OpenGL-re.
Itt a probléma azzal van, hogy lesz egy kiterjesztés, ami szétgányolja a Vulkan API-t.
A legtöbb fejlesztő MS HLSL, AMD HLSL ext. vagy Sony PSSL kódot fog SPIR-V-re fordítani. Ezekre épül sok mai játék kódja.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Frostbite mint Vulkan támogató biztos, hogy nem GLSL kódokat fog használni. HLSL 5.1, HLSL ext. és OpenCL C++ kódokban gondolkodnak. Hosszútávon főleg az utóbbiban. A legtöbb nagy fejlesztő ír majd saját SPIR-V fordítót és ennyi.
A kicsik kiszámíthatatlanok. Ha engem kérdezel nekik a DX12 jobb. A Vulkan úgyis csak annak éri meg, akit érdekel az Android.A GPUOpen azt a célt szolgálja, hogy például egy God Rays effekt a maximum minőségen ne járjon -30-40 fps mínusszal, úgy, hogy közben nem is látod a különbséget a minimum minőséghez viszonyítva. Szóval az arra van, hogy a fejlesztőknek ne kelljen mesterségesen magas gépigénnyel szállítani egy PC-s portot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #46 üzenetére
Itt a lehetőség megléte a probléma. Egyszer már eljátszották azt az OpenGL-lel, hogy ezt meg azt is elfogadjuk, holott nem szabványos. Ilyennek a lehetőségét sem szabadna biztosítani Vulkan alatt.
Ha valaki egyébként az SDK-ban lévő fordítót használja a SPIR-V-re, akkor eleve szükségtelen dupla munkát csinálnia. De mi van, ha csak a kiterjesztésre írja meg a programot?(#41) Szaby59: Nem akartam felhozni a GameWorksöt, de örülök, hogy látod a problémát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan API kiterjesztésében nincs fordító. A Vulkan SDK-ban van egy.
Ha valaki saját fordítót ír, attól a kódgenerálás még szabványos lesz. Vagy ha nem, akkor is minden meghajtó rossz kódot fog kapni, tehát gyorsan kiderül, hogy baj van. A fogyasztás így mindenképpen szabványosított.A driverbe épített fordító azért rossz, mert már a SPIR-V kódgenerálás is szét lesz választva a gyártók között. Ehhez persze kiterjesztést kell használni a Vulkanhoz, tehát maga az API önmagában ezt nem engedi meg, hála az égnek.
Az NV valószínűleg nem akar rossz dolgot, csak rosszhoz fog vezetni. Az ilyen lékek miatt van az az OpenGL-ben, hogy a rosszul megírt kód egy új meghajtóval nem indul el. Aztán csak nézünk, hogy a meghajtó csak javított egy hibát, amitől végtére is hibás kód futott.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #56 üzenetére
Jaja. Az Intelt ezért imádom amúgy. Simám visszabasszák a bugrepót, ha nem náluk van a hiba: "Tanulj meg programozni vazze!" ... Zseniálisak.
(#60) Kopi31415: Természetesen a szabványos kód. Ez az egyetlen dolog, ami életben tarthat egy API-t.
Jön egy meghajtó, ami befoltoz egy hibát, és a program máris működésképtelen. Aztán kihez fordulsz a javításért? Mi van, ha a fejlesztőt már rég felszámolták?
Az egyik leghíresebb hiba az OpenGL-ben a kiterjesztések beolvasása volt. Az AMD és az NV belefutott, és mindkét cégnél nagyjából háromnegyed évig működésképtelen volt egy rakás OpenGL-es progi, mert több kiterjesztéssel tért vissza a driver, mint amennyit a program be tudott olvasni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az a baj, hogy az OpenGL fordításra vonatkozó problémáit ezzel a koncepcióval viszik magukkal a Vulkan API-ba, amitől a programfuttatás kis túlzással csak a szerencsén fog múlni, hiszen ki tudja garantálni, hogy mikortól mond a driveres fordító nemet az addig elfogadott hibás kódra.
Most van például az NV-nek egy hasonló ügye a 360-as meghajtóval. Egyszerűen befoltoztak egy bugot, és egy rakás program nem indul el. Hiába mondják, hogy a 360-as meghajtó működik jól, a hibás program a meghajtóban lévő bug nélkül nem fut. Ergo vissza kell tenni ezt a befoltozott bugot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen ez az OpenGL-nél is látszik, hogy így lett. Csak egy driveres bugfix kell hozzá, hogy a program ne induljon el. De mostantól biztos, hogy az lesz, hogy a fejlesztők nem fognak hibás kódot írni csak azért mert a meghajtó azt is elfogadja, mivel ebben a pillanatban mindenki megvilágosult.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #79 üzenetére
Az biztos, hogy átgondoltabb a Vulkan, mert ezt nem az Xbox One-hoz tervezték, ahogy a DX12-t. Nincsenek benne tulajdonképpen értelmetlen követelmények, mert az az Xbox One-nak jó. Emiatt nem csak a GCN-en lehet például hatékony az aszinkron compute, hanem Kepleren, Maxwellen és Gen9 architektúrán is. Azért ez elég komoly előny. Az OpenCL C++ kódok használhatósága pedig a másik nagy dolog benne. Jelen formában semmi kétség afelől, hogy a Vulkan a jobb API, mind átgondoltságban, mind a fontos fícsőrök tekintetében. Persze afelől sincs kétség, hogy a Microsoft a DX12-t az Xbox One-hoz tervezte és ahhoz végtére is jó.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Apple asztali gépek
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Google Drive
- Politika
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen