Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZÁEL

    tag

    válasz Peat;) #421 üzenetére

    Van már gép és abból elég sok mindent át tudnék menteni az újba, csak már régi szegény PC-m és mindenképpen fejleszteni és ezért gondolkoztam el, hogy inkább konzol, mint új gép építése.
    Csak nem tudom, hogy melyikkel járnék jobban. :F

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Peat;) #488 üzenetére

    Konzolon lényegesen jobb a helyzet a rossz PC-s portokhoz képest. A Batman AK lényegesen jobban fut ott, mint PC-n és még olyan effektek is vannak rajta, amelyek hiányoznak a PC-s verzióból. Például az eső jobb megjelenítése a felületeken és a bokeh szűrő.
    PC-n is meg van magyarázva, hogy miért. Egyszerű a probléma: API és zárt middleware. Nem véletlen, hogy idén mindkettőre jött megoldás!
    Picit időzzünk el itt. Nem én mondtam az AMD-nek, hogy ők hozzák a megoldásokat. És azt sem én mondtam a többi gyártónak, hogy ne dolgozzanak saját megoldáson. Az, hogy a teljes iparág az AMD megoldásait veszi át, azért van, mert más a problémákat leszarta.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • #52815360

    törölt tag

    válasz Peat;) #518 üzenetére

    Lazán maradhat a piacon 8 évig. Abból 3at futott párhuzamosan a ps3 -mal, 2 évet fut egyedül, majd másik 3at fut a ps5 -tel.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Peat;) #518 üzenetére

    Miért nevetséges? A konzol APU-k beszállítói ára ma 50-60 dollár átlagosan. Ezt kapja meg az AMD/konzol. Mindegy, hogy PS4 vagy X1, a konstrukció OEM. Az előző generációban az Xbox 360 Xenon prociért az IBM több részösszegben kapott összesen 100 millió dollárt. Míg az AMD-nek a Xenosra 6 dollárt fizettek/konzol. A PS3-nál a proci saját fejlesztés volt, míg az NV 3 dollárt kapott/konzol, de csak az első 4 évben. Utána nem fizettek nekik semmit.
    Nem mindegy, hogy a lapkát licencelik, vagy OEM konstrukcióban lesz megkötve az üzlet. Utóbbi esetben a beszállítóé a kockázat, de ilyenkor drága lesz a lapka. Nyilván persze a kiadások is a beszállítót terhelik, tehát ez ténylegesen pro és kontra dolog. Az AMD-nek azonban az egész üzletből már van úgy két milliárd dollárja, és még csak két év telt el. Azzal hasonlítsd össze, hogy az IBM 100 milliót kapott a teljes Xbox 360 projektért. Még mindig nem gondolod drágának a lapkákat? Ha a teljes tervezetet nézzük, akkor az AMD mindkét konzolra 3 milliárd dollárt számolt a teljes életciklusra, nyilván ez vagy jön vagy nem, de egyelőre úgy halad a dolog, hogy több jön vissza. Összességében tehát ez a konstrukció lényegesen drágább, mint amit az MS és a Sony kötött korábbi generációkra.

    Teljesen lényegtelen mibe kerültek a gépek a beszállítónak, vagy a gyártóknak. A probléma a szoftverpartnerekkel van. Ők arra építik fel éppen a motorokat, hogy a PS4 és az X1 egy stabil alap lesz legalább 2021-ig. Ebbe beleölnek több tízmillió dollárt, ahogy az előző generációba is beleöltek. Ez megéri, mert a normális életciklussal a befektetés megtérül. Viszont, ha az új generáció hamarabb jön, mondjuk 2020 előtt, akkor figyelembe kell venni, hogy a szoftverpartnerek befektetése még nem térült meg, tehát ezeket figyelembe véve kell tervezni a gépeket. Ez természetesen meg lehet tenni, de nem ideális automatikusan az AMD-nek adni a következő kört. Más gyártóra pedig nem éri meg áttérni, mert nem lesz meg a támogatás a szoftverpartnerek részéről. Ez nem jelenti azt, hogy a gépekre nem lesz játék, de a motorok dizájnjánál még évekig a PS4/X1 generáció lesz az alap, amíg a befektetés meg nem térül. Emiatt az új gépek csak a piacon lesznek, de nem fogják megmutatni mit tudnak. Ez főleg ma lényeges nézőpont, mert nagyon drágává és időigényessé vált a szoftveres alapok tervezése.

    A következő generációnál valószínűbb, hogy az MS és a Sony is kér ajánlatot az AMD-től és az Imaginationtől, méghozzá úgy 2021-es céldátumra. A többiek úgy sem tudnak pályázni, mert nem segítik az architektúráik működésének megértését, így a szoftverfejlesztők szempontjából csak a PowerVR és a Radeon játszik. Nyilván az Imaginationtől lehet remélni, hogy jobbat gurítanak mint az AMD.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Peat;) #553 üzenetére

    De nem mindegy, hogy miért árulták veszteséggel.

    Nem azt mondom, hogy rossz üzletet kötött a Sony és az MS. Tisztán látszik, hogy jó üzlet volt. Főleg a PS4, de az X1 leadásai sem rosszak. Viszont az üzlet ettől előnytelen volt, mert lényegesen több pénzt hagynak ott a beszállítónál, mint korábban. Még ha azt mondják, hogy ez a körülményekhez képest erre a generációra elfogadható alternatíva volt, mert valóban az volt, az eléggé világos, hogy a következő generáció esetében azért megpróbálnak otthon tartani úgy 2,5-2,5 milliárd dollárt, amit a mostani generációban az AMD-nek oda kell adni.

    Nekem mindegy, hogy mikor jön a next-gen konzol. Én csak azt mondom, hogy nem kifejezetten optimális az AMD-nek automatikusan odaadni a következő kört is, egy 2020 előtti váltással. Persze az AMD jól jár vele, de a piac nem. Két zsinórban megnyert kör után gyakorlatilag mindenki elveszti az esélyt, hogy a harmadik körben alternatívát adjon az AMD-re. A következő generációban jó lenne, ha legalább az egyik gépet elvinné az Imagination. Nyilván a többiek úgy sem fogják, mert egy-egy helyen nem felelnek meg a követelményeknek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • imi123

    őstag

    válasz Peat;) #596 üzenetére

    Azt soha nem felejtem el hogy tele voltam szebbnél szebb játékokkal erre a haver folyamatosan a Gitar Hero-val és vele párhuzamosan az idegrendszeremmel játszott. :)

    Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

  • imi123

    őstag

    válasz Peat;) #598 üzenetére

    A Quantum Break egy zseniális játék lesz.
    Előbb utóbb biztos jön Pc-re.Ha másképp nem akkor Emuval. :)

    Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

  • Yutani

    nagyúr

    válasz Peat;) #625 üzenetére

    Nehéz már annyira saroklefosatóst mutatni, mert eléggé előrehaladott a 3D-s megjelenítés, de például itt egy AMD-s cím tech demó.

    #tarcsad

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Peat;) #631 üzenetére

    Ez egy baromira jó gondolat, amit írtál, és itt jutunk el ahhoz a problémához, hogy miért is baj az, hogy a konzolokban csak AMD van. Egyáltalán nem biztos, hogy a GCN az optimális irány, de erre mennek rá a kutatások, mert mindkét (és hamarosan mindhárom) konzolban ez van(/lesz). Az sem biztos, hogy a DX12 és a Vulkan a legjobb megoldása a problémáknak, de ezt az alapot dolgozta ki az AMD. Abból főz az MS és a Khronos is, ami van. És nyilván megtehette volna az MS és a Khronos, hogy nulláról nekikezd egy új alapnak, de miért tenné meg, ha az AMD-é működött?
    Ezekre a kérdésekre nem kapunk sosem választ, mert másnak nem volt oka új szoftveres alapot fejlesztenie a piacra. Viszont érezheted, hogy miért baj az, hogy egy cég technikája van mindegyik konzolban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Peat;) #780 üzenetére

    A 285-höz készült lapka többségét elvitte az Apple. Szóval az ára mindegy volt. A 280-akat kellett eladni, amelyekből sok volt raktáron.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Peat;) #784 üzenetére

    A 285 több programban már gyorsabb, mint a 280X. Egyszerűen fejlettebb architektúra.

    A 380-as sorozatnál már elég nagy lett a Tonga ellátás. Szóval a 285-ös ellátási problémák ma nem léteznek. A 280-as sorozat pedig már nem gond.

    A Mantle, mint zsarolás teljesen másból ered. Az ARB-nek és a GAB-nak van egy erőssége, hogy csak akkor fogadnak el valamit a specifikációban, ha az összes tag melléáll. Ez addig erősség, amíg minden tagnak ugyanaz az érdeke, és ez így is volt, amíg az AMD nem csinált magának egy saját API-t. Ma már az AMD érdekei egy picit különböznek a többi tagétól. Sokkal könnyebben mondanak valamire nemet és benyújtanak a helyére egy saját javaslatot, majd belengetik, hogy ha nem ezt fogadják el, akkor ez a funkció csak a Mantleben lesz benne, és a konzolokról az támogatható lesz. Mivel ez a legrosszabb forgatókönyv mindenki számára, így inkább elfogadnak olyan dolgokat, ami csak az AMD-nek jó, és később majd igazodnak hozzá egy hardverrel, minthogy a konzolokkal az AMD elkezdjen izmozni. Gyakorlatilag ami eddig az ARB-nek és a GAB-nak erőssége volt, az most a gyengeségévé vállt.
    Például az ASTC, mint iparági szempontból full nyílt formátum most nem érdeke az AMD-nek, mert ma megvan az esély rá, hogy mindenki a GCN formátumait használja, amiért mindenki fizetheti majd a licencet. Ezzel kapnánk egy új S3TC-t. A többieknek ez persze nem érdekük, de baszhatják az érdekeket, ha az ASTC-re az AMD nem mond igent. A legnagyobb valószínűsége most annak van, hogy a piac kivár. Szerencsére van esély az ASTC elfogadására, de sajnos később, ami baj.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • b.

    félisten

    válasz Peat;) #845 üzenetére

    :C :C

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten

    válasz Peat;) #897 üzenetére

    Hát igen. Az oculust Rift hypehoz hozzátartozó dologhoz meg azért eléggé érdekes, hogy a hivatalos gépcsomagokhoz NV 970 kártyákat adnak amin szépen minden elfut amit most fejlesztenek.

    "A bemutatón Palmer Luckey elmondta, minden fejlesztés alatt álló Oculust Rift címmel játszott, és garantálja, hogy azok tökéletesen futnak az egyébként minimumként megjelölt GTX 970-es kártyával."

    (nem tartom kizártnak , hogy 960 GTX kártyával( vagy R380) is fel lehet ülni majd a VR vonatra, kisebb kompromisszumokkal)

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz Peat;) #897 üzenetére

    Nem mondta senki hogy rossz lenne a maxwell, de ha marad 28nanon, akkor lesznek nala jobban fogyaszto alternativak+ott lesz a ket eves kartya ujrakiadasa fuj-fuj (ugye). Ha meg csak atemelnek 16nanora, akkor az a "nagyon nagy" artartalek (amit ugye nem tudni mennyi, csak talalgatni lehet) rogton semmive valik az uj dragabb gyartas miatt.
    Ezert is aggodom kicsit, hogy a szemunk kiugrik ha meglatjuk az uj gen kartyak arait.

    Erdekes lesz latni hogy alakulnak a termekpalettak. Johetnenek mar.

Új hozzászólás Aktív témák