Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #9648 üzenetére

    Az, hogy tényként kezeli bárki, már nem a TSMC, vagy a gyártók reszortja. Ilyenre hivatalosan reagálni a tőzsde irányába nem szabad, mert akkor Charlie eléri célját. Ő megkapta a levelet amiben cáfolva volt, de ezt ne hozta le. Az NVIDIA cáfolta. Az AMD szintén nem tud róla. Ez a három dolog már eleve egy óriási cáfolat. Nem véletlenül nem jelent meg itt az a hír, mert három közeli forrás is cáfolta.
    Charlie le akarja járatni az NV-t, és nem a világ előtt, hanem a gyártóknál. Az OEM partnerek pontosan tudják, hogy a TSMC lassan halad a bővítéssel. Bár ezt inkább mondjuk úgy, hogy az igények gyorsabban nőnek, mint ahogy azt a TSMC elbírja. Az ilyen három hetes leállással kapcsolatos rémhírek pont elegek arra, hogy a tervezés alatt álló termékek esetében a 28 nm-es VGA-k kikerüljenek a tervekből, mert nincs biztosíték arra, hogy az ellátás megoldható. Már az is elég, hogy a "bogár el legyen ültetve" a gyártók fülében. Mivel az NV-nek elég sok notebook dizájn winje van, így ez őket érinti a legkellemetlenebbül. (Egyébként a teljes next gen. inteles mobil géppark ~11%-ába NV-t raknak, míg ~6%-ába Radeont ... a többi nyilván IGP, de ez most lényegtelen ... az AMD mellé a Dual Graphics lehetőség miatt szintén nem kerül NV, így most ez sem fontos ... az inteles arány a lényeg) Charlie pontosan tudja, hogy az NV már megszívatott pár gyártót a múltban ... lásd a hibás GPU-k gondjának konkrét dokumentálása, és ezzel a teljes visszahívás mellőzése. Ezzel alapvető nem 100%-os a bizalom velük kapcsolatban. Az ilyen pletykák rontják az NV bekerülési esélyeit. Ezért csinálja. Majd a Macbook sorozattal támasztja ezt alá, mert korábban azt mondta, hogy minden Macbook GeForce-ot kap. Ez alapból nem volt igaz, de most ugye azt állítja, hogy az NV-t az elégtelen ellátás miatt kirakta több termékből az Apple. Valójában ott sem voltak, csak megint lejáratás történik, hogy az NV nem tudja tartani az ígéreteit, és nem tudja kiszolgálni az igényeket. Szimplán egymásra építi a cikkeket.
    Nagyon szomorú, hogy ezt ennyire benyelik. Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy ez ennyire elterjed. Csak abba érdemes belegondolni, hogy ha leálltak a TSMC gyártósorai abban az időszakban amit Charlie mondott, akkor nulla GK104 startolt volna. Egy lapka elkészítése nem egy-két nap. Több hetes procedúra kvalifikálással együtt. Csak éppen párhuzamosan sokat csinálnak. Leállással az egész teljesen leáll, vagyis nagyjából, ha az állítólagos márciusi újraindítást vesszük alapul, akkor az NV-nek április végén lenne terméke a starthoz.
    Szóval Charlie állításait semmi sem támasztja alá, de három cáfolat és a tény, hogy teszteltük a GeForce GTX 680-at, valamint valaki már vett is már ellene szól.

    Őszintén hol máshol jutna szerephez az AMD? Egy konzol esetében nem sok értelme van az x86/AMD64-nek. Az IBM Power architektúrája egyszerűen hatékonyabb. Nem véletlen, hogy az aktuális körben mindenki arra épít, de például az új Wii U is. Az x86/AMD64 maximum az integrációval juthat szerephez. A GCN-ről tudjuk, hogy az AMD úgy tervezte, hogy ugyanazokat a 64 bites pointereket használja, amiket az AMD64-es ISA-ra épülő processzormagok. Ezzel a GPU támogathatja a virtuális memóriát, és képes lehet kezelni a laphibákat, valamint a rendszer egységes címtérbe dolgozhat. Itt valóban értelmet nyerne az x86/AMD64, de az architektúránál ezen a részen is lehet változtatni, ha a konzol gyártója ragaszkodik a PowerPC-hez.
    Amíg az MS és a Sony be nem jelenti, hogy mi a helyzet, addig minden pletyka egy lábon áll. A Sony esetében olyan adat is van, hogy a felhő felé mennek és nincs új konzol.

