- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Dell notebook topic
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fujifilm X
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lomha 8V
addikt
Teljesen mindegy milyet veszel, lényeg, hogy alu kímélő legyen. Amúgy a GM fagyálló eléggé megdrágult nemrég. Inkább Glicosam-ot vegyél olcsóbban, teljesen ugyanaz és jóval olcsóbb.
Motorolajokhoz: A GM motorolaj teljesen jó hétköznapi használatra, csak nagy igénybevételre nem ajánlott, mert hamar megég. De ahhoz bolond módon kell menni, jó pörgős motorral.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
Az biztos, hogy azt megérezni. Haveromnak van egy 1.5 dCi Cliója. Az mondjuk chipes, de mindegy, a lényeg ugyanaz. Nagyon jól megy a kocsi, az Omegámnak simán odaver, de a GSi-met is tudta szorongatni. Aztán egyszer valamit babrált rajta a bénája és elcseszte az ECU-t. Utána gyárit kapott és hát...szánalmas volt. Olyat zuhant a teljesítménye, hogy az nem igaz. Érzésre 50 lóerőt veszített. Mintha utánakötöttek volna valami 1 tonnás utánfutót. Szerencsére azóta már újra megcsinálták, hogy jó legyen.
-
Lomha 8V
addikt
válasz perczakp #25293 üzenetére
Nem szentírás, mert a dieselek távol állnak tőlem, de ilyet általában akkor csinál ha kábelszakadás, kopás van. Vagy valahol a műszerfal és generátor között, vagy a motorról a karosszériára menő vastag testkábelnél (ez a gyakoribb). Esetleg valamiért meg-megszoruló ékszíj, ha netán beállt a feszítője, vagy csapágyas valamelyik forgó része.
(#25296) KonzolKartel: Ez bizony nem jó dolog. Keress meg egy valódi villamosságszerelőt, aki átnézi, hogy mi lett elszarva. Aztán ha kiderül, hogy a hifi lett szarul berakva (gyári helyen átvezetéssel meg furkálással ez egész biztos), akkor menj vissza a "profi" ismerősödhöz és nyújtsd be neki a számlát. Remélem átérzed, hogy le is éghetett volna az autó és azt maximum az út széléről nézed. Vagy bent is égsz, extrém esetben. Ez nem játék.
(#25298) Findzs Én nem ismerem, de gondolom átlagos minőség.
(#25299) bzoly Ez könnyen előfordulhat. Sok múlik a lengéscsillapítók minőségén és a használati módon. De erős városi használatnál, 35.000- km alatt tönkremenő lengéscsillapító akár üzemszerű is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
Nekem sincs kondim, ellenben van 90A-s akkum, meg fullos, nagy motoros Omegából való, jó erős generátorom. Nincs is baj.
-
Lomha 8V
addikt
A fékolajos buli úgy működik, hogy olajcsere előtt öntesz bele fél litert (nem használtat). Utána hagyod járni alapjáraton 5 percet, aztán 5 percig tartod a fordulatot olyan 3000-en. Ezek után pedig leereszted és mehet bele az új olaj. Ez így semmit nem fog bántani, kipucol mindent és alig marad bent a régi olajból, mert a fékolaj oldja kicsit és kifolyik mint a víz. Én minden olajcserekor megcsinálom a Kadetten és az Omegán is. Nincs is hengerfej hang.
Szerk: Elnézést, véletlen volt a duplázás.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz #81556480 #25414 üzenetére
Nekem C Combo céges autóm volt, leírom annak a méreteit, szerintem nem sokat változtattak:
Raktér: 2.8 köbméter (2.800- liter)
Raktér hossza: 1787 mm
Raktér szélesség: 1348 mm
Csökkentett szélesség a kerékjáratok között: 1107 mm
Raktér magasság: 1175 mm
Padló magassága: 584 mmAjtó mérete:
Hátsó ajtó szélessége: 1238 mm
Hátsó ajtó magassága: 1139 mmEz teljesen alap változat volt, tolóajtó nélkül.
Moderátornak: Elnézést a duplázásért, de bőven lejárt az idő, mire megtaláltam a méreteket.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
(#25419) Pitu: 10 éve csinálom, amióta szerelek. Több motor van, ami 10 éve állandó kuncsaftom és még soha nem tapasztaltam olyat, hogy bármi problémát okozna.
(#25420) amargo: Ha "aluprotect" akkor nem lesz vele gond. Nyugodtan megveheted.
(#25421) _seth_: Multimétert kis ügyeskedéssel állandóra tudsz kötni a lambdára. Felrakod valahova a műszerfalra ahol látod, bekapcsolod mikor elindulsz az autóval és mikor szórakozik, csak rá kell nézned. Sajnos az általad leírt jelenséget sok dolog csinálhatja, nem állok neki távszakérteni, ehhez látni kéne.
(#25424) diablo1984: A tapasztalat azt mutatja, hogy kizárólag villamosság-szerelőnél érdemes akkut venni, azok mindig tudják melyiket érdemes. A boltban meg csak hozzád vágják ami a kezükbe akad.
(#25427) diablo1984: Az akku problémák a legtöbb esetben valami másnak köszönhetők. Félig elégett szénkefék vagy forgórész az önindítóban nagyon megterheli, részleges kábelszakadás vagy fáradás a generátor környékén, a vastag testkábel (általában a váltóról a váznyúlványra megy) rongyolódása, esetleg rozsda vagy rengeteg kosz a generátorban. Persze vannak hibás akkuk, de elenyésző. A legtöbb esetben egy átnézéssel kiderül, hogy felhasználói hiba van.
(#25433) _seth_: Neked is javasolt a fékolajos megoldás, ha ennyi olajsár van a motorodban. Milyen olajat használsz?
(#25435) hdman: Jó lett! Mennyi volt az új bél?
(#25442) hdman: Ha gyári az autó, akkor nem kell több. Ha van benne nagy zene meg több fogyasztó (utólagos extrák), akkor kell több (esetleg nagyobb generátorral). Ezt nem szokták figyelembe venni, aztán szidják az akku gyártóját, hogy hamar tönkrement.
(#25444) KonzolKartel: Kompressziót mérjetek, ha nem folyik sehol, mégis eltűnik, akkor megeszi. Az olajgomba is lehet, ahogy írták a többiek, de akkor valójában nem is tűnik el az olaj, csak folyamatosan rátöltesz? Nívópálcát szoktad nézni?
(#25452) Remekelek28: A biztonsági övet sajnos szét kell szedni, a szerkezet belseje van elkoszolódva. A visszahúzórugó és a golyó szokott koszos lenni. Teljesen meg kell pucolni ronggyal! Nem igényel semmilyen kenőanyagot!!! Ez nagyon fontos, mert sokan bekenik minden sz*rral, ami az első héten jó, aztán összeszed 1 kiló port és vége. A rugó ha gyenge, akkor cserélni kell.
(#25460) _seth_: Ha semennyit nem szellőzik a blokk, akkor kit tudja nyomni a szelepfedél-tömítést. De gyakori hiba túlhúzás is, még szerelők is el szokták rontani (mert nem specifikusan dolgoznak, hanem átlagolnak, ha a Te autódnak az épp nem jó, akkor így jártál). Az Opel motorok abszolút nem tolerálják a túlhúzást. Nagyon minimális nyomaték kell hozzá.
(#25463) KillHates: "mert jól meghúzzák" Erről beszéltem eggyel feljebb. Gratulálj neki a nevemben és keress új szerelőt.
(#25465) _seth_: Elvileg létezik hozzá fém, cseréld le.
-
Lomha 8V
addikt
(#25492) _seth_:Hát sajnos ahhoz megfelelő gép kell, hogy az ECU hibáját ki lehessen deríteni. Főleg, hogy ha nem mindig csinálja. Ezek a legszemetebb hibák, nagyon nehéz lokalizálni. Próbáld meg elvinni olyan helyre, ahol van hozzá program. Egy próbát megér, ha ott nem mutat semmit, akkor kell egy komoly villamosság-szerelő akinek van beköthető doboza, ami rögzíti az értékeket menet közben.
Én a helyedben a kartergázt kivezetném egy csővel a motortér alá. A Greenpeace nem örül neki, de a motorod legalább nem kapja vissza a koszos levegőt. Bár nem tudom, nálad hogyan kivitelezhető, nekem a hengerfej tetejéről kellett levinni a csövet és a szívósoron ledugózni a helyét.
Milyen viszkozítású olajat használsz? Kompressziót mértetek mostanában?
(#25493) amargo: Nincs mit! A keverési arányra figyelj majd oda, kb -25 legyen.
(#25494) diablo1984: Én csak az olyan akkuban bízok, amit én vettem újan. A használt akkunál bármi lehet.
Ezt a kokszos dolgot nem egészen értem. Szóval a mélyedésben, ahol az injektorok ülnek, ott feltöltődött kosszal? Nem hiszem, hogy probléma lenne onnan kifújatni féktisztítóval, de ha dobsz fel képet, akkor megmondom biztosra.
Jézusom, milyen szerelőd van? Íz alapján ellenőrzi a fagyállót?
-
Lomha 8V
addikt
válasz _seth_ #25496 üzenetére
Sajnos általános probléma mindenhol, hogy a szerelők linkek. Van kivétel, de nagyon-nagyon ritka. Mikor láttál olyat, hogy a szerelő leül a számítógép elé "Haynes Manualt" vagy egyéb tudástárat nézni szerelés előtt? Vagy kezébe veszi könyv formában? Hogy képben legyen a dolgokkal, hogy mire kell figyelni, mit hogyan kell megcsinálni szakszerűen? Én így szoktam, de én motorokat szerelek. Autóból csak a sajátjaimat és a haverokét bőrözöm, de ott is az első a "manual" olvasgatása. Pl az Opeleknél kell paszta a kartertömítéshez. Már ezt alapból nem szokták tudni. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a legtöbb Opelnél 4 helyen vastagabban kell pasztázni a blokk alját, mint máshol, hogy a kartertömítés szakszerűen legyen felrakva. Hát ez már "szájensz fiksön" nekik. Sajnos ez van.
Az olajhoz: A 10w40 pedig elég híg, nem értem, hogy tud ennyire lerakódni. Esetleg valamelyik előző gazdája használhatta valami sz*rral, aztán Te iszod a levét. Adalékoktól lehet még ilyesmi, sajnos azok többet ártanak, mint használnak.
(#25503) Okuyama: Tényleg szép!
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
(#25514) amargo: 1:1-be mehet, de csak ha az alaplötty nem erősebb mint -60C°. Annál erősebb sem káros elvileg, de sok gyanús repedt vízcsövet láttam már, amibe elég erős fagyálló volt keverve. Persze nyilván bizonyítani nem tudom, hogy az okozta, de gyanús azért.
(#25518) KillHates: Nekem volt az Omega projektoros lámpában xenon, semmivel nem ért többet mint a halogén. Ugyanolyan fény volt, csak kékes. Persze lehet, hogy kifogtam egy kevésbé sikerültet. Amúgy erről a környékről teljesen eltűntek az utólagos beépítések.
-
Lomha 8V
addikt
(#25522) amargo: A -28C° fokot lődd be, az jó lesz. Szóval amit terveztél az a jó.
(#25532) TasiA: Nem csak NGK hamisítványokra igaz:
-
Lomha 8V
addikt
Lőttem egy képet, utoljára a végleges elrakás előtt. Sajnos már téli kerekeken az "igás" meg a "hobbi".
-
Lomha 8V
addikt
válasz zolikaDB #25539 üzenetére
A C20NE-ből fejlesztették tovább. Rendkívül strapabíró és megbízható, de ez is csak 115LE. A B Omega 1460 kilója sok neki, nem egy versenyautó. Tud gyorsan menni, de rendesen be kell lendíteni. A végsebessége olyan 190-200 körül van. Én szinte kizárólag városban használom, sőt sokszor csak pár km-t megyek vele, aztán leállítom. Ez meg is látszik a fogyasztáson, 11 fixen. Országúton kellemesen fogyaszt, 90-100 körül szoktam menni, ott 7 körül kér hosszú távon. A motorhoz még sosem kellett hozzányúlni komolyabban és most van benne olyan 420.000 km.
-
Lomha 8V
addikt
válasz zolikaDB #25541 üzenetére
Hát ja, a kis blokkosok is tudnak alakítani. Ott mindent megérez a motor. Fűtés, klíma meg eleve pörgősebb is, lóerőből megy, nem nyomatékból. De ezt az Omegánál is fel lehet fedezni. A 2.5-ös benzines ugyanígy fogyaszt kb, de sokkal jobban megy. Mondjuk ott meg sokkal több a műszaki probléma. Valamit valamiért.
-
Lomha 8V
addikt
(#25543) zolikaDB: Mentem már 2.2 DTi Vectrával, az nagyon állóvíz. Sokkal többet várnál egy 2.2-es turbo diesel motortól. Ugyanez igaz az Omega 2.5 DTi-re is, igaz olyannal csak vittek, de ott sem éreztem, hogy lekapja a hajam a gyorsulás. Jobban ment nyilván, mint az én X20SE-m, de közel sem úgy, ahogy vártam. Szerintem ezek a DTi motorok f*sok. Hát a nagy motor gázzal pedig verhetetlen. Szoros barátságot ápolok a Mediterrán Opel Klubbal, ahol van 3db 3.0-s Omega gázzal. Magyar gázzal is megéri, de mi mind itt vagyunk a horvát határ mellett, hát horvát gázzal olcsóbb mint valami kisautóval járni.
(#25544) kisjimy: De a B2000 legalább már nem rohad ordenáré módon. Az enyémet tavasszal mindenképp el kell vinnem teljes lakatolásra, mert kiesek belőle.
-
Lomha 8V
addikt
(#25546) kisjimy: Hát igen, '96 vége felé már az új eljárást alkalmazták a karosszéria védelmére, azóta nincs velük annyi baj. Az enyém '96 év elején készült. Ezt beszoptam. Amúgy az Omegák legnagyobb baja, hogy a hátsó sárvédő egy része maga a hátsó ajtó. Ez nagyon buta megoldás, a legtöbb ott rügyezik először. Legalábbis a sima B.
(#25547) zolikaDB: Az valóban azt jelenti, lyuk kell, hogy legyen rajta. A "pápaszemes" E Mercikre adtak 10 év ilyen garanciát, de mivel a legtöbben pár év után már nem a márkaszervizbe hordták, nem tudták érvényesíteni. Pedig már 3-4 év után rohadtak mint lucerna a talajvízben. Egész Magyarországon egyetlenegy ilyen Mercire kértek garanciális rozsdamentesítést.
(#25551) feka007: Kopogás lehet a kopogásérzékelő hibájából adódóan, ami ugye arra hivatott, hogy utánaállítsa a gyújtást és módosítson a befecskendezésen ha szükséges. Ettől az alapjárat is ingadozhat valamelyest, ha rossz. Én azt nézném meg először. Nem jelez hibát a műszerfal?
(#25552) odrif: Először használt alkatrészeket keresnék, annyi G Astra van mint a sz*r, tele van a piac az alkatrészeikkel. Pl egy használt motorháztető tuti olcsóbb mint kijavítani a régit. Persze ahhoz találni kell színben passzolót. Görbe hűtőt nem rakunk vissza semmiképp. Ha utána beáll a motor véletlen vagy elkezdi zabálni a termosztátokat, vízpumpát stb, akkor ez jusson majd eszedbe, ne az Opelt szidd. Az itteni (vidéki) árakon valamivel 100k alatt lehetne megúszni kb.
-
Lomha 8V
addikt
(#25557) feka007: Akkor már jó helyen tapogatózunk. Keress egy villamosságszerelőt, akinek van komolyabb felszerelése és nézesd meg azt az érzékelőt. Esetleg elsőre tankolj bele olyan benzint amilyet amúgy nem szoktál.Tehát ha mondjuk 95-öst szoktál, akkor 98-ast vagy 100-ast rakj bele, mikor már majdnem üres. Ha ettől változik a hangja pár km után, akkor biztosan a kopogásérzékelő a rossz.
(#25559) odrif: Rosszabbra számítottam. A lökhárítót télre hagyd a fenébe, ha csak megrepedt. Majd tavasszal ráérsz vele szórakozni. A motorháztetőt kezeljétek le ha megrepedt a festék, ahogy KonzolKartel kolléga mondta. Ha jól látom a klímahűtő nyomódott neki a vízhűtőnek. A klímahűtőt télre hagyhatod, de tavasszal nézesd meg, mert ha állandóan tölteni kell majd akkor sokba lesz. A vízhűtő talán nem is sérült, azt érdemes alaposan megnézni. Ha nem nyomódtak össze a lamellák, akkor szerintem maradhat.
-
Lomha 8V
addikt
(#25562) diablo1984: Szerintem nyugodtan kitisztíthatod féktisztítóval. Csak utána alaposan töröld meg és persze minden tömítésből, rézgyűrűből újat kell rakni bele.
(#25563) hdman: Nem ismerem sajnos a dízeleket, de abból kiindulva, hogy modern motorról van szó, valószínűleg kizárólag EGR szeleppel vezetik vissza a kartergázt. A régebbi (benzines) Opel motorokon egy sima csővel oldották meg. Szóval meg kell keresni az EGR szelepet és átnézni a csöveit meg magát a szelepet, hogy nem károsodtak e vagy, hogy nincsenek e tele kosszal.
Amennyiben Z19DTH motorod van, akkor itt kell keresned az EGR-t:
Így néz ki csak, hogy biztosan megismerd:
És ez a videó a motor achilles sarkáról szól:
-
Lomha 8V
addikt
Szerk: Véletlen ismételtem a hozzászólást.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
(#25568) diablo1984: Mint említettem, nem ismerem a típust személyesen, szóval biztosat nem tudok mondani, de nekem mindkét autón van alul gumitömítés, ráhúzva az befecskendezőre. De azok benzinesek, sokkal kisebb befecskendezőkkel. Meg kéne kérdezni valakit, aki jobban képben van vele. Pl KonzolKartel kolléga eléggé vágja a DTH témát, ha jól rémlik.
(#25569) hdman: Ez a leírás tökéletes! Kincset ér az ilyen.
(#25570) F_Gergely: Ami egyben van, az több infót ad az autó állapotáról, menettulajdonságairól, menetadatokról. De nem mérvadó, ne ez alapján dönts. Az emberek 95%-a beállítja a külső hőmérséklet mutatására (én is), aztán kész. Azt meg mindkettő tudja. Utólag meg nem érdemes berakni a nagyobbat, mert akkor minden mást is be kell hozzá kötni, az meg nagyon nagy meló.
(#25571) Henk: Változó a dolog, de a legtöbb esetben már egyberakják. Régebbi autókon volt külön. Pl nekem a Kadetten külön van. Sőt még az Omegán is. Az EGR a szívósoron csücsül, a kartergáz pedig a szelepfedélről van visszavezetve a pillangóházba. Gondolom rájöttek, hogy minek külön rakni, ha ugyanaz a funkciójuk. Bár lehet, hogy az Opel a mai napig külön rakja és a Fiat rakta egybe, fene tudja. De az biztos, hogy a Z19DTH-n egyben van.
(#25575) hdman: Milyen szagot érzel?
-
Lomha 8V
addikt
(#25580) Henk: Az opelforum.hu-n állandóan újra és újra felmerülő téma ezeknél a motoroknál, hogy az EGR-t miként lehetne legalább részben kiiktatni, mert teleküldi kartergázzal a szívósort, ami miatt nagyon koszolódik. De nem megy nekik, mert a fojtószeleppel együtt dolgozik, azt meg nem akarják kikötni a rendszerből (persze több buktató is van, de ez a legfőbb gond). Amúgy valószínűleg házon belül is van változtatás, mert a Saab is használta ezt a motort, ugyanezzel a kóddal, de gyanús, hogy ők különszedték az EGR-t a kartergáztól mert ha beírod google-be, hogy "Z19DTH crankcase breather", kizárólag Saab-os találatokat kapsz. Szóval variáltak vele, lehet, hogy a Fiat-nál is másképp van. Ezért is írtam, hogy nem vagyok képben a dízelekkel amúgy, de tudom, hogy ez állandó (pár havonta újra felmerülő) téma a fórumon, amit rendszeresen olvasok.
(#25581) hdman: Vízelvezetőket átnézted a szélvédő előtt? Ha az eldugul és nekiáll bent rohadni a cucc, az tud büdös lenni. Meg a pollenszűrő, de gondolom azt cserélni szoktad a többivel együtt.
-
Lomha 8V
addikt
(#25586) hdman: Tetőablakod nincs? Ha van netán, akkor annak a lefolyóját is ellenőrizd.
(#25587) Henk: Ne haragudj, de nem tudom, hogy ezt most miért írtad nekem. Senki nem vitatta az EGR szerepét, mind tudjuk miről van szó.
(#25590) realmadrid: A benzinszag az utastérben 99%-ban a tank szellőzési problémáiról árulkodik. Első körben feltétlenül a betöltő szellőcsövét nézd meg! Vékony gumicső ami a tankról megy a betöltőnyíláshoz (én erre tippelek, abból, hogy hátul büdösebb). Ha az jó, akkor jöhetnek az egyéb csövek. Nem csak hátul a tanknál, hanem végig az autó alatt és elöl egészen a szívósorig. Minden csövet ellenőrizni kell, aminek köze van a tankhoz vagy a betöltőnyíláshoz. Kis repedés is elég, hogy tömény legyen a benzinszag. Nyáron azért érzed jobban, mert kitágul a cső és vele a repedés is nagyobb lesz.
-
Lomha 8V
addikt
(#25592) Henk: Ja, értem. Hát igazából mindegy, szerintem abban egyetértünk, hogy legjobb lenne ha egyik sem menne vissza a motorba.
(#25593) hdman: Nincs mit. Ősszel meg tavasszal érdemes ezeket sűrűn nézni, mert a sok szálló levél, pollen, gesztenye, galamb, béka, dementor meg minden sz*r bele tud menni.
(#25594) realmadrid: Csak ne öngyújtóval.
(#25596) diablo1984: Az intercooler-t érdemes évente egyszer kipucolni. Kifogástalan motornál is kerül bele olaj, ez természetes dolog. Én úgy szoktam, hogy fagyállóval kevert brigéciolt töltök bele, ledugózom a végeit és rázogatom pár percig, aztán hagyom állni. Ezt megismételem párszor, aztán kiöntöm és utána vízzel kimosom. Ha szükséges, megismétlem a műveletet.
(#25602) diablo1984: Sajnos rengeteg tróger van, aki még a saját anyját is....10 fillérért. Én a motorommal szenvedtem rengeteget pár link gazda után.
(#25603) KillHates: Na, erről beszélek!
(#25605) adidas4death: Lemaradtam az elejéről, csak indításkor csattog vagy állandóan? Ja, már látom, állandóan. A hidrotőke miatt csattoghat, ha koszos vagy elromlott és túl nagy szelephézagot enged. Mikor kell olajat cserélned? Neked is javaslom elsőre a fékolajos hidrotőke pucolást, hátha az is elég. Ha nem értesz hozzá, ne szedd szét, mert a vezérlést javítani komoly munka. A csattogást meg kell szüntetni, mert ilyenkor koptatja a bütyköket a vezérműtengelyen.
(#25606) _seth_ : Házilag is megoldható a szelep kiszedése, de nagyon nehézkes, nem javaslom. A speciális szerszám egy rögzített rugó összenyomó, amivel ki lehet szedni a szelepék-et. A szelepék tartja magát a szelepet, ha az kijön, akkor a szelep kihúzható.
(#25609) KillHates: Sok motort láttam, amit ezek a biztonsági kütyük mentettek meg. Itt azokra kell gondolni, akik nem értenek hozzá és nem is érdekli őket, csak használják. Én sem szeretem ezt a fajtát, de sajnos ők vannak a legtöbben és meg kell tőlük menteni a technikát.
(#25610) diablo1984: "hátha utána már nem esik ki a blokk az alvázon"
Feltétlenül jó lenne, ha ez nem történne meg.
(#25611) KillHates: Én a helyedben raknék be "tuningos", full fém coolert. Nem olyan veszélyesen drágák és soha többet nem kell szórakozni vele. Az nem durran szét.
-
Lomha 8V
addikt
(#25613) sziada5925: Az nem baj, ha kézzel össze tudod nyomni, az a baj, ha gyorsan. Szóval ha úgy tudtad összenyomni, hogy nagy erővel, nagyon lassan, akkor az még jó. Ha simán összenyomtad, akkor cserés. Ha nem tudtad összenyomni, akkor hibátlan.
(#25614) diablo1984: Szét kéne szedni és megnézni, hogy az az olaj pontosan honnan jön. Mert ha a cooler-ből olyan szinten jön az olaj, hogy átköpködi a klímahűtőn is, az gyanús azért. Meg persze a lyukat meg kell szüntetni, ha van.
-
Lomha 8V
addikt
(#25617) KonzolKartel: Jó lett! Gyári cucc? Az olajcsöpögést pedig sajnos neked kell lokalizálni, ha a szerelők gyíkok. Ha jobb idő lenne, mondanám, hogy állj rá egy árokra, aztán menj be alá nézelődni. De így aknát kell keríteni valahol.
(#25618) hdman: Én pont felhúzógombot akarok cserélni, ki kell szednem az egész kart. Érdekes lesz.
(#25621) bartalix: Engem csak az aggaszt, hogy nem tudom, hogyan rakták vissza.
-
Lomha 8V
addikt
(#25629) KonzolKartel: Az Omegások szoktak idegeskedni (én is), hogy egy újkorában rohadt drága luxusautóba nem raktak a barmok. Ismerős rakott univerzálisat, amit a szellőzőre kell akasztani. A mekis "nagy kóla" pest felé félúton szakította le az egészet a szellőzővel együtt. Rengeteget röhögtem ezen.
(#25630) _seth_: Én senkit nem akarok bántani, de rengeteget kellett dolgoznom vele, miután hozzám került. Ez nem az Albert hibája, hiszen nem Ő csinálgatta, hanem mindig csináltatta, csak sajnos trógerekkel. Pl úgy fényezték le, hogy nem szedték szét. Ez megbocsáthatatlan egy hobbiautónál. De ez csak a jéghegy csúcsa, voltak ott "kalandok" bőven.
(#25631) bzoley: Milyen autóról van szó?
(#25632) adidas4death: Ettől lehet lustább, hiszen ha nem működnek vagy rosszul működnek a hidrotőkék, akkor tulajdonképpen rossz a vezérlés. Persze nem olyan, mintha odébb lenne rakva a szíj, de azért érezhető.
(#25633) KillHates: Ja, mit képzelnek mikor még egy sz*r A8-ba is van?
-
Lomha 8V
addikt
(#25639) bzoley: Téged tényleg szívat ez az autó. Egy nagyon alapos átnézés kéne neki.
(#25641) KonzolKartel: Ez jól hangzik. Majd írd meg, milyen.
(#25643) F_Gergely: Nem tudom biztosra, de szerintem nincs meg neki a kábelezés. Abból gondolom, hogy pl egy Calibrában a gyári elektromos ablak utólagos beépítéséhez nagyon komoly munkát kellett végezni a villamosságon, hogy minden funkció működjön és úgy működjön, ahogy gyárilag is. (Nem tartozik ide, de ugyanebbe a Caliba tettünk utólag gyári klímát is, ahhoz képest a villanyablak könnyed délutáni szieszta volt).
(#25647) kisjimy: Az azért kemény. Kontakt-hibára gyanakszom, villamosságszerelővel megnézetni, addig is poroltót berakni. Nem viccelek.
(#25648) zolikaDB: A Waeco ülésfűtésekről én is hallottam, hogy nem olyan jók. Nekem van egy Waeco autós hűtő-fűtő dobozom, ami eredetileg 50.000- forint körüli összegbe kerül (az autóval nyertem egy szépségversenyen, sosem adtam volna érte pénzt amúgy) és hálózatról is tud menni. Na, az viszont brutális cucc. A jéghideg és a tűzforró is megy neki hamar.
-
Lomha 8V
addikt
(#25656) bzoley: Majd írd meg, hogy jó lett e a gyárival.
(#25659) kisjimy: Szerintem vedd is ki a biztosítékát. Nézd meg, hogy nem e nagyobb van bent, mint amit előírnak. Ha nem tudod kihúzni, akkor akár az is lehet, hogy beégett. Havernak nemrég a Peugeot kisteheren ez volt, de ott "csak" a hűtőventilátor ment állandóan. Pedig el kellett volna égni a biztosítékban a szálnak, hiszen azért van, de mégsem égett el (biztosítékból is rengeteg a gagyi). Biztosan valami túláram volt és az is biztos, hogy a villanyos fog találni valamit, ami összeégett. Azt nem tudom, hogy az ülésben a kábelt hogyan fogja megcsinálni, az nem kis munka lesz. Lehet, hogy kárpitos is kell majd hozzá.
(#25660) zolikaDB: Nekem is 2-3 nap alatt ide szokott érni németből, ahogy Jim Tonic is írta.
-
Lomha 8V
addikt
(#25665) qdak: Én a kicsit egész jól be tudom szorítani a kézifékkar meg a középkonzol széle közé. Onnan el sem mozdul. Ezek a trükkök.
(#25666) zolikaDB: Az alapjárati motor vagy a hőfokjeladó környékén keresném a hibát először. Olyan mintha a dúsításban lenne valami hiba. Bár csak egyesben? Más sebességben abszolút nem csinálja?
-
Lomha 8V
addikt
(#25668) zolikaDB:Szokta kicsit melegíteni elindulás előtt? Ebben a hidegben olyan 30 másodperc nem árthat. Kuplungra is esetleg rá kéne nézni, lehet, hogy attól ugrál hidegen. Kuplungbovden meg gázbovden befagyást is láttam már, ha esetleg belehajtott egy nagy pocsolyába vagy motort mostak rajta. Ilyen hidegben nem olvad ki, ha mondjuk utcán áll.
(#25670) bzoley: Akkor megoldódott egyelőre, az a lényeg.
(#25674) Spancer RE: Hát akkor az IAC szelep vagy akármi, ami szabályozza a dúsítást alapjáraton ezekben a modernebb motorokban.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Okuyama #25677 üzenetére
Valószínű, hogy vezérlési hiba lépett fel és füst ment bele, az egy pillanat alatt kivégzi. Akkor viszont a másik is tönkrement, mert ugye nem a pumpa volt a hibás, hanem külső tényező. Visszacsapó-szelep vagy szekunderlevegő-szelep hibát tartok valószínűnek, ezek általában nem részei a pumpának. Ezért gyakori jelenség, hogy a hiba gyakran ismétlődik, mert a szerelők is mindig csak a pumpát cserélgetik, a kiszolgáló alkatrészeket pedig meg sem nézik. Nem tudom, hogy van e biztosítéka, de ha elektromos vezérlésű, akkor biztosan van. Alapos átnézést javaslok. És kérlek küldd el a bontandó Vectra képeit priviben, hátha valami megtetszik a haveromnak belőle.
-
Lomha 8V
addikt
(#25680) zolikaDB: Ahogy jofi81 mondja, ez a "Check Engine" lámpa, jelentése sokféle lehet. Ki kell villogtatni, vagy rá kell kötni diagnosztizáló gépre.
(#25682) Ninja760: Ékszíj miatt rángatott? Az elég érdekes.
-
Lomha 8V
addikt
(#25698) Calogero: Ezt a teljesítmény dolgot hamar átgondolnád ha mennél egyet az én 2.0-es, 8 szelepes Omegámmal.
(#25700) Okuyama: Persze, az kell hozzá. Komplett kábelköteg, vezérlő elektronika biztosan kell. A motortartó bakok is lehet, hogy mások kicsit. Meg amúgy is, előtte alaposan át kell nézni, hogy mik lehetnek a buktatók. Mi az ami a régi motoron nincs, de az újon van, hátha helyet kell csinálni, ilyesmi.
-
Lomha 8V
addikt
(#25717) Okuyama: Hát nem ördögtől való, úgyhogy nyugodtan neki lehet ugorni.
(#25720) hdman: "Nincs gáz, csak ezt a kartergázas dolgot kellene megnézni..." - Ez a mondat...
-
Lomha 8V
addikt
(#25754) diablo1984: Generátornak nem fog odacsapni? 100A, az nem kevés.
(#25757) _seth_: Azért hívják gondozás mentesnek, hogy ne piszkálja a paraszt. De ha egyszer szar! Nyugodtan kapd le a tetejét és kukkants bele.
Amúgy én, mikor nézem az olajat meg vizet stb, akkor mindig öntök egy kis desztillált vizet a sarukra. Az meggátolja a rügyezést. Sokat számít az élettartam szempontjából.
-
Lomha 8V
addikt
válasz diablo1984 #25792 üzenetére
Könnyen tudod ellenőrizni a termosztátot. Kapd ki és dobd be egy tál vízbe. Azt kezdd el felmelegíteni és lesd, hogy mit csinál. Ha semmit vagy csak alig valamit, akkor tényleg rossz. Ha kinyit, akkor máshol van a baj.
-
Lomha 8V
addikt
Motorfék/befecskendezés témához: Nekem sem fecskendez be az Omega motorféken, de csak egy ideig. Van itt nálunk egy jó hosszú, nagyon meredek lejtő. Ott kipróbáltam miután megvettem, hogy 5-ben hagytam csak gurulni. Olyan 30-40 másodpercig 0-t írt, de utána felugrott alapjárat körüli mennyiségre. Gondolom felülről is kell egy kis kenés vagy hűtés egy idő után.
-
Lomha 8V
addikt
A Novoth Tibor kétségkívül az egyik legjobb szakember az országban.
-
Lomha 8V
addikt
Ez sok minden lehet sajnos. Lehet a felni, ahogy írtad, de lehet szálszakadt gumi, elfáradt szilent (akármelyik), menetstabilizátor szétesett, elrohadt, nincs már benne gumialkatrész, rossz lengéscsillapító, törött rugó, sőt rossz toronycsapágy is. Át kell nézni.
(#26437) bambano: Nem kérem, ha ott tartunk, hogy már egyenesben is csalinkázik miatta az autó, akkor az a féltengely csuklónak nem a halála, hanem az már rég meghalt és most már csak élőhalott. Komolyra fordítva, nem hiszem, hogy eljutott odáig, hogy ennyire rossz a csukló, de eddig nem vett észre semmit.
[ Szerkesztve ]