Hirdetés
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chesterfield
senior tag
Eddig ez a GDPR megoldás tetszik a legjobban :
-
Chesterfield
senior tag
Erre a feladatra tudtok hatékonyabb algoritmust?
Write a function that, when passed a list and a target sum, returns two distinct zero-based indices of any two of the numbers, whose sum is equal to the target sum. If there are no two numbers, the function should return null.
For example, FindTwoSum(new List<int>() { 3, 1, 5, 7, 5, 9 }, 10) should return a Tuple<int, int> containing any of the following pairs of indices:
0 and 3 (or 3 and 0) as 3 + 7 = 10
1 and 5 (or 5 and 1) as 1 + 9 = 10
2 and 4 (or 4 and 2) as 5 + 5 = 10public static Tuple<int, int> FindTwoSum(IList<int> list, int sum)
{
for (int i = 0; i < list.Count; i++)
{
for (int j = i + 1; j < list.Count; j++)
{
if (list[i] + list[j] == sum)
{
return Tuple.Create(i, j);
}
}
}
return null;
}azt mondja a kiértékelő, hogy Performance testen ez elbukik.
-
#81999360
törölt tag
válasz Chesterfield #12154 üzenetére
Szerk: Már látom, hogy ez nem pont az a feladat, de talán a stackoverflow jó hely elindulni.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz Chesterfield #12154 üzenetére
i-t elég lenne csak count-1-ig elvinni, de mást nem látok benne.
Ja, közben megnézem Sspot linkjét, az tényleg jó:
Map<Integer, Integer> indexMap = new HashMap<>();
for (int i = 0; i < list.length; i++) {
int needed = sum - list[i];
if (indexMap.get(needed) != null) {
return new int[]{i, indexMap.get(needed)};
}[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Chesterfield
senior tag
Köszi a válaszokat!
-
Gave
addikt
válasz Chesterfield #12154 üzenetére
Szerintem az alap probléma az volt, hogy a listát minden iterációban újra számoltatod a hossza meg nem változik.
Here? For folks like us? Wrong city.., wrong people
-
kovisoft
őstag
válasz Chesterfield #12154 üzenetére
Amit írtál, az ugye N*N-es algoritmus, de meg lehet csinálni N*log(N) lépésben is:
(1) Lerendezed a listát úgy, hogy eltárolod az elemek eredeti indexeit is. Ez O(N*log(N)) lépés.
(2) Végigmész a rendezett listán a két végéről indulva, az első elemhez a végéről megkeresed azt, amivel az összegük már a keresett összeg alá esik, ekkor az alsóval lépkedsz felfelé, amíg az összegük túlnő a keresett összegen, aztán megint fentről lefelé, és így tovább. Ha bármikor megtaláltad a keresett összeget, akkor visszaadod az indexeket, különben null. Ez O(N) lépés.
Szerk: akkor ér véget az algoritmus, amikor a két végéről indulva összeérnek az elemek.
[ Szerkesztve ]
-
kovisoft
őstag
válasz kovisoft #12159 üzenetére
Kicsit még továbbgondoltam, és O(N) lépésben is meg lehet csinálni, ha használhatunk még plusz tárhelyet:
Végigmegyünk a tömbön és minden elemet (az indexével együtt) beteszünk egy hashtáblába. De mielőtt betesszük, megnézzük, hogy a keresett összeg mínusz az adott elem benne van-e már a hashtáblában. Ha igen, akkor találtunk egy párt, és visszaadjuk ezeknek az indexeit.
Annyi csúsztatás van a dologban, hogy O(1) komplexitást feltételeztem a hashtábla elérésében.
-
dajkapeter
senior tag
Sziasztok!
Kicsit (nagyon) kezdő vagyok a programozásban. Azonban szükségem lenne egy kis progira, vagy kódra. Nem nagyon tudok rákeresni, mert magyarul se nagyon tudom megfogalmazni. Remélem érthetően fogok fogalmazni.
Vagy egy millió éves programunk (DEASE, DataEASE). Szerencsére 64bites rendszeren ez nem akar elindulni. De a vDos-nak hála elindul. Azonban! Aki használni fogja az nem tud programozni, sem dos-os felületet használni. Ezért segítségre lenne nekem szükségem. Kellene nekem egy fájl, ami elindítja a vDos-t és behívja a szükséges indítófájlt. Ehhez milyen kód szükséges? Ilyet még sosem csináltam, ezért kérnék segítséget. Hogy induljak neki?
Köszönöm előre is!
Ha írásommal megsértettelek akkor annak valószínűleg nem én vagyok az oka....
-
opr
veterán
válasz dajkapeter #12163 üzenetére
Nem mostanaban volt utoljara kozom barmilyen dos-hoz, de ha jol tevedek, ha annyit szeretnel, hogy "boot" utan elinduljon egy program dos alatt, akkor annyit kell tenned, hogy az autoexec.bat file vegere (utolso sorba) beirod, hogy "CALL C:\programAminekFutniaKell\programAminekFutniaKell.exe"
Ha ez mukodik, akkor ahanyszor elinditod a vDos-t, ugy indul el, hogy elindul benne ez a program is.
szerk: amugy ez inkabb sysadmin terulet, mint programozas, tehat ha ez a fenti tipp nem jon be, en lehet megkerdeznem ott is, hatha van olyan, aki ismeri a vDos-t
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
sztanozs
veterán
válasz dajkapeter #12163 üzenetére
Olvasd végig a vDOS FAQ-t. Mivel fogalmunk sincs, hogy épül fel a könyvtárszerkezet és milyen feltételei vannak a program futásának, így azt csak próbálkozva lehet majd valószínüleg működésre bírni.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
dajkapeter
senior tag
-
Sokimm
senior tag
Sziasztok!
Az AVR-es topic kihalt, ezért jöttem ide, mert pár dolgot jó lenne, ha a helyére tennétek a fejemben!Arduino után szeretnék tovább lépni kicsit, és az Atmel Studio-t letöltve nézegetem a "logikát", de nem értem, hogy mi a különbség (pro kontra) a WinAVR és a GCC között?
Aztán egy logikai timeline-t se tudok még a fejembe összerakni rendesen.
Atmel Studio (C) -> WinAVR/GCC fordító (hex) -> ISP/JTAG programozó (upload) -> mikroprocesszorra való feltöltés után futtatás?
Ez így mennyire sántít?És melyik programozónak van normális win10 drive-e? (mert van itthon AVRISP mk1 és 2 is)
A környezet amin dolgoznék: Win10 64bitHa butaságot írtam, megkérnék mindenkit, hogy JAVÍTSON KI, mert olyan rossz bután élni!
Köszönöm az építő kritikát, segítséget előre is! -
bozsozso
őstag
Sziasztok,
Kis segítség kellene delphiből viszek át egy programot lazarusba, egyelőre minden megy rendben de a kilépés gombra kattintva a feltett kérdésre Igen/Nem helyett Yes/No jelenik meg. Ez delphiben rendben volt. Az alábbi sort használom erre:
begin
If Application.MessageBox('Biztosan kilép?','Kérdés',mb_YesNo+mb_iconquestion) = mrYes then
begin
FrmKr.Close; //Kilép
end;
end;Tudnátok segíteni mit kellene másképpen csinálnom?
Előre is köszönöm.
-
bozsozso
őstag
válasz Mercutio_ #12170 üzenetére
QuestionDlg Itt meg lehet a gombok feliratát adni.
-
Gyb001
senior tag
Sziasztok.
Egy otthoni projektem keretében kérnék egy kis segítséget, iránymutatást hogy hogyan tudnám megoldani ezt.Adott egy adatbázis amibe arduínók írnak/olvasnak adatot php fájlokon keresztül. Ehez készítettem egy joomla + js+ php alapú weblapot ahol grafikonok, táblázatok vannak, amik X másodpercenként fetchelik az adatokat (ezt nevezzük fetch függvénynek)
Hogyan tudnám az megoldani hogy egy arudinóra kötött gomb mengnyomásakor meghívódjon a korábban megnyitott weblepon a fetch függvény, azaz frissüljönek az adatok?
Ha arduinóra rárakom a gombot, és a megnyomásakor meghívok egy függvényt akkor azt az interruptot/eseményt hogyan tudnnám a weblapra továbbítani?A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
#81999360
törölt tag
Sziasztok,
manapság elég sok szabadidőm van és szeretnék belekezdeni egy nagyobb dologba.
Sosem nézelődtem ilyen téren, csak a webes nyelvekkel vagyok jóban. (PHP, JS, NODE.JS...)Viszont most szeretném magam kipróbálni játékfejlesztésben is.
Persze nem ebből szeretnék megélni, de mégis érdekel, hogy milyen nyelv az ami mostanában standard.Maga a game developerkedést azért nem is értettem soha, mert pl. ha nekem van egy ötletem, azt grafika nélkül, hogyan valósítom meg? Vagy vannak ilyen presetek amiket lehet használni? Mostanában a YouTube ajánl solo indie game developer videókat de arról senki sem beszél, hogy most a játék programozásán kívül még az animációt is elkészítik? Akkor már azt is meg kellene tanulnom?
Valaki aki egy kicsit jobban benne van a dolgokban, tudna segíteni?
Előre is köszönöm.
-
opr
veterán
válasz #81999360 #12174 üzenetére
Egyedul nem fog menni, csak ha csak vasarolt asseteket hasznalsz, kulonben felejtsd el.
Amugy C# (Unity), C++ (Unreal Engine) a legelterjedtebb nyelvek/megoldasok.
Nagyon jo mindketto, bar masra. Az en tapasztalatom alapjan a Unity jobb proof of concept-re, gyorsabban lehet vele koncepciokat osszedobalni gyorsan, hogy lasd, mukodik-e, amit kitalaltal, az Unreal Engine viszont komolyabb olyan szempontbol, hogy sokkal tobb dolgot tudsz benne baszkuralni/finomhangolni.Mindket engine-nek van nagyon fasza asset-boltja, ahol vannak modellek, hangok, animaciok ingyer vagy nevetsegesen olcson zsakszamra (pl szinte az egesz pugb csak ilyenekbol all).
Ha ezzel a szinttel nem elegszel meg, akkor bizony csapat kell. Minimum egy rajzolos muvesz concept art-ra, egy 3d modellezo, egy animator, egy photoshop-magus, egy iro (ha akarsz storyt), plusz a programozo. Emellett nem art valaki, aki tisztaban van olyanokkal, mint hogy megis, hogyan keszul egy jatek, van mar neki kesz projektje/referenciaja, hovatovabb iranyitott mar csapatot, stb...
Nem akarlak elkedvetleniteni, de a jatekfejlesztes 2d platformer szint felett az egyik legkomolyabb, legnehezebb, legkomplexebb resze a programozasnak.
Kezdesnek en ajanlom, hogy vegyel meg egy 10 euros Udemy kurzust, aztan hajra!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
dabadab
titán
A játékfejlesztésben a legmacerásabb rész az szokott lenni, hogy nincs specifikáció. Ha az ember olvasgat arról, hogy hogyan születtek mindenféle játékok (főleg az emlékezetesebbek), ott azért elég visszatérő motívum az, hogy megcsinálják a játékot, tesztelik, rájönnek, hogy az úgy nem jó, újraírják, úgy sem, újraírják, úgy működik - és nem csak a kódot kell ilyenkor kukázni, hanem gyakran előfordul, hogy az egyebek is áldozatul esnek és azokat is többször le kell gyártani.
"Nem akarlak elkedvetleniteni, de a jatekfejlesztes 2d platformer szint felett"
De ha megnézel egy Super Metroid (1994, 2D platformer) stáblistát, az se egy névből áll és két évig faragták - pedig hát alapvetően az 1987-es Metroid remake-je, szóval nagyjából azt is tudták, hogy mit akarnak és hogyan fog működni mint játék.
De a dolog másik oldala meg persze az, hogy ma van egy csomó tök fejlett eszköz (engine-ek, asset shopok, miegyebek), amivel azért egy egyemberes csapat is össze tud rakni valamit.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
opr
veterán
válasz #81999360 #12178 üzenetére
Mondom, a pubg is gyakorlatilag csak abbol all, es ennel azert tovabb jutottak.
dabadab#12176:
"A játékfejlesztésben a legmacerásabb rész az szokott lenni, hogy nincs specifikáció."
Bizony, ezzel teljesen egyetertek. Tegyuk hozza, gyakorlatilag lehetetlen is, hogy egy jateknak elore megirjuk a specifikaciojat."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
DopeBob
addikt
Lazán kapcsolódik, de azért beteszem ide:
Indiana Jones and the Iron Phonix
Maga az oldal is nagyon jó, de ebben a cikkben erről a soha el nem készült játékról van szó, és benne van az eredeti design doksi is [link]
Nagyon érdekes olvasmány mindkettő.
MZ/X
-
disy68
aktív tag
válasz DopeBob #12180 üzenetére
Ha már sztori: MoonQuest most lett nemrég early access steam-en beta fázisban, erről egy kis összefoglaló
How to take 7 years to ship a beta.“Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.” — The Dude
-
Jim Tonic
nagyúr
Hali,
volna egy SQL kérdésem, de az a topik halott. Dátumra kellene szűrnöm a keresést, a kapott értékeknek kisebbnek kellene lennie, mint az előző hónap első napja. Nem arról van szó, hogy ezt nem tudom megírni, a buktató ott jön, hogy ez egy környezet, ami Transact SQL-t támogat, ahonnan az adatokat olvasom, az meg egy Progress DB, ami ODBC-vel van becsatolva. Az driver meg visszavágja az összes próbálkozásom, hogy ez meg ez nem támogatott.
Tehát a kérdés: van valami olyan függvény erre, ami ODBC kompatiblis?Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
I02S3F
őstag
Sziasztok! Olvasom a Computer Science from the Bottom Up c. könyvet. Amit alig értek. Mérnökinfo foszk-t fogok tanulni. Fogom ezt később érteni? Annyit értek, hogy a könyv az operációs rendszeren belüli folyamatokat bontja le. A virtuális memória résznél tartok. Látom, hogy ezt nekem tanulnom kell. Ha fejből mennek a fogalmak szerintem a közöttük zajló interakciókat is jobban megértem. Mit gondoltok? Ill. kell-e tudni fejből ezeket a folyamatokat, vagy csak elég megérteni? Normális, hogy elsőre nem értem?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Gave
addikt
válasz I02S3F #12187 üzenetére
Hát szerintem olvasd el az intro-t mert a szerző is elmondja, hogy ezzel az anyaggal árral szemben mész .
So computer science is taught from the "top down"; applications, high level programming, software design and development theory, possibly data structures. Students will probably be exposed to binary, hopefully binary logic, possibly even some low level concepts such as registers, opcodes and the like at a superficial level.
This book aims to move in completely the opposite direction
Here? For folks like us? Wrong city.., wrong people
-
Ispy
veterán
válasz Jim Tonic #12190 üzenetére
Én először megnézném simán fix dátumokkal egy fapados kóddal (dátum > érték and dátum < érték). Ha azzal megy, akkor szép lassan minden függvénnyel megnézném, hogy hol kezd el szarakodni.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
I02S3F
őstag
válasz I02S3F #12187 üzenetére
Sziasztok!
A könyv a 151. oldalon ír a statikus library-król.
A static library is simply a group of object files. The object files are kept in an archive,
which leads to their usual .a suffix extension. You can think of archives as similar to a
zip file, but without compression.Hogyan különülnek el a különálló részek ebben az arhívumban? Ha jól értem egy IDE-ben lehet ezeket az arhívumokat olvasni. Namost az IDE gondolom elkülöníti nekem az egyes függvényeket, ugye?
-
dabadab
titán
válasz I02S3F #12192 üzenetére
"Hogyan különülnek el a különálló részek ebben az arhívumban?"
Implementiációfüggő és neked ezzel igazán nem kell foglalkoznod.
"Ha jól értem egy IDE-ben lehet ezeket az arhívumokat olvasni."
Nem igazán. Eleve egy statikus libbel nem nagyon találkozol az IDE-ben, mert programozáskor nincs rá szükség, akkor a header file-okat használod, debuggoláskor meg szintén nem, mert akkor már az egybefordított programot látod, nem külön a statikus könyvtárat.
DRM is theft
-
DrojDtroll
addikt
A Windows alkalmazások valószínűleg c#/.net-ben vannak írva?
Gondolok itt a kepmetszore és a paintre.
-
martonx
veterán
-
I02S3F
őstag
Sziasztok! Az Ubuntu esetében stack-nek hívják a 16.04-hez backportolt kernelt és grafikus drivereket. Valaki (azért itt kérdem, mert nem egy hobby felhasználó véleményére vagyok kíváncsi) elmondaná nekem, hogy mi a fogalma ennek a stack-nek?
Más értelmezésben olvastam róla.
[ Szerkesztve ]
-
szata.68
senior tag
Sziasztok!
Egy nem teljesen a témába vágó kérdésem lenne,de szerintem ti tudjátok a legjobban.
Az egyik program 128bites SSL titkosítást ígér. Így valóban csak én (illetve akit én szeretnék) férhetek hozzá az adatokhoz?
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz szata.68 #12198 üzenetére
"Az egyik program 128bites SSL titkosítást ígér. Így valóban csak én (illetve akit én szeretnék) férhetek hozzá az adatokhoz?"
A kettő között olyan nagyon kemény korreláció nincs. A 128 bites AES (az SSL protokoll maga nem határoz meg konkrét titkosítási algoritmust, de mostanában elég biztosra lehet venni, hogy AES-ről van szó) önmagában megbízható titkosítás, AZT nem fogja feltörni senki - az már más kérdés, hogy meg lehet-e kerülni, mert van valami hiba a programban vagy szándékosan elrejtett hátsókapu vagy egyéb.
DRM is theft
-
Domonkos
Ármester
válasz szata.68 #12198 üzenetére
A legtobb esetben egy primitiv, am konnyen hasznalhato/ertheto/ellenorizheto titkositas sokkal hatasosabb tud lenni, mint egy bonyolult, amirol a juzer nem tud meggyozodni, hogy helyesen hasznalja/jo vegeredmenyt kap-e. Ha az interneten azt olvasod, hogy "a 128 bites ssl titkositas a kiralysag", de csak a hited az ami meg tud gyozni hogy tenyleg azt csinalja a szoftver amit iger, akkor inkabb ne hasznald!
Vagy ertsd meg eloszor nagyon jol, vagy atmenetileg hasznalj valami primitivebbet! A security nem a buzzwordokrol szol.
~szerintemGender of electrical connectors is defined by the pins.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen