- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsi0407
félisten
Kíváncsi vagyok, hogy az AMD apukkal szemben mekkora esélye lesz a grafikus résznek. Valamint, hogy csökken-e a CPU teljesítmény az erősebb grafikus magok mellett.
https://utdetailing.hu/
-
satz18
őstag
"A komolyabb dizájnok szempontjából a GT3e lesz az U sorozatú, magas árcédulával rendelkező mobil opciók legfőbb alapja. Ebben már hat darab shader tömb található összesen 48 darab feldolgozóval, illetve egy 64 MB-os eDRAM is helyet kap majd a tokozáson."
Halleluja. Végre a vékony notik is kapnak dedikált eDRAM-ot. Pont itt lett volna eddig is szükség rá, nem a 47 W-os notikba meg az asztalikba, ahol úgy is dGPU kerül, ha szükség van rá.
Asus G513QY, Samsung A52s 5G
-
Oliverda
félisten
válasz tibcsi0407 #1 üzenetére
Csökkenni biztosan nem fog.
Mivel a Carrizo várhatóan nem tud sokat rápakolni a Kaverire, így sanszos, hogy ezzel az Intel IGP-ben is átveszi a vezetést.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
LordX
veterán
OpenCL 2.1?
-
Oliverda
félisten
válasz tibcsi0407 #5 üzenetére
Nem vagyok benne a tervezőcsoportban, így erről halvány lila dunsztom sincs.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tibcsi0407 #1 üzenetére
Külön kell választani azt a nézőpontot, ahogy most elemezzük a hardvereket. A DX12 és az OpenCL, illetve az az irány, amit a low-level kezdeményezések képviselnek gyökeresen megkavarják a kártyákat. A teljesítményt 70%-ban a programkód optimalizációja határozza majd meg, és nagyjából csak 30%-ot számít a hardver nyers sebessége.
OpenCL-ben az lesz a döntő, hogy ki mennyire közel megy a hardverhez az optimalizálás során.
A grafika szempontjából a DX12-ben az számít majd, hogy az Xbox One-ról hogyan portolják PC-re a játékot, ha főleg copy-paste lesz, akkor zéró esély van verni a GCN C.I.-t, mert ehhez írt kódot futtat más, esetleg gyökeresen eltérő architektúra. Emiatt 50%-kal is rosszabb lehet a kihasználás, mint ami elméletben elérhető.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert még nem jelentették be, de már tervezés alatt van. Nem csak az Intel gyártói doksijaiban láttam, hanem az AMD-nél is feltűnt már. De arról nincs adat, hogy mi az újítás benne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A felépítés valószínűleg nem sokat fog változni. Nincs értelme eltávolodni a konzolok felépítésétől, mert ezt célozzák a fejlesztők. Ha csak áthozzák optimalizálás nélkül a kódot, akkor az az AMD-nek már pokoli előny, mert maximum 10-15%-ot lassulnak az új GCN verziókkal a C.I.-hez képest. Más 50%-os mínuszt is bekaphat ebből.
A stratégia valószínűleg a tudás további növelése, de az alapdizájnt tartják a konzolgeneráció végéig, mert a low-level iránynál ez határozza meg az alapsebességet.A fejlesztés nehezen kikövetkeztethető. Az a baj, hogy az AMD már nem az ipar, hanem a saját útját járja. Megcsinálták maguknak az alapot ahhoz, hogy a fejlesztők igényeit direkten, a Microsoft és a Khronos teljes kizárásával kiszolgálják. Ez kiszámíthatatlanság a fejlesztések szempontjából.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tibcsi0407
félisten
Nagyon érdekes irányba megy el a számítástechnika szerintem. Kíváncsi vagyok, hogy mit fognak kihozni a low level API-k használatával. Ha csak azt megnézzük, hogy egy Last of Us hogy nézett ki a PS3-on, így a mai hardverekkel nagyon nagy bizakodásra adhatnak okot az alacsony szintű programozással.
Itt nem csak a játékra gondolok, hanem mérnökként azt is tudnám értékelni, ha a programok, amiket használok szintén low level használnák a GPU-t.
A Tekla Structures Opengl alapú. Dolgoztam egy nagyon nagy projekten Norvégiában és ott a workstation-ök is kifeküdtek tőle, mert több tízezer elem volt a modelben. Ilyen esetekben jól jönne a low-level szerintem.
Nem beszélve a FEA számításokról, ahol az OpenCL sokat segíthet.[ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
félisten
Értem, de ez nem jelent számukra túl nagy megkötést?
Ha pl. a professzinális piacon akarnak valamit fejleszteni, vagy az energiahatékonyság növelése válik szükségszerűvé, esetleg compute terén kellene erősíteni, de köti őket a konzolos teljesítmény-portolhatóság?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Épp ellenkezőleg. Olyanokat is rákényszerítenek az iparra, amit más nem is akar. Ezért lesz úgy nyílt a Mantle, hogy közben a fejlesztést nem adják át senkinek. Ha ezt tényleg valami full open, ipar érdekeit előnybe helyező kezdeményezésben akarnák, akkor úgy csinálnák, mint a HSA-t, de nem úgy teszik.
Innentől kezdve a Microsoft és a Khronos számára sincs más út, mint a Mantle fejlesztéseinek állandó lemásolása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Az lenne a tuti, ha együtt tudna működni a dVGA-val, bizonyos effekteket ez számolna, másokat meg amaz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz BomiBoogie #17 üzenetére
A Mantle tartalmaz ilyen opciót a programokra, és a DX12-ben is volt kísérletezés, de mindenképp szükség van arra, hogy az IGP és a dGPU ugyanazt a funkcionalitást támogassa. Ezért ez nem valószínű, hogy benne lesz a DX12-ben, mert úgy sem lehetne mixelni a hardvereket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
" Olyanokat is rákényszerítenek az iparra, amit más nem is akar. "
"Innentől kezdve a Microsoft és a Khronos számára sincs más út, mint a Mantle fejlesztéseinek állandó lemásolása."
... az egész iparágnak, egy a pc iparban egyre jobban lemaradó, és a termékeikre egyre kevésbé építő, piaci részesedésben egyre kevésbé releváns, így egyre súlytalanabb cég diktálja a tempót Váó!
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlesztők számára mindegy, hogy ki diktálja a tempót. A lényeg, hogy amit kérnek, azt hamar beépítsék az elérhető rendszerekbe. Azért veszélyes a Mantle a Microsoft és a Khronos számára is, mert ők egy felvetést legalább 4, de inkább 5-6 éves átfutással építenek be. A Mantle arra szolgál, hogy ne a Microsoft és a Khronos legyen a fejlesztő célpontja, hanem az AMD, mert maximum egy-két éven belül építenek az igényre hardvert és API funkciót. Ezt pedig muszáj gyorsan másolnia a Microsoft és a Khronos számára, vagy funkcionalitásban egyre jobban lemaradnak.
Ez egy nagyon hatékony stratégia lesz a fejlesztőknek, hogy három éven belül rákényszerítsék a piacra az akaratukat az AMD-n keresztül, amely cég a fejlesztők szemében csupán egy eszköz a szoftveres fejlesztés felgyorsítására.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
xtremez
aktív tag
-
flexxx2
őstag
Ez most Haswell utód is egyben?
Miért kellett 1 lábbal megnövelni a tokozást, ez vicc -
bteebi
veterán
válasz tibcsi0407 #1 üzenetére
Szerintem még mindig gyengébb lesz tőle, de már nem sokkal. Jön fel az Intel ezen a téren is, mint a szennyvíz. Régen bűnrossz IGP-ik voltak, de mostanára már kezdenek egészen kikupálódni. Ha nem vagy HC gamer és/vagy nem használsz erősen GPU igényes alkalmazásokat, akkor már teljesen felesleges mellettük a dVGA, még többmonitoros környezet esetén is.
#22: Az inkompatibilitás biztosítása végett .
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Az EDRAM nem azért kellett (legalábbis a Gen8-ba), mert lassú a DDR3, hanem mert egyszerűen nem skálázódna nélküle a teljesítmény. Szóval nem feature, hanem inkább "bugfix" jelleggel van. Amit az AMD csinálna az eléggé más kategória ettől.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
shiftac
aktív tag
Lassan megüti az amp apu-k szitjét az Intel az igp-vel
Xiaomi Mi 9 SE (LineageOS 21 - Android 14), Jabra Elite 3
-
Móci
addikt
Hogy lehessen új alaplapot vásárolni, új chipsettel...
Ha jó drivert írnak hozzá (muhaha), akkor ez már elég értelmes gpu-nak ígérkezik. Én örülnék, ha végre jó teljesítményt kaphatnánk az inteltől ezen a vonalon is, továbbá driverek terén is fejlődnének. Tudom, az utóbbi a bili és a kéz kategória...
"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
-
brupe
csendes tag
Érdekes, hogy az Intel azt az utat járja, amit az AMD már évekkel ezelőtt kijelölt és megkezdett. AMD ki akart térni az Intel útjából és az Intel most követi. Így a közvetlen verseny a jövőben is meglesz.
Az Intel végén még a HSA alapítványba is be fog lépni. -
7time
senior tag
-
Oliverda
félisten
Ez mindenhol így működik. Az AMD sem dob piacra kétmagos Kaverit teljes értékű IGP-vel, pedig technikailag könnyen megvalósítható lenne. Árukapcsolásnak hívják az ilyet.
Amúgy már a Haswell esetében is elég sok különféle konfigurációs lapka született:
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
PuMbA
titán
Alien:Isolation, Crysis 3, Mirror's Edge (hogy egy jó régi címet említsek), Battlefield 4, Burnout Paradise stb. tökéletesen mennek egy Core i5-ös Intel HD4600-os laptopon. YouTube-on is millió játék (ősrégiek is) van fent HD4600-zal prezentálva...szóval egy AMD driver szintjét simán hozza egy mai Intel, bár megkockáztatom, hogy az Intel jobb, elég benézni a Catalyst topikba a legutóbbi WHQL driver megjelenése utáni időszakra. Ráadásul az Intel driver felülete sokkal gyorsabb és nekem jobban tetszik például, mondom úgy, hogy nekem is AMD-m van, de a Catalyst Control Center az valami fertelmes.
[ Szerkesztve ]
-
7time
senior tag
Nem tudom mit csinálsz de nekem a Catalistal évek óta nincs gondom és azért egy A10 APU játékokban majd 40-50% ver az Intelekre ami ha fordítva lenne akkor most mindenki leszemetezné az AMD IGP-t, Crysis 3 toltam a Trinity APU -val 1920x1080 felbontásban ami az Intelel még diavetítés szinten sem működne.
-
PuMbA
titán
Szerintem lassú és átláthatatlan a CCC 40% különbség tényleg megvan jelenleg, ha a HD4600-at nézzük, de az Intel Iris Pro 5200 például simán veri a Trinity HD7660D-t, bár nagyon drága Mindenesetre én azt mondtam, hogy az Intel most nagyon megy előre, az AMD meg már a határon van jelenleg és a Skylake megint faragni fog a hátrányból
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az i3 mellett a GT3e és a GT4e nem kifizetődő. A DirectX 12 csak rendkívül specifikus programkóddal teszi hatékonyan kihasználhatóvá az eDRAM-ot.
Ma már tudjuk, hogy ha csak cache-sel az embedded RAM, akkor az a mai játékok jelenetkomplexitása mellett szart sem ér.
A jövő szempontjából a részlegesen rezidens erőforrás-menedzsmentben már nagy előnyt jelent, és erre megy az Xbox One kihasználása. Ezt viszont PC-n minden egyes eDRAM konfigurációra specifikusan kell megírni. 2016-ra csak az Intelnél létezni fog hat különböző konfiguráció, tehát az Xbox One ESRAM használatát hat különböző módon kell PC-re optimalizálni. Plusz ha jön egy új konfiguráció, akkor azzal már nem fog működni a meglévő kód, tehát mindig jöhet a programhoz egy patch, amikor megjelenik egy új eDRAM-os Intel hardver.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az eDRAM-ot az Intel eléggé kevert módon használja. Van az általános mód, amikor cache-sel. Ez jól működik például a Counter-Strike-ban, de egy komplex Frostbite 3 motorban már nincs mérhető előnye. Erre vezette be a profilozást az Intel, így amelyik új játékban az általános módnak nincs előnye, ott ezt a grafikus driver kikapcsolja, majd kiválasztja a manuálisan megadott puffereket és azokat az eDRAM-ban tárolja.
A DX12-ben ez annyiban változik meg, hogy maga az alkalmazás lesz a grafikus driver, vagyis oda kell beleírni, hogy a program hogyan működtesse az eDRAM-ot. Ha erre nincs semmilyen kód, akkor az eDRAM csak egy dísz lesz a tokozáson. Az i3-nál ez nem opció, mert semmi nem garantálja, hogy a fejlesztők minden egyes eDRAM konfigurációra, írnak majd egyedi kódot.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GT3e és a GT4e az már két konfig. És a GT4e esetében is van két opció 64 és 128 MB-tal. Ez három konfig. Lesz még Broadwell is elvileg két konfiggal és van még egy konfig a Haswellben. Ezekre külön optimalizálás kell. Ha részlegesen rezidens feldolgozás mellett döntenek, akkor még az architektúrát is figyelembe kell venni, mert a Gen7.5, Gen8 és Gen9 másképp kezeli a létrehozott erőforrásokat a hardver szintjén.
A fő kérdés, hogy megéri-e az i3 gyártását az eDRAM-mal megdrágítani (mert ez nem olcsó dolog), ha a fejlesztők nem fognak specifikus kódot írni a konfigurációkra. Dísznek felszerelni igen drága dolog. Az extrém árazású termékek esetében szimplán megengedhető, mert azt kirakod a kirakatba, hogy van rajta, még ha a DX12-es játékok esetleg nem is használják.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen nem. A DX12-vel teljesen a játékfejlesztők döntésén múlik, hogy az eDRAM hasznos elem vagy csak dísz lesz. Az Intel előre nem tudja, hogy mennyi energiát fordítanak a fejlesztők a hardvereikre való optimalizálásra. Majd 2016-ban kiértékelik, hogy az új érában van-e értelme az eDRAM-nak. Ha igen, akkor több helyre is berakják, de addig inkább a drága megoldásokhoz teszik, mert valószínűleg senki sem garantálta nekik előre, hogy használni is fogják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition 10 GB GDDR6X 384 bit videokártya
- MSI GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X 384bit (RTX 3090 SUPRIM X 24G) videokártya
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!