- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ftc
nagyúr
Ha a Imagination Technologies-en múlik soha nem lesz driver ha lesz is akkor is 1 s nem több
-
LordX
veterán
Jól érzékelem, hogy "csak" az ARM procik mellé szánt majdnem összes GPU mellé nincs driver? (Kivétel az nVidia Tegrában levő) Hát..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább úgy fogalmaznék, hogy az Adreno és a PowerVR IGP-knél vannak még parák. Mert ugye a PowerVR megy az Atomba is, ami x86. De talán megoldják. Ha más nem, akkor csak DX9-ig támogatják a rendszert, ahogy a Cedar Trailnél.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MCBASSTION
aktív tag
ha ez a része a drivereknek opensource lenne már rég nem lenne ez probléma...
windows7sins.org
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MCBASSTION #4 üzenetére
A Linux open source közösségének aztán hatalmas tapasztalata van a WDDM felületben, és a DirectX driver elkészítésében.
A Qualcomm és az Imagination Technologies sem hülyéket alkalmaz. A különbség csak az az AMD és az NV-hez képest, hogy utóbbi két cég 7 éve készít drivert a WDDM felületre, míg az "újoncok" most kezdik a bulit.Talán emlékszel még ezekre a hírekre: [link] - Az NV-nek is meggyűlt a baja a Vistával, és a WDDM első verziójával. A gondok pusztán tapasztalathiányra vezethetők vissza.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lujó55
őstag
számomra felfoghatatlan, hogy a hardver és szoftver mindig más szinten van.
Vagy a hardver a kevés és szenved a gép mire betölti/lefuttatja/játszható a szoftver, vagy ott a hardver, de nincs hozzá szoftver ami kihasználja.
Nehéz lenne ezt összeegyeztetni? -
vinibali
őstag
megint kezd az (U)LP-s Intel proci vicc kategóriába menni
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fordfairlane #9 üzenetére
Szerintem a piac legjobb driver modellje a WDDM. Az természetes, hogy komplex, hiszen sokat tud.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
azopi74
addikt
Nem teljesen értem a dolgot, tudtommal jelenleg egyik ARM-os SoC-ban sincs DX11-es GPU, a Tegra 3 is csak DX9, csak a Tegra 4 lesz DX11.
Akkor ez azt jelenti, hogy nem lesz WinRT-re WDDM 1.2-es driver induláskor?Amúgy ARM-mel mi a helyzet? Malikra nem terveznek WWDM 1.2-es drivert? CSak mert az Exynos5250-ben ketyegő Mali T604 elvileg támogatja, így hamarosan jöhetne akár egy DX11-es WinRT-s Samsung Omnia Tab
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fordfairlane #11 üzenetére
Elméletben. A gyakorlatban ilyet még nem láttunk.
(#12) azopi74: A WDDM 1.2 nem követel DX11-es hardvert. A funkciók követelik, de a TDR per engine reset például megy bármilyen hardverrel, nem kell annak DX11-nek lennie.
Igen. Az első Win RT driverek WDDM 1.1-esek lesznek, de ez változhat. Tudtommal az NV szeretné bevezetni a WDDM 1.2-t a per engine reset funkció miatt.Az ARM IGP-k az első körből kimaradnak. Ők a MALI-T604-gyel törnek be ide, de csak 2013-ban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bacsis
Közösségépítő
Szóval egy only Directx 9-es VGA kártyával Win8 alatt már a pasziánsz sem fog elfutni?
viccet félretéve: Msost az miben is fog hiányt szenvedni akinek télleg nem DX11-es VGA-ja van?
[ Szerkesztve ]
-
mrhitoshi
veterán
Ha jól értem, akkor az összes Dx 11-es GPU támogatni fogja az új WDDM felületet, viszont az új DirectX platformot csak a 78xx-79xx széria kapja meg az AMD-nél ?
(#14) bacsis: Akinek nem Dx11.1-es kártyája van/lesz.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs DirectFlip szolgáltatás, új preemptív multitask modell és a fejlettebb energiagazdálkodás sem. Vagyis DX11 GPU nélkül lassabb és többet fogyaszt. Ami nagyobb érvágás az a Unified Video API hiánya. Ez váltja a DXVA API-t a Windows 8-tól, és ez DX11-es GPU-t igényel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mrhitoshi #15 üzenetére
A DX 11.1 extráit csak DX 11.1-es hardver képes támogatni. Ez nem gyártóspecifikus. Senki sem képes DX 11.1-es hardver nélkül DX11.1-es future level szinten futtatni egy alkalmazást.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bacsis
Közösségépítő
Hát nem tudom, nekem ez egy kicsit "parasztvakításnak" tűnik
Én átlag felhasználóként használom a Windowst, ezért is nem értek túl sokat abból amit írsz, illetve vágom. de vajon ezeknek a tényleges használatban mi haszna van? most az energia gazdálkodást ne vegyük ide..
egyet tudok.. Win7-et használtam Geforce4 MX 460-al, ami uyge masszívan DX7-es kártya, és azon kívül, hogy nem volt aero felület, hű micsoda érvágás, igazuiból a gép tökéletesen alkalmas volt videót lejátszani, régebbi 3D-s játékokat futtatni, az általános böngészésekről nem is beszélve szal van egy érzésem, hogy átlag felhasználónak kb tök mindegy lesz hogy egy HD2900XT-vel vagy egy 7870-es Radeonnal csapatja -
Elrood
őstag
Ezeknek a HW-knak elég nagy bukást jósolok (főleg az atom+powervr párosnak).
User megveszi, hogy húúú, aztán letölt bármi 3D-t az MS store-ból és már attól is összecsinálja magát a HW.Továbbra se értem, hogy lesz Direct2D, amire szerintem erősen építkezik a win8, egy DX9-es driverrel.
MOD:
Bár e cikk szerint DX9L-ben is működik. Hát, hamarosan úgy is meglátom.[ Szerkesztve ]
''The spice exists on only one planet in the entire universe. A desolate, dry planet with vast deserts. The planet is Arrakis, also known as DUNE.''
-
Glenda
addikt
válasz MCBASSTION #4 üzenetére
A napokban írta valaki mekkora különbség van teljesítményben a bináris illetve az opensource driverek között Linuxon.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
MongolZ
addikt
"még ma sem is tud annyit" ?!
Részemről nagyon várós a dolog, ezek lesznek az első tabletek, amik számomra valóban használhatóak lesznek
[ Szerkesztve ]
-
MongolZ
addikt
válasz MCBASSTION #25 üzenetére
???
Gondolod, hogy ha egy közösség dolgozik a driveren szabadidejében az ugyanannyi idő alatt (!!!) ugyanolyan/jobb drivert képes elkészíteni, mint egy erre dedikált csapat, akik mint munka végzik ezt a folyamatot?
Miért lenne kész mindenki vele, ha opensource lenne???
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MCBASSTION #25 üzenetére
Akkor az egész gondolatmenet lényegtelenné vált, mert az Adreno és a PowerVR IGP-khez nem azért nincs normális driver, mert hülyék dolgoznak ott, hanem azért, mert hiányzik a tapasztalat. Akik csinálják a drivert pont olyan rendszerprogramozók, akik az AMD és az NV csapatában dolgoznak. Nagyjából hasonlóan képzettek, egyedül a 7 év tapasztalat a különbség.
Egyébként az Imagination Technologies a licencben lehetővé teszi, hogy a licencelő fél a gyári támogatás helyett válasszon más utat. Ha nem terveznek saját grafikus hardvert, akkor maguk is írhatják a drivert (pl.: Apple), ha pedig rendelkeznek ilyen részleggel, akkor kijelölhetnek egy 3rd party csapatot, akik írják a támogatást (pl.: az Intel nagyon sokáig a Tungsten Graphics céggel csináltatta a Windows drivereket a licencelt PowerVR IGP-khez). Utóbbi az Intelnek ma is opció, de akkor sem volt jobb a helyzet, sőt: [link] Én is úgy látom, hogy a gyári driverekkel javult a támogatás. Mondjuk igaz, hogy a totál használhatatlanhoz képest ezt nem nehéz elérni, de azért ma már fut Cedar Trail Atomon az Angry Birds, ami lehet, hogy hülyén hangzik, mint előrelépés, de igazából áttörés a PowerVR-es Atomok életében, hiszen végre nem OpenGL 1.0-s a driver, hanem 3.0-s. A gyári driverrel van OpenGL ES 2.0 is, amivel egész jó sebességre képes a WebGL natív módban. A DirectX oldal nem javult, de szerintem itt főleg azzal van gond, hogy a programokat egyáltalán nem optimalizálták TBDR elven működő architektúrára.
Az MS érdeke a WHQL aláírás kiosztása. Persze, ha nem megy át, akkor inkább érdek, hogy ne kerüljön piacra vele termék, de ha átmegy, akkor teljesíti az MS követelményeit. Azt az MS persze nem nézi, hogy az egyes D3D-s programokban mennyire gyenge, mennyi hibát ad, stb. Ez nem is a reszortjuk, majd lerendezi az ImgTec és az adott program fejlesztője.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MCBASSTION
aktív tag
-
MCBASSTION
aktív tag
kösz a videot ez felvidított
az opengl része az intel drivereknek egy éve még katasztrófa volt (nem tudom most mi a helyzet). ha jól emlékszem egy 3000-es igp-n próbáltam vmit összetákolni de nem akart működni... amd-n persze futott vígan. ugyanez a projekt d3d-vel simán ment intelen is
windows7sins.org
-
MongolZ
addikt
válasz MCBASSTION #28 üzenetére
Valóban félreértettelek.
Nem tudom, hogy ez mennyire lenne lehetséges :/ -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MCBASSTION #29 üzenetére
Az Intel itt nem téma, mert nem ők készítik az OpenGL drivert. Az Atomhoz nem írhatnak támogatást. Ha írhatnának, akkor nem lenne akkora para. Egyébként az Intelnél a D3D jóval nagyobb fókusz. Ebben meg tudom őket érteni. Jóval több ilyen program van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a DXVA-n keresztül nagyon körülményes megosztani a puffereket. Az új Unified Video API erre ad egyszerű megoldást. Bele van integrálva a rendszer a DX11-ben, így post-processre lehet használni DirectCompute-ot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vicze
félisten
Igen de pl. Flash már nem gyorsítana, ahogy H264-et vagy egyéb videót se anélkül, hogy játszol le bármit egy ARM-es SoC-on? Ha nincs GPU gyorsított felület, akkor szarrá fog akadni az egész, egy ARM-es tableten, még a szegény csempék is. (Arról nem is beszélve, hogy a telomban lévő GPU mennyivel erősebb mint egy GF4MX.) Egyszerűen HW gyorsítás nélkül halál egy ARM-es tablet, semmi játék nem működik, és webezésre is erős korlátozásokkal alkalmas,(HTML5 erősen épít a HW gyorsításra). Nem éppen ezért veszel 100e ért tabletet, hogy ne működjön megfelelően, és az OS funkciók felét ne tudd használni.
Qualcomm részről az egész azért is gáz, mert kizárólag ők fognak egy ideig WP8-as SoC-ot szállítani, és DX11-es driver nélkül elég érdekesek lesznek oda a játékok...
-
Glenda
addikt
Amikor még Linuxot használtam, binárisnak hívták azokat a drivereket amiket csak bináris formában kaptál ("gyári"), míg az opensource volt a communitys driver. Akkortájt volt Inteles opensource és ATI-s próbálkozás, mellette volt az ATI bináris illetve az nV bináris.
Attól, hogy most ablak jel ven mindenemen, megjártam én is egy évig a Debiantfrom r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
Sir Ny
senior tag
az android és meego kernel ( meamo, tizen etc ) gond nélkül kezeli a powerVR GPU-t. ( meg az adreno-t, a malit etc )
linuxék hurráoptimizmussal tekintenek a jövõbe:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTE0MDAnameg 2014 a linux desktop éve lesz
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még szép, hogy kezeli. Egyik OS sem használ DX-et. A Winen a DX támogatással van a legfőbb gondja az újoncoknak. Az OpenGL ES 2.0 tudtommal az MS OS-én is jó lesz. Legalábbis a Cedar Trailt párszor teszteltük. A natív módban futó WebGL mindig jó volt, a DirectX támogatás volt katasztrófa.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
julius666
addikt
Msost az miben is fog hiányt szenvedni akinek télleg nem DX11-es VGA-ja van?
Ha nem játszol akkor lényegében csak a fogyasztás. De tényleg, a Win8-as ablakkezeléshez meg metró felülethez úgyis bőven elég akármilyen ~6 évnél fiatalabb videokártyája van az embernek.
Végfelhasználói szempontból a DXVA vs. UVA is totál lényegtelen, kezdjük ott hogy UVA-ra jó ideig csak gagyi lejátszókba/driverekbe drótozott gagyi post-process effektek lesznek amivel esetleg többet fog tudni. Igazából csak fejlesztői oldalról előrelépés (illetve talán valamit a fogyasztáson is javít ez is).
Új hozzászólás Aktív témák
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hobby elektronika
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Politika
- További aktív témák...