Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
Mindkét oldal vét hibát, amit aztán kijavít. Mi értelme ezeken rugózni vég nélkül?
#tarcsad
-
TTomax
nagyúr
válasz #32839680 #849 üzenetére
Nagyon sajnálom,hogy sem értelmezni sem felfogni nem sikerült azt amit leírtam,a hasonlat nagyon nem ide vágó volt.
(#850) Malibutomi
Ez rád is vonatkozik,vagdalkozás helyett elgondolkodhatsz azon amit írtam.A túloldalt sincs kolbászból a kerítés ezt egy szóval nem állítottam,de szalmabáb érv a túloldalra mutogatni...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Malibutomi
nagyúr
En epp azt irtam hogy mindket oldal egyforma, es nincs ertelme vagdalkozni, de "Nagyon sajnálom,hogy sem értelmezni sem felfogni nem sikerült azt amit leírtam"
A link meg Peat-nak ment valaszul mert irta hogy majd lesz ilyen. Annyit irtam hogy mar volt is, ahogy mindket oldalon elojonnek a hibak, es epp ezert nem erdemes ilyeneken harcolni itt.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
válasz Malibutomi #853 üzenetére
Nem érdekes mi van a túloldalon,azzal nem érvelhetsz hogy ha ott el van tolva valami akkor itt is rendben van.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
Malibutomi
nagyúr
Nem erveltem vele, mivel senkivel nem allok vitaban. Egyszeru informacio kozles volt, arra amit Peat irt hogy majd lesz ilyen irtam hogy mar volt is. Ahogy most AMD oldalon is volt, mindket oldal hibazik es mindketten ki is javitjak, tok felesleges ezeken gorcsolni foleg hetekkel azutan hogy mar kijavitottak.
-
Zeratul
addikt
válasz Malibutomi #861 üzenetére
Megrögzött nV troll csak azért is idejön felhánytorgatni, olyan topicban aminek köze nincs hozzá, mert ugye ennek topicnak eredeti témája a programozási eljárások szabad megosztása és annak hatása a játékiparra.
-
sad_Vamp
őstag
igen és innét jutottunk oda, hogy az NV és nagy cégek sosem fogják a sajátjukat megosztani. Mert ez nekik nem érdekük, az AMD meg még mindig nem tudja, hogy bilibe lóg a keze és álomvilágban él. Ebbe pár indie fejlesztőn kívül az égadta világon senki nem fog beszállni valószínűleg. Az indie fejlesztőknek pedig nem igazán van hatásuk a játékiparra még az AMDnek sem, pedig köztudott, hogy az ő cuccuk van most a konzolokban (mégsem írt még rá senki sem normálisan játékot).
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
TTomax
nagyúr
Hát persze analfabéta barátom,te vagy az az AMD troll aki csak eddig jut el...csak neked még egyszer [link]
De ki is másolom,hogy ne kelljen megkeresned..."Sikeres terméket kell gyártani,sok extra funkciót kell adni,minnél olcsóbban,az tesz jó a pc iparnak,az generál bevételt,abból lehet továbblépni.Ez amit most eröltetnek ismét a "halott és a csók" kategória,nem sokra lesz jó,csak döngetni a mellkast hogy "mi mennyire akartuk"..."
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Zeratul
addikt
Az nyílt eljárások rendszere a DX12/Vulkán környezetben ép hogy HW feletti minél nagyobb kontrolt teszi lehetővé. Míg a Gameworks féle zárt MiddleWare csomagok ép ennek lehetőségét veszik el. Vagy neked az a jó hogy minden éven 200 rongyot kidobhatsz egy új VGAra?
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
Ne gondold,hogy ettől Kánaán lesz.Annyira "low"ra sosem tudnak lemenni mint pl a konzoloknál.Ahhoz évek és generációk kellenek hogy ebből jelentős profit is legyen,a konzolok a legjobb példa erre,ott a fix hardver mióta is?Mennyi igazán arra optimalizált játék is jött?A GameWorks-öt sem kell idekeverni,senkinek sem kötelezö beépíteni,de ha be van építve a legtöbb esetben kis is kikapcsolható.Lassan sajnos már azt sem mondhatjuk,hogy "vacak konzol port" mert bizony konzolon is elég sok játék van ami a 30 fpst nem tudja tartani,tehát már oda trehányul van megírva.
Ezért is fogadtuk finoman szólva kételkedve amikor 3-4 hónapja Abu 25-30AAA címet prognosztizált DX12re 2016 nyarára... nos eddig nem igazán dúskálunk a DX12-es címekben PCre,és a konzolokra sem melyek kihasználják a hardvert,pedig ott nem lehet a Gameworksre mutogatni.
De hát mindegy is ez, már a VR hájp megy,szép lassan el fog ülni a low level api őrület is,majd talán jövőre jönnek valóban DX12-es játékok addigra talán a GCN is megéli az ötödik reinkarnációját.Továbbra is fenntartom,sikeres terméket kell készíteni,olyat ami kiszolgálja az aktuális játékokat 2-3 évig.Aztán vagy a csíkszélesség váltás miatt,vagy a hiányzó ficsörök miatt,vagy a garancia lejárta miatt , így is úgy is kártyát cserél az userek nagy része,ezzel lehet profitot termelni,és ebből sikeres erős céget.Mert a PC-s játékiparnak pont arra van a legnagyobb szüksége egy sikeres AMDre,és nem a túloldalra kell mutogatni,ha jó egy termék akkor viszik is...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dragbajnok #868 üzenetére
Memóriaalapú compute dizájn, az eddigi erőforrás-alapú ultramobil dizájn helyett. Bár a GCN típusú nem a legjobb szó rá, de lényegébe a Pascal támogatja majd nagyjából azokat az újításokat, amiket a GCN bevezetett. Ez elsődlegesen a DX12 miatt fontos, mert a DXKG specifikációt a Microsoft teljesen a GCN-re szabta. Ez azért baj, mert a DXKG univerzális alap, tehát az NV nem tudja az egyes részeit letiltani, amelyek rosszak a Maxwellnek. Ez egyébként teljesen a Microsoft sara, de ilyen formában az NV nem tehet mást, minthogy terveznek egy DXKG-hez illő architektúrát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zeratul
addikt
Mire konzolt belakják addigra akár 2-3 GPU generáció is lemegy a PC-n (bár utóbbi időben eléggé lelassult) Kezdetben PS3 nak is 10% tudták kihasználni életciklus fele 2/3 az ahol már elvárható hogy 100% ra optimalizálva legyen, ne csak terhelés legyen 100%.
[ Szerkesztve ]
-
Zeratul
addikt
"Ez azért baj, mert a DXKG univerzális alap, tehát az NV nem tudja az egyes részeit letiltani, amelyek rosszak a Maxwellnek. Ez egyébként teljesen a Microsoft sara, de ilyen formában az NV nem tehet mást, minthogy terveznek egy DXKG-hez illő architektúrát."
Miért baj az ha egységesednek az és hosszú ideig így is maradnak architektúrák? A programozók szvsz örülnének neki.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hosszabb távon oké, de most a programozók számára az gondot okoz, hogy a DXKG specifikációi miatt a DX12 alapból multi-engine API. Egyszerűen nem támogat másfajta kódot. A nem multi-engine hardvereken ez a kód így is működik, mert a párhuzamos kódokat be tudják tölteni sorosan. De a Kepler és a Maxwell a DXKG specifikációi szerint multi-engine hardverként lesz detektálva, tehát ott az általános kernelmodul párhuzamosításra törekszik. A problémát az okozza, hogy a specifikáció feltételezi, hogy minden multi-engine hardverként detektált rendszer támogatja az erőforrás-korlátozást az összes parancsprocesszorból, mint például a GCN. De a Kepler és a Maxwell csak egy parancsprocesszoron tud erőforrás-korlátozást, míg a többin nem, így egy totál szabványos multi-engine kód ezeken a hardvereken brutális lassulást okoz. Ergó, ezekre írni kell egy alternatív kódot, ami nem követi a DX12 leírását, és ezáltal rá kell kényszeríteni a DXKG-t, hogy ne kezelje normál multi-engine hardverként a Keplert és a Maxwellt, különben összeomlik a sebesség. Ezt a problémát egyébként a Vulkan API sokkal elegánsabban megoldotta, anélkül, hogy a fejlesztőket és a Kepler/Maxwell architektúrákat, vagy mondjuk a GCN-t bármi negatív hatás érné. Az az igazság, hogy a Microsoftnak csak az számított, hogy az Xbox One-ra rámappeljenek egy API-t, és a hardvergyártók majd úgyis lekövetik az új architektúrákkal.
(#872) Malibutomi: A memóriaalapú architektúrákban az erőforrások a memóriában vannak tárolva, így gyakorlatilag csak a memória kapacitása limitálja, hogy mennyi erőforrást használhatsz. Elméletben a hardver végtelen mennyiségűt is lekezel. Az erőforrás-alapú rendszer esetében dedikált hardveres slotok vannak, amelyek hivatkoznak a memóriában tárolt erőforrásokra. Ilyenkor csak annyi erőforrást használhatsz, ahány slotra van engedély a hardverben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #874 üzenetére
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dragbajnok
tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dragbajnok #877 üzenetére
A compute az általánosan támogatható akármilyen modernebb GPU-val.
A Pascal azért nem annyira ismeretlen. Az egyik újítás, amit az NV kvázi bevallott, hogy eldobják a rajzolási szintű preempciót és finomabb módszerre állnak át. Ezt konkrétan elismerték a GameWorsk VR bemutatásakor. A GCN egyik nagy újítása 2012-ben az volt, hogy a preempció szempontjából eldobták a rajzolási szintű modellt, és finomabb módszerre álltak át. Előbb durvaszemcsésre, majd finomszemcsésre.
Ugyanígy elmondták, hogy a Pascal a bekötéshez már nem használ majd host processzoridőt, vagyis átállnak egy memóriaalapú erőforrás-kezelésre, mert ezt csak úgy lehet megoldani. Ez is a GCN nagy újítása volt 2012-ben. Valószínűleg innen ered ez a GCN típusú dolog, tulajdonképpen bevezetik a Pascalban a GCN nagy újításait. Mondom nagyrészt ez annak köszönhető, hogy a Microsoft nem igazán hagyott más választást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeknek az új API-kban és a VR-ben lesz értelme.
Vannak más újítások is, amelyeknek értelme lenne, de ezek szabványosan nem igazán használhatók ki (talán majd a SPIR-V kiterjesztésekkel). Mindegy, hogy az NV bevezeti-e, ezek az irányok a konzol miatt születnek, így a kutatási alap a GCN.
Érdemes megnézni Tomasz Stachowiak új prezentációját. [link] - egész durva dolgokat csinál a Frostbite Teamnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
És ezek a mendemondák, hogy akár 10x gyorsulást hozhat a maxwellhez képest pascal egyes játékokban igaz lehet?( vagy csak úgy általában?)[link] ( Most az újabb valami olyasmi, hogy minimum 3 x gyorsabb lesz a csúcs pascal, mint a 980 TI)
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Persze, a preempciónak játékban gyakorlati értelme csak akkor van, ha fix FPS-t akarsz akár kompromisszumok árán is. Ez jó a VR-re, de jó lehet olyasmire is, amit az id próbált csinálni a Rage-ben. A memória-alapúság is törvényszerű volt idővel, döntse el mindenki magának, jó ötlet volt-e 2012-ben 28nm-en bevezetni.
Ugyanakkor a CU-knak mindenféle (át)ütemezési tudást adni nem volt feltétlen zseniális ötlet, és ez sok tranyóba kerülhetett. A memóriavezérlőjükkel továbbra sem vagyok kibékülve, a 390X vs 290X gyorsulás és a Fury mem OC világosan megmutatta, hogy hatékonysági gondjai vannak.
Meg ha lenne egy "GCN revolutionary feature list", arról biztos lehetne mindkét halmazba dobálni.A PPT-t megnéztem, tök jó - mikor látjuk ezt játékban?
(#882) b.: olyanról sosem volt szó, hogy játékban lesz 10x gyorsabb. Jensen hülyéskedett, hogy a GPU 10x gyorsabb lesz, aztán gyorsan hozzá is tette, hogy bizonyos körülmények között, konkrétan mixed precision mellett. A 3x-os gyorsulás meg nyilván zöldség - egyedül a mem-sávszélesség lehet ilyen mértékben nagyobb.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Malibutomi
nagyúr
-
namaste
tag
Már válaszoltak, de leírom én is.
A 10x gyorsulás igaz, de
- nem játékban, hanem gépi látásban,
- nem FP32-ben, hanem FP16-ban,
- nem egy kártya, hanem több kártya (természetesen N db Maxwell vs. N db Pascal).
Majd meglátjuk gyakorlatban mennyi lesz.Játékokban? Ha használnak majd FP16-ot, abból profitálhat, de alapból lesz 2x számítási teljesítmény (FP32) és 3x memória sávszélesség.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #32839680 #888 üzenetére
Kivancsi leszek en is, de nem ertek egyet veled a cumival kapcsolatban.
Egyreszt ha igaz amit az AMD demozott, akkor a maxwell perf/watton mar ok is tul vannak rendesen.
Masreszt, ha az nv netan meg is orzi az elonyt a fogyasztasban, az - koszonhetoen annak hogy az egesz skala lejjebb csuszik - abszolut ertekben minimalis lesz. Az hogy 5-10w van ket kartya kozott 140-150w fogyasztasan mar szerintem olyan mindegy.
Ertsd az AMD ha hatrebb is lesz ebben a kartyai mar akkor is boven a huvos es halk kategoriaba eshetnek.Ugyis az volt itt a konkluzio hogy a fogyasztas nem az evi par forint miatt hanem a hotermeles/zaj miatt lenyeges...ez az erv a csikszelessegvaltassal kihal (hacsak nem toljak a gyartok a vegletegik mar elso korben es hoznak ki 250-300w kartyakat ezen is, de ezt erosen ketlem).
