Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szirty

    őstag

    válasz Csorosz #851 üzenetére

    Helló Csorosz!

    "Talán így sokkal jobban kivehető. "

    Nah látszik már! :)
    A szaggatott vonallal keretezett opcionális részben van a fékellenállást, azt a ponttal és a +al jelölt kapocsra kell bekötni.
    nyilván a fékellenállás is egy opció (nem kötelező használni).

    A körülötte lévő áramkör valóban egy mágneskapcsoló öntartással, nyomógombokkal.
    mit nem bírtam kivenni az egy "thermal protection device".
    Egy hőfok kapcsoló, ami megszakítja a mágneskapcsoló tekercs áramát és így feszmentesíti a frekvenciaváltót. A fékező ellenállás hőmérsékletét figyeli (nyilván egy bimetálos kapcsoló).
    Ezt nem kell feltétlenül használni a fékellenállás köthető közvetlenül az említett kapcsokra.

    A dolog lényege a következő:
    A fékellenállás a frekiváltó belső DC körét terheli (egy ún. "fékcsopperen" keresztük), vagyis azt a feszt, amit a hálózati bemenő feszöltségből állít elő.
    A fékcsopper egy kapcsoló elem (ált. IGBT, vagy FET). Arra való, hogy a motor meredek lassításakor a motor generátor üzemmódja közben keletkező energiát elmelegítse az ellenálláson. Szépen PWM módszerrel kapcsolgatja az ellenállásra a belső DC kört ahogy a belső DC fesz nő.


    (Az ábra szerint a fékellenállás az R+ és R- kapcsok között helyezkedik el)

    Ha a fékcsopper kapcsoló elem üzem közben netán zárlatossá válik, akkor a teljes DC köri fesz akadálytalanul kijut a fékellenállás kapcsaira. Ettől az igen hamar felizzik és tüzet is okozhat (ez sokkal több mint amit üzem közben kell elviselnie). Ezt figyeli az opcionális áramkör. Ilyen esetben a hőfok kapcsoló felmelegszik és áramtalanítja a frekvenciaváltót.

    Ha elhagyod ezt a védelmet működni fog minden, de a fékcsopper zárlata esetén lehet egy kis tüzijáték...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák