Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Mai napon "próbáltam ki" egy példányon (Astra G, 2006, 5 ajtós, 1.4 90LE) a szervíz kód villogtatást. A leírt módon gáz kopp, fék kopp, gyújtás ráad, majd számoltam. 12-ig jutottam el szünet nélkül, majd ott levettem a lábam a pedálokról, akkor abbamaradt. Ez mit jelent? Elvileg csak max. tízet szabadna villognia szünet nélkül, nem? Egy 2007/2 példánynál is hasonló módon működik a módszer?
Előre is köszönöm a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Azt is vedd figyelembe, hogy nem az összes autónál van kitöltve a futott km mező.
Így lehet, hogy az általad kalkuláltnál is megkíméltebb az eladó járműállomány.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Én is csodálkozok néha embereken. Elég nagy "felelőtlenség", eszetlenség egy autót venni újonnan, úgy, hogy nem tudja milyen autóra kell számítania. Ha jól felderíti, utánaolvas az ember a kinézett modellnek, nagy meglepetés nem érheti a teljesítménnyel, kényelemmel, stb-vel kapcsolatban. Egy ekkora tételnél már pedig megéri utánajárni a dolgoknak vásárlás előtt. De ez csak az én véleményem...
-
BigBlackDog
veterán
válasz zolikaDB #16456 üzenetére
Szerintem nagyjából reálisnak mondható, bár én nem venném meg. Az okok:
1. Sok az a 170e km (valójában lehet, hogy még több is az)
2. Első évjárat a C Vectraból, min. 2006-tól választanék, talán apróbb hibákat már javították 4 év alatt.
3. Alaposabban körüljárnám személyes szemrevételezésnél, kereskedőknél (nem szalonban) láttam már "érdekes" autókat. Magánszemélytől talán egy fokkal biztonságosabb lenne (igaz hallottam ellenpéldát is, de minimálisat).
Persze ezek mind függnek a rászánt összegtől. Ennek ismerete nélkül nehéz nyilatkozni.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz zolikaDB #16458 üzenetére
Astra G nem rossz autó. Sajnos csak majdnem lett egy nálunk is, de anyagiak miatt inkább visszább kellett fogni. Caravan-ból nehezen lehet jót kifogni (legalábbis egy hónapos keresés alatt, október-november tájékán), ahogy észrevettem, sokat munkásautónak használtak. Másik dolog; néha olyan autókra volt kiírva a 80e km (órában is természetesen annyi volt ), aminek már fényesre kopott a kormánya, kopott volt a sebváltó, kézifék bőrözése, kopott volt a pedálja, stb. Szóval ésszel, és nézz körül nagyon. De ha jó ajánlatot találtál, ne habozz szerintem.
Összességében: 1,2m Hufból szvsz esélyes egy normálisabb állapotú, 2002-2003 körüli G Astrát találni.
Pl. itt az első autó.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Zafiránál (1999-2005 közötti A) ha nincs semmi hibakód, akkor mennyit kell villognia hibakód kiolvasásnál? Esetleg négyszer 10 db felvillanást lehet látni (0000)? -
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Zafirában (2004) természetes, hogy a hátsó ajtókon az ajtónyitó mellett megvan a hangszórórács, de hang nem jön onnét egyik oldalon sem? Előfordulhat, hogy a 6 hangszórós változatoknál is bekerült a hangszórórács, csak nincs mögötte zajkeltő?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Még kicsit nehéz lenne, (egyelőre) nincs a közelembe a járgány. De alvázszám alapján itt megnéztem, az'mondja az oldal, hogy gyárilag csak 6 hangszóróval szerelték.
Viszont lenne egy újabb kérdés, ami felmerült. Mennyire bonyolult átállítani a központi-riasztó működését, hogy zárásra felhúzza automatikusan az ablakokat is (az ablakmozgató motorok működnek rendesen)? Jelenleg első gombnyomásra zárja az ajtókat, másodikra pedig reteszel és riaszt, ha jól emlékszem.
-
BigBlackDog
veterán
1. Gyárilag riasztómentes A Zafirába milyen riasztót érdemes beszereltetni?
2. Illetve a digitális klímavezérlő gombjainak van háttérvilágítása? A két potméter mögött világít valami, viszont a gombok teljesen sötétek ráadott gyújtás mellett.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #44890 üzenetére
Update: Közben rájöttem, hogy van világítás a klímavezérlőn is, csak nem árt helyzetjelzőt is kapcsolni hozzá.
-
BigBlackDog
veterán
Köszönöm a választ. Futtában utánanéztem ennek a Caesar kütyünek, ha jól látom, akkor egy budapesti cég foglalkozik (gyártja?, forgalmazza?) vele. Leírás alapján korrektnek tűnik és anyagilag sincs annyira az egekben az ára így elsőre. Gondolom akkor Te is náluk csináltattad még anno? Valakinek nincs tapasztalata esetleg velük, normálisan dolgoznak manapság?
(#44898) po1son: Ugyan, ahogy látom, kereskedő árulja, de az elmúlt néhány hét személyesen szerzett tapasztalatai alapján egész jó állapotnak örvend a képek alapján szerintem. Bár, számomra nincs teljesen összhangban a kormányon lévő dudagumik, illetve a sebességváltó szoknya állapota, ilyen kopottságú szoknyánál már általában a kormányon lévő gumitakarók is félig el szoktak kezdeni szétszakadni. De nagy tapasztalatom nincs ilyen téren, csak amit láttam az elmúlt ~egy hónapban.
(#44895) SÖ: Tudtam ám, hogy Volvot kellett volna nézegetni...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Erre most nem mondok semmit az 1.8-as Zafira rövid váltójával kapcsolatban. 60-70 környékén már kéri az ötödiket. 100 környékén forog ~3000-et a motor. Mondjuk még így is bőven csöndesebb, mint az 1.6-os F astra ugyanilyen tempó mellett, meg a fogyasztás is 5,5-6,5 liter között van klímával a kiírás alapján, meg értem, hogy kevés a nyomaték alacsony fordulatnál, de azért mégis csak kicsit szokatlan.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Tegnap kocsitakarítás (még mindig egy A Zafira) közben lettem figyelmes rá, hogy valami furcsa, néhány másodpercig tartó zizegés, búgás jön a középkonzol felől, majd egy relé kettőt kattan és újra csönd lesz. Ha ráadom a gyújtást, akkor szintén hallani a jelenséget. Most még a kulcs sem volt bent, csak az ajtók voltak nyitva. Minek a hangja lehet ez?
Másik számomra megdöbbentő tapasztalat; a kuplung- és a gázpedál alapanyaga is műanyag. Ezt nem gondoltam volna azért, de lehetséges, hogy csak én várok el sokat. Van erre egyébként valami ésszerű indoklás (balesetben esetleg kevésbé veszélyes, stb.)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Még egyszer megpróbálkoznék, hátha valaki tudja a választ. Szóval A Zafiránál lehet hallani néha (nyitott ajtónál, úgy, hogy a kulcs még nincs bent) valami furcsa, néhány másodpercig tartó zizegést, búgást (mintha valami elektromos motor lenne) a középkonzol felől, majd két kattanást (mintha valami halkabb relé lenne). Utána csönd. Ha ráadom a gyújtást, akkor szintén hallani a jelenséget. Mi lehet a forrása ennek a hangnak?
-
BigBlackDog
veterán
Meg aztán a külföldről behozott jármű (elsősorban Németből, Ausztriából) az nem magyar utakon futott/kopott és nem az itthoni üzemanyagot itta ("állítólag" van ebben is különbség pl. Németország javára a nálam tapasztaltabb emberek véleménye szerint). Mondjuk azt hozzá teszem, hogy mi is megnéztünk jó néhány külföldről behozott járművet. Sokuk 15 évesen is jobb állapotban volt, mint sok itthoni 8-10 éves lelakott társa. Viszont 10 perc alatt olyan apróságokat (pl. ablakemelő nem működik, lyukas a kipufogó) lehetett felfedezni rajtuk, amiről még a "kereskedő" (szellemű) eladója sem tudott (akart tudni), mivel nála csak 1-2 hete van. De egy próbát megérhetnek.
Saját tapasztalat alapján azt mondanám, hogy inkább pár évvel régebbi egyedeket nézzél meg, ami saját korának megfelelő járművek között már drágá(bb)nak számít. Ugyan vételár tekintetében soknak fog tűnni, de ha korrekt tulajt és előéletet fogsz ki, akkor minimalizálni lehet a későbbi meglepetéseket. -
BigBlackDog
veterán
Ha már így a szervó témánál tartunk, kérdeznék egyet ismételten.
Szóval következő volt a szituáció a (A) Zafirával. Enyhe emelkedő, indulás alacsonyabb fordulaton, kis gázzal (klíma is ment, de egyáltalán nem volt fulladás közeli állapotban), majd 10-15 méter múlva fordulnék balra a sarkon. Tekerném is a kormányt, de mintha végállásban lenne, viszont a kocsi egyenesen megy. Kicsit jobban belekapaszkodva már elkezdett fordulni a dög, sikerült is bevenni a kanyart szervó nélkül. 10-15 méter haladás után szépen fokozatosan elkezdett visszajönni a rásegítés. Előtte, utána semmi baja. Eddig még nem láttam, tapasztaltam ilyet, kicsit meglepett. Mi lehet az oka, illetve mi lehet a megoldás? Egy ilyen eset után mennyire kell felkészülni, hogy véletlenszerűen elmegy a kormány szervó rásegítése? -
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #45309 üzenetére
Amit még elfelejtettem, hogy a műszerfalon semmi hibajelzés nem gyulladt ki, teljesen normális állapotot tükrözött.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Köszönöm, ránézek akkor, ahogy visszahűlt. Relatív poros, annyira jól nem látom sajnos.
Megnéztem akkufeszültséget is (esetleg nem-e a generátor nem bírta szuflával ellátni a szervószivattyút), de 12.99 Volt.
Hibakód kivillogtatás viszont nem túl egyszerű. Ha először ráadom a gyújtást, majd leveszem, benyomom a fék- és gázpedált és újra ráadom a gyújtást, akkor villog, ameddig fel nem engedem a pedálokat (25-30 villanás biztos volt szünet nélkül). Bármi egyéb módon próbálkozok (pl. kocsiba beülök, gáz, fék benyom, majd gyújtást ráadok) kigyullad az ikon és el is alszik néhány másodperc múlva. Ez természetes?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Szóval megnézve a szervóolaj tartályát. A kupakon van egy nívópálca, annak az alsó 1-1.5 mm-es része volt olajos. Jól sejtem, hogy nem ártana után tölteni?
1. Ha kevés van benne, akkor miért fogyhatott ki belőle az olaj?
2. Mivel illik ilyenkor után tölteni (előéletét ilyen mélyen nem ismerem, fogalmam sincs, hogy milyen olaj van jelenleg benne)? -
BigBlackDog
veterán
Hát, nem tudom, hogy ennek örüljek, vagy búslakodjak. Alacsony fordulat és nagy terhelés (indulás miatt) miatt nem lehet egyébként, hogy a szervó rásegítés "kikapcsol"?
Igazából legszívesebben azt mondanám, hogy nem akarok foglalkozni vele, csak nem jön elő többször, de kb. 90 km-et mentünk a kocsival a megvétel óta és nagyobb sebességnél, esetleg kanyarban eléggé balesetveszélyesnek érzem ezt a jelenséget. Más hiba viszont egyelőre (kopp-kopp) nincs.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz diablo1984 #45320 üzenetére
Lehetséges, hogy rákérdezek, bár túlzottan sok hasznát nem látom még (legfeljebb megtudom, hogy már nem mostani hiba, hanem tényleg régebb óta elő-elő jön). Még mindig járatom az agyam, hogy mi miatt lehet (és mit kell cserélni), egy dolog jutott még az eszembe. A "nevezetes" indulás előtt sikerült lefulladni, abból az állapotból történt egy restart. De emlékeim szerint a restart után, mintha lett volna még néhány másodpercig rásegítés és csak azután ment volna el 5-10 másodpercre, majd megint vissza. Mindegy, napokban elgurulunk szerintem egy szerelőhöz (addig meg nem nagyon lesz használva a jószág). Köszönöm a segítséget!
-
BigBlackDog
veterán
válasz DNReNTi #45459 üzenetére
Nálunk ugyan kicsit másabb volt a felállás, inkább az egyterűek voltak terítéken. A és B Zafirát néztünk, de egy-két H Astra is bejött a képbe. H Astrából az 1.7-es dízelt próbáltam, B Zafirából pedig volt az 1.9-es is. Az 1.7-es kicsit talán csendesebb járású volt, az 1.9-es motor hangja tiszta "traktoros" volt már számomra.
Kényelem terén egyértelműen a Zafira a nyerő szerintem a kettő közül. Vezetés közben nem éreztem nagyon hátránynak a magasabb építését, viszont lábtérben jobb volt, mint az Astra és a magasabb tető miatt szellősebbnek is tűnt számomra. Viszont a Zafirában az A oszlop alja néha idegesítő tud lenni, balos ívekben, kanyarokban, szerencsétlenebb helyen lévő zebráknál előre kell hajolni, ha be akarod látni a holtterét tisztességesen.
Viszont a dízel-benzin témában én is feltenném Calogero kérdését; miért nem benzin? Dízellel azért már könnyen fel lehet szállni a szop0rollerre ilyen idős példányoknál szerintem.
Rozsdásodást nem nagyon láttam még ezeknél (ha van, akkor én azt otthagynám), esetleg kavics felverődésekből kifolyólag egy-két pötty azért lehet. A valós futásteljesítmény megállapítását már nem tartom annyira könnyű diónak az Opeleknél, saját tapasztalatok alapján (szerencsére) nem kopnak túl könnyen a beltéri felületek, anyagok. Én a váltószoknya-kormány párost szoktam nézni általában, talán ez tud legjobban árulkodni. Kormánynál nem(csak) a felületet, hanem a küllők szélét is szemügyre szoktam venni (ahol a hüvelykujj pihen), mivel a kormányvédő csodákra képes. Váltószoknya 100e km alatt szerintem egyáltalán nem kéne kopott legyen, viszont ismerősnek a H Asrtájában 350e km felett, városi használat mellett már levedlette a bevonatának nagyobbik részét. Persze ezek sem biztosítékok semmire, mindent ki lehet cserélni ugye.
A fent írtak persze csak a saját véleményemet tükrözik, nem mondanám magamat nagy hozzáértőnek, csak megosztottam a tapasztalatokat, mivel nemrég lettünk túl mi is ezen a procedúrán.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mikuland #45714 üzenetére
Akkor egyelőre még várok. Gondolkoztam, hogy lecserélem a gyári CDR500-at, elsősorban a szolgáltatáskínálat bővülése (USB ) miatt, de még bőven kibírom a cd-kel is, ha hangminőség javuláshoz kéne a hangszórók cseréje is (azokkal -mármint nem a minőségükkel, hanem az állapotukkal- még semmi gond szerencsére). Szóval egyelőre élvezem a tizenéves technológiát és a gyári állapotot.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Mennyire természetes egy 1.8-as Zafiránál (Z18XE), hogy 2000-es fordulat alatt eléggé lusta, lomha? Nem fulladozik, nem dadog, csak nem húz, főleg indulásnál, 1000-es környéki fordulaton. A papírforma szerint többet várnék el tőle, bár lehet, hogy tévesen. Egyelőre még arra gyanakszom, hogy a gyertyák kicsit/nagyon kormosak, az előző tulaj nem emlékezett már, hogy mikor voltak cserélve. Szóval reménykedjek benne, hogy gyertyacsere után kicsit élénkebb lesz a Zafka, vagy másfelé keresgéljek, esetleg ez lenne a természetes?
-
BigBlackDog
veterán
válasz haddent #45740 üzenetére
+ (#45742) Nemt0m12: Gondoltam, hogy nem ott kell próbálkozni, nem is részingelni akarok, csak abból indultam ki, hogy az MK3-as Suzuki (is) jobban ugrott alacsony fordulaton. Ebből gondoltam, hogy esetleg nincs minden rendben, de ezek szerint Jürgenék ezt így alkották meg.
-
BigBlackDog
veterán
válasz haddent #45748 üzenetére
De igen, de most nem az astrát hoztam fel (azt csak hallottam füllel, de vezetni nem nagyon vezettem, csak utaztam vele). De a Suzuki 1.3-as motorral ahhoz képest is jobban ugrott (olyan elmondása alapján, aki mindkettőt vezette), illetve a saját tapasztalat alapján a Zafiránál is pörgősebb (volt). Elvileg mindhárom motor 8 szelepes, így emiatt nem értem teljesen az összefüggést. Persze, ha a tervezés az oka, akkor nincs több kérdésem, csak felmerült bennem, hogy esetleg más miatt (állapot?) vannak ezek a különbségek.
-
BigBlackDog
veterán
válasz haddent #45755 üzenetére
Hát, igazából sehol sem írták, hogy 16V lenne (8 szelepesként is lett véve, illetve a motormegjelölésnél sem szerepel sehol a 16V), szóval gondolom, hogy sima 8 szelepes. Le akartam venni most a motorburkolatot, hogy benézzek alá, de persze nincs itthon akkora torx csavarhúzó. És mi miatt lehet, hogy 8 szelepes létére nem akar szántani alul? Mintha még 2000 környékén motorfékkel vinnyogna kicsit a motor, de más probléma nincs. (Mondjuk simán lehet, hogy ez a vinnyogás természetes, csak nem vagyok hozzászokva, nincs túl nagy gyakorlati tapasztalatom még.) Esetleg az általam betippelt gyertyacsere segíthet a dinamikán, vagy másfelé is lehet hiba?
Most figyeltem fel, hogy elől a motorhűtő radiátoron csak egy ventilátor van? Szembe állok vele, akkor jobb oldalt, a hátsó felén van egy venti, de az első felén, bal oldalon nincs semmi. Viszont fent két menetes szár kiáll, alul pedig egy tartókonzol is van, ha jól látom. Gondolom itt lenne a helye a másodiknak, csak kérdés, hogy kell-e? Eddig nagyrészt kettőt láttam a hasonló zafkáknál.
Igazából gyakorlatban még nem volt/nincs (kopp-kopp) problémám vele, de valahogy folyamatosan keresem, hogy mit nem akart esetleg elmondani róla az előző tulaj. Valamiért nem hiszem el túl könnyen, hogy nincs rejtett hiba, időzített meglepi egy ~10 éves használt autónál.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mikuland #45791 üzenetére
Van klíma. Viszont néztem azóta néhány hahus képet és azt fedeztem fel, hogy a 2003-as facelift előttiekben két venti van a hűtőn, a facelift után viszont már csak egyet láttam mindenhol. Gyanítom, hogy a facelifttel költségcsökkentés is történt.
Van ecotec felirat van a motorburkolaton. Asszem ideje keresni valami torx csavarhúzót, benéznék most már a burkolat alá is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #45794 üzenetére
-
BigBlackDog
veterán
"A" Zafirához létezik tolatókamera? Valaki esetleg használ ilyen "mágiát"? Mennyire érdemes beszerelni?
-
BigBlackDog
veterán
válasz trassher #46078 üzenetére
Legalább nem szenvedett sokat!
Viszont kérdeznék egyet. Kisebb sebességgel (10-15 km/h) gurultam egy lejtős, kavicsos útszakaszon lefelé, majd nyomtam egy satut (faluszélén, közel, se távol ember, jármű nem volt). A kerék gyönyörűen csúszott 1-2 másodpercen keresztül, semmi észrevehető próbálkozás nem volt az ABS felől. Sem a pedál nem mocorgott, sem a kontroll-lámpa nem gyulladt ki. Gyújtás ráadásnál mindig felgyullad, majd 1-2 másodperccel a motorindítás után elalszik. Mennyire természetes ez? Félek, hogy éles helyzetben is kéretné magát esetleg. Közben a hibatárolóba is érkezett egy hiba (0140), de ahogy látom ez teljesen mást jelez.
Mindezek mellett a kocsi teljesen rendben van, tökéletesen megy (sőt, most már kicsit ugrósabb is lett MaxxMotion 95-tel), megáll, kanyarodik, zörejek és furcsa zajok nélkül, olajszint tökéletes, kontroll-lámpa nem gyulladt ki. Szóval nem annyira értem a helyzetet. -
BigBlackDog
veterán
válasz AMD Power #46084 üzenetére
A sima MOL-os 95-ös benzinhez képest nálam kicsivel jobban jár a motor (Z18XE). Alacsonyabb fordulaton is megjött a nyomaték, udvarból való kiállásnál, egy kisebb emelkedőn 1-es alapjáraton is felmegy. MOL-nak a hagyományos 95-ösével kis gáz mindig kellett, vagy fulladt. Hangban, fogyasztásban nem vettem észre különbséget.
(#46083) trassher: Asszem egy darabig nem fogom azt sem kipróbálni, nem nagyon van a közelben havas útszakasz. Majd az esős időben egy kihalt aszfaltos szakaszon teszek még egy próbát.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Egy H Astrában az 1.8-as benzines motor mennyit forog 120-130-as tempó mellett? Mennyire viselhető el hosszabb távon ilyen sebesség mellett a zaj az utastérben?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mikulásbá #56650 üzenetére
Hálás köszönet, akkor H Astránál is rövid váltó jár az 1.8-as motorhoz.
Viszont emiatt felmerül bennem az 1.9-es CDTI választása. Mennyire problémás motor? Napi ingázáshoz lenne használva, 1000 km/hónap bele lenne téve.
(#56651) w333: Nem, nem. Szép autó, formára jobban bejön, de egyelőre maradok a H Astránál. Mondjuk érdekelne, hogy ezt milyen motorral produkálta (esetleg az 1.6-os szívó benzinnel)?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest