- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Hi all!
Csatlakoznék én is a klubhoz egy 94es F Astrával. A jogsim ugyan még pár hét, de ezt az autót meg kellett vegyem. A szomszéd bácsié volt, aki meghalt, ő volt az első tulaj, én a második. 80 évesen vásárolta, így a kocsiban jelenleg kemény 16.000km található, ami teljesen frankó. Makulátlan, szalon állapotban van.
Kép: [link] -
őstag
Köszi
Azt nehogy hagyj, az ilyen autó ma már nagyon ritka. Orrba szájba tekergetik az órákat, senkiben se lehet megbízni, csak az ilyen emberben aki első tulaj volt és ismerted. A múltkor vittük vezérműszíj cserére, már nem a km miatt, hanem mert elöregedett a szíj, a biztonság kedvéért kicseréltettük, és ott állt bent a szervízben a taxis 3 milliós Mercije 500k-s problémával, még ő is megjegyezte, hogy ezek a nagy dolgok egy ennyi idős ilyen állapotú autó, nem a mai fosok.
Persze, az ára nem titok, nagyon jóban voltunk vele és a fiával is, 500k volt baráti áron[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz fero02 #12662 üzenetére
Persze, ezek megvoltak már, olajcsere, légszűrő, olajszűrő csere, meg ugye a vezérműszíj. Vettem bele még egy belső tükröt, meg négy új dísztárcsát, ezek ilyen filléres dolgok voltak, inkább a centrálzár és a két első elektromos ablak volt, ami többe fájt.Henk: Nem, 94 végén volt a "ráncfelvarrás", ez az utolsó ilyen tükrös, ilyen hűtőrácsos, ilyen indexes szériából való
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Hi!
Astrás kollégáktól kérdezném , hogy merre kell keresni a benzinszűrőt? Mennyire szívás kicserélni? (F Astra, '94 1.4) -
őstag
Sziasztok!
Valahol találok leírást arról, hogy hogyan kell leszerelni egy Opel Astra F oldalkárpitját? 1994es évjárat... Köszönöm -
őstag
Ahoj!
94es régi tükrös F Astra-hoz hol lehetne venni tükörlapot? -
őstag
Sziasztok!
Adott egy F Astra. Olyan kormányzáram van, ami a kormányt és a kuplungot köti össze. Idióta haveromnak sikerült letépnie bezárt állapotban, és most a kuplungpedált fele is tudom emelni (kézzel)
Tehát tökéletesen működik, de ha kézzel megfogom fel tudom emelni, amit eddig nem tudtam. Mi eshetett szét, rugó vagy ilyesmi, esetleg hegesztés tört?
Köszi -
őstag
válasz csaresz002 #13510 üzenetére
Minimálisan eddig is fel lehetett emelni, de most teljesen. Nincs ott valami rugó ami azért visszafogja és az kiakadt? A régi, kadett tükrös Astra amúgy...
A kormányzár meg hogy mondjam akkor? Ilyen teleszkópos kulccsal kinyitod, kihúzod a szárat, ráakasztod az egyik végét a kormányra, a másikat a pedálra és bezárod, így fix marad.
Ilyen e: [link][ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok!
Régi, 94es, Kadett tükrös F Astrára rá tudom rakni az új fajta, Classic tükröt?
A jobb oldali tükörrel semmi bajom, mert az domború, de a bal oldali sima síktükör és elég fos. Esetleg valahol tudok bele venni domborút vagy marad a full tükörcsere?[ Szerkesztve ]
-
őstag
Márkatársak!
94es Kadett tükrös F Astraból szeretném kivenni a gyári kazettás magnót. Valami trükk, tanács? Hogyan?
És milyen csatlakozója van vajon be tudok rakni egy újat egyedül? -
őstag
Sziasztok!
A régi "Kadett tükrös, sárga indexes" F Astrák tükre 1:1ben ugyanolyan mint a Kadetté vagy van pici eltérés? Bal oldali domború tükörlapot nem találok seholsenem. -
őstag
Sziasztok!
Full fapad, 94es, Kadett tükrös F Astram ködlámpája nem működik. A kapcsoló is elég fura, hátul meg nincs áram. Hol kezdjek nekilátni? -
őstag
Van itt akinek régi tükrös F Astra-ja van? A bal oldali síktükröt cseréltétek vagy megszoktátok, esetleg más alternatíva? A jobb oldali az okés, mert az domború, de a bal oldali kb mint egy nagyító, sok minden nem látszik benne.
-
őstag
Sziasztok!
Van egy 94es F Astram, ami gyári állapotú. A szomszéd 85 éves bácsitól vettem aki első tulaja volt. Végig garázsban állt, olyan, mintha új lenne, valós 21.000km van benne.
A napokban észrevettem, hogy csöpög belőle az olaj. Nem jelentős mennyiség, de szeretném megtartani a szép, gyári állapotot, én is óvom, garázsban tartom, ezért kérdezném mit lehet ezzel tenni, mi lehet az oka? Érdemes már most hozzányúlni vagy várjak amég jelentősebb mennyiségű olaj folyik? Mennyit kérnének el a folyás megszüntetéséért?Köszi
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz fero02 #16104 üzenetére
A vezérmű szíj illetve a szűrők vásárláskor cserélve lettek, valamint pár hónapja csináltattam neki egy új hátsó kipufogódobot, sajnos hiába alig ment az autó, ezek az évek alatt elfáradnak. A szimering csere elég szívás nem? Szét kell szedni rendesen hozzá a motort ha jól tudom. Mennyit kérhetnek ezért? Érdemes már most elvinnem?
-
őstag
Sziasztok!
94es régi tükrös, sárga indexes, 5 ajtós F Astamhoz vennék csomagtér ajtó teleszkópot, a Vaterán 2500Ft/db. Esetleg tudtok olyan boltot ahol olcsóbban hozzá juthatok? Utángyártott is lehet, csak új legyen, ne bontott.Köszi
-
őstag
Sziasztok!
Van egy 1994es 1.4es F Astram, gyári állapot, valós 20.000km. Mindig is garázsban volt tartva, csak ritkán, hetente egyszer megyek vele mostanság kb 10-15km-t. Egy eső után arra lettem figyelmes hogy kegyetlen büdöset fúj az autó sima, külső hideg levegő befújásakor. Tegnap kezdődött, ma is mentem vele és továbbra is kegyetlen büdös, leginkább kegyetlen szájszag és fűszag keverékével tudnám leírni Mitől lehet ez és lehet-e valamit tenni?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Megtaláltam, levettem. A helyzet a "tiszta gané és egy kis gomba keveréke" szitunál is durvább volt. Egy kis egérke mászott ki, a szűrőn lévő hatalmas kupac koszból, volt ott minden, a madártolltól kezdve a falevélig. Kidobtam úgy ahogy van, holnap megyek veszek egyet.
Nagyon köszi a segítséget
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bambano #17791 üzenetére
Köszi srácok, csere, fújás után minden okés lett
Még egy kérdés: Hidegen hibátlanul pöc röf indul az autó, de pár napja, ha megyek vele, bemelegszik és van mondjuk kint 30 fok akkor furán indul. Beindul ugyanúgy azonnal, de 1-2 másodpercig "röfög" nem találja az alapjáratot, aztán 1-2 sec múlva megvan az alapjárat és tökéletes. Ennek mi lehet az oka? -
őstag
Sziasztok!
1994es, 1.4es, régi tükrös F Astra-ban cserélnék szelepfedél tömítést. A kérdés az, hogy kell valami paszta alá vagy csak simán cserélem magát a tömítést? Esetleg találok valahol valami leírást a csere menetéről? Köszönöm -
őstag
Kicseréltem a szelepfedél tömítést, de úgy látom az olaj teknőnél is szivárog. Ezt mennyire szívás kicserélni? Ugyanúgy, mint a szelepfedélnél néhány csavar és már tudom is cserélni vagy ez már szívásabb? A következő olajcserénél megejteném ezt is, ha nem bonyolult. Akna van.
mod: Ja, továbbra is F Astra '94 1.4 60LE
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok!
Létezik valami megoldás a sebességváltó gomb védésére? Olyasmi megoldásra gondolok mint a kormányvédő. Lehet beteg az agyam, de szívesen megtartanám gyári állapotában -
őstag
Sziasztok!
Van egy 1994-es 1.4-es, 60 lovas F Astram, gyári állapot, valós 30.000km. Első tulajdonosától vettem meg, aki egy 80 éves bácsi volt, tehát nem hiszem, hogy sokat volt magas fordulaton használva az autó. Mielőtt hozzám került sokat állt garázsban használatlanul.
Én is nagyon ritkán használom egyelőre, és ha megyek is vele az városban történik havonta max 40-50km. Mindig is nagyon törekedtem a jó fogyasztásra, az alacsony fordulaton használásra, a hamar elváltásra, totál nagypapásan vezettem mondhatjuk.
Volt alkalmam vezetni egy másik, ugyanilyen autót és azt vettem észre, hogy rakéta az enyémhez képest. Utánaolvastam és úgy tűnik nem is annyira jó ötlet mindig csak alacsony fordulaton használni a kocsit, mert totál ellustul. Ha jól tudom ilyen esetben ki kellene kicsit kormolni az autót.
Kérdésem az lenne, hogy egy ennyi km-t futott, valószínűleg sosem szétpörgetett autót (az utóbbi 4 évben minden évben 1x nyáron mentem vele egy 300km-es 130km/h utazótempós autópályázást Balatonra oda-vissza és ennyi) milyen távon, hanyas sebessségben és mekkora sebességgel javasolt kikormolni úgy, hogy ne tegyek rosszat a motornak és az autó gyári állapotának?
Előre is köszönöm
-
őstag
Sziasztok!
Adott egy 1994-es 1.4-es, 60 lovas F Astra, valós 30.000km. Ugyan a legutóbbi olajcsere óta kb csak 5-6 ezer km-t futott az autó, de lassan már 4 éve, hogy olaj lett benne cserélve, ezért gondoltam jót tenne neki ha lecserélném az olajat és a szűrőket.
Ha jól emlékszem legutóbb 10W-40 GM Olajat kapott. Ez a típus és ez a márka mehet bele vagy esetleg érdemesebb mást választani? Köszi -
őstag
válasz diablo1984 #39786 üzenetére
Köszi srácok, ezzel eddig nem voltam tisztában remélem nagy bajt nem okoztam még ezzel, mert tényleg úgy vigyázok az autóra, mint a szemem fényére...A tanácsokat megfogadva ezek után évente lecserélem mindenképp persze. Az eredeti kérdéshez visszakanyarodva, akkor jobb lenne bele az 5W40, mint a 10W40? GM okés kategória, vagy inkább Castrol javasolt?
-
őstag
Sziasztok!
A napokban lecseréltem az olajat+ szűrőket az autómban (1994-es 1.4-es, 60 lovas F Astra, valós 30.000km, igencsak ellustult motorral), a topicban kapott tanácsokat megfogadva Total 5W-40 került bele, ezenkívül az olajteknő tömítés is ki lett cserélve, mert ott már igencsak szivárgott belőle az olaj.
Azóta bárki vezeti a családból a gépet mindenki azt vette észre, hogy kicsit jobban megy az autó, ennek vajon mi lehet a tudományos magyarázata? Egyértelműen jobban megy az olajcsere óta, dehát "kikormolva" nem lett, azóta is csak városban mentünk vele max 20-30km-t, nem értem.
-
őstag
válasz diablo1984 #40787 üzenetére
Gyertyát nem cseréltem, 30 ezer km után még nem mondta senki, hogy indokolt lenne. Érdekes, jobb kenéstől lenne? Inkább arra gondoltam volna, hogy esetleg a légszűrő már koszos volt vagy mittudomén... Mindegy is, a lényeg, hogy már jobb, majd még kap egy kis kikormolást pályán aztán remélem full ujjászületik
-
őstag
Sziasztok!
A friss olajcsere (5W-40) és az új szűrők után most családi kiruccanásra megyünk az autóval (1994-es 1.4-es, 60 lovas F Astra, valós 30.000km, igencsak ellustult motorral, hiszen szinte csak városban volt használva alacsony fordulaton), így kb 150km-t kell oda majd pár nap múlva ugyanennyit vissza autópályán mennem az autóval, így szintén a topicban kapott korábbi tanácsokat megfogadva megragadnám az alkalmat és kikormolnám az autót.
Korábban azt a javaslatot kaptam, hogy mivel 5200rpm -en van a max erő leadás, ezért 4000-5000 közötti fordulatszámmal nyomjam neki tartósan kb 20km-t aztán pár km-t menjek 5ödikben, hogy visszahűtsem.
Na most az a helyzet, hogy nincs fordulatszámmérő az autóban ezért kérdezném, hogyha 4edikben 130km/h-val vagy 3adikban 80km/h-val ha megyek az kb megfelel ennek a 4-5ezer közötti fordulatszámnak vagy mi lenne javasolt? Inkább 100 és 140km/h közötti sebességgel mennék, mégis csak pályán vagyunk, kérdésem az, hogy akkor 4edikben mennyivel menjek óra szerint?Köszönöm
-
őstag
válasz haddent #41335 üzenetére
Köszi szépen mindenkinek a válaszokat. Az biztos, hogy nagyon el van lustulva, mert vezettem egy másik, ugyanilyen gépet és sokkal jobban ment, mint az enyém. Amellett, hogy szinte csak városban volt használva nagyon alacsony fordulaton nagyon sokat állt garázsban az autó. Azóta olajcsere, vezérműszíj csere, szelepfedél tömítés csere, ilyesmik voltak és az elmúlt pár évben minden nyáron megtettem vele egy balatont oda vissza, 120-130km/h-s utazóval, utána jobb is volt pár napig, de aztán megint sokat állt és megint ellustult. Én most azokat a cuccokat szeretném kitisztítani belőle amik már évek óta le vannak rakódva, 120-130km/h-s utazó 5ödikben hosszú távon nem volt megoldás, de 4edikben 120-130km/h körül már tényleg nincs baráti hangja, azt se szeretném, ha rosszat tennék egy ilyen gyári állapotú motornak
-
őstag
válasz haddent #41341 üzenetére
Köszi szépen mindenkinek, szerintem akkor teletankolom sima 95-tel, viszont belerakok egy STP injektortisztítót és egy STP üzemanyag-adalékot is. Bemelegítem az első 20-30km-en simán 5ödikben 100km/h körül utána nyomtatom 20-30km hosszan 4-edikben 100-110km/h körül, gondolom ilyenkor már 4000 felett forog, aztán vissza 5-ödik és végig simán 130km/h-t utazva, utolsó 10-20km-ekben pedig 100km/h körül visszahűtőm + járatom még pár percet alapjáraton, remélem nem teszek így semmi rosszat, de mégis kitisztulgat a cuccos
-
őstag
Sziasztok!
Lemezfelni kellene nekem az autómhoz, F Astra 1994, 1.4, 60LE, sárga indexes.
Ez jó vagy sem? Corsa-hoz írja, de F Astra-hoz nem, ugyanaz a két méret vagy nagyon nem?
5j13h2 et43 -
őstag
válasz trassher #51809 üzenetére
Köszi. Egy másik kérdés ami felmerült bennem: Februártól, 4 hónapon keresztül napi 100km-t kell megtennem az autóval oda-vissza az M0-n. Egy ilyen 1.4-es 60 lovas csodagépet érdemes lehet emiatt LPG-ssé alakíttatni? A 4 hónap után valószínű ez a napi 100km visszaesik kb heti 60-70km-re, tehát akkor nem fog menni ennyit az autó. Az állapota tökéletes, valós 30.000km van benne, tehát attól nem félek, hogy széthullik alattam, mit gondoltok érdemes LPG-ben gondolkozni vagy felejtős?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Suzuki topik
- Yettel topik
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Házimozi haladó szinten
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- További aktív témák...