- Milyen notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
- Gaming notebook topik
- HDD probléma (nem adatmentés)
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen egeret válasszak?
- Androidos fejegységek
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
Hirdetés
-
Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
gp A készítők egy rövid videót osztottak meg velünk a sorozat új helyszínéről.
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #96507 üzenetére
Szóhoz se jutok.
Ezért rövid leszek
:
Nekem MAF van. Ha lehúzom róla az elektromos csatit, dobja a hibakódot:
P0100 = Légtömeg- ill. légmennyiség mérő áramkör hiba.
Rendesen visszateszem a csatit a hiba megszünik.Neked MAP van. Hibakód:
P0105 = Szívócső abszolút nyomás/barometrikus nyomás (MAP/BARO) /áramkör hiba/"....A motorvezérlő modul (ECU) felügyeli a fojtószelepet oly módon, hogy változó feszültséget alkalmaz a fojtószelep működtető vezérlő (TAC) motorvezérlő áramköreire. Az ECU felügyeli a munkaciklust, ami a fojtószelep működtetéséhez szükséges.
Az ECU felügyeli az 1. és 2. fojtószelep pozíció (TPS) érzékelőt az aktuális fojtószelep állás meghatározásához...."P0120 = Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő /1 áramkör hiba/
P0220 = Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő /2 áramkör hiba/Az ECU érzékelí, hogy nem működnek a fojtószelep helyzetérzékelők, nem tudja a fojtószelepet működtetni, ezért dobja a hibakódot:
P1550 = Fojtószelep vezérlési hiba. Csökkentett üzemmód, vezérlőegység funkció korlátozvaABS csati kihúzva (nincs áram)
P0500 = Járműsebesség érzékelő hibás működése /áramkör hiba/
P0571 = Sebességszabályozó fékkapcsoló /áramkör hiba/Két dolgot tudok elképzelni.
- Az elektromos csatik nincsenek normálisan a helyükön,
- kíváncsiságból lepattintottad a védőburkolatot a fojtószelepegység elektromos részéről, lehet bele is matattál,lehet hogy nem,de az biztos, hogy magától csak úgy nem dob ennyi hibakódot.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Neki nem MAF van, hanem MAP, ami a szívósor felső részébe van beépítve. A MAP nem méri a beszívott levegő hőmérsékletét, ezért a szívócsőbe van beépítve ez az érzékelő.
A MAF-érzékelő légáramlás-mérő, ami méri a motorba belépő levegő mennyiségét.
MAP-szenzor a szívótér abszolút nyomásának érzékelője Méri a szívócsatornában fellépő nyomásváltozásokat[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bazsimano #96694 üzenetére
A csőnek annyi a baja, hogy csak simán rá van tolva a szelepfedél csőcsonkjára, de a rögzítő patent, ami fixen rögzíti a csövet, nincs betolva a helyére, ezért mozog. (kúpos rész tömít, patent rögzít) Mivel nincs rendes tömítés, fals levegőt tud beszívni, kartergázt kifújni.
A szolenoidok már az újak?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bazsimano #96720 üzenetére
Még jó, hogy lomha. Fals levegőt szív, mivel a kartergáz elvezető cső nincs fixen rögzítve. Ez meg a szerelő sara, aki a vezérlést, és az okoskerekeket cserélte.
"...a holnapi nap probalom sajat kezuleg kitisztitani a maf szenzort..."
No az lesz még egy érdekes menet, kíváncsi vagyok mi lesz a vége.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bazsimano #96723 üzenetére
Azért mondtam hogy az érdekes lesz, mert olyat akartál tisztítani, ami neked nincs.
Neked MAP van, ami a szívócsonkon van eldugva, a kiszereléséhez bontani kell. [MAP kiszerelése]
Ha kiszereled, a kartergázcső csatlakozását is könnyen ellenőrizheted.
(tudom, majd a szerelő)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #96768 üzenetére
"...útközben semmi hiba.." csak hibakódokat dobált
P0101= Légtömeg- ill. légmennyiség mérő (MAF) áramkör, vagy egység hibás működése
Ilyen hibakódod nem lehet, neked MAP van, (kép is van róla) nem MAF.
Volt is MAP-os hibakódod.P0136= Lambdaszonda áramkör meghibásodás (1.hengersor 2.szonda) (Lásd P2270, P2271)
P2270 = Lambdaszonda jel szegény állapotban megragadt (1.hengersor 2.szonda)
P2271= Lambdaszonda jel dús állapotban megragadt (1.hengersor 2.szonda)
2.szonda= monitorszonda
lambdaszonda, monitorszonda= oxigénszenzorP2239= Lambdaszonda pozitív áram vezérlő áramkör magas jelszint (1.hengersor 1.szonda)
Ha a katalizátor lesz gatya, P0420, és társai hibakód lesz.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #96772 üzenetére
Jobban hiszel a telódnak, mint a saját szemednek.
A MAF a légszűrőházból a fojtószelepházhoz menő vastag csövön lenne rögzítve.
Felejtd el a telós hibakódokat. Az okos opeloknak nem kell semmi segédbüstyürü, megmondják maguktól.
Ülj be az autóba, "....A féket és a gázt benyomod, és nyomva tartod, majd gyújtást adsz rá, és akkor a narancssárga szervízlámpa villogni kezd. A 10 villogás 0-t jelent. A kódok 4 jegyűek, és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet..."
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Tikakukac #96795 üzenetére
Egy ilyen ["...sima T alakú gyertyakulcs..."] -al agyatlanul betekerni gyertyát nem lehet,
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Ferrari fan #96804 üzenetére
EGR tisztítással kezdeném. Nem tud zárni rendesen, fals levegőt szív. Ha már ott vagy, tisztítsd meg a MAP-ot is.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
AMD Power #96896 üzenetére
Az autó azt érzi, hogy tudatosan szivatod. Olajfogyid átlagos, nem eszik sokat, a kékes füst nem attól van.
A benzinszag attól van, hogy nem vagy képes visszadugni a tankszellőztető szelep csövét a helyére, (sárga szin) pedig már egy hónappal korábban szóltam.Ezért szerelőhöz menni?
benzingőz visszavezetés a fojtószelepházba(a kékes füst is ezért van, mert nincs a cső a helyén. Fals levegő, keverési arány nem megfelelő)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
AMD Power #96937 üzenetére
Ne foglalkozz a szimmering cserével, nincs rá szükséged. Ha majd 1000km-enként megeszik 1-litert akkor igen. Alsó hangon se jön ki 100e ből a csere. ( hengerfej le, szétkap,szelepeket becsiszol, szimmeringeket kicserél, összerak, ha már meg van bontva, vevezérlés csere is kell, a termosztát is ott van,...)
Korábban már nem egyszer írtam mitől van kékes füst, de csaknem akarod elhinni még most se.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Csabex #97062 üzenetére
A hivatalos nevét nem tudom, de lehetne akár "fűtőradiátor csatlakozó" is. Ez a hengerfejre van szerelve, a hűtőrendszer része, ezen keresztül jut be a fűtőradiátorba a tűzfalon át hűtővíz. Ez az elsődleges feladata.
Erre van szerelve a 2db vízhőfok jeladó, a szekunderlevegő szelep, a gyújtótrafó, az EGR. A lógó valami az szűrő, az EGR része.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
hdanesz #97219 üzenetére
Nyugi semmi pánik. A gyártó valszeg anyagtakarékosságból
nem minden motortérbe építette be azt a kábelköteget.
Ahol van ilyen kábelköteg, a neve: motorháztető riasztó kapcsolójának kábelkötege. Ez működteti a riasztókapcsolót.
Jól mondta az alkatmazott, azt nyest rágta ki.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
AMD Power #97321 üzenetére
Mozgasd a csatit,közben húzod bátran felfelé. Sima sarus csatija van [kép]
A vezetékeket mozgasd meg egyenként, lehet hogy válófélbenvan valamelyik a sarunál.
Ha nagyon akarod, befújhatod vele, de akkor ajánlatos szétkapni, és a WD40 től meg kell tisztítani.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
AMD Power #97340 üzenetére
Ha sok a szabadidőd vidd a szerelőhöz, de max 10 perc alatt te is meg tudod nézni, hol a hiba.
Kell 2db akármilyen gagyi vezeték, ami az akkutól a szivattyúmotorig elér. A vezetékeket az akku +, és - sarkaira rákötöd. Csatit a szivattyúmotorról lehúzod, a +, - jelzés valszeg megvan a motoron. Vezetékeket hozzáérinted a sarukhoz. Ha működik, akkor a csati, vagy a vezetékkel van gond, ha nem működik, akkor a szivattyúmotor szénkeféi koptak el. (csere)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
ntomka #97418 üzenetére
A hiba a készülékedben van. Keveri a szezont a fazonnal.
Aszongya:
P0136 = Fűtött oxigénérzékelő (HO2S) 2.hengersor 1.szonda áramkörének meghibásodása
(Amúgy ez a P0150 hibakódja lenne.)Ilyen hibakódod nem lehet, mert az autódba Z16XEP motor van, és annak 1 hengersora van.
P0136 hibakód jelentése: Fűtött oxigénérzékelő (HO2S) 1.hengersor 2.szonda áramkörének meghibásodása
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #97528 üzenetére
Autóba beülsz, fék,és gázpedált nyomva tartod, gyújtást ráad, (de nem indít) és a gép már nyomja is a valós hibakódot. Na azt a hibakódot légyszi leírni.
A csodakütyüd megint átvert, mert olyan kódot dobott, ami neked nem lehet.P2439 Szekunderlevegő rendszer légáramlás/nyomásérzékelő áramkör időszakos hiba (2.hengersor)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #97533 üzenetére
Igen, nincs hibakódod,,még tárolt se. Ha élő hibakódod van a "lámpcska" folyamatosan pislog.
Ha hideg (első) indításkor kb 1 percig a motor emelt alapjáraton üzemel, a fordulat kb 1200, majd lassan beáll kb 800 ford/perc-re, minden rendben, a szekunderlevegő rendszer hibátlanul működik.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
BlackDemon #97604 üzenetére
"...Mi szabályozza, hogy mikor nyisson, milyen szenzor vagy jeladó lehet a bűnös?..."
A hibakód alapján ő a bűnös:
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
zgospel #97651 üzenetére
"...Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj..."
Az idézett mondat igaz, de a valósághoz semmi köze, mivel a rossz olajhűtő tüneteit a kérdező nem tapasztalta.
Ez a teljes szöveg:
"...Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása...."Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Zolabol #97672 üzenetére
Ha kiszedted, könnyű ellenőrizni, hogy jól működik e.
- Öntsél vizet a termosztátba. Ha jól zár, nem engedi át a vizet.
- A víz nákunk kb 100 °C- on forr.Ha beleteszed a termosztátot, látod, hogy nyit e vagy nem.
"..Ha a hűtővíz hőfoka eléri a 92 °C-ot, termosztát elkezd kinyitni, és 107 °C- on nyit ki teljesen.."
Ha a leírtak szerint működik, akkor jó a termosztátod.Szerintem levegős a rendszered, ezért tudtál csak kb 3 lit hűtővizet beletenni. Járó motornál óvatosan vedd le a tágulási tartály sapiját, így nincs túlnyomás a rendszerben, és kiköhögi a levegőt a rendszerből.(fűtéscsap természetesen nyitva)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #97684 üzenetére
"...Aztr értem, h nincs. De az autó mért nem áll le? A benzin szívatyú ugyanúgy dolgozik. Kapja a benyát.."
"....Amikor motorfék üzemben működik a motor, akkor a kerekek hajtják a motort, de a befecskendező rendszer érzékeli a fordulatszámot, valamint azt is, hogy a fojtószelep zárva van, tehát nem nyomjuk a gázt. Ezt tolóüzemi muködésnek nevezi a szakirodalom. Ha így lassul az autó, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás nulla, a befecskendező szelep(ek) nem kap(nak) jelet, nem nyitnak ki. Amint elér a fordulat egy előre beprogramozott határfordulatot (általában 1200-1500 1/min) akkor a befecskendező szelepek ismét jelet kapnak, és az alapjárati szabályzás bekapcsol…..”
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Gaga_30 #97709 üzenetére
Nem vagyok guru,
A tünetek alapján szerintem a multitimert kellene kiszerelni, óvatosan szétszedni.
MULTITIMER
Ebben van az irányjelző ütemadó, ami vezérli a relét, ablaktörlő ütemvezérlés, műszerfal világítás fényerőszabályzó, elhalványuló utastérlámpa vezérlés, ködlámpa és hátsóablak fűtés-vezérlés(ezeknek már nem kapcsoló, hanem csak nyomógomb van).A multitimert kiszedni nem nagy dolog, csak előre fel kell hajtani a biztosíték táblát (két csavart fogja), aztán ki kell húzogatni a táblából azokat a reléket, amik közvetlenül a multitimerbe vannak dugva, majd van egy jól látható kis műanyag biztosító pöcök, amit ki kell húzni, és ezután a multitimer a tábla jobb oldalából simán kihúzható.[kép]
A kényes rész a dobozban van, amit ki lehet nyitni, és látni fogod amultitimer nyomtatott áramkörét. Meg tudod nézni, nincsenek e átégések,épek e a forrasztások.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
adorjant #97724 üzenetére
Hosszbordásszíj nélkül tökéletesen üzemel a motor. Nézd meg, van e benne erő. Járó motor, sebességbe be, fék (így csak helyben jár) de kiderül, hogy mennyire erős szíj nélkül. A főtengely azon végén kap terhelést hosszbordás szíj nélkül is, mivel a főtengelytől a vezérműszíjon keresztül mozgatja a vezérlést (terheli a főtengelyt). Még meg lehetne nézni, hogy nem mászott e el a vezérlés
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
AMD Power #97731 üzenetére
Így néz ki:
Ez a sebváltó felső részén van. A km óra spirál oda vezet.
Tekergesd meg a spirált, ha hönnyen, nem szorulva, nem akadozva forog, a spirál jó. Láthatod, hogy egy csavarral van rögzítve a sebváltóba. vedd ki, és meglátod, hogy a fogaskerék mennyire van elnyalódva.
Ha kell, a cromaxnál van [km óra meghajtó fogaskerék][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #97778 üzenetére
A műszerfali óra nem pontos, csak megközelítő értékeket mutat, pontosabban, addig minden ok, amíg nincs pirosban a mutató. Az ECU sem innen tudja a vízhőfokot.
Korábban beszélgettünk erről a topikban:[link]Most jön a lényeg
: a termosztátházba becsavarva kell lennie egy ilyen vízhőmérséklet érzékelő-nek. Az ecu tőle tudja, hány fokos a hűtőviz, és a tőle kapott adatok alapján teszi a dolgát, de a hűtőventilátort, nem az innen kapott vízhőfok alapján kapcsolja.
A ventilátor ki-be kapcsolására van még egy másik hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó a hűtőbe beépítve. (nekem)
Ez azt mondja meg az ECU-nak, hogy a hűtőben mennyi a vízhőfok. A tőle kapott infók alapján kapcsolja a hűtőventit.[kép]Nekem is bekapcsol a hűtőventi 90°C - nál.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #97850 üzenetére
Neked eddig az volt a gondod, hogy : ….Megálltam pihenőben pár percre (nem állítom le), felment 90+ fölé és bekapcsolt a venti….
Erre írtuk, hogy a műszerfali óra nem pontosan mutatja a hőfokot.
A vízhűtő körbe van beépítve a vízhő jeladó vízhőmérő órához Tőle tudja az óra a vízhőfokot, amit az óra nem pontosan mutat, és a hűtőventit se ez működteti.
Az óra pontatlanságát a topiktárs is megerősítette:… Most rádugtam az obd-t……Ide oda mentem a városban,…. tényleg 80-85 körül volt….Megálltam, kicsit járattam….és felment szépen lassan egészen 100-ig, ott bekapcsolt a venti és vissza 90re…Ami fura, az autó visszajelzője megállt 90 foknál, tehát 100 fokos obd visszajelzésnél is 88-90-en állt. Ami biztos 100 fok mert elindult a venti….80-90 között pontosan mutatta, efölött már nem...
Nekem is bekapcsolt 90°C-nál, ezért cseréltem a termosztátot, mind a 3 vízhőfok érzékelőt, de a helyzet változatlan.
Olyan pontosan mutatja a vízhőfokot, mint az üa szintjelző a benzinszintet.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
totyino77 #97852 üzenetére
A te termosztátod más tészta.
Neked fűtött termosztátod van. Ez 105°C-on nyit, és 120°C-on nyit ki teljesen. Az ECU vezérli a hőérzékelők, és a motor terhelésétől függően. Az ECU tudja, hogy különböző terhelések mellett mi az ideális vízhő a motornak, és az alapján kapcsolja a termosztát fűtését, hűtését.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
zgospel #97869 üzenetére
A videóban ugye azt mondja a nagytudású,
hogy a motorba előzőleg GM dexos2 olaj volt, ami szerinte ezért,meg azért nem jó,...bla..bla..bla..
Az a szép az egészben, hogy egy évvel korábban is ő csinálta az olajcserét, a leeresztő csavart is ő tépte meg úgy, hogy mostmár nem tudta kulccsal kivenni, de nem is GM dexos2 olajat töltött bele, hanem ezt:
[link][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
BurgBurg #97904 üzenetére
Minden motor termel valamilyen szinten kormot, és más apró szennyeződéseket. Az, hogy az olajadban nem látod ezeket, azaz egy csereperiódus alkalmával sem fekete vagy sötétebb nem lesz mint volt, az azt jelenti, hogy rossz az olaj. A rossz olaj nem fogja meg az ilyen jellegű szennyező anyagokat, hanem szépen lerakja itt, ott olajsár formájában a trutyit. A jó olajban ezeknek állandó lebegésben illik maradni, és ettől sötét, fekete az olaj szine.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"….a 2020. november 4. napján életbe lépett veszélyhelyzet ideje alatt lejáró, a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényesség a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényes…."
Ez azt jelenti, hogy az adott időpontig, lejárt műszakival is közlekedhetsz az autóval.
"….Ezt az új érvényességi időt a nyilvántartásba nem kell bejegyezni és az okmányon nem kell feltüntetni…."
Ez pedig azt jelenti, hogy, hogyha pl: 2020 dec 10 én lejárt a műszaki, vészhelyzet megszünik április 10, + 60 nap, azaz június 10. Az nem megy, hogy ezt a 6 hónapot neked a forgalmiba, nyilvántartásba csak úgy bejegyezzék, mert ez az érvényességi idő meghosszabbítását jelentené.
Az érvényességi idő a sikeres vizsga napjától számított 2 év. A vizsgáról kapott papírokat, forgalmit, törzskönyvet be kell vinni személyesen az okmányirodába, le kell adni, ingyen, és bérmentve kapsz új törzskönyvet, és forgalmit. (ha betelt a forgalmi, akkor fizetni kell)
Tudom,mert 3 autót vizsgáztattam a családban.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen notebookot vegyek?
- uleFone Power
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra