- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
naiv az mi? Ilyen szó nincs is
#2 de azt is hosszú í -vel írják
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Egon
nagyúr
Az általános csodavárást azért némileg korrigálhatják az ilyen, picit kijózanítóan ható cikkek.
Azt gondolom, nem véletlenül viszi tovább az MS a DX11-et (DX 11.3): ha csak előnye lenne az új API-nak, nem tennék (ennél kevesebbért is szedtek már ki komponenseket az újabb oprendszerekből). Teljesen triviális, hogy lesz egy (PC only) réteg, aki figyelmen kívül fogja hagyni a modern API-kat (egy darabig legalábbis)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
anulu
félisten
a cikk olvasása közben elgondolkoztam azon, hogy vajh' az XO profitálhat-e a DX12-ből? vagy az annyira DX11-re lett kihegyezve, hogy meg sem kapja? ha viszont igen, akkor tudná esetleg kompenzálni a PS4-el szembeni vélt vagy valós (pl ami FHD PS4-en, azt mondjuk csak 900p-ben bírja az XO) hátrányát?
[ Szerkesztve ]
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
félisten
Jó ideje arról szólnak a hírek, hogy a dx12 jelenti majd az átjárást a win10 és az XO között.
Előnyt legfeljebb költségekben és játékmegjelenésekben jelenthet szerintem, mivel a PS4 natív SDK-ja még a DX12-nél is alacsonyabb hozzáférést ad a hardverhez, így az alapből erősebb hardver még jobban is kihasználható. (Azt hiszem van PS4-en is valami magasabb szintű egyszerűbb programozhatóságot biztosító API)
Az XO-nál is volt szó valami nagyon alacsony szintű hozzáférésről, de nem tudom, hogy azt a dx12 kilőtte, vagy azért elérhető marad, vagy azzá válik majd...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
BiP
nagyúr
Már csak azt magyarázza el valaki, hogy mi az a naiv port ? Sosem hallottam még róla. (igaz, nem is vagyok programozó). Biztos szakzsargon.
A szövegkörnyezet alapján úgy tűnik, hogy az alap, minden átalakítás nélkül, szimplán az új API-ra átírt port. -
koviprog
csendes tag
most akkor még annyit kellene tisztázni hogy a DX 11-re írt játékok szétfagynak Wind 10 DX 12 alatt vagy lekezelik a régebbi játékok is a sokkoló átállást? vagy minden eddig megjelent játékhoz lesz egy 32GB frissítés?
since 2000 ;-) MICROSOFT Banner
-
nagyúr
attól függ, mi a szűk keresztmetszet. ha a draw call, ott segíthet rajta a mono. ha viszont az, hogy egész egyszerűen túl kevés benne a shader, akkor valószínűleg nem fog gyorsabban változni a mostani felállás, mint dx12 nélkül, tehát a tanulási görbétől lehet csak hatást várni.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Sinesol
veterán
Nem nativ port lenne ez a naiv?
Elég hülyén van megfogalmazva, ha tényleg a naivra gondolt a szerző..
-
#06658560
törölt tag
"GCN az IGP benne, szóval DX12-t mindenképpen támogat, a legmagasabb szinten."
Ahogy nézegetem, GCN 1.0, 1.1 lehet az XO-ban, ami bár bekötési modell szempontjából TIER 3, de Tiles Resourses területen csak TIER 2 lehet, esetleg csak TIER 1. Vagyis ésszel kell írni a kódot továbbra is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #14 üzenetére
Az nem számít, mert aki volume tiled resourcest akar használni konzolon, az meg tudja csinálni a D3D12 mono API-val, ahogy meg lehet csinálni a libGNM-en is. Az a különbség, hogy 64x64x4-es 3D-s textúrákat kell használni. Ennek az a hátránya, hogy PC-ben csak a Mantle API támogat ilyen 3D-s textúrákat, így a szabványhoz újra kell tervezni a PC-s portot, de sokkal esélyesebb, hogy keresnek a fejlesztők valami alternatív kerülőutat a volume tiled resources használata helyett, hogy PC-n is jók legyenek a 64x64x4-es 3D-s textúrák.
Itt a Microsoft döntése miatt megint a PC-sek állnak a bráner rosszabbik végén. Az lehet még a sluszpoén, ha a Vulkan esetleg 64x64x4-es 3D-s textúrákat kér 64x64x64-esek helyett.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Televan74
nagyúr
Akkor a PC -s társadalomnak a szép új jövő helyett marad megint a nagy semmi?
(#19) Abu85 Akkor felesleges is addig nagy hardver fejlesztésebe kezdeni.Gondolok itt arra hogy hiába veszem meg fullhd -ra a legújabb hardvereket sokat nem nyerek vele DX12 alatt. Gondolok itt VGA alatt egy GTX 970/980 vagy egy 290/290X -re.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Televan74 #18 üzenetére
Valószínűtlen, hogy a volume tiled resources képességhez két éven belül bárki hozzányúlna. Addigra pedig kiegészítik úgy a hardvereket, hogy támogassák a 64x64x4-es és a 64x64x64-es 3D-s textúrákat is. Aki pedig nagyon használni akarja, hát dolgozzon meg érte.
Szerk.: Megmondom neked előre, hogy a leginkább használt fícsőr a DX12-ben a multi-thread mellett az async DMA/compute, az execute indirect, a multiadapter, az FP16 és a Typed UAV lesz. Tovább nem nagyon mennek mert nem egységes a támogatás, és elég sok pénz kell ahhoz, hogy a komolyabb dolgokhoz hozzányúljanak. Persze az exkluzív címeknél lehet róla szó, de azok úgyse jönnek PC-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ChipKng
aktív tag
Amennyiben a kodot hozza igazitjak. Nem elkepzelhetetlen, mert DX12-vel vegre PC-n is elkezdik hasznalni azt az arhitekturat amit a PS4 es az XO mar evek ota kihasznal es profital belole. Bar a mantle is megoldast kinal ra, de nem annyira elterjedt.
2B OR NOT 2B that is FF
-
nullpoint
senior tag
Mi az a naiv port?? Jóhiszeműen portolnak?? Komolyan rákerestem a neten, de ilyet semmilyen nyelven nem találtam....
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
nullpoint
senior tag
Ettől nem lettem okosabb
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
Yutani
nagyúr
válasz nullpoint #25 üzenetére
Én sem értek hozzá, de én úgy képzelem el, hogy a motor számolja ki, hogy a virtuális térben mi hol helyezkedik el, a render back-end pedig a kiszámolt jelenetet az általad látható képpé konvertálja. Ezt a render back-endet lehet cserélni DX11-ről DX12-re, Vulkanra vagy Mantle-ra, de ha maga a motor nincs átalakítva úgy, hogy több objektumot tudjon számolni az új API-knak köszönhetően, akkor tehetsz bármit a végére, nem fogsz különbséget látni (rosszabb esetben sebességcsökkenést).
Remélem, akad itt egy szakértő, aki jobban el tudja magyarázni...
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Shing
őstag
Nem kell itt mélységekbe menni. Naiv port: Azt hiszik, hogy itt-ott átdolgozzák DX12-re a motort és már kész is vannak. Nem, az egészet át kell írni.
Egyébként iszonyat nagy bukó lett a DX12. Tizenéves dolgokat cseréltek le és nem lett belőle semmi. Van ahol több teljesítményt ad a 7 éves DX11, mint a DX12-WDDM2.0-W10 triumvirátus. Hol a kismilliárd rajzparancs előny? Most akkor mégsem a CPU idővel voltak gondok? Mert egy 3 éves I5 nem gyorsul semmit. Hol vannak az eddigi kihasználatlan hardveres előnyök?
Ennyit a ph-ról és az elméleti gondolkodásról. Bármit olvastok itt a konzolok, DX12 és egyéb nextgen nyalánkságokról, nem szabad elhinni. Nem lett semmi a konzolokból, nem lett semmi a DX12-ből, nem lett semmi az AMD-ből. Nem azért, mert nem lehetnének igazak, hanem mert a valóság nem működik ilyen egyszerűen. Én elhiszem, hogy aki ehhez ért nem látja a fától az erdőt, csak akkor meg kell próbálni objektíven gondolkodni és úgy cikket írni.[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
Azt gondoltam az első két mondatodnál, hogy érted, miről van szó, de erre a gondolatra gyorsan rácáfoltál az utána következő fröcskölődéssel.
Te sem érted, hogy nagyon az elején vagyunk a DX12-nek. Amiket leírtál, az alapján maradhattunk volna DX9.0c-n, mert azzal is mindent ugyanígy meg lehet jeleníteni, nem kell a fejlettebb rendszer. Hiszen Crysis-ban is meg lehetett peccselni a DX9 verziót, hogy a DX10-only highest beállításokat el lehessen érni. Akkor minek kellett a DX10? Aztán a DX11? Most meg a DX12?
Az, hogy a 3 éves i5 proci milyen gyorsulást mutat vagy nem mutat, nagyon sok változótól függ. Fejtsd ki kérlek, mire gondolsz, milyen körülmények között nem produkál gyorsulást.
#tarcsad
Új hozzászólás Aktív témák
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Wise (ex-TransferWise)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Xbox Series X|S
- ASUS ROG Ally
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- MG4 menetpróba
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...