Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • taranis

    addikt

    Érdekességképp leírom a sztorim, én azt hittem, hogy a Paypal buyer protection egy jó dolog, a vevőért van kitalálva, meg hát nem véletlenül ez az általános vélemény róla. Na, hát az én esetem az egyik kivétel. Február elején rendeltem egy terméket Németországból, Paypallal fizettem. Gond nélkül megjött, de közben kiderültek a termékről olyan hiányosságok, amik miatt az elállás mellett döntöttem. A termék patika állapotban visszakerült az eladóhoz, papírokkal, trackinggel bizonyíthatóan. Az eladó viszont nem akarta megtéríteni a számla teljes összegét, le akarta vonni belőle a feladási díjat. Tájékoztattam, hogy az EU-n belül érvényes törvényeknek megfelelően nekem csak a visszaküldés árát kell állnom, a számla teljes összege visszajár. Nem válaszolt, indítottam egy Paypal disputet. A disputeban ismét leírta az eladó, hogy nem fogják kifizetni a teljes összeget, egyúttal azt is leírták, hogy épségben visszakapták a terméket. Mindenesetre itt is ugyanaz lett a sztori vége, egy idő után nem válaszoltak. Oké, claim lett a dologból, a Paypal nekiállt vizsgálódni, bekértek pár adatot, többek között a visszaküldésnél kapott tracking numbert is. Én ezt megadtam, az eredeti feladóvevényt is bescanneltem. Majd egy hét múlva jött egy levél, hogy döntöttek, az eladó javára, mivel nem volt igazolható, hogy tényleg visszaküldtem volna a terméket. Teljesen lefagytam, nincs magyarázat a dologra, valószínűleg az eladónak sikerült valahogy félrevezetnie őket. Mindezt úgy, hogy már a dispute szövegében elismerte az eladó, hogy nála a termék! Döbbenet.
    200 EUR-ról van amúgy szó, nem fogok belehalni, de azért fáj. Az a szomorú, hogy semmit sem tudok tenni. Lehet itt fordulni fogyasztóvédelmi központhoz, békéltető testületekhez, de ezek nem hatósági szervek, ha az eladó nem akar fizetni, ők nem bírhatják rá. A biztos megoldás az ügyvéd, de német ügyvéd kell, és ott már a kezdeti konzultáció díja is alsó hangon 100 EUR, de elérheti a 200-at is. Mindegy is, alapvetően a Paypalban csalódtam, de nagyot. Írtam nekik amúgy az eset után, hogy ez érthetetlen, de nem is kaptam választ. Onnantól, hogy egy claim lezárult, már nem nyitható új dispute, gondolom ők úgy vannak ezzel, hogy eset lezárva, reklamációnak nincs helye.

    colorizer.net

Új hozzászólás Aktív témák