- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
byte-by
tag
válasz Ghummmy #3493 üzenetére
halo Ghummmy !
én a saját céges tapasztalatomat tudom megosztani.
azért azt gondolom, ha a "vezetés" nem szakma beli, akkor mindenképp érdemes kezdeményezni.
komoly probléma, ha a "vezetők " szíve vágyát észnélkül, átgondolatlanúl, "csakazértis" meg akarjuk valósítani.
Természetesen mindenre van megoldás, de az legyen ésszerű, átgondolt, logikus, hatékony,(neadj Isten)takarékos, stb.
persze a vezetők mindíg jobban tudják, de határozottan meg kell próbálni kivitelezhető és hatékony, stb. módszer felé terelgetni a képzeletüket, amennyire csak lehetséges!( sikerülhet is..)nálunk gépsoronként egy kis kompakt plc van, amivel mindössze 2 bemenetet és 2 kimenetet használunk.
ezt a soronként 2 gépnél tesszük.Tehát 4 be és 4 kimenet.
figyeljük, hogy a gép be van-e kapcsolva , illetve hogy effektíven termel-e.a kimenet a gép tiltását eredményezi, adott esetben.
a gyártó és a csomagoló gépet figyeljük soronként, a többi gép ugyis függ ezektől.
a kis plc-khez tartozik egy kis nyomógombos panel(HMI jellegű).
ez a panel van hálózatba kötve, gépsoronként egy darab.
egy izmos pc-hez csatlakoznak, ami a megfelelő programmal regisztrál mindent:gép bekapcsolása, termelés ideje, kezdete-vége, állásidők(fajtái), felhasznált anyagok,üzemórák, stb.a kulcs: a gép csak akkor indítható ha a kezelő (vagy technikus) beüt egy kódot a hmi-be.ez lehet:termelés, beállítás, javítás, átállás, anyagfogyás,lefogyás,hiba,stb.tehát a panel és a beütött kódok tartalmazzák a regisztrálandó információt, és nem IO-k százai.a paneleket a gép bekapcsolása indítja, illetve gyakorlatilag onnan kap tápot.(a plc máshonnan, így azt is tudjuk mikor nincs bekapcsolva a gép)
pl. a gép megáll, elkezdi számolni az állásidőt, ha újra szeretnék indítani, a felajánlott kódok közül kiválasztják pl. a "beállítás" kódot, és a rendszer tudja, hogy az XY gép 18 percet állt beállítás miatt.előny: minden kis plc-n ugyanaz a program fut, illetve minden panelen is ugyanaz a program.valamint nem elhanyagolható előny, hogy meg fogják kérdezni, hogy ezen és ezen a gépen a pl. beállítás miért tartott ennyi és ennyi ideig, ezért a géppel foglalkozni kell.
hátrány: kell valaki aki beüti a kódot, ezért ez kissé szubjektívnek tűnhet.bár automatizált gépekről van szó, tehát nem kell sűrűn gombokat nyomogatni.
a rendszerrel a "vezetés" szinte minden gépsor-történéssel tisztában lehet.természetesen a TMK-nak is rendelkezésre állnak az adatok.a hálózat működéséért az IT felel.
az általad leirtakhoz.
az mindíg jó, ha tudjuk ki volt műszakban amikor akármi is történik.
Fontos, hogy az emberek megértsék nem a felelőst keressük, ha történik valami, hanem, hogy mi történt és milyen intézkedés lett foganatosítva.az még jobb ha követhető, hogy milyen beavatkozás történt, és mikor.
negatív példa: egy cégnél imádták az állandó letolást és fenyegetést,eredmény: ha megkérdezted, hogy az XY gépen ezt-és ezt ki állította el vagy be , a válasz mindíg az , hogy "senki".pedig nem a felelőst keresed, hanem, hogy az elállítás vagy beállítás, honnan lett állítva, melyik írányba, több lett vagy kevesebb, esetleg ha nem sikerült és pont azért vagy ott, akkor hol volt eredetileg, stb.számomra nagyon pozitív egy cégnél, hogy ne bűnbakot keressünk , hanem megoldást.
ez esetben az emberek közlékenyebbek lesznek, és tanulhatunk egymás eseteiből.viszont.havi 80.000 -ért dolgozó operátoroktól ne várd el , hogy utána nézzenek, hogy esetleg miért állt meg a gép.nem is az ő dolguk, és hidd el lehet, hogy jobban jársz, ha Ti nézitek meg.
esetleg a szerszámos kocsikat tartsátok a helyszínen.
észrevehető , hogy ahol az operátorokat vagy a kezelőket egy kicsit jobban megfizetik (vagy esetleg megbecsülik) ott jobban partnerek a gép támogatásában is.byte-by
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...