- Házimozi haladó szinten
- 3D nyomtatás
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Androidos fejegységek
- GoPro Topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
az 1. generációs core i szériába integrált vga-nak milyen API-jai vannak windows 8.1 alatt?
driver támogatás kellene, akár több évre is..
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Jack@l
veterán
Elég hülyeségszagúnak érzem a cikket, szó nincs arról hogy egyes futószalag részeket akarnának opencl-es emulációval lecserélni, hanem az egész mai(meg 20-30 éve létező) shadinges megjelenítést akarják a kukába vágni...
Valaki nagyon f@shat a compute versenytől, nem merek rá fogadni, hogy csak az intel...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Pete55555
addikt
Tényleg Intel ?
Mesélj még !!
...Szeretem leracsniztatni...
-
#05364992
törölt tag
Pont ez a gond, hogy az egész pipeline-t akarják kidobni és kézzel megírni, viszont hiába van már ma is sok minden emuláltan megoldva, a hardver gyártója alacsonyabb szinten és hatékonyabban tud valamit emulálni, mint az átlag mezei programozó. A fixed function elemekről meg nem is kell beszélni, egy fix hardveres egységet kódból nyersen nem igazán lehet megverni. A klasszikus raszterezéses eljárások nem véletlen nem haltak ki még, és nem is fognak mostanában, még mindig nem tartunk ott számítási teljesítményben, hogy mondjuk egy teljesen raytrace alapú renderer értelmes tempóval számoljon olyan komplex jeleneteket, amik manapság bárhol előfordulnak. (És akkor ugye még kéne levegőt hagyni más számításoknak is a grafika mellett.) Hibrid módszerek vannak már jó ideje, és valószínű a jövő is az ezeké lesz, de a klasszikus raszterezéstől nem szabadulunk még egy ideig.
[ Szerkesztve ]
-
Griff55
senior tag
Az intel megpróbálhatna egyszer másokhoz igazodni nem pedig mindenkinek az intelhez igazodni... Nem ők a világ közepe
PS5 | iPhone 13 | Xiaomi Pad 6 8/256
-
LordX
veterán
Mégis hogyan sikerült elvégezni ilyen vizsgálatokat a Larabee-vel, amikor a MIC cuccaik mai napig nem támogatják a képeket OpenCL-ben? Vagy sikerült kiszámolni, hogy kézzel indexelni memóriaterületet + kézzel interpolálni lassabb, mintha fixfunkciós egység csinálná ugyanezt?
-
Tigerclaw
nagyúr
Kicsit olyan, mintha az Intel tartana attól, hogy valakinek sikerül valami jót kihoznia a dologból. Nem mindegy neki, hogy ki milyen fejlesztésen dolgozik? Épp az az egyik legnagyobb probléma, hogy a legtöbb fejlesztő valami jövőbeli még nem létező technológián dolgozik, miközben nagyon kevesen dolgoznak azon, hogy a már meglévő technológiákat hogy lehetne felhasználni valami kreatívabb módon. Mintha elfelejtették volna, hogy a fejlesztés nem öncélú dolog, hanem a segítségével megoldásokat kellene találni a meglévő és jövőbeni problémákra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Meteorhead
aktív tag
Ez szerintem is egy nagy baromság. Két kezemen nem tudom megszámolni hányszor mondtam már, hogy mennyivel értelmesebb lenne OpenCL alá built-in függvényekkel elérhetővé tenni a fix funkciós részeket, mint a mostani dolgokat patkolni. A built-in mappolódhat hardver egységre, vagy lehet emulálva. Mindenki nyerne, még Intel is, mert ingyen kapna grafikus API-t a MIC-re.
Főleg úgy, hogy SYCL is itt van a küszöbön, amivel baromi kényelmes módon implementálni lehetne a régi futószalagot is azoknak, akik nem akarják újból feltalálni a spanyol viaszt, viszont Mantle-höz hasonló flexibilitást és alacsony szintű kontrollt adna a programozóknak. Nagyjából azt a szintet, amire a legtöbb stúdió vállalkozik.
SYCL-ben is lehetne írni generikus kódot, ami mindegyik hardveren elmegy valahogyan, és specifikusat is. Intelnek nem is veszne kárba az a rengeteg munkája amit az alatta lévő OpenCL-es magas színvonalú runtime-ba öltek...
Őszintén mondom, számomra érthetetlen ez az egész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #10 üzenetére
Úgy valóban jó lenne, de egyelőre senki sem erőlteti ezt az irányt az OpenCL-nél. Enélkül pedig nem sokat ér a koncepció, mert a shadernek kell megoldani, amit ma fixfunkciós egység végez.
(#11) Jim Tonic: Már most támogatják a GPU-k. Vannak rá tesztdriverek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jim Tonic
nagyúr
Azt olvastam valahol, hogy bár a GCN, Fermi, Kepler, Maxwell alapú GPU-ra lesz támogatás, de ez nem jelenti azt, hogy mindenben megfelelnének a DX12 követelményeinek. Azt hiszem az Nvidia kártyák eleve nem, de az AMD se mondta fixre. Akkor ez most nem igaz?
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Sinesol
veterán
válasz Jim Tonic #14 üzenetére
Hát ki tudja. De igazabol tökmind1 .
Ha valami feature nem megy nvidia vagy amd vga-n azt ugyse fogja senki se hasznalni.
Kinek éri meg feleslegesen fejleszteni valami extrát ami az userek egyik jelentős részének nem müködik.Ma is csak a nagyon minimal ócska portolást kapjuk, dx12-vel talán követlenebb lesz a portolás, jobb minőség, könnyebb, hatékonyabb fejlesztés stb, de egy centet se fognak belerakni extraként, főleg ha az bármely gyártónál nem működik.
Dx 11.1/2 is tele van ujitasokkal de kutyanak se kell mert nem megy minden gyartó vga-ján.Szoval targytalan, az fogják a gyakorlatban hazsnálni, ami mindhárom gpu gyártó cuccain müködni fog.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jim Tonic #14 üzenetére
Fontos kiemelni, hogy a DX12-nek a követelményei tulajdonképpen megegyeznek a DX11 feature_level_11_0 követelményeivel. Minden, ami ennél több csak opcionális. Tehát a követelmények szintjén biztos megfelel mindegyik DX11-es hardver. Az a kérdés, hogy az opcionális extrákat mik támogatják. A Microsoft nem akar birkózni a gyártókkal, így többet nem foglalkoznak a gyártói farokméregetéssel. Csinálnak egy mindenkinek teljesíthető minimumot és utána hozzáadogatnak minden új dolgot opcionálisan. A program viszont úgy lesz felkészítve, hogy a nem kompatibilis effektek be se kapcsoljanak a gyengébb tudású hardvereken. Ez igaz a konzolról portolásra is. Ami ott megy, az mehet PC-n is, akár a kód átírása nélkül. A feature check majd letiltja a nem kompatibilis programrészeket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Hmm, a Treyarch programozója állít ilyeneket? Hát, végülis az eddigi játékaik alapján Ők a technológiai innováció úttörői, szóval biztosan jobban tudják, mint a DICE...
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
AusWolf
őstag
Talán épp ez az öncélúság a probléma. A fejlesztések nem (csak) azért történnek, hogy valami újat tegyenek le az asztalra, hanem azért, hogy a különböző cégek így jussanak profithoz. Ha mindent megoldanának a jelenleg is kapható hardverekkel, akkor az Intel, AMD, nvidia, és társaik gyorsan elszegényednének.
Az is érdekes, hogy napi rendszerességgel olvasok ilyen-olyan cikkeket arról, hogy valami random fejlesztőcsapat megtalálta a jövő technológiáját, de valahogy mégis csak a töredékét látom a gyakorlatban megvalósulni.
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
SylverR
senior tag
Most, hogy bő 2 évre emelkedett az 1-1 gpu generáció életciklusa, szerintem sokat nem rontanának a programozók, ha végre optimalizálni kezdenének. Sőt. Most már igény lesz rá egyre inkább a fentebb említett lassulás miatt. Szerintem.
Persze, hogy a gyakorlatban mi lesz... Sajnos van itt két nagy pénzekkel üzemelő óriás (nvidia, Intel), akik kis lefizetéssel simán keresztbe tehetnek a dolognak. Ahogy szokták is.
Nem!
-
Youri
veterán
de a gyártó szerint nem kapnak majd jó eredményeket
erről gondoskodni fognak
RTX ON
-
AusWolf
őstag
válasz #55157760 #25 üzenetére
Azért az általad felvázolt helyzet szerintem egyáltalán nem olyan durva, mint ahogy mondod. Az AMD 5-ös és 6-os szériája egy - habár korosodó - de jó rendszerre voltak felépítve. Egy 6800/6900-as VGA-val még ma is simán el lehet lenni. Ha meg valakinek annyira kell a DX12, az még lecserélheti újabbra, mert még van ezekben annyi potenciál, hogy vállalható áron el lehessen adni. Akinek meg még ezeknél is régebbi kártyája van (akár AMD/ATI, akár nvidia), annak úgysem a DX12, meg a full grafika lesz a mérvadó szempont.
Ha már felhoztad az AMD-t, akkor szerintem nem VGA, hanem processzor fronton szomjaznak sokan egy értelmes koncepcióra.
[ Szerkesztve ]
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
AusWolf
őstag
válasz #55157760 #27 üzenetére
Ebben igazad van, viszont az AMD 5/6-os széria megjelenésekor tudtommal még nem nagyon volt tervbe véve a DX12, úgyhogy a támogatás hiánya szerintem nem róható fel nekik. Ez persze nem változtat a tényen, hogy nincs támogatás, ezért írtam, hogy akinek valamilyen okból kifolyólag elengedhetetlen a DX12-képesség, az szerintem most váltson nvidia-ra, vagy AMD GCN-re, amíg még el tudja adni a régi vasat. Az első DX12 játékok megjelenésekor már nem biztos, hogy menni fog, vagy ha mégis, akkor csak a most kapható ár töredékéért.
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Most már minden hétre jut egy Intel kinyilatkoztatás, a vesztüket érzik?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #55157760 #27 üzenetére
Nem nagyon működik majd a DX12 MMU nélküli GPU-n. Persze lehet írni hozzá drivert, de kb. a 10-20 fps közötti sebesség a realizálható az új játékokban. Mindegy, hogy van DX12 drivered vagy nincs a sebesség miatt úgyis vásárolnod kell új hardvert.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
válasz #55157760 #27 üzenetére
Viszont, ha jól értelmeztem Abu egy korábbi írását, akkor GCN kártyák jobban kihasználják majd a dx12 feature-eit. Ugyanis Nvidia dx11 feature_level_11_0-et tud, GCN meg dx11 feature_level_11_1-et. Ebből kifolyólag az új Nvidiák is csak nagy kompromisszummal tudják haszálni a dx12-t, AMD meg kisebb kompromisszummal.
De majd Abu felhomályosít, ha tévedek. -
Jack@l
veterán
Ameddig nem használja semmi a dx11.1 kiegészítéseit, addig humbuk(perpill semmi). DX12 az a "mantle"-es kirajzolásról szól csak.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404562(v=vs.85).aspx
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Savanyú a szőlő.
duree54
-
LordX
veterán
Az a pár apróság kimerül a mátrix típusok beépített támogatásával, amiket amúgy is 3 vagy 4 sor megcsinálni, és még lassabb se lesz, mert konkrétan ugyanolyan kódot fordítanak belőle, mint a kézzel megírtból. Inkább azért kerültek bele, hogy könnyebb legyen az OpenGL kódot portolni, nem teljesítmény kérdés miatt.
-
marcell991
tag
Én valami olyasmit olvastam a neten, hogy elvben az összes Kepler alapú GPU képes lenne az OpenCL 1.2 támogatására, de mivel ott van nekik a CUDA, az OpenCL terjedését tudják gátolni a CUDA "javára". És ha jól tudom, a Tegra K1-hez sincs OCL 1.2 driver.
Developers, developers, developers, developers! http://youtu.be/KMU0tzLwhbE
-
Jack@l
veterán
válasz marcell991 #36 üzenetére
Azt csicsergik a kismadarak, hogy nemsokára lesz az nv driverekben is 1.2 támogatás.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTY2OTg[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
LordX
veterán
-
zseko
veterán
válasz #55157760 #24 üzenetére
Annál az nv-nél beszélünk dx12 támogatásról, ami még a 11.1-et sem támogatja? Egyébként meg tökmindegy melyik hogy támogatja most a még meg sem jelent api-t, majd ha kint lesz a dx12 akkor majd cserélek kártyát, akkorra a HD6850-emre ígyis-úgyis ráfér (még a megjelenés hónapjában vettem), addig meg nem érdekel.
HR24.hu
-
Jack@l
veterán
Igen, azzal demóztak vagy 1-2 hónapja dx12-es játékot...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Sinesol
veterán
Senkit se erdekel a Dx11.1/Dx11.2, az Nvidia meg mindig is lesz@rta az uj api-k támogatását és csak azzal törödött amire valoban szükség is volt. Lasd Dx 10.1/11 esetek.
Dx12 -nek semmi köze a dx11.1/11.2 kacat verziókhoz.
Fel van fujva ez az egész, évek óta megy a maszlag hogy az Amd micsoda elönyben van, meg milyen buta az nvidia vga.
Hd 5000-es széria óta megy hype hogy milyen okos az Amd Vga, most éppen a Gcn-en a sor...De mikor volt barmilyen lathato fps-beli elönye ennek az agyonfejlett Amd-nek? Nőhet az e-penis a sok feature-től de nem lesz akkor se több az fps...
A valóság az hogy totál ugyanazt az erőt hozza minden szegmensben mindkét gyártó. Mindegy melyik oldalt választod ugyanazt a teljesítményt kapod, maximum a zöldek jobban lehúznak.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX12-ben a DX11.1/11.2 funkciók a részei. De opcionálisan. Szimplán check support lesz. Megírod a játékot Xbox One-ra és azt a kódot viheted PC-re. Ha a checken egy hardver nem megy át, akkor a nem támogatott funkciót igénylő effekt szimplán nem fut le, de a program ettől még fut. Ez rendkívül jól meg lett most oldva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zseko
veterán
Na igen. Nem is fejlődött miattuk (nagyobb részben) a játékipar. Mert parasztvakító, lebutított, csak nv kártyán működő PhysX az nagyon kellett, mafia2-ben szándékos új kártya vásárlására kényszerítő erőforráspazarlás és nem látható ruha effektezés nagyon kellett, crysisban város alatti tenger és tesszelálás az nagyon kellett. Normális, mindkét gyártó kártyáján működő, valódi élményt és előrelépést hoz(hat)ó effektek az nem, mert azt az nv elgáncsolta (ezzel, hogy (szándékosan?) nem adott ki 11.1/11.2-t valóban támogató kártyát, ellenben úgy reklámozta).
Nem azt mondom, hogy az nv szar kártyákat gyárt, nem, mert látom a teszteket. Még csak azt se, hogy az amd erősebb lenne, mert tisztában vagyok a tényekkel még akkor is ha az amd preferálom jobban. Azt mondom, amit látok és olvasok, hogy az nv nem értem, és a játékélményemért dolgozik hanem ellenem, és a játékosok ellen.HR24.hu
-
Sinesol
veterán
Ez lehet igaz, de ez ellen nem sokat lehet tenni, de nembiztos hogy ha eppen összedolgoznanak sokkal jobb lenne, jelenlegi allapotaban mind1 milyen foltot raknak rá kb kinlódás a Dx11/.1/.2 legyen akármilyen opció is benne.
Rendesen rájátszik az Amd erre a csunya gonosz Nvidia vonalra, viszont kevés lesz abbol altalaban amit igérnek. Masik oldalon a zöldek is bemagyaraznak minden hülyeséget hogy milyen jó lesz nekünk. Egyikkutya masik eb
Ott van például ez a Wolfenstein is, van benne valami uj feature mar nem jut eszembe épp mi a fantázianeve, de mégse ér fel a mezei dx11-es Metro LL vagy Crysis 3 szintjere látványban.
Na kell a francnak akkor az iylan hype feature.
Ráadásul 45 gigás wolfenstein azert hogy meg se közelitse a 15 gigás Cry 3 látványt.Én csak az fps számokat nezem, a bulvaros dolgok nem erdekelnek, hogy eppen ki kinek tesz keresztbe, meg ki éppen mit almodott meg az elözö napi céges iszogatás után
[ Szerkesztve ]
-
zseko
veterán
Így van, egyetértek
Azt hiszem megatextúrázás a neve ami a wolf-ban van, hát valóban csúnya. Lehet a kártyám sem tud mindent már, és már a gépem sem egy csúcs, de maxon is csúnyább mint a crysis3 low-on. Lejjebb véve a minőséget pedig, hát, förtelmes, főleg közelről. HL1 jobban néz ki, esküszöm (szerintem legalábbis). És ha már ez feljött, amit egyáltalán nem értek: Crysis2 alá feltettem 2 mod-ot, Blackfire's mod és MalDoHD, olyan szintű grafikai tuningot nyomott hogy hihetetlen, nem mellesleg +12fps-em lett tesszeláció mellett High beállításnál, amit ezek nélkül be sem tudtam kapcsolni mert játszhatatlanná vált a játék, szóval gyárilag miért nem lehet így kiadni egy játékot??? Csak mosott szar közeli textúrákkal??
HR24.hu
-
Jack@l
veterán
Na ne szidjátok a megatextúrát. Meg lett mondva, hogy ez a jővő, a nextgen és punktum...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
pakriksz
őstag
tudod ha túl nagy felületre túl kicsi felbontású textúrát raknak, akkor ez lesz az eredmény... tök mindegy hogy meg vagy nem megatextúra
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
nem kell rájátszania, az nvidia évek óta csak marhaságokat csinál szoftveresen, amivel erősen hátráltatja a fejlődést. Főleg a hulladék pisikszről van szó, amit mindenhova benyomat egy kis lefizetéssel, így megpecsételve a játék fizikájának szomorú sorsát. Mert amibe pisiksz van, annak jó fizikája már nem lehet...
Aztán a gameworks is arról szól hogy sunyiban becsempészhessenek olyan kódot, ami belassít mindent ami nem nvidia.
amd mikor csinált hasonlót? Sőt a mantle arról szól, hogy hardver csere nélkül több fps jöhessen össze.Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
félisten
10 hónapja az intel pont mást mondott: OpenCL-ben írt játékokat szeretne látni az Intel
Mi történt azóta?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó! 118.000.-