Talalgatni felesleges mert tul sok meg az ismeretlen.
En azt mondanam mivel az egesz szegmens egyszerre fog atmenni a fogyasztascsokkenesen, ebben a generacioban a nyers ero ami inkabb donteni fog a vevok koreben.
En legalabbis ha van egy 140 es egy 180wattot fogyaszto vga de utobbi erosebb azt vennem. Csak a fentebb emlitett 250w felett kezd mar necces lenni a hutes/zaj az en izlesemnek, de lattuk hogy az sem megoldhatatlan feladat.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #32839680 #888 üzenetére
Hát igen, de a beharangozása nagyon jó az AMD-nek ilyen téren.(szerencsére) Lehet ennél a generációnál megfordul a kocka, és az NV most a teljesítmény és az extra funkciók miatt nem fog annyira spórolni a wattokkal. Persze a diák alapján így is nagyon jók lesznek arányaiban a fogyasztásban.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz #32839680 #891 üzenetére
Nem úgy van , hogy mindegyiket leváltja a pascal, csak a memória nem lesz egységes? HBM a felső kategóriában és valami hibrid HBM az alsóban.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #32839680 #893 üzenetére
Ez nekem furan hangzik.
Uj maxwell chipek 16nm-en, vagy csak atviszik a 960-970-980-at es egyel lejjebb pozicionaljak? Utobbi is furan hangzik, mert akkor az arnak is csokkennie kell ezzel, de a 16nm gyartas biztos hogy dragabb mint a 28nm (legalabbis egyelore).Vagy egyszeruen hagyjak oket 28nm-en? Az szerintem rossz otlet meg ha a kartyak jok is, akkor is generacios lemaradasban lesznek, ugyanugy kaphatjak a sarat mint az amd 3xx sorozat, hogy 2 eves kartyak atnevezve.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Malibutomi #894 üzenetére
Kimaradt, vagy a legrosszabb lehetoseg minden marha draga lesz, akkor megeri atvinni a kartyakat, a csucskartyak meg neg feljebb mennek arban.
-
Peat;)
veterán
válasz Malibutomi #894 üzenetére
Szerintem megint kicsit túl van lihegve az új generáció, lehet bármilyen jó attól a "régi" még nem lesz rossz hirtelen. A VR-hez pascal ajánlott nvidia oldalról, na bumm, akinek az kell megveszi, minden másra még jó lehet a maxwell, különösen hogy a piacon nagyon nagy számban lehet ilyen vga-s gép így pc-n figyelembe veszik, a konzolok meg az új irányú erőforrásigényes fejlesztéseket zárják ki, nem hinném hogy egy 970-es valaha is kevés lenne bármely mostani generációs konzolos cím pc portjához(általánosságban beszélek, nem úgy mint Abu hogy pc port = pár emberrel átportolt batman, az összes többi jó portról meg mély hallgatás of course). Azt meg lehetetlennek hogy azért mert 9-es a vga-d nem indul el a játék, régen volt ilyen mx sorozattal, szerintem most közelében nem vagyunk annak.
És elég nyilvánvaló hogy a maxwelles vgak árában nagyon nagy tér van még az árcsökkentésre, inkább a mostani 9-es sorozat tulajok lesznek mérgesek ha ezt meglépik, de ez függ attól hogy AMD a gyakorlatban mit dob piacra a középkategóriában, illetve szerintem minden maxwell vásárló tisztában volt vele hogy masszívan hülyének nézték és kihasználták a mostani árakkal, én is.
-
Peat;)
veterán
válasz #32839680 #898 üzenetére
Nem hinném hogy egy funkció kérdéses támogatása teljesen paffra teszi a vga-t, azt sem tudjuk mi is az a gyakorlatban valljuk be. A konzolok úgy tudom már használják egyébként, dehogy mit értek el vele azt nem tudom, mert nem látni semmi különös dolgot. A mostanában bejelentett játékok meg sorozatban kapják meg a multiplatform jelzőt, ennyire szegény exkluzívfelhozatal nem nagyon volt még konzolon, szerintem ezt nem lépnék meg ha a pc piac nagyobbik fele alkalmatlan lenne annak a technológiának a befogadására. Akármennyire is ezt az érzetet erősítik bizonyos cikkírók már több éve.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Crypto Trade
- LTE frekvenciák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- PayPal
- Opel topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- További aktív témák...
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- PCX Garancia! MSI RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Gaming X TRIO Videokártya! BeszámítOK
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- MSI GTX 1660 ti armor oc
- Geforce GT 730 -4 gb videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest