Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz Dolby #41 üzenetére

    A ZH-n papíron számolásnak több oka van, egyik sem az, hogy a diák gyakorolja a papíron számolást.

    Az egyik hogy általában nem szükséges még a papír sem, tehát ha a diák jól oldja meg a példát, akkor általában egész számokkal dolgozik és olyan bonyolult műveleteket kell elvégeznie, mint 64*512, vagy 4^4, stb. Ha a hallgató e helyett 69 / 548 vagy 0.13^4 at akar kiszámolni, akkor már tévúton van. Ha nála van a számológép, bebillentyűzi bőszen, és leírja a megoldást, ha nincs nála, felmerül benne hogy ezt nem fogja tudni kiszámolni, és nem is várható el. Ezért átnézi, hogy miért került ilyen slamasztikába.

    A másik ok, hogy a számológép manapság már nem csak számológép, és ezért egyenlőtlen esélyeket teremtene, ha lenne, aki egy napelemes alapműveleteket tudó kártyával ülne be a ZH-ra, mert csak szorozni osztani kell, minden mást tud, más meg egy több MB-nyi háttértárral rendelkező programozható géppel érkezne.

    Illetőleg sokszor - pont a törteknél - a számológép az, ami a szépen egyszerüsíthető megoldások helyett valahol középen kerekít egyet, és szélsőséges esetben akár nagyságrendekkel is elrontja az eredményt, így teljesen hibás lesz a megoldás.

Új hozzászólás Aktív témák