- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: analóg árkád kontroller a Varmilo gondozásában
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Mini-ITX
- Acer M511: kompakt projektort próbáltunk ki
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
gp A 11 bit studios különleges túlélőjátéka konzolokra is megjelenik majd.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
fero02 #12226 üzenetére
Hülyeség. A dióda a túláramot nem bírja (illetve az ebből adódó túlmelegedést), nem a túlfeszt. Túláram meg zárlatos önindító miatt lehet. Egy dióda kb. 20Ft. Feszszabályzó tranzisztor típusfüggő, de nem egy hatalmas összeg. Mind1, mindenkinek megvan a saját biznisze. A 12k amúgy is rendben van.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
Jim Tonic #12231 üzenetére
Itteni topik a sok szívásról és az elmaradt ígéretekről: [link]
Télen is jobban tapad a szélesebb gumi, a gond csapadék esetén van, mikor többet használ az adott felületre eső nyomás. De ez nyáron pont ugyanígy van, minél szélesebb a gumid, annál előbb lesz aquaplaning sok vizen.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
_seth_ #12255 üzenetére
De én pont azt akartam mondani, hogy télen is jobb a szélesebb gumi, kivéve amikor téli csapadék, azaz hó esik vagy jégen haladsz, mert ott fontosabb a felületre eső nyomás...
Nyáron ugyanez a szabály. jobb a széles gumi, de nyári csapadékon, azaz esőn, hamarabb lesz széles gumival aquaplaning, mert kisebb a felületre eső nyomás.
Hmmm?Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Opel Astra G vs Suzuki Swift. [link]
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Kik vannak itt CR dízelekkel?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
#TOTTI #12295 üzenetére
Kösz az infót, de most csak a motor. Olvastam egy balfasz cikket, miszerint egy CR dízelre 200e után ráköltöd az autód árát. Az alkatrészek árait tekintve elvileg így van, azonban öcsém 2.0HDI-je pl. 640e km-rel is elvan. Most összeszedném a CR motorok statisztikáit.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
Boxer001 #12309 üzenetére
Megbízható autó, alacsony fenntartási költséggel. Fogyasztásban, teljesítményben az 1.6-os jobb, mint az 1.4-es. Amúgy én is inkább a népítéletet javaslom, több ott az infó. Mi egy kis társaság vagyunk, napi tapasztalatokat osztunk meg.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
Boxer001 #12312 üzenetére
Nézd, én olvastam egy idióta cikket, miszerint a CR dízel 200-at megy, aztán annyi. A népítéleten meg többször és kizárólag azt írják, hogy kinyírhatatlan, 300e-ket mennek úgy, hogy csak olajcsere kell. Szóval...
1,7 DTI-t vegyen kombiból, kimegy a világból, jól szalad, keveset eszik.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
#TOTTI #12311 üzenetére
Nehéz elképzelnem. Az olaj ott ken és hűt. Ha az szórja, akkor vagy kifelé megy (látszik), vagy a szívóoldalra menne, de annak komoly eredményei lettek volna.
Szokásos magyarországi Opel szerviz színvonal. Sajnos a népítélet tele van azzal, hogy az Opel sose kop el, csak ne vidd márkaszervizbe, inkább valami lelkiismeretes hozzáértőhöz.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
#TOTTI #12317 üzenetére
Utánanéztem. A japán dízelek nem eszik az olajat, a franciák is alig, az olaszok is alig, a németek meg zabálják. A német autók turboi (főleg az audikat hozzák) lelkesen falják az olajat a turbon keresztül az égéstérbe jutva. Marha komoly.
A tiedben olasz volt, elvileg nem ehetne sokat.
Az enyém 18e km alatt evett meg kb. 3/4 litert.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
fero02 #12349 üzenetére
Ugyebár azért érdekes, mert sokan nem fizették be. Sőt, alig vagyunk, akik befizették. Ergo vagy be kell szedni mindenkitől még, vagy visszaadni. Ugyanis az egyenlő elbírálás kötelező. Én a felét fizettem be, a másik fele szeptemberben esedékes.
1 hét múlva törlik el másik 10 adóval együtt. Azt azonban nem tudják, van-e visszafizetés, vagy hogy idén be kell-e még fizetni a második felét.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
bambano #12350 üzenetére
Én kiadtam az adóbevallást, mert hülye vagyok hozzá. Így is késtem 3 napot. Itt van előttem a 1042-es lap, ami valóban erről szól. Egész pontosan 1042 és 1042-02. Viszont nincs eléírva, hogy 9053.
Ha arra a számlára utaltál, amit erre tartanak fent (nagytelj. szgk. számla), akkor keresni fogják a papírt, és korrekciót fognak kérni. Lehet jobb lenne, ha Te szólnál.Amúgy az jutott eszembe, hogy ha nem fizetik vissza, lesznek szívesek átutalni a soproni adóhivatalnak szeptemberben.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Ezek kicsit túlzások. Ismerősnek van, nem eszik sokat. Várost nem szereti. Bambano állítása közelebb áll.
Viszont a vezérmű-lánccal (igen, láncos), vigyázni kell, mert elszakadhat. Srácnak 140-et mondtak itthon csak a vezérlésre, kevesebb, mint a feléből hoztam kintről. Plusz egy szelep. Más baja nem lett.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
-
Jim Tonic
nagyúr
Ja, csak ott 9-10-11 is szerepel. Arra írtam.
Áhh, felejtsd el azt az oldalt. [link]
Az enyém 8,5-öt 230-as utazótempóval eszik, városi fogyasztásom 8, országúti 6. Átlagom 6,8-7,1. 9-et talán 300-as tempónál enne meg...
Az első adat korrekt, a többi lehetetlen.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
#TOTTI #12365 üzenetére
Linkeltem az én autóm adatait... Azért írtam, hogy szar az oldal. A 7,11 teljesen stimmel, a többi baromság.
#12366: Az az én autóm. Egyszerűen nem tudnék vele ennyit lenyeletni. 5 emberrel 200-230-as tempóval evett 8,5-öt.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
dízelracer #12406 üzenetére
Jól hangzik, de nekem a létező legmesszebb van.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
fero02 #12416 üzenetére
Nem kell fordulatszámmérő.
Az ABS hasonlóan működik, mint a kipörgésgátló, és az ESP. Azt figyeli, az egyes kerekek között mekkora a fordulatszámbeli eltérés. A szenzorok a kerék forgását figyelik. Ha az egyik megáll, amikor a többi még forog, csökkenti a fékerőt.
A féltengelyek cserések, mert azon van a bordázat, amit a szenzor figyel. A tárcsa néha cserés, néha nem.
A gólyalábak, amit TasiA írt, részben cserések, vagy nem tudom, mit ért gólyalábon. Egy gólyaláb a gátlókat és kerékagyat jelenti egyben. A gátlók általában ugyanazok, a vezetékek helye meglesz. A kerékagy lehet ugyanaz, lehet más is. Meg kell nézni, van-e a tieden hely a szenzornak.
A hátsó híd marad, rajta a kerékagy és fék kérdése az elsőhöz hasonló. Nagy valószínűséggel valami cserés lesz.
Az ABS pumpa relatív könnyen át fog menni, de jó eséllyel cserélned kell a fékszervó tartályát és a fő fékmunkahengert is Ez nem akkora munka.
Az elektronika egyszerűbb. Kábelkorbácsokat kell átrakni, az utastérben a biztosítékház ugyanaz lesz mindkettőben, a motortér biztosítéktáblája már eltérhet.
Mindenképp szívás lesz a fékcsövekkel. Ugyanis vagy elrohadtak, vagy nem. Más a csövezés az ABS pumpa miatt, és nehéz megmondani, mit kell cserélni, mit nem. Ami jó hír, hogy a homlokfal alján mindig vannak csatlakozások, onnantól ugyanaz a csövezés. A motortérben lesz eltérő, de ott meg nem rohadnak a csövek. Viszont sérülékenyek.Én átraknám. Akkor is, ha egy hétig tart. TasiA-nak nagyon igaza van abban, hogy a kezdetleges ABS-ek problémásak voltak, főleg a koszolódás miatt. Ma már zárt házban van a forgórész és a szenzor, de régen simán besárosodott.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz
#TOTTI #12434 üzenetére
Nem.
Kb. 3-4 év, mire kimotorozol egy hatszázast, ha ügyes vagy. Teljesen felesleges nagyobbat venni, csak hogy nagyobb legyen a pöcsöd. Érdemes lent kezdeni, mikor az már teljes biztonsággal uralható részedről, akkor cserélni. Arról nem is beszélve, hogy gumizni (180-as hátsógumi sokkal olcsóbb, mint a 190-es), szervizelni, etetni is olcsóbb.
Egyébként meg lehet ülni, de a motorosok között vicc tárgya, amikor valakin látják, hogy segge alatt az ezres vadállat, közben 5cm a majrécsík, és bizonytalan a motorkezelés.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Friss jogsival R1 amúgy is komolytalan elgondolás, szerintem.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Én nem így emlékszem. Konkrétan nem tudta kezelni a 800-as motor erejét (sokszor még Rossi is alig). Be is sokallt párszor.
Közúton biztosan jól megy, a példa arra vonatkozott, hogy tsigalko87 125-ről akart ezresre ülni, és párhuzamot vontam.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Ilyenkor tök elég egy link is ám...
Code1005: Az egy BMW engine, mármint a 2,5TD. Erős, megbízható. Váltót meg kapni. Automata váltó mindig zsákbamacska minde autónál, mert erősen függ az olajcseréktől, olajok minőségétől.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Vírusirtó topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Router gondok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Gaming notebook topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...