    Tekintve a next gen konzolok időskáláját nem kérdés, hogy az a rendszer a jobb, amelyik jobban illeszkedik a komplex számításokhoz. Ehhez csak meg kell nézni az architektúrák képességeit. Mindenesetre egy konzolnál annyira nem téma ez. A PS3-ba is bekerült az RSX, ami a multiplatform címeknél eléggé gyengén teljesít. Pont abból adódik ez a különbség, hogy az ATI a Xenost a konzol életciklusára tervezte, míg az NV a G70-et a PC-s életciklusra. Ők is látták, hogy az a 880 pixeles DB túl sok a PS3 életciklusára, de ezen nem lehetett változtatni. A G70 idején a DB képesség nem volt lényeges. Az első Unreal Engine 3-as játék megjelenésével vált fontossá, ahol a GeForce 79xxGTX már ki is kapott a jóval kisebb blokkokkal dolgozó X1600-tól is. Persze ekkor már benne voltunk a GeForce 8 és HD 2000 érába, de a konzolgyártónak igenis fontos, hogy az adott konzol életciklusában teljesítsen jól a hardver. Tehát ha most a Kepler és a GCN között dönt valaki a konzol szempontjából, akkor a GCN-t fogja választani. Persze kérdés, hogy a Sony gépe hol áll a fejlesztésben. Ha most kezdik el, akkor még választhatnak bele hardvert az új generációból is. A terveket már látják, hogy nagyjából mit tud majd a hardver. Itt a teljesítményt nem nézik. Azt nézik, hogy sokat tudjon. A natív C++ támogatás például elég előnyös dolog a jövő szempontjából, ezt az AMD már beépítette a GCN-be, csak OS szinten is kell az egyes funkciókhoz támogatás, illetve integrációval van ennek nagy jelentősége. Abban persze nem kételkedem, hogy az NV is erre megy a fejlesztésben. Az viszont nagy kérdés, hogy a Kepler architektúrát a GK104-re mennyire vágták meg. Attól ugye, hogy az architektúra támogatja a natív C++ programnyelvet még nem tudod használni az aktuális szoftveres alapokkal. Ez az AMD termékein jelenleg csak a helyet foglalja. Egyedül a PRT-vel építenek a GCN effajta képességeire, mert nagyjából ennyit lehet az aktuális OS-ekból kihozni. Ebből a szempontból kivágni ezeket a részeket nem is olyan nagy hülyeség, mert látod, hogy a helyet foglalják, de a játékosoknak nem lesz belőle előny. Kivéve a Doom 4, amire Carmack már mondta, hogy a PRT-re alapoz, de az még nincs itt ... ki tudja, hogy mikor jelenik meg. Még a Prey 2 használ megatextúrázást, így oda be lehet lobbizni a PRT-t, de más programot a közeljövőben nem látok, ahol alkalmazható lenne az implementáció. Illetve kérdés, hogy a Prey 2 milyen megvalósítást használ, mert még az ID Tech 4-re épít. Nem biztos, hogy oda nem elég a szoftveres megatextúrázás. Egyelőre az ID Tech 5 olyan rendszer, ami a hardveres megoldásból tényleg profitálni képes.
    PC-re a mai helyzetet elemezve elmondható, hogy GCN-ből is lett volna értelme egy herélt verziót csinálni. Mert van egy rakás fícsőr, ami benne van, de jelenleg kihasználhatatlan, és a tranyókat elviszi. A GK104 ebből a szempontból jobb, mert bár a GCN-es fícsőrök hiányoznak, de egy játékost ez jelenleg nem zavar. Ugye most feltételezzük, hogy ezeket a kártyákat játékra veszik, mert zömében azért arra veszik. Persze, aki általános compute monstert akar, annak nyilván jobb a Radeon csak a PC-s VGA-piacon kevés ilyen ember van.